Xenony – Słabe światło i ciemny obszar w strumieniu światła
Strona 1 z 1
Panowie jest problem. Mianowicie zamontowałem przetwornice i palniki mniej więcej wg fotorelacji z naszego forum. Po podłączeniu owszem świeci ale nie dość, że oświetla dobrze może z 2-3 metry przed samochodem. to przy podjechaniu pod ścianę ujrzałem, że lewa strona jakby w jednym punkcie świeciła trochę na żółto i w obu światłach widać tak jakby ciemne koło dość duże. Na dodatek co chwilę te koła jakby zmieniały swoją pozycję tak jakby migały tak jakby strumień światła się co chwilę zmieniał. Dodam jeszcze, że to raczej nie jest kwestia regulacji.
Możliwe, że dostałem wypalone żarniki albo uszkodzone przetwornice? Zobaczę jeszcze kable by wyeliminować opcje przebicia gdzieś.
Xenony z allegro o niezbyt wygórowanej cenie. Wieczorem wrzucę kilka fotek aby pokazać jak to świeci.
Możliwe, że dostałem wypalone żarniki albo uszkodzone przetwornice? Zobaczę jeszcze kable by wyeliminować opcje przebicia gdzieś.
Xenony z allegro o niezbyt wygórowanej cenie. Wieczorem wrzucę kilka fotek aby pokazać jak to świeci.
- Od: 1 lut 2012, 01:05
- Posty: 29
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F BA '97r 1.5 Z5
Ściemniło się trochę i zrobiłem te zdjęcia.
To zdjęcia z pod ściany na których widać te zaciemnione koła i trochę żółtego światła


A to jak te ciemne koła przekładają się na drogę:


Możliwe, że to uszkodzone przetwornice/żarniki? dodam, że światło jest takie smugowate i co chwilę się troszke zmienia strumień.
To zdjęcia z pod ściany na których widać te zaciemnione koła i trochę żółtego światła


A to jak te ciemne koła przekładają się na drogę:


Możliwe, że to uszkodzone przetwornice/żarniki? dodam, że światło jest takie smugowate i co chwilę się troszke zmienia strumień.
- Od: 1 lut 2012, 01:05
- Posty: 29
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F BA '97r 1.5 Z5
Na zwykłych żarówkach było dobrze.
- Od: 1 lut 2012, 01:05
- Posty: 29
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F BA '97r 1.5 Z5
podmień się z kimś na palniki xenonwy i powinno się wyjaśnić
jak by była wina przetwornicy to podejrzewam że nie zapalił by się palnik xenonowy
jak by była wina przetwornicy to podejrzewam że nie zapalił by się palnik xenonowy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
flywin napisał(a):nie prawda ja miałem raz tak ze Świeciły na żółto;
Świeciły na żółto przy uszkodzonych przetwornicach?
- Od: 1 lut 2012, 01:05
- Posty: 29
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F BA '97r 1.5 Z5
Witam,
Jeśli chodzi o te ciemne kręgi – to sugeruję sprawdzić ułożenie palników w oprawce – chodzi o to że HID-y nie pasują do oryginalnych H1, H7 itp, i palnik trzeba lekko inaczej włożyć w gnizdo. I wtedy może powstawać cień od tej elektrody co jest na czubku palnika (ten kabelek w izolacji). Odbłyśnik i soczewka zpotęgują efekt i może być tak jak na zdjęciach. Żarówki są bęz praktycznie żadnego cienia więc mogło być ok. Na ten efekt mają też wpływ lampy (odbłyśniki, soczewki, światłocień).
A jeśli chodzi o barwę światła – to dla zainteresowanych poszukajcie gdzieś na googlach spektrum światła widzialnego w porównaniu z barwą świecenia. 4300K daje światło ciepłe, takie jakby przyjemniejsze dla oka, ale lekko żółtawe. Natomiast 6000K i górę wchodzi w barwę już niebieskawą i jakieś następne, które odchodzą o światła białego.
Ja od ponad 2 lat używam barwy 5000K i szczerze polecam ! Najbielsze czyste światło, bez jakichś odcieni niebieskich czy żółtych. To jest taka pośrednia barwa między białym ciepłym, a białym zimnym.
Jeśli chodzi o te ciemne kręgi – to sugeruję sprawdzić ułożenie palników w oprawce – chodzi o to że HID-y nie pasują do oryginalnych H1, H7 itp, i palnik trzeba lekko inaczej włożyć w gnizdo. I wtedy może powstawać cień od tej elektrody co jest na czubku palnika (ten kabelek w izolacji). Odbłyśnik i soczewka zpotęgują efekt i może być tak jak na zdjęciach. Żarówki są bęz praktycznie żadnego cienia więc mogło być ok. Na ten efekt mają też wpływ lampy (odbłyśniki, soczewki, światłocień).
A jeśli chodzi o barwę światła – to dla zainteresowanych poszukajcie gdzieś na googlach spektrum światła widzialnego w porównaniu z barwą świecenia. 4300K daje światło ciepłe, takie jakby przyjemniejsze dla oka, ale lekko żółtawe. Natomiast 6000K i górę wchodzi w barwę już niebieskawą i jakieś następne, które odchodzą o światła białego.
Ja od ponad 2 lat używam barwy 5000K i szczerze polecam ! Najbielsze czyste światło, bez jakichś odcieni niebieskich czy żółtych. To jest taka pośrednia barwa między białym ciepłym, a białym zimnym.
- Od: 3 mar 2012, 00:41
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 1994r. / VW Passat B5 1.8 Comfortline, 1997r.
MariuszA_ napisał(a):Witam,
Jeśli chodzi o te ciemne kręgi – to sugeruję sprawdzić ułożenie palników w oprawce – chodzi o to że HID-y nie pasują do oryginalnych H1, H7 itp, i palnik trzeba lekko inaczej włożyć w gnizdo. I wtedy może powstawać cień od tej elektrody co jest na czubku palnika (ten kabelek w izolacji). Odbłyśnik i soczewka zpotęgują efekt i może być tak jak na zdjęciach. Żarówki są bęz praktycznie żadnego cienia więc mogło być ok. Na ten efekt mają też wpływ lampy (odbłyśniki, soczewki, światłocień).
A jeśli chodzi o barwę światła – to dla zainteresowanych poszukajcie gdzieś na googlach spektrum światła widzialnego w porównaniu z barwą świecenia. 4300K daje światło ciepłe, takie jakby przyjemniejsze dla oka, ale lekko żółtawe. Natomiast 6000K i górę wchodzi w barwę już niebieskawą i jakieś następne, które odchodzą o światła białego.
Ja od ponad 2 lat używam barwy 5000K i szczerze polecam ! Najbielsze czyste światło, bez jakichś odcieni niebieskich czy żółtych. To jest taka pośrednia barwa między białym ciepłym, a białym zimnym.
Dzięki kolego za wyczerpującą poradę. Z tym cieniem to nie do końca tak jak mówisz. Światło jest nierównomierne, cieniowate i na dodatek strumień światła mryga w niektórych obszarach. Co do ustawienia żarnika w gnieździe. Wsadziłem, tak jakbym mocował żarówkę zbytnio luzu tam nie zostało ani pola manewru. Dodam, że na zwykłych żarówkach światło jest poprawne bez smug itp.
- Od: 1 lut 2012, 01:05
- Posty: 29
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F BA '97r 1.5 Z5
posluchaj kolegi Majki88 i zrob podmianke na palniki bo podejrzewam ze w nich bedzie przyczyna
mialem wczesniej u siebie 8000K i tez przy scianie bylo widac miganie w strumieniu swiatla po zmianie na inne 6000K (chinole za 40zl/kopl.) wszystko bylo git
mialem wczesniej u siebie 8000K i tez przy scianie bylo widac miganie w strumieniu swiatla po zmianie na inne 6000K (chinole za 40zl/kopl.) wszystko bylo git
-
Dawid
- Od: 13 sty 2009, 00:13
- Posty: 2033 (9/10)
- Skąd: EPA ....
- Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r
MariuszA_ dobrze mówi jak nie umieścisz żarnika w gnieździe dobrze to w efekcie mogą powstawać cienie takie jak u ciebie, drgania, okręgi itp. Sprawdź jeszcze raz to jak siedzi żarnik w lampie, nie powinien mieć luzu przy dobrym zamocowaniu.
Mam 8000K nie ma żadnych problemów, sam sprawdzałem zachowanie światła przy innych ustawieniach żarnika więc warto sprawdzić.
Mam 8000K nie ma żadnych problemów, sam sprawdzałem zachowanie światła przy innych ustawieniach żarnika więc warto sprawdzić.

- Od: 10 sie 2011, 21:47
- Posty: 45
- Skąd: Przeworsk / Rzeszów
- Auto: MAZDA
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość