Parowanie szyb oraz stęchłe powietrze z nawiewu.
Zdjęcia od dołu. Wydaje mi się że filtra tam nie ma ale moze się myle...
<center>
<br>
<br>
<br>
</center>
P.S.
Szczególne podziękowania dla Anade za sesję fotograficzną z udziałem nieszczęsnego filtra przeciwpyłkowego
<center>
<br>
<br>
<br>
</center>
P.S.
Szczególne podziękowania dla Anade za sesję fotograficzną z udziałem nieszczęsnego filtra przeciwpyłkowego
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
No nie masz.diesel napisał(a):Wydaje mi się że filtra tam nie ma
To jest mało istotne , wazne ze masz filtr.Anade napisał(a):Ja o dziwo nie mam na motylki
P.S. Te przewody ktore tam widać to jakies Car Audio?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):P.S. Te przewody ktore tam widać to jakies Car Audio?
tak radosna twórczość poprzedniego właściciela dość nieszczęśliwie prowadzone więc czekają na przełożenie w inne miejsce czasem wyłazą i nieciekawie wiszą jest też instalacja do wzmacniacza już nawet lepiej poprowadzona więc ta zostanie na swoim miejscu
Anade
- Od: 28 lut 2005, 14:48
- Posty: 330
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95
Dzięki jaksa, w takim razie nie mam juz czego tam szukać
Jakbyś tak mi jeszcze powiedział dlaczego mi tak szyby paruja i dlaczego tak jedzie jakby stęchlizną, zwłaszcza rano to by było ekstra
Czy to nagrzewnica, czy jeszcze mozna gdzies pogrzebac i cos sprawdzić...grrr
P.S
W zasadzie to nie wiem gdzie ta wiązka przewodów leci bo nagle gdzieś znika pod plastikami. Żadnego super zestawu audio nie mam.
Jakbyś tak mi jeszcze powiedział dlaczego mi tak szyby paruja i dlaczego tak jedzie jakby stęchlizną, zwłaszcza rano to by było ekstra
Czy to nagrzewnica, czy jeszcze mozna gdzies pogrzebac i cos sprawdzić...grrr
P.S
W zasadzie to nie wiem gdzie ta wiązka przewodów leci bo nagle gdzieś znika pod plastikami. Żadnego super zestawu audio nie mam.
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
Nie wiem jak u ciebie jest, ale ja np. wygrzebałem ze szczeliny przed drzwiami kierowcy ziemi i liści tak na pół doniczk . Od strony pasażera było OK. Tamtędy zaś spływa woda z podszybia (już wiem, bo odkręciłem i lałem z pojemnika). Należy otworzyć drzwi kierowcy i spojrzeć w głąb, pod dolny zawias, w kierunku nadkola. W przypadku stwierdzenia "plantacji" można wyskrobać to patyczkiem drewnianym lub plastykowym (unikaj metali, porysujesz sobie blachy!).
To poprawi ci odpływ, zlikwiduje być może też ten zapach stęchlizny...
To poprawi ci odpływ, zlikwiduje być może też ten zapach stęchlizny...
((((SMOKE)))) napisał(a):A u mnie jest filtr przeciwpyłkowy?
Bo nie wiem czy wszczynać poszukiwania
Madrzy ludzie mowia, ze nie mamy
Od siebie moge polecic jeszcze lekture tematow:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6343
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4374
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=325
Skleje z tego artykul na strone klubowa. Poza tym sa do kupienia w sklepach spray'e do nawiewow (odkarzacze, prezentowane na lamach prasy motoryzacyjnej).
Odpływy sprawdzałem... hmm ale właściwie to chyba tylko od strony pasażera, tj. tam gdzie jest wlot powietrza do kabiny i tam spływa elegancko, bez problemów. Sprawdzić od strony kierowcy nie zaszkodzi może wyrosła tam jakaś plantacja
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
Globy napisał(a):Madrzy ludzie mowia, ze nie mamy
Wczoraj rozebrałem troszkę Madzię żeby mieć 100% pewności.
Globy,potwierdzam-nie mamy
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
Sprawdziłem od strony kierowcy. Wydrapałem jednego liścia i nie całe pół garści ziemi więc wielkiej plantacji tam nie było. Od strony pasażera jest czyściutko, pewnie dzięki temu że to chyba tamtędy odpływa większość wody która gromadzi się na podszybiu i wszystko ładnie wypłukuje. Kratka osłaniająca podszybie tylko od strony pasażera ma otwoty (bynajmniej u mnie)...
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
To proponuję, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, odkręcić podszybie i tam zajrzeć. Kolejność postępowania:
– cyknąć fotkę lub zaznaczyć sobie na szybie zmywalnym flamastrem jak leżą pióra wycieraczek
– otworzyć klapę
– zdjąć korki gumowe osłaniające śruby na ramionach wycieraczek
– odręcić śruby mocujące wycieraczki – najlepiej kluczem nasadowym, bodajrze 12
– zdjąć wycieraczki (poruszać góra/dół za początek ramienia i zejdą)
– zdjąć gumę uszczelniającą z kołeczków, lub razem z kołeczkami (ścisnąć je od spodu) – ja zdejmowałem z kołeczków, potem je wyjąłem osobno
– zamknąć klapę, odkręcić śrubokrętem krzyżakowym 6 czy 7 wkrętów mocujących plastykową osłonę
– otworzyć klapę, wyjąć osłonę (uwaga na przedwód do spryskiwacza!
Po lewej i po prawej są odcieki wody, od strony kierowcy pod silnikiem wycieraczki – ciężko, ale da się włożyć łapę. W tych dwóch miejsach jest najwyraźniej nieco niżej i lubi się tam szlam gromadzić. Miałem niewiele, ale wyczyścić warto – przy okazji wyjąć wszystkie syfy typu liście i truchła pszczółek. Lejąc z butelki (polecam niepełną, łatwiej przechylić i trafić) w to zagłębienie można sprawdzić czy odcieknie jak powinno.
Po wyczyszczeniu plastików i szyby (uwaga na znaczki które robiłeś, jeśli robiłeś) składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Jak wyciągałeś kołeczki osobno to najpierw uzbrój gumę a potem tylko zatrzaskuj (ostatni u mnie i tak trzeba zakładać do gumy, bo nie ma jak wyjąć). Nie wiem czy można lekko nasmarować czopy które obracają ramionami wycieraczek, ja tak zrobiłem przed ich założeniem – tylko gum smarem nie uświń.
Zawsze to jeden element łamigłówki mniej, jeśli chodzi o zagadkę parujących szyb
– cyknąć fotkę lub zaznaczyć sobie na szybie zmywalnym flamastrem jak leżą pióra wycieraczek
– otworzyć klapę
– zdjąć korki gumowe osłaniające śruby na ramionach wycieraczek
– odręcić śruby mocujące wycieraczki – najlepiej kluczem nasadowym, bodajrze 12
– zdjąć wycieraczki (poruszać góra/dół za początek ramienia i zejdą)
– zdjąć gumę uszczelniającą z kołeczków, lub razem z kołeczkami (ścisnąć je od spodu) – ja zdejmowałem z kołeczków, potem je wyjąłem osobno
– zamknąć klapę, odkręcić śrubokrętem krzyżakowym 6 czy 7 wkrętów mocujących plastykową osłonę
– otworzyć klapę, wyjąć osłonę (uwaga na przedwód do spryskiwacza!
Po lewej i po prawej są odcieki wody, od strony kierowcy pod silnikiem wycieraczki – ciężko, ale da się włożyć łapę. W tych dwóch miejsach jest najwyraźniej nieco niżej i lubi się tam szlam gromadzić. Miałem niewiele, ale wyczyścić warto – przy okazji wyjąć wszystkie syfy typu liście i truchła pszczółek. Lejąc z butelki (polecam niepełną, łatwiej przechylić i trafić) w to zagłębienie można sprawdzić czy odcieknie jak powinno.
Po wyczyszczeniu plastików i szyby (uwaga na znaczki które robiłeś, jeśli robiłeś) składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Jak wyciągałeś kołeczki osobno to najpierw uzbrój gumę a potem tylko zatrzaskuj (ostatni u mnie i tak trzeba zakładać do gumy, bo nie ma jak wyjąć). Nie wiem czy można lekko nasmarować czopy które obracają ramionami wycieraczek, ja tak zrobiłem przed ich założeniem – tylko gum smarem nie uświń.
Zawsze to jeden element łamigłówki mniej, jeśli chodzi o zagadkę parujących szyb
Moze fachowe odgrzybienie układu załatwi sprawę ( w punkcie usługowym klimatyzacji )diesel napisał(a):dlaczego tak jedzie jakby stęchlizną
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Briareos, podziwiam Twoje zamilowanie do majsterkowania i pieszczenia samochodu
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59223392
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59223392
Do podszybia zaglądałem ale od strony kierowcy pod silnikiem wycieraczek łapy nie wkładałem więc jeszcze tego wypróbuje... anóż tam coś siedziBriareos napisał(a):To proponuję, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, odkręcić podszybie i tam zajrzeć.
Sęk w tym, że pierwsze co zrobiłem to pojechałem do punktu obsługi klimatyzacji i zażyczyłem sobie profesjonalne odgrzybienie układu.Jaksa napisał(a):Moze fachowe odgrzybienie układu załatwi sprawę ( w punkcie usługowym klimatyzacji )
Polegało to na:
1. Rozgrzaniu powietrza krążącego w układzie (rozgrzanie powietrza przy włączonym wentylatorze i zamkniętych kratkach wentylacyjnych w kabinie – czas ok. 20 minut)
2. Rozebraniu podszybia
3. Wpsikaniu w kanał dolotowy powietrza do kabiny, specjalnego (tak mniemam) środka odkarzającego (kanał dolotowy powietrza jest na podszybiu od strony pasażera)
4. Rozprowadzenie wspomnianego powietrza po układzie (włączony wentylator, powietrze ustawione na ciepłe, pozamykane kratki czas ok. 10 minut )
5. Po wszystkim samochód odstał 4 godziny z otwartymi drzwiami, tak aby doszedł do siebie
Tego tez spróbuje choć kojarzy mi się to bardziej z leczeniem objawowym niż leczeniem przyczyny... ale cóż jak nie da się inaczej...Globy napisał(a):http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59223392
Dzięki za wszystkie pomysły, czekam na jeszcze
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
Na to pytanie więdzej odpowiedzi uzyskasz w dziale 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6.Mev napisał(a):A Powiedzcie mi czy, w Xedosie 6...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Mi najbardziej śmierdzi "zgniłą morką szmatą" (jak to nazywa moja dziewczyna). Jak mam najpierw obieg wewnętrzny – klima i wyłączona... szyby mi też parują, ale kupilem sobie anti-fog, czy jakoś tak i co 2 tygodnie sobie tym przecieram szybki i jest OK – w miarę . Ale jakby ktoś się z tymi dwoma problemami uporał, to chętnie spróbuję, nie mam żadnych liści i mam wszystkie odpływy drożne filtra też chyba nie mam na 99%.
- Od: 27 lip 2005, 16:44
- Posty: 29
- Auto: Mazda 323C 97' 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości