
Komputer pokładowy – Spalanie, zasięg, temperatura zewnętrzna itd oraz problemy przy jego instalacji
jak to odlaczysz to nie bedziesz mial lampki od wstecznego , a raczej caly czas bedzie ci sie swiecic wsteczny
-
Pyton162
moze cos takiego cie jeszcze zainteresuje – tu jest schemat dla elektronicznego miernika zuzycia paliwa do poloneza. sygnal odleglosci jest brany jesli dobrze pamietam z czujnika polozenia walu.
http://fso.aldis.one.pl/
http://fso.aldis.one.pl/
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
No dobra poradziłem sobie. Wyjąłem zegary (rzeczywiście to tylko 15min roboty) i podpiąłem się pod śrubkę "SP OUT" – czyli chyba wyjście ze speedometera. Procesor elegancko liczy impulsy. Muszę go jeszcze wykalibrować na zasadzie prób i obserwacji szybkościomierza bo nie wiem skąd pozyskać informację na temat ilości impulsów na metr(kilometr).
323F'95 1,5I DOHC BA
- Od: 5 cze 2006, 19:47
- Posty: 26
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA
Ciekawy projekt daj znac jak idzie. Mozna z takiego komputera uzyskac ciekawe informacje jak np srednia predkosc z podrozy. Zastanawiam sie czy jest mozliwosc uzyskania z takiego wynalazku informacji o srednim spalaniu lub spalaniu w danym momencie?

- Od: 24 cze 2006, 19:18
- Posty: 95
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l
Oczywiście, mam w planie uzyskać maksymalnie co się da + dołożyć do tego parę czujek temperatury, przypomnienie o wymianach płynów + jakis fajny zegar co by przypominał o imieninach teściowej. Niestety chyba będę musiał do tego zaangażować jakiś mocniejszy procesor bo ATMEGA8 raczej się nie wyrobi.
Na razie ze wstępnych prób kalibracji wychodzi mi, że w mojej madzi jest ok 2 impulsów na metr.
Na razie ze wstępnych prób kalibracji wychodzi mi, że w mojej madzi jest ok 2 impulsów na metr.
323F'95 1,5I DOHC BA
- Od: 5 cze 2006, 19:47
- Posty: 26
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA
Przyszedł mi jescze do głowy jeden pomysł, a mianowicie skoro mam w końcu te impulsy szybkości to chciałbym to wykorzystać równeż do automatycznej regulacji głośności radia (im szybciej tym głośniej) , żeby nie trzeba było celować paluchem w klawisz volume na każdych światłach. Teoretycznie mam pomysł jak to zrobić ale chciałbym się dowiedzieć jak to się ma w praktyce i czy jest sens. Chyba w vectrach B w radiach oplowskich coś takiego było – może ktoś to słyszał ?.
323F'95 1,5I DOHC BA
- Od: 5 cze 2006, 19:47
- Posty: 26
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA
Świetny projekt, na elektroda.pl jest pokazanych kilka takich komputerków, więc w razie czego można ściągnąć co nie co. Ja sam dopiero zaczynam przygode z uC, i jestem na etapie walki z DS18B20 w C
Ale nie pogniewałbym się (inni napewno też nie
), gdybyś udostępnił na koniec swój projekt. Co do zmiany procesora, to polecam ATMEGA16 lub nowszą ATMEGA162. Chyba że wolisz wersje SMD, to mogę tanio mieć z jedną sztukę ATMEGA64
Dobrą opcją by była, możliwość wysyłania różnych wartości do komputera przez RS, a potem ich obróka, przechowywanie i wizualizacja już przy pomocy komputera.
Pozdrawiam
Kamil
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam
Kamil
rafaelson. mam pytanie
sam jestem elektronikiem i też bym sobie takie cos sklecił do mojej ukochanej
. Pisales ,ze mozna wziasć sygnał z wtryskiwaczy a ja bym sie chciał dowiedziec jakigo typu jest ten sygnal (tzn czy np. po podaniu okreslonej dawki paliwa pojawia sie impuls- a jesli tak to jaka ilosc paliwa przechodzi przy jednym impulsie czy moze jakos inaczej??). tak jak ty nie znam sie za bardzo na samochodach a o wiele bardziej na elektronice no i niestety tego po prostu nie wiem
Pozdrawiam
Rafał
sam jestem elektronikiem i też bym sobie takie cos sklecił do mojej ukochanej
Pozdrawiam
Rafał
miałem ŚLICZNĄ i WYJĄTKOWĄ Mazde – oddałem do lakiernika – pozostało tylko "i"
:D
- Od: 6 sie 2006, 17:16
- Posty: 16
- Skąd: Skrzyszów
- Auto: Mazda 323F,1.5, 1998r,
Problem wtryskiwaczy zostawiłem sobie na później, ponieważ na razie walczę z prędkościomierzem i to po omacku bo nie wiem skąd wziąć dane. Na razie doszedłem do tego, że rzeczywiście są 2 impulsy na metr. Prototyp prędkościomierza cyfrowego i licznik kilometrów już działa i to całkiem nieźle. Jeśli chodzi o wtryskiwacze to trzeba mierzyć czas otwarcia wtryskiwaczy czyli czas impulsów sterujących nimi i ten czas przeliczyć przez jakąś stałą, proporcjonalną do ilości wtryskiwanego paliwa, którą chyba trzeba będzie dobrać doświadczalnie. Nie wiem jak u Ciebie bo chyba masz wersję po liftingu z cyfrowymi licznikami kilometrów, więc może być inaczej niż u mnie. Jak do czegoś dojdę, nie omieszkam zamieścić tutaj wniosków, które mogą się komuś przydać. Na razie w tym temacie raczkuję bo uległem naciskom kolegów, którzy nękają mnie o taki komputer od dłuższego czasu do swoich aut. Dlatego myślę, że trzeba by pomyśleć nad zaimplementowaniem w taki komputerek modułu kalibracji, żeby za pomocą switchy dobrać sobie te współczynniki w różnych brykach. Bo ja na razie latam z tym do domu i przy okazji wyjazdu testuję – nie mam laptopa, żeby porzeźbić w samochodzie. Jeszcze dużo czasu minie zanim coś konkretnego z tego wyjdzie – zobaczymy.
323F'95 1,5I DOHC BA
- Od: 5 cze 2006, 19:47
- Posty: 26
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA
tak moja wersja madzi posiada juz cyfrowy licznik kilometrow wiec bede msial zobaczyc jak to u mnie jest. Co do wtryskiwaczy to moze ktos (tak przypadkiem:) zna moze cisnienie pod jakim jest wstrzykiwane paliwo oraz przekroj rurki( czy czegos tam co wtryskuje
) wtedy nie bedzie trzeba dobierac doswiadczalnie zuzycia paliwa tylko można będzie to obliczyć. Ale watpie czy takie informacjie producent udostepnil – ale moze akurat ktorys z forumowiczow zn te wartosci to bardzo by pomoglo
miałem ŚLICZNĄ i WYJĄTKOWĄ Mazde – oddałem do lakiernika – pozostało tylko "i"
:D
- Od: 6 sie 2006, 17:16
- Posty: 16
- Skąd: Skrzyszów
- Auto: Mazda 323F,1.5, 1998r,
rafaelson napisał(a): Jeśli chodzi o wtryskiwacze to trzeba mierzyć czas otwarcia wtryskiwaczy czyli czas impulsów sterujących nimi i ten czas przeliczyć przez jakąś stałą, proporcjonalną do ilości wtryskiwanego paliwa, którą chyba trzeba będzie dobrać doświadczalnie.
Przeglądając dziś informacje o takich komputerkach na elektroda.pl. Znalazłem to:
- Kod: Zaznacz cały
ważna jest stała wtryskiwacza czyli ile w ciągu np 1ms wysika paliwa i tyle
można to sprawdzić właśnie przez tankowanioe do pełna i zmierzenia całkowitego czasu otwarcia wtryskiwacza i dolac do pełna.
A dokładny link to całego tematu jest tu: komputerek samochodowy lcd 2x16. Czyli wystarczy napisać tryb kalibracji, i będzie działać w każdym samochodzie. Może chociaż trochę pomogłem
Z pozdrowieniami
Kamil
Witam wszystkicjh ! Mam pytanie odnośnie komputera pokładowego sprzedawanego na jednym z znanych serwisów aukcyjnych .Komputer ten nadaje się do samochodów z wtryskiem paliwa i tu moje pytanie czy ktoś z Was posiada taki komputer i jak on sie sprawuje i czy dużo jest dłubania przy montażu z nim , i drugie pytaanie czy jest prawdą że mazdy te z roczników 94-98 podczas hamowania silnikiem wyłączają wtrysk paliwa aby zmniejszyć spalanie
Dziękuję za odpowiedzi i za wyrosumiałość.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 2 maja 2008, 21:08
- Posty: 19
- Skąd: Siemianowice
- Auto: 323F 1.8 BA 95r.
arekluk napisał(a):czy jest prawdą że mazdy te z roczników 94-98 podczas hamowania silnikiem wyłączają wtrysk paliwa aby zmniejszyć spalanie
Tak.
A na temat tych komputerków było już parę tematów w Elektronice.
Tez bym chetnie sie dowiedzial gdzie i za ile mozna taki komputerek kupic i co on potrafi. To ze podczas hamowania silnikiem odlaczane sa wtryskiwacze to jest standard i nie tylko w mazdzie ale w kazdym aucie. Ale to tak na marginesie
- Od: 26 kwi 2008, 19:59
- Posty: 19
- Skąd: Police
- Auto: 323f 1996 BA 1.8 16v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość