FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez vadit » 21 sie 2009, 19:04

Dzięki za pomoc. Prawie się udało ;)
Gdyby nie urwana śruba przy łączeniu króćca to pewnie bym wyjął. Niestety nie miałem czym rozwiercić. Śruba była wsadzona na klej, więc to chyba prowizorka wykonana poprzedniego właściciela auta. W poniedziałek podjadę do warsztatu, niech się bawią.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 23:29
Posty: 9
Skąd: Łęczna
Auto: 323F BJ 1.6 2002

Postprzez Mrozu23 » 21 sie 2009, 21:08

Mam prosbe do posiadaczy mx3 z klima. Jakby ktos mogl zerknac na kolory przewodow przy tej kostce o ktora pytalem na stronie nr.6. i mi je podpisac. Bardzo by mi to pomoglo. Pozdrawiam <piwo>

<a href='http://zapodaj.net/b4ae81bc0baa.bmp.html'>http://zapodaj.net/b4ae81bc0baa.bmp.html</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez wvx » 23 sie 2009, 23:59

Klima zamontowana, chodzi i chłodzi jak należy ;)
Oczywiście nie obyło się bez przespawania końcówek ze starej chłodnicy, więc pamiętajcie kupując klimatyzację żeby czasem nie miała tej chłodnicy za 600zł, bo tylko problemy są jeśli coś się z nią stanie...ale oczywiście da się zrobić ;)

No i ciągle pozostaje mi do zrobienia ten przekaźnik/czujnik przy parowniku. Jakby ktoś taki posiadał na sprzedaż, bądź sprawdził u siebie w samochodzie jak on działa (bo podejrzewam że zasada jego działania jest prosta i da się go zastąpić jakimś innym typowym przekaźnikiem...) to byłbym wdzięczny. Jeżdżąc bez niego narażam na zatarcie sprężarkę, bo klima się nie wyłączy w momencie zamarznięcia czynnika... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 25 sie 2009, 16:52

takie pytanie do znawców, czy możliwe jest że ta gąbeczka wokół parownika w kabinie jest mokra?? Bo jak wsiadam do samochodu to czuć taki zapach stęchlizny i wydaje mi się że to właśnie to tak śmierdzi...Może coś źle zmontowałem. No i jak klima chodzi to czuć że powietrze wylatuje spod krawędzi tego czarnego plastiku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez rdl » 25 sie 2009, 18:03

Stechlizna przy nieodkazonym parowniku zawsze bedzie czuc. Chyba jedyny sposob, to jak juz ktos to gdzies pisal, odkazenie a nastepnie kazdorazowe przesuszenie parownika –> wylaczenie klimatyzacji kilka minut przed koncem podrozy, ale pozostawienie nawiewu w celu wysuszenia, a tym samym utrudnienia rozwoju grzybom etc. Co do "wiania", to przynajmniej w mx-3 jest tak, ze parownik nie schodzi sie dokladnie z wentylatorem i nagrzewnica i trzeba te polaczenia uszczelnic –> szeroka tasma wystarczy.

P.S. Parownik caly jest w srodku mokry, dlatego jest rurka (dren) odprowadzajacy wode wytracona na parowniku do przedzialu silnika, czyli pod auto :)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez wvx » 4 wrz 2009, 00:28

ponawiam prośbę o pomoc w znalezieniu brakującego przekaźnika o którym pisałem wcześniej...lub chociaż jakiś pomysł czym można by go zastąpić...
Bez niego nie mogę się w pełni cieszyć klimą, ponieważ nic nie zabezpiecza klimy przed zamarznięciem czynnika a w konsekwencjii zatarciem sprężarki :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez kolo.z.b » 8 wrz 2009, 15:35

Witam mam taki problem włączam klime światełko świeci ale sprężarka się nie włącza prosze o pomoc co może być przyczyną klima była nabita 2 miesiące temu, z góry dzięki. Pozdro.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 21:01
Posty: 25
Skąd: Opoczno
Auto: MAZDA 323BA 2.0 DIESEL 1997r.

Postprzez Marek 161BD081 » 8 wrz 2009, 15:51

kolo.z.b napisał(a):Witam mam taki problem włączam klime światełko świeci ale sprężarka się nie włącza prosze o pomoc co może być przyczyną klima była nabita 2 miesiące temu

Zmostkuj na chwilę przewody od czujnika ciśnienia na osuszaczu – jeśli sprężarka zechce się załączyć to ... albo czujnik Ci padł albo masz wyciek czynnika (bardziej prawdopodobne).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolo.z.b » 8 wrz 2009, 19:35

ok dzięki to jest wyciek czynnika 20zl sprawdzenie szczelności. Dzięki i pozdro.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 21:01
Posty: 25
Skąd: Opoczno
Auto: MAZDA 323BA 2.0 DIESEL 1997r.

Postprzez alankedzior » 8 lut 2010, 23:53

Witam
Moje pytanie brzmi czy klimatyzacja od mazdy 626 1997r. będzie pasować do madzi 323f BA 1995 ?
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2009, 09:55
Posty: 46
Skąd: Jarocin
Auto: Mazda 323F 95r. 1.5 16V DOHOC

Postprzez ROMAN-R87 » 9 lut 2010, 09:05

zalezy jaki motor,od 626GE KL pwinna pasowac do 323 BA KF (przynajmniej sprezarka bo nagrzewnica to watpie)
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez GieraPPa » 23 maja 2010, 20:25

witam

mam okazje kupić kompletną klimę z modelu 626 rok 97 ale zastanawiam się czy spasowała by do mojej Madzi 323f ? proszę o jakieś info jak ktoś coś wie na ten temat


z góry dzięki


pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez CrEsco » 23 maja 2010, 21:41

A z jakiej wersji silnikowej z 626? Bo o ile mocowanie sprężarki do bloku w silnikach K-series powinno być takie same, to w przypadku innych wersji możesz mieć problem z montażem sprężarki. Poza tym np. chłodnica i parownik w kabinie w 626 może być inaczej montowana niż w BA oraz rozkład przewodów dla obiegu czynnika będzie prawdopodobnie różny – krótszy/dłuższy. To są 2 różne modele aut. Porównaj sobie zdjęć komór silników dla tych modeli i będziesz widział czy warto się zabierać.
Pozdrawiam
CrEsco
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 14:57
Posty: 300

Postprzez GieraPPa » 24 maja 2010, 17:05

witam klima z wersji 2.0 ale rzędówka 16zarorowa:P??
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez Adaś » 25 maja 2010, 21:13

sprężarkę może i podłączysz, ale reszta nei podejdzie (m.in. przewody aluminiowe i cała reszta, przecież BA ma inną komorę silnika!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez wvx » 7 cze 2010, 17:34

Witam!
Mam pytanie odnośnie sprężarki klimy.
Otóż niedawno wpadłem w niewielki rów z wodą i mazdeczka została zalana pod kątem do wysokości świateł pozycyjnych od strony pasażera <płacze>
Poza małą powodzią w kabinie i potrzebie wywalenia wszystkiego ze środka aż do gołej blachy i wysuszenia nie zaobserwowałem żadnych innych awarii.
Niestety po jakimś czasie usłyszałem że coś z przedziału silnika zaczęło inaczej pracować, po wizycie u mechanika i zrobieniu paru testów (zrzucenie paska napędzającego klimę i wspomaganie) okazało się że to sprężarka klimy wydaje te niepokojące dźwięki (w końcu była cała po wodą zapewne... :| )
I teraz pytanie czy można jakoś wymienić łożysko w sprężarce, czy raczej pozostaje tylko wymiana całości??
Dodam że poza nieprzyjemnym dźwiękiem innych objawów awarii nie ma, klima chodzi i chłodzi tak jak przed zalaniem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez esina » 9 cze 2010, 18:39

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Oringi w przewodach klimatyzacji:

61-J17A:
C003-61-J17 o'ring (6.07x1.78mm) 6szt.

61-J17:
C004-61-J17 (NO.1) o'ring (14.0x1.78mm) 3szt.
C005-61-J17 (NO.2) o'ring (10.8x1.78mm) 3szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez wvx » 10 cze 2010, 10:11

to jak z tą sprężarką? da się wymienić łożysko czy nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez esina » 10 cze 2010, 15:36

Mam pytanko...
na ile śrub jest przykręcona łapa sprężarki do bloku silnika/? ...i na jakim otworze-otworach w bloku ?
na ile śrub jest przykręcona sprężarka do łapy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Majki88 » 10 cze 2010, 16:27

esina dzięki za wymiary o-ringów

co do pytania o śruby
łapa sprężarki jest mocowana na 4 śruby
a sprężarka do łapy także na 4
nie wiem czy Ci pomoże ale podsyłam kilka zdjęć gdzie jest mocowana sprężarka oraz jak wygląda łapa do niej
Obrazek

po prawej łapa od Z5 po prawej od BP
Obrazek
Obrazek
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323