Niestety w mojej maździe padł licznik. Nie działa ani prędkościomierz ani obrotomierz. Koszt naprawy z pewnością przekroczy koszt zakupu używanego więc prawdopodobnie zdecyduję się na tę drugą opcję. Moje auto to mazda 323 ba z 1997 roku (polift) z silnikiem 1.5 i automatyczną skrzynią biegów i w związku z tym mam kilka wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać.
1) Czy do mojej mazdy będzie pasował licznik od mazdy z manualną skrzynią biegów. Wiem że oba liczniki troszkę się różnią – licznik od automatu ma np dodatkową kontrolkę "HOLD", której wersja z manualną skrzynią biegów nie ma. Czy pomimo tego taki licznik będzie działał i podawał prawidłowe wskazania?
2) Czy muszę kupić licznik od auta wyposażonego w taki sam silnik jak mój czyli o poj. 1.5? Czy nie muszę zwracać na to uwagi i równie dobrze mogę kupić licznik np. od 1.8 lub 2.0?
3) Niestety nigdzie nie mogę znaleźć licznika od mazdy 323 ba z automatyczną skrzynią biegów (polift). Trafiają się jednak liczniki od mazdy 626 GF 2.0 automat. Oba liczniki na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie. W związku z tym czy będzie on pasował do mojej 323 1.5?
Licznik do mazdy z automatyczną skrzynią biegów
Strona 1 z 1
Kupując licznik od manuala to od razu zapomnij o sygnalizacji włączonego "biegu".
Miejsce na kontrolki jest ale szybki z nadrukiem nie będzie jak i też może brakować niektórych elementów elektronicznych na płytce odpowiedzialnych za to.
Ale można za to kupić licznik od manuala i przełożyć sam moduł obrotomierza i szybkościomierza. Trzeba tylko trochę zdolności manualnych aby z dwóch zrobić jeden sprawny.
Ktoś na Forum wspominał, że obrotomierz od 2.0 (V6) może jednak inaczej wskazywać.
Z ciekawości to jak się stało, że on przestał działać?
Miejsce na kontrolki jest ale szybki z nadrukiem nie będzie jak i też może brakować niektórych elementów elektronicznych na płytce odpowiedzialnych za to.
Ale można za to kupić licznik od manuala i przełożyć sam moduł obrotomierza i szybkościomierza. Trzeba tylko trochę zdolności manualnych aby z dwóch zrobić jeden sprawny.
Ktoś na Forum wspominał, że obrotomierz od 2.0 (V6) może jednak inaczej wskazywać.
Z ciekawości to jak się stało, że on przestał działać?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Być może z tym że szybki może przełożyć ze swojego starego do nowego. Nie zaszkodzi spróbować. Ja kiedyś zmieniłem licznik bo jak kupiłem mazdę to nie było oryginalnych tarcz. I musiałem szybkę z lewego segmentu przełożyć bo w nowym liczniku nie było immobilisera, a sama żarówka w tym miejscu działała. Sądzę więc, że i w tym przypadku będzie podobnie.
Marek 161BD081 napisał(a):Kupując licznik od manuala to od razu zapomnij o sygnalizacji włączonego "biegu".
W moim liczniku takiego sygnalizatora również nie było. Może po prostu żarówka była przepalona... Jedyną różnicę jaką znalazłem to kontrolka HOLD, która u mnie występuje.
Marek 161BD081 napisał(a):Ktoś na Forum wspominał, że obrotomierz od 2.0 (V6) może jednak inaczej wskazywać.
W międzyczasie szukałem trochę informacji na ten temat i również spotkałem się z podobnymi opiniami. Wynika z tego że w grę wchodzi jedynie licznik od 1.5 lub 1.8.
Marek 161BD081 napisał(a):Ale można za to kupić licznik od manuala i przełożyć sam moduł obrotomierza i szybkościomierza. Trzeba tylko trochę zdolności manualnych aby z dwóch zrobić jeden sprawny.
Nie wiem czy w tym wypadku to coś da. Mając chwilę wolnego czasu wyjąłem licznik, rozkręciłem i zauważyłem że drukowana płytka jest w jednym miejscu trochę okopcona... Problem pewnie jest nie tylko w samym module obrotomierza i prędkościomierza ale i na płytce.
Marek 161BD081 napisał(a):Z ciekawości to jak się stało, że on przestał działać?
dobre pytanie... jakiś czas temu wymieniane były żarówki bo część z nich się poprzepalała. Przez pewien czas wszystko było ok aż tu nagle pewnego dnia poczułem zapach spalenizny i obrotomierz z prędkościomierzem ani drgnie....
- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
Całkiem możliwe, że coś się upaliło na ścieżkach. W zasadzie jest to chyba do naprawy ale faktycznie wymiana samego obrotomierza i szybkościomierze niewiele może dać.
Możesz wrzucić fotkę tego licznika lub wskazać taki sam na np. allegro?
Możesz wrzucić fotkę tego licznika lub wskazać taki sam na np. allegro?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Całkiem możliwe, że coś się upaliło na ścieżkach. W zasadzie jest to chyba do naprawy ale faktycznie wymiana samego obrotomierza i szybkościomierze niewiele może dać.
Rozchodzi się jedynie o koszt naprawy. Wstępnie powiedzieli mi od 50 do 300 zł (w zależności co dokładnie poszło). Sprawny licznik od manuala można kupić nawet od 40 zł + przesyłka. Do automatów nie widziałem....
Marek 161BD081 napisał(a):Możesz wrzucić fotkę tego licznika lub wskazać taki sam na np. allegro?
Taki jak mój tylko od auta z manualną skrzynią biegów.
http://allegro.pl/licznik-mazda-323f-ba ... 24556.html
Znalazłem jeszcze licznik od mazdy 323 BJ (czyli nowszy model). Na pierwszy rzut ok jest bardzo podobny do mojego. Pojemność silnika ta sama (1.5) i automatyczna skrzynia biegów.
http://allegro.pl/3327-licznik-mazda-32 ... 71106.html
.
- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości