Central zamek czesciowo niesprawny
1, 2
godles napisał(a):czyli nie da sie
u mnie też się nie da, dodatkowo jeżeli którekolwiek z drzwi są otwarte bądź tylko przymknięte (zamek drzwi nie zatrzaśnięty całkowicie) też zamykając samochód czy kluczykiem czy z pilota po chwili się otwiera.
od pasażer mam to samo, też odbija gdy drzwi otwarte
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Czytam i stwierdzam ze ja mam chyba powazniejszy problem,nie wiem co robic:
-Teraz jezdze bez bezpiecznika od centralnego, bo jak wsadze bezpiecznik i zamkne kluczykiem drzwi to juz ich nie otwoze(nie mozna przekrecic kluczykiem w druga strone) a dodatkowo po kilku sekundach wszystkie silowniki zaczynaja niezle swirowac tzn. wszystkie bardzo szybko sie otwieraja i zamykaja,otwieraja i zamykaja... i tak sie dzieje do mometu az wyciagne bezpiecznik. Nie wiem co robic dzwonilem po mechanikach ale nic sie nie dowiedzialem, jak ktos cos wie to prosze o pomoc
-Teraz jezdze bez bezpiecznika od centralnego, bo jak wsadze bezpiecznik i zamkne kluczykiem drzwi to juz ich nie otwoze(nie mozna przekrecic kluczykiem w druga strone) a dodatkowo po kilku sekundach wszystkie silowniki zaczynaja niezle swirowac tzn. wszystkie bardzo szybko sie otwieraja i zamykaja,otwieraja i zamykaja... i tak sie dzieje do mometu az wyciagne bezpiecznik. Nie wiem co robic dzwonilem po mechanikach ale nic sie nie dowiedzialem, jak ktos cos wie to prosze o pomoc
- Od: 28 kwi 2009, 17:46
- Posty: 6
- Skąd: Sobótka
- Auto: 323F 1.5 16V BA
Zielony to jest uszkodzenie albo siłownik master albo mikrostyki we wkładce zamka kierowcy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):Zielony to jest uszkodzenie albo siłownik master albo mikrostyki we wkładce zamka kierowcy.
Pozdrawiam
silownik master to w drzwiach od kierowcy?
- Od: 28 kwi 2009, 17:46
- Posty: 6
- Skąd: Sobótka
- Auto: 323F 1.5 16V BA
Tak master jest w drzwiach kierowcy.
Ale również z drzwi pasażera jest sterowanie wypuszczone.
najtaniej byłoby odciąć przy siłowniku sterowanie master zostawiając tylko przewody 2 zasilające siłownik i wysterować centralny z uniwersalnej centralki z pilotami z alledrogo za ok 80 pln
Pozdrawiam
Ale również z drzwi pasażera jest sterowanie wypuszczone.
najtaniej byłoby odciąć przy siłowniku sterowanie master zostawiając tylko przewody 2 zasilające siłownik i wysterować centralny z uniwersalnej centralki z pilotami z alledrogo za ok 80 pln
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F
nie trrzeba kupowac nic nowego jesli juz to za ta cene lepiej kupic z rozbiorki orginal.
ale wyciaga sie silownik dwa wkreciki otwieramy go i widac wszystko jak na dloni sa tam blaszki stykowe moze nie lacza, jedna glowna wieksza i dwie miejsze ktore sie lacza z duza co powoduje danie sygnalu na wszystkie silowniki .
Jesli nie dziala ktorys silniczek najczesciej sniedzieja styki dajace prad na silniczek widac tak zielonkawy osad w silnikczku trzeba psiuknac srodkiem myjacym do elektryki (ostatecznie WD40) a te wystajace z obudowy obczyscic.
przyczyna problemow moze byc jeszcze ten wlacznik przy zamku drzwi co kluczyk w chodzi nie rozbieralem nigdy ale podejrzewam ze tez sprawa do ogarnieciam.
a i zamek nie powinien sie nigdy zamknac jesli ktores drzwi sa nie domkniete centrala wykrywa wlaczone swiatelko i automatycznie otwiera zamek
nie trrzeba kupowac nic nowego jesli juz to za ta cene lepiej kupic z rozbiorki orginal.
ale wyciaga sie silownik dwa wkreciki otwieramy go i widac wszystko jak na dloni sa tam blaszki stykowe moze nie lacza, jedna glowna wieksza i dwie miejsze ktore sie lacza z duza co powoduje danie sygnalu na wszystkie silowniki .
Jesli nie dziala ktorys silniczek najczesciej sniedzieja styki dajace prad na silniczek widac tak zielonkawy osad w silnikczku trzeba psiuknac srodkiem myjacym do elektryki (ostatecznie WD40) a te wystajace z obudowy obczyscic.
przyczyna problemow moze byc jeszcze ten wlacznik przy zamku drzwi co kluczyk w chodzi nie rozbieralem nigdy ale podejrzewam ze tez sprawa do ogarnieciam.
a i zamek nie powinien sie nigdy zamknac jesli ktores drzwi sa nie domkniete centrala wykrywa wlaczone swiatelko i automatycznie otwiera zamek
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Organo i gregorius 323f rozebralem ,sprawdzalem wszystkie silwniki i wyglada ze sa dobrz tzn. odlaczalem kazdy po kolei i bez zmian,dalej wariuja przy zamknieciu kluczykiem-wspomne jeszcze, ze nie mam pilota,ale to chyba nie istotne? W kazdym razie zauwazylem cos dziwnego, tak jak wspomnialem wczesniej silowniki wariuja jak je zamykam: jak otwieram kluczykiem to slychac takie dwa pykniecia -pyk:otworzylo pyk:odpuscilo silowniki i wszystko ok drzwi otwarte i nic sie nie dzieje,ale jak zamykam to jest jedno pykniecie- pyk:zamyka ale nie odpuszcza tak jakby trzymalo silowniki pod napieciem,caly czas naprezone no i wtedy po kilku sekundach zaczynaja wszystkie skakac jak szalone i wtedy trzeba wyciagnac bezpiecznik
- Od: 28 kwi 2009, 17:46
- Posty: 6
- Skąd: Sobótka
- Auto: 323F 1.5 16V BA
Uszkodzony central lock unit w rogu obok nóg pasażera przy błotniku za tapicerką- może być walnięty tranzystor albo przekaźnik ma upalony styk – można zamienić tę centralę na taką uniwersalną z allegro do central zamków dokładanych.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
wielkie dzieki,mam nadzieje ze to jest to(przekaznik w takiej zielonej obudowie?) mam znajomego ktory jezdzi mazda,jak go spotkam to zamienie przekaznik wtedy teoretycznie powinno dzialac?
- Od: 28 kwi 2009, 17:46
- Posty: 6
- Skąd: Sobótka
- Auto: 323F 1.5 16V BA
zielony_55
najlepiej przelozyc i zobaczyc
ps jak by cos sie dzialo to tak w 5-8s nalezy to odlaczyc poniewaz po dluzszej chwili moze sie spali druga centralka proponowal bym najpierw wlozyc twoja centralke do niego
bedzie widac czy cos nie tak a pozniej odwrotnie
najlepiej przelozyc i zobaczyc
ps jak by cos sie dzialo to tak w 5-8s nalezy to odlaczyc poniewaz po dluzszej chwili moze sie spali druga centralka proponowal bym najpierw wlozyc twoja centralke do niego
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Nie poddałem sie!po tak dlugim czasie w koncu doszedlem przyczyny awarii centralnego:
padła glowna centralka sterująca od zamka centralnego, ktora umieszczona jest w 323f z tylu glownego panelu z bezpiecznikami (od strony kierowcy przy lewej nodze) . Waska,dluga,kolor bialy wpinana na zasadzie przekaznika ,trudny dostep.
Wszystkim dziekuje za pomoc.
pozdrawiam [/b]
padła glowna centralka sterująca od zamka centralnego, ktora umieszczona jest w 323f z tylu glownego panelu z bezpiecznikami (od strony kierowcy przy lewej nodze) . Waska,dluga,kolor bialy wpinana na zasadzie przekaznika ,trudny dostep.
Wszystkim dziekuje za pomoc.
pozdrawiam [/b]
- Od: 28 kwi 2009, 17:46
- Posty: 6
- Skąd: Sobótka
- Auto: 323F 1.5 16V BA
Oczywiscie zatrzaśnięcie centralnego zamka jest możliwe. Trzeba wcisnąć ten pierdolniczek w klamce a nastepnie zamknąć drzwi, ale przytrzymując klamkę otwartą. Czyli nie trzaskamy normalnie drzwiami tylko trzymamy klamkę w pozycji otwartej i zamykamy drzwi, wtedy nie odbija i drzwi zamknięte. u mnie też pojawił się problem z drzwomi pasażera. Kłopot w tym że z przyzwyczajenia zamykam drzwi kluczykiem a zapominam że pasażera są niesprawne co zdarza się bardzo rzadko, i zostawiam np przed supermarketem niezamknięta madzię.
Kupię felgi czarne alu. 15" lub 16" z oponami
- Od: 16 sty 2009, 09:05
- Posty: 54
- Skąd: zabkowice śląskie
- Auto: 323f BA
Podepne sie pod temat,mam 2 problemy z zamkami.
1.Podczas zamykania drzwi od strony kierowcy przekrecajac kluczyk w zamku nie slychac charakterystcznego klikniecia,tak jakby sie zawieszal na chwile,po 1 sekundzie dopiero zamknie sie zamek. co to moze byc??
2. Od jakiegos czasu gdy chce otworzyc bagaznik dzwignia w srodku slysze jak linka chodzi i cypek blokujacy tez w bagazniku ale nie moge otworzyc klapy, to samo jak chce otworzyc kluczykiem, dopiero po kilku probach odblokowuje sie, ale jest to meczace, co to moze byc??
Pozdrawiam
1.Podczas zamykania drzwi od strony kierowcy przekrecajac kluczyk w zamku nie slychac charakterystcznego klikniecia,tak jakby sie zawieszal na chwile,po 1 sekundzie dopiero zamknie sie zamek. co to moze byc??
2. Od jakiegos czasu gdy chce otworzyc bagaznik dzwignia w srodku slysze jak linka chodzi i cypek blokujacy tez w bagazniku ale nie moge otworzyc klapy, to samo jak chce otworzyc kluczykiem, dopiero po kilku probach odblokowuje sie, ale jest to meczace, co to moze byc??
Pozdrawiam
- Od: 1 lip 2009, 15:40
- Posty: 87
- Skąd: Sush
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP
Witam , miałem podobnie / założyłem alarm ze sterowaniem centralnego zamka koszt 300 zł i po sprawie – kluczyka już nie używam .
-
MATRIX7
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości