akumulator padl

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kosteq7 » 27 lis 2010, 14:15

U mnie w ten sposob padl akumlator w to lato <oczy> Wieczorem normalnie jezdzilem, a rano padaka :) A w tamta zime jeszcze odpalal przy -20 st mrozach :P Z tym ze u mnie nie chcial krecic rozrusznikiem, ale kontrolki zapalal.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez grabu122 » 27 lis 2010, 14:24

Sprawdz połączenie aku z klemami + i –..... oczywista oczywistość na początek :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez zipsqad88 » 27 lis 2010, 20:13

Witam polaczenie oczywiscie sprawdzalem ;P I dalej to samo. Ma ktos moze jeszcze jakies propozycje co to moze byc ?:)
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 12:37
Posty: 6
Auto: mazda 323f 2.0 v6 1997r.

Postprzez mariushjj » 27 lis 2010, 22:14

Na poczatek radze sprawdzić klemy i ich podłaczenie do akumulatora (najlepiej je zdjąc i oczyścić). Sprawdz napięcie na akumulatorze miernikiem (powinno być około 12.4V). Jeżeli jest mniej to podłącz prostownik i naładuj go. Po odpaleniu aut sprawdz prąd ładowania powinien wynosić około 14.4V. Jeżeli nie bedzie miał takiej wartosci to padł Ci alternator. Może być taka ewentualność że wyładował się akumulator ponieważ nie było prądu ładowania.
mariushjj
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 14:12
Posty: 26
Skąd: kraśnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 16v 1998r.

Postprzez lesiux » 28 lis 2010, 00:25

aż dziwne, że taka ciemność. zmierz napięcie na aku i sprawdź klemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez sensation » 28 lis 2010, 01:47

ehhhhhhhh ludzie po kolei.
na sam poczatek kup w markecie za 20 zl lub mniej miernik. i tak sie przyda a to nie majątek.

najsampierw sprawdz ladowanie alternatora na wlaczonym motorze. jesli jest ok a klemy nie da sie przekrecic na akumulatorze "dmuchnieciem" oraz nie nawarstwila się "piana"czy jak to nazywacie to wtedy sprawdz ile jest elektrolitu w akumulatorze. wtedy napisz.
jeśli wszystko jest wporządku to sprawdź datę produkcji akumulatora. jesli powyzej 5 lat to wymień. jesli mniej a wszystkie wcześniejsze warunki są ok to pojdziedź do kogos kto ma miernik cęgowy i niech sprawdzi czy nie ma poboru prądu w czasie nieczynności auta.
jeśli nie ma to znów zapłać i sprawdź pojemność oraz prąd rozruchowy akumulatora. jedno urządzonko powie to za jednym pomiarem.
a jesli w ogole wszystko niby jest ok a napięcie na aku słabnie w sumie z minuty na minute to znaczy ze ma zwarcie sam w sobie. kup nowy albo oddaj na gwarancji.

amen i tyle w temacie.
pzdr.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 16:13
Posty: 15

Postprzez puznies0 » 28 lis 2010, 12:59

to ja mam lepszy pomysł... jeśli masz gdzieś jakiś drugi samochód i w nim akumulator to wpakuj z tamtego na 1 dzień aku do swojego auta a tamten spróbuj naładować... jeśli rozładuje się tamten drugi to będziesz musiał szukać przyczyny zżerania prądu a jeśli nie to będziesz miał odpowiedź że akumulator do wymiany... ps. przy ładowaniu nie zapomnij uzupełnić elektrolitu w celach akumulatora jeśli są widoczne suche płyty... być może poprostu brakuje ci elektrolitu w aku... może wyparował w lecie i teraz poprostu nie trzyma... jak uzupełnisz i naładujesz to jest szansa że aku będzie jeszcze latal o ile się płyty w celach nie wysypały...

dużo prostsza opcja sprawdzenia i praktycznie bez kosztów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Geeman » 29 lis 2010, 00:11

sprawdz czy masz dokręcone klemy na aku:)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 22:27
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1,5 97r.

Postprzez zipsqad88 » 30 lis 2010, 14:57

dzięki chłopaki za wszystkie rady!. Na razie naładowałem swój akumulator w domu i wsadziłem spowrotem do auta i jak na razie wszystko działa <jupi> odpaliłem z pierwszego. Mam nadzieję że to już koniec problemów ale jakby ponownie się rozładował kupię nowy aku i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 12:37
Posty: 6
Auto: mazda 323f 2.0 v6 1997r.

Postprzez lesiux » 1 gru 2010, 23:00

dziś i mnie spotkała przykra niespodzianka. wchodzę z pracy i auto nie chce odpalić, nie kręci w ogóle, wszystko inne działa, podłączałem drugi aku na kablach i to samo. rozrusznik zamarzł czy co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez grabu122 » 2 gru 2010, 11:33

Wczoraj widziałem "fajny test" ładowania alternatora :P

Znajomy pożyczył akumulator, odpalił silnik, po czym odłączył aku przy pracującym silniku i pojechał zaparkować auto w garażu. <czarodziej>

Jestem raczej laikiem jeśli chodzi o elektrykę
samochodową, ale zawsze wydawało mi się, że takie praktyki kończą się w najlepszym
wypadku uszkodzeniem alternatora, jak nie innych urządzeń (modułów, sterowników)

Mówiłem mu o tym, a on na to, że robił już tak parę razy i nic się nie stało ;P co najwyżej sterownik ABS czy ECU wywali błąd i to wszystko :D <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez bobinho » 2 gru 2010, 12:13

lesiux napisał(a):dziś i mnie spotkała przykra niespodzianka. wchodzę z pracy i auto nie chce odpalić, nie kręci w ogóle, wszystko inne działa, podłączałem drugi aku na kablach i to samo. rozrusznik zamarzł czy co?


Mam dokladnie to samo, podczas wysokich mrozów pierwsze odpalenie idzie strasznie opornie raczej wykluczam aku bo jest w bardzo dobrej kondycji, tez mam takie podejrzenie ze rozrusznik ma jakies opory zimą z resztą to nic dziwnego w koncu ma juz swoje lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez pioterbezkitu » 6 gru 2010, 00:37

A ja w swojej Madzi miałem 11letni Panasonic, od nowości, taki który jest narysowany w instrukcji obsługi <lol> Jak naładowałem go prostownikiem to pykal jak trzeba, ale mechanik sprawdził go pod obciążeniem i stwierdził ze na mrozie nie pociągnie, wiec kupiłem nowy. Tez 80Ah, ale Vartę o prądzie rozruchowym 730. Varta to dobry wybór?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez lukaszwnw » 11 sty 2011, 16:43

Witam.
Mój akumulator zdecydowanie domaga się wymienienia go na nowy ;)
Poczytałem trochę na forum i wywnioskowałem , że najlepszym wyjściem będzie Centra Futura ? ;)

Co myślicie o tym :
CENTRA FUTURA 53 Ah 53Ah
http://moto.allegro.pl/akumulator-centr ... 03529.html

Wymiary:
207x175x175

Czekam na odpowiedzi // Łukasz
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez kosteq7 » 11 sty 2011, 17:50

Ja mam Centre Plus 44Ah czy 45Ah dokladnie nie pamietam :P Nie ma zadnych problemow, futura teoretycznie lepszy (i drozszy model) wiec bedzie ok. Tylko sprawdz dobrze wymiary bo mocowanie aku jak i sam aku jest nietypowe (aku jest wyzszy i wezszy). Ja kupilem standardowy i musialem cos pod niego podlozyc bo nie dostawal do klem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez Aju » 11 sty 2011, 18:00

Ja mam Centre + 62Ah i pasuje idealnie na podstawke. Jest bezobslugowy, gwarancja 2 lata no i prawy plus.
Future oglądałem ale jest strasznie droga (okolo 4 stów) a rożni sie w sumie tylko większym prądem rozruchu. Ja mam 540A i starsza spokojnie żeby wykarmić V6.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez lukaszwnw » 11 sty 2011, 19:04

Aju napisał(a):Ja mam Centre + 62Ah i pasuje idealnie na podstawke. Jest bezobslugowy, gwarancja 2 lata no i prawy plus.
Future oglądałem ale jest strasznie droga (okolo 4 stów) a rożni sie w sumie tylko większym prądem rozruchu. Ja mam 540A i starsza spokojnie żeby wykarmić V6.


Chodzi ci o taki ?
http://moto.allegro.pl/centra-plus-62ah-540a-62ah-akumulator-slask-i1407768970.html

<co?>
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez luki_92_92 » 11 sty 2011, 20:35

Ja mam taki tylko chyba 54Ah i sobie chwalę, drugą zimę go mam i zero problemów z odpalaniem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez lesiux » 11 sty 2011, 23:25

53Ah Ci styknie ew 60 weź z centry futury. Sam taki mam i wszystko jest ok tylko przy montażu dwa drewienka pod spód podłożyłem bo był niższy od oryginału i klemy spadały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Murray » 2 lut 2011, 03:49

Ja polecam tobie Centrę Plus 60Ah oznaczenie do naszych aut CB604 z tego co wiem. Powinien pasować idealnie w miejsce starego akula, nawet pod plastik osłaniający go. Polecam też Vartę Asia 60Ah( kolor czarny ). Mam u siebie taki pasuje idealnie w miejsce i pod plastik. Auto odpala tak jak trzeba już od 2008 <ok> .
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron