Parowanie szyb oraz stęchłe powietrze z nawiewu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez diesel » 3 sie 2005, 19:02

Zdjęcia od dołu. Wydaje mi się że filtra tam nie ma ale moze się myle...

<center>
Obrazek<br>
Obrazek<br>
Obrazek<br>
Obrazek
</center>

P.S.
Szczególne podziękowania dla Anade za sesję fotograficzną z udziałem nieszczęsnego filtra przeciwpyłkowego ;)
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez Jaksa » 3 sie 2005, 19:54

diesel napisał(a):Wydaje mi się że filtra tam nie ma
No nie masz.
Anade napisał(a):Ja o dziwo nie mam na motylki
To jest mało istotne , wazne ze masz filtr.

P.S. Te przewody ktore tam widać to jakies Car Audio?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Anade » 4 sie 2005, 06:40

Jaksa napisał(a):P.S. Te przewody ktore tam widać to jakies Car Audio?


tak :) radosna twórczość poprzedniego właściciela dość nieszczęśliwie prowadzone więc czekają na przełożenie w inne miejsce czasem wyłazą i nieciekawie wiszą :) jest też instalacja do wzmacniacza już nawet lepiej poprowadzona :) więc ta zostanie na swoim miejscu :)
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez diesel » 5 sie 2005, 09:30

Dzięki jaksa, w takim razie nie mam juz czego tam szukać ;)

Jakbyś tak mi jeszcze powiedział dlaczego mi tak szyby paruja i dlaczego tak jedzie jakby stęchlizną, zwłaszcza rano to by było ekstra ;)

Czy to nagrzewnica, czy jeszcze mozna gdzies pogrzebac i cos sprawdzić...grrr


P.S
W zasadzie to nie wiem gdzie ta wiązka przewodów leci bo nagle gdzieś znika pod plastikami. Żadnego super zestawu audio nie mam.
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez Briareos » 5 sie 2005, 09:51

Nie wiem jak u ciebie jest, ale ja np. wygrzebałem ze szczeliny przed drzwiami kierowcy ziemi i liści tak na pół doniczk <lol>. Od strony pasażera było OK. Tamtędy zaś spływa woda z podszybia (już wiem, bo odkręciłem i lałem z pojemnika). Należy otworzyć drzwi kierowcy i spojrzeć w głąb, pod dolny zawias, w kierunku nadkola. W przypadku stwierdzenia "plantacji" można wyskrobać to patyczkiem drewnianym lub plastykowym (unikaj metali, porysujesz sobie blachy!).
To poprawi ci odpływ, zlikwiduje być może też ten zapach stęchlizny...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Globy » 5 sie 2005, 12:15

((((SMOKE)))) napisał(a):A u mnie jest filtr przeciwpyłkowy?
Bo nie wiem czy wszczynać poszukiwania

Madrzy ludzie mowia, ze nie mamy :]

Od siebie moge polecic jeszcze lekture tematow:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6343
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4374
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=325

Skleje z tego artykul na strone klubowa. Poza tym sa do kupienia w sklepach spray'e do nawiewow (odkarzacze, prezentowane na lamach prasy motoryzacyjnej).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez diesel » 5 sie 2005, 14:04

Odpływy sprawdzałem... hmm ale właściwie to chyba tylko od strony pasażera, tj. tam gdzie jest wlot powietrza do kabiny i tam spływa elegancko, bez problemów. Sprawdzić od strony kierowcy nie zaszkodzi może wyrosła tam jakaś plantacja ;)
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez ((((SMOKE)))) » 5 sie 2005, 14:10

Globy napisał(a):Madrzy ludzie mowia, ze nie mamy

Wczoraj rozebrałem troszkę Madzię żeby mieć 100% pewności.
Globy,potwierdzam-nie mamy :]
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez QwErTy256 » 5 sie 2005, 14:28

Ja tez rozebralem swoja, i rzeczywiscie, 323C 97' 1.5 –> u mnie nie ma tego filtra :) odplywy teraz musze sprawdzic :)
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 16:44
Posty: 29
Auto: Mazda 323C 97' 1.5

Postprzez diesel » 5 sie 2005, 15:47

Sprawdziłem od strony kierowcy. Wydrapałem jednego liścia i nie całe pół garści ziemi więc wielkiej plantacji tam nie było. Od strony pasażera jest czyściutko, pewnie dzięki temu że to chyba tamtędy odpływa większość wody która gromadzi się na podszybiu i wszystko ładnie wypłukuje. Kratka osłaniająca podszybie tylko od strony pasażera ma otwoty (bynajmniej u mnie)...
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez Briareos » 5 sie 2005, 16:05

To proponuję, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, odkręcić podszybie i tam zajrzeć. Kolejność postępowania:
– cyknąć fotkę lub zaznaczyć sobie na szybie zmywalnym flamastrem jak leżą pióra wycieraczek
– otworzyć klapę
– zdjąć korki gumowe osłaniające śruby na ramionach wycieraczek
– odręcić śruby mocujące wycieraczki – najlepiej kluczem nasadowym, bodajrze 12
– zdjąć wycieraczki (poruszać góra/dół za początek ramienia i zejdą)
– zdjąć gumę uszczelniającą z kołeczków, lub razem z kołeczkami (ścisnąć je od spodu) – ja zdejmowałem z kołeczków, potem je wyjąłem osobno
– zamknąć klapę, odkręcić śrubokrętem krzyżakowym 6 czy 7 wkrętów mocujących plastykową osłonę
– otworzyć klapę, wyjąć osłonę (uwaga na przedwód do spryskiwacza!

Po lewej i po prawej są odcieki wody, od strony kierowcy pod silnikiem wycieraczki – ciężko, ale da się włożyć łapę. W tych dwóch miejsach jest najwyraźniej nieco niżej i lubi się tam szlam gromadzić. Miałem niewiele, ale wyczyścić warto – przy okazji wyjąć wszystkie syfy typu liście i truchła pszczółek. Lejąc z butelki (polecam niepełną, łatwiej przechylić i trafić) w to zagłębienie można sprawdzić czy odcieknie jak powinno.
Po wyczyszczeniu plastików i szyby (uwaga na znaczki które robiłeś, jeśli robiłeś) składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Jak wyciągałeś kołeczki osobno to najpierw uzbrój gumę a potem tylko zatrzaskuj (ostatni u mnie i tak trzeba zakładać do gumy, bo nie ma jak wyjąć). Nie wiem czy można lekko nasmarować czopy które obracają ramionami wycieraczek, ja tak zrobiłem przed ich założeniem – tylko gum smarem nie uświń.

Zawsze to jeden element łamigłówki mniej, jeśli chodzi o zagadkę parujących szyb :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Jaksa » 5 sie 2005, 18:44

diesel napisał(a):dlaczego tak jedzie jakby stęchlizną
Moze fachowe odgrzybienie układu załatwi sprawę ( w punkcie usługowym klimatyzacji )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 6 sie 2005, 00:38

Briareos, podziwiam Twoje zamilowanie do majsterkowania i pieszczenia samochodu <spoko>

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59223392
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez diesel » 6 sie 2005, 09:35

Briareos napisał(a):To proponuję, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, odkręcić podszybie i tam zajrzeć.
Do podszybia zaglądałem ale od strony kierowcy pod silnikiem wycieraczek łapy nie wkładałem więc jeszcze tego wypróbuje... anóż tam coś siedzi ;)
Jaksa napisał(a):Moze fachowe odgrzybienie układu załatwi sprawę ( w punkcie usługowym klimatyzacji )
Sęk w tym, że pierwsze co zrobiłem to pojechałem do punktu obsługi klimatyzacji i zażyczyłem sobie profesjonalne odgrzybienie układu.
Polegało to na:
1. Rozgrzaniu powietrza krążącego w układzie (rozgrzanie powietrza przy włączonym wentylatorze i zamkniętych kratkach wentylacyjnych w kabinie – czas ok. 20 minut)
2. Rozebraniu podszybia
3. Wpsikaniu w kanał dolotowy powietrza do kabiny, specjalnego (tak mniemam) środka odkarzającego (kanał dolotowy powietrza jest na podszybiu od strony pasażera)
4. Rozprowadzenie wspomnianego powietrza po układzie (włączony wentylator, powietrze ustawione na ciepłe, pozamykane kratki czas ok. 10 minut )
5. Po wszystkim samochód odstał 4 godziny z otwartymi drzwiami, tak aby doszedł do siebie ;)
Globy napisał(a):http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59223392
Tego tez spróbuje choć kojarzy mi się to bardziej z leczeniem objawowym niż leczeniem przyczyny... ale cóż jak nie da się inaczej...

Dzięki za wszystkie pomysły, czekam na jeszcze ;)
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez misiolot » 6 sie 2005, 13:05

U mnie też cholernie szyby parują, podszybie wyczyściłem, filtra PP chyba nie mam, nie widziałem, chyba muszę się dobrać do wywietrzników w słupkach :).
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez SimoneuS » 6 sie 2005, 16:06

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:33 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Mev » 2 wrz 2005, 22:34

A Powiedzcie mi czy, w Xedosie 6 ten magiczny filtr jest zamontowany, czy nie?

Podpowiem, że wersja V6 z klimatyzacją...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez GofNet » 3 wrz 2005, 02:23

Mev napisał(a):A Powiedzcie mi czy, w Xedosie 6...
Na to pytanie więdzej odpowiedzi uzyskasz w dziale 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez QwErTy256 » 4 wrz 2005, 20:37

Mi najbardziej śmierdzi "zgniłą morką szmatą" (jak to nazywa moja dziewczyna). Jak mam najpierw obieg wewnętrzny – klima i wyłączona... szyby mi też parują, ale kupilem sobie anti-fog, czy jakoś tak i co 2 tygodnie sobie tym przecieram szybki i jest OK – w miarę :). Ale jakby ktoś się z tymi dwoma problemami uporał, to chętnie spróbuję, nie mam żadnych liści i mam wszystkie odpływy drożne ;) filtra też chyba nie mam ;) na 99%.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 16:44
Posty: 29
Auto: Mazda 323C 97' 1.5

Postprzez ART » 4 wrz 2005, 20:46

QwErTy256 napisał(a):ale kupiłem sobie anti-fog, czy jakoś tak
A co to ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323