Jak wylaczyc poduszke pasazera?
Strona 1 z 1
czyli nie ma możliwości wyjęcia poduszki za montowania tam schowka???
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Oczywiście że jest.
Fizycznie demontujesz poduszkę a w wolne zakończenie wtyczki wkładasz rezystor o odpowiedniej oporności tak aby moduł SRS widział ją jako zamontowaną a w razie stłuki i tak zadziała kierowcy.
Pozdrawiam
Fizycznie demontujesz poduszkę a w wolne zakończenie wtyczki wkładasz rezystor o odpowiedniej oporności tak aby moduł SRS widział ją jako zamontowaną a w razie stłuki i tak zadziała kierowcy.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
ja tak samo się przymierzam do wożenia córuni i dal tego pytam
a dodatkowo coś skrzypi mi tam plastik w tej poduszce
a dodatkowo coś skrzypi mi tam plastik w tej poduszce
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Teoretycznie jak wystapi błąd poduchy to poducha nie powinna wystrzelić, więc może najłatwiejszym sposobem będzie wywołać błąd poduszki, a jak dzieciaczek podrośnie podjechać pod kompa i go zlikwidować w celu przywrócenia ich do działania?
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
- Od: 27 paź 2009, 23:18
- Posty: 101
- Skąd: Poznan\Luboń
- Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT
Najlatwiej jest wypiąc wtyczki od poduszek powietrznych a lampkę poduszki od spodu zakleic taśmą izolacyjną (po wyjediu żaróweczki kompuer zaczyna piszczec). Jak miałem sportową kierownicę to właśnie tak odłaczyłem poduszkę kierowcy i było bez żadnych problemów.
Co najważniejsze – w mazdach nei trzeba resetowac ustawien komputera – wystarczy wpiąc poduszki powietrzne i kontrolka będzie sama gasła. Oczywiście całą operacje przeprowadzamy na wylączonym zapłonie
Co najważniejsze – w mazdach nei trzeba resetowac ustawien komputera – wystarczy wpiąc poduszki powietrzne i kontrolka będzie sama gasła. Oczywiście całą operacje przeprowadzamy na wylączonym zapłonie
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Jeżeli chodzi o poduszkę kierowcy to od tyłu kierownicy sa 4 śrubki bodajże na klucz 8, odkręcasz to i są 2 kostki – jedna z nich jest od poduszki a druga kalksonu – musisz spróbowac która od czego bo juz nie pamiętam. Kostki od poduszki pasażera nallezżaloby szuka po zdemontowaniu schowka.
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Witam!
Czy poduszkę powietrzną pasażera ma gdzieś w naszych mazdach wyłącznik?
Ewentualnie jak ją zdezaktywować? Może wyjąć jakiś bezpiecznik...?
Wolał bym już żeby obie nie działały nawet, ale chciałbym ją wyłączyć żeby móc przewozić dziecko w foteliku na przednim siedzeniu.
Ktoś zapyta czemu nie mogę przewozić z tyłu?
Czasem mam sytuacje że musiał bym złożyć tylną kanapę i przewieźć dziecko z przodu, a teraz mam sytuacje że muszę zabrać trójkę na wycieczkę No i z tyłu trzy foteliki nie wejdą Są dość rozbudowane na szerokość...
Bezpieczniej było by wyłączyć te poduchy bo nawet mała kolizja nie z mojej winy mogła by to aktywować – według tego co piszą w internecie to dla dziecka śmierć (nawet jak jedzie przodem do kierunku jazdy – jak u mnie)
Czy poduszkę powietrzną pasażera ma gdzieś w naszych mazdach wyłącznik?
Ewentualnie jak ją zdezaktywować? Może wyjąć jakiś bezpiecznik...?
Wolał bym już żeby obie nie działały nawet, ale chciałbym ją wyłączyć żeby móc przewozić dziecko w foteliku na przednim siedzeniu.
Ktoś zapyta czemu nie mogę przewozić z tyłu?
Czasem mam sytuacje że musiał bym złożyć tylną kanapę i przewieźć dziecko z przodu, a teraz mam sytuacje że muszę zabrać trójkę na wycieczkę No i z tyłu trzy foteliki nie wejdą Są dość rozbudowane na szerokość...
Bezpieczniej było by wyłączyć te poduchy bo nawet mała kolizja nie z mojej winy mogła by to aktywować – według tego co piszą w internecie to dla dziecka śmierć (nawet jak jedzie przodem do kierunku jazdy – jak u mnie)
Nie ma wyłącznika. Możesz ją odpiąć z kostki w zamontować tam odpowiedni opornik. A jeśli chcesz całkiem dezaktywować system, to wypnik kostkę ze sterownika. Leży on na tunelu środkowy, przy samej ścianie grodziowej.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
A gdybym wypiął tą jedną poduszkę z kostki bez opornika to zapali mi się kontrolka i w razie razie to nic mi nie zadziała bo sterownik będzie miał błąd???
A wiesz może gdzie jest ta kostka, czy łatwo się do niej dostać i w jakie kolorki wpiąć opornik – no i jaki ?
Widzę że ciężka sprawa dla mnie dezaktywować jedną poduchę...
Żeby odpiąć kostkę ze sterownika to trzeba rozebrać plastiki czy da się tam od strony nóg jakoś rękę wsadzić i wypiąć? (może jakieś foto ktoś ma)
Ostatnie pytanie z bezpiecznikami nie da rady (nie ma takiego)??? Bo to by było chyba najprościej...
A wiesz może gdzie jest ta kostka, czy łatwo się do niej dostać i w jakie kolorki wpiąć opornik – no i jaki ?
Widzę że ciężka sprawa dla mnie dezaktywować jedną poduchę...
Żeby odpiąć kostkę ze sterownika to trzeba rozebrać plastiki czy da się tam od strony nóg jakoś rękę wsadzić i wypiąć? (może jakieś foto ktoś ma)
Ostatnie pytanie z bezpiecznikami nie da rady (nie ma takiego)??? Bo to by było chyba najprościej...
Raczej o ile pamiętam to osobnego bezpiecznika nie ma.
Ale pod schowkiem przewód od poduszki łatwo znaleźć bo jest jasnożółty.
Rozpinasz złączkę i masz poduszkę niedziałającą.
Jeśli irytuje cię migająca lampka to zamiast poduszki trzeba wpiąć rezystor 2.2 – 4.7 ohm.
Ale chyba najprostszym rozwiązaniem jest jak napisał adamax4 aby wypiąć kostki ze sterownika.
Dostęp w miarę łatwy po zdjęciu plastiku np. przy lewej nodze pasażera.
Ale pod schowkiem przewód od poduszki łatwo znaleźć bo jest jasnożółty.
Rozpinasz złączkę i masz poduszkę niedziałającą.
Jeśli irytuje cię migająca lampka to zamiast poduszki trzeba wpiąć rezystor 2.2 – 4.7 ohm.
Ale chyba najprostszym rozwiązaniem jest jak napisał adamax4 aby wypiąć kostki ze sterownika.
Dostęp w miarę łatwy po zdjęciu plastiku np. przy lewej nodze pasażera.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki – będę kombinował i napiszę jak poszło
-----------------------------------------------------
31-05-2014
-----------------------------------------------------
Znalazłem jeszcze inne tego typu tematy na formu... poczytałem poczytałem i zabrałem się do pracy...
Wtyczka od poduszki pasażera jest w miejscu oznaczonym S-03.
Wystarczy tylko wyjąć klips z wierzchu i wyrwać (bo jest na klipsie wewnętrznym) ten plastik w rogu, a ukaże się nam wtyczka żółta z dwoma czerwonymi przewodami.
Po wypięciu kontrolka poduchy wymiguje kod 7.
Z rezystorem jeszcze nie próbowałem bo nie mam takiego (według danych z forum 2,5 Ohm ale chyba miało być 2,5 kOhm)
-----------------------------------------------------
31-05-2014
-----------------------------------------------------
Znalazłem jeszcze inne tego typu tematy na formu... poczytałem poczytałem i zabrałem się do pracy...
Wtyczka od poduszki pasażera jest w miejscu oznaczonym S-03.
Wystarczy tylko wyjąć klips z wierzchu i wyrwać (bo jest na klipsie wewnętrznym) ten plastik w rogu, a ukaże się nam wtyczka żółta z dwoma czerwonymi przewodami.
Po wypięciu kontrolka poduchy wymiguje kod 7.
Z rezystorem jeszcze nie próbowałem bo nie mam takiego (według danych z forum 2,5 Ohm ale chyba miało być 2,5 kOhm)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości