Silnik BP05 – o remoncie słów kilka...

Postprzez Lantis 89 » 25 lis 2012, 00:23

rider143 napisał(a):
Lantis 89 napisał(a):Powiedz mi jeszcze, w którym miejscu najlepiej jest odciąć EGR???
Myślałem na dorobieniem pełnej flanszy w miejscu łączenia rurki doprowadzającej spaliny z kolektorem
Element "20-306A" zaślep pełną blaszką (bez otworu na spaliny).


Dzięki ;)
Lantis 89
 

Postprzez rider143 » 25 lis 2012, 00:23

asterf napisał(a):Ciekawie by wyglądało tak jak w detailingu robią
A tak jest brzydko ? :P

Gotowa na "uzbrojenie":
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Prawidłowy kształt/wygląd kanałów wydechowych (wypolerowane, poprawiony kształt):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Prawidłowy kształt/wygląd kanałów ssących (niepolerowane, polerka tylko w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa!):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

lesiux napisał(a):Ciekawe na ile się zmienia praca silnika po takim czyszczeniu? Masz jakieś subiektywne odczucia?

Filmik całkowicie seryjnego silnika 1,5 hondy civic z LPG 1gen (wykonany K800i, jakość niska ale daje jakiś pogląd na sytuację):
http://w984.wrzuta.pl/film/6JyLuXaqk5z/mov01493

Poprawiłem i obrobiłem co tylko byłem w stanie zrobić w garażu:
SILNIK: D15B2+LPG, CR 11,00:1, porting głowicy i obróbka komór spalania, spasowanie kolektora ssącego i wydechowego z głowicą, regulowane kółko rozrządu
UKLAD DOLOTOWY: rozwiercony kolektor ssący, rozwiercona przepustnica, rozwiercony blos
UKLAD WYDECHOWY: rozwiercony 4-2-1 z nierdzewki, przepustnica w układzie wydechowym sterowana mechanicznie i ciśnieniem spalin, środkowy wydech 2 cale z Rovera 420, ostatni tłumik komorowy Senkei z Hondy CBR1000RR
ELEKTRONIKA: wariator zapłonu, dogrzewanie silnika w niskich temperaturach
http://w557.wrzuta.pl/film/46BUh93R4GD/d15b2_cr-11_1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Lantis 89 » 25 lis 2012, 15:24

Szkoda ze nie nie była hamowana przed i po ale różnica jest mega :D
Robisz naprawdę porządną robotę <spoko>
Lantis 89
 

Postprzez rider143 » 25 lis 2012, 21:41

Lantis 89 napisał(a):Szkoda ze nie nie była hamowana przed i po ale różnica jest mega
i właśnie dla tej różnicy warto coś zrobić z silnikiem podczas remontu...lub profilaktycznie zdjąć głowicę i się pobawić. Czasami daje to więcej niż ostrzejsze wałki a koszt jest duuuużo niższy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez asterf » 26 lis 2012, 17:34

kolego rider143 to masz jakąś fotorelacje chociaż po łebkach rozpisaną? Jutro planuję się zabierać za rozbieranie :D

To Ty też robisz planowanie, czy tylko polerujesz kanały, bo może Tobie by wysłać głowicę na robotę?

Kumpel mówił mi coś, że wymienia się też śruby od głowicy, ale jakoś na forum nikt chyba tego nie opisywał, rozumiem nie jest to koniecznie, no chyba że mi pójdzie przy dokręcaniu :] ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rider143 » 26 lis 2012, 18:41

asterf napisał(a):kolego rider143 to masz jakąś fotorelacje chociaż po łebkach rozpisaną?
Aż takich szczegółowych dokumentacji to nie prowadzę bo od tego mam książki serwisowe i z nich polecam skorzystać.
asterf napisał(a):To Ty też robisz planowanie,
Zarówno zabielenie powierzchni jak i głębsze planowanie :D
asterf napisał(a):polerujesz kanały
wedle życzenia.
asterf napisał(a):Tobie by wysłać głowicę na robotę?
Nie mam nic przeciwko, tylko trzeba dogadać jakiś termin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez asterf » 26 lis 2012, 23:12

dziś do poduszki MAZDA Engine Workshop Manual BP-DOHC B6-DOHC [silnik], a jutro od rana wydobywam głowicę. Jakieś podpowiedzi? Tak ogólnie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rider143 » 26 lis 2012, 23:32

asterf napisał(a):Jakieś podpowiedzi? Tak ogólnie?
śrubki/nakrętki układaj przy elementach które odkręcasz. Głowicę luzuj co najmniej w 4-5 etapach. Kolektory w 2-3 etapach zaczynając od zewnątrz do środka. Zdejmując głowicę poproś o pomoc inną osobę. Co jakiś czas rób sobie fotki, przejrzysz w domu i będzie Ci łatwiej składać.
Spuść wcześniej olej i płyn chłodniczy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez asterf » 27 lis 2012, 10:45

Czytałem tego manuala, najbardziej martwi mnie rozrząd... Rozumiem że wałki i wał do tych kół zębatych można jakby tylko w jeden sposób przykręcić? A potem tylko ustawiam na znacznikach i tym samym ustawienie wszystkiego jest dopasowane tak jak być powinno tak? Mogę pisać bzdury, ale jak to rozkręcę to sam zobaczę :) i już będę wiedział, albo i nie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Przemek323c » 27 lis 2012, 18:20

Wyglada ladnie. Czym polerujesz ?
Przemek323c
 

Postprzez rider143 » 27 lis 2012, 20:22

Przemek323c napisał(a):Wyglada ladnie. Czym polerujesz ?
Papier ścierny, gradacja zależna od efektu który chcę uzyskać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Przemek323c » 27 lis 2012, 21:26

Toz to syzyfowa praca. Nie lepiej maszynowo jakims scierniwem ?
Przemek323c
 

Postprzez rider143 » 27 lis 2012, 21:29

Przemek323c napisał(a):Toz to syzyfowa praca.
Ale mam takie przekroje kanałów jakie sobie wcześniej wyliczę a nie takie jakie "wyjdą"...Przecież nie robię tego po to aby to ładnie wyglądało na zdjęciach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez asterf » 29 lis 2012, 02:12

Obrazek lajcik po 17 latach na LPG :D (wybrana najgorsza komora). Ale cylindry mają gładziutkie ścianki, nie ma stopnia więc tłoki zostaną nominalne, szlifu nie będzie. Tylko pierścienie, zawory i cała reszta z tym związana do wymiany. Aj będzie cacy :)

Dwa dni pracy po 11h i jutro głowica pójdzie do obróbki
Więcej fot https://picasaweb.google.com/102369248873163345844/RemontSilnikaMazda323CBPListopadadGrudzien2012#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 2 gru 2012, 03:07

Chłopaki proszę o szybką odpowiedź :) , prawdę mówiąc sam nie przyglądałem się jeszcze, ale już mogę zapytać. Jaka najprostsza droga żeby wymienić tylny uszczelniacz wału korbowego?
Mam już wszystko zwalone, został tylko blok i skrzynia na samochodzie. Można odłączyć tylko skrzynię i wtedy dostanę się do tego uszczelniacza? Nie mam żadnej wyciągarki więc ciężko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez flywin » 2 gru 2012, 10:35

jak mówimy ten uszczelniacz co jest od strony skrzyni to ,zdejmujemy skrzynia, i koło zamachowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Lantis 89 » 2 gru 2012, 12:15

Trochę roboty jest by go wymienić,tylko kup ori.
Lantis 89
 

Postprzez asterf » 2 gru 2012, 12:20

flywin dzięki! :D Czyli blok może zostać nieruszony :) ? Jakieś ważniejsze wskazówki co do zdejmowania skrzyni?

Lantis 89 właśnie tu jest problem, kupiłem cały zestaw uszczelek za 280ziko, w tym do kolektorów, pod głowicę Reinza, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze wałków. Cena dobra ale tak naprawdę wiem tylko jakiej firmy jest pod głowicę. Wziąłem to u gościa, który robi mi głowicę i tak się w zasadzie nie dowiedziałem co jakich firm, tylko mówił że dobre. Żaden inny niż ori się nie sprawdzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rider143 » 2 gru 2012, 13:46

Przy okazji przejrzyj sprzęgło czy już przypadkiem się nie kończy. No i wcześniej spuść olej ze skrzyni biegów <spoko>
Demontując stary uszczelniacz-staraj się nie porysować wału korbowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez flywin » 2 gru 2012, 14:17

asterf napisał(a):flywin dzięki! :D Czyli blok może zostać nieruszony :) ? Jakieś ważniejsze wskazówki co do zdejmowania skrzyni?

Lantis 89 właśnie tu jest problem, kupiłem cały zestaw uszczelek za 280ziko, w tym do kolektorów, pod głowicę Reinza, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze wałków. Cena dobra ale tak naprawdę wiem tylko jakiej firmy jest pod głowicę. Wziąłem to u gościa, który robi mi głowicę i tak się w zasadzie nie dowiedziałem co jakich firm, tylko mówił że dobre. Żaden inny niż ori się nie sprawdzi?


kolego możesz trochę żałować tego co zrobiłeś, ponieważ uszczelki potrafią paść po 2 miesiącach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron