Czyszczenie przepustnicy Mazda 323F BA BP
mam to samo co kolega wyżej w Mazdzie z '98r. z tym samym silnikiem ;/ po przygazówce obroty stoją na 1500 RPM, podczas hamowania falowanie 1000-1250 RPM przez chwile i potem spada do okolo 900 RPM. co to może być? Z TPS nic nie kombinowane, możliwe że ciut odbojnik przestawiłem... od tego takie cyrki??
- Od: 5 kwi 2016, 01:12
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r
Ja dostałem instrukcję by wyregulować TPS i obroty biegu jałowego w trybie serwisowym. Jeśli pogoda dopiszę to w sobotę się za to zabiorę i dam znać czy pomogło
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Należy wyregulować obroty biegu jałowego i ewentualnie czujnik położenia przepustnicy. W trybie serwisowym oczywiście.
Czujnik Położenia Przepustnicy w moim przypadku jest bez możliwości regulacji więc nie bardzo wiem czym kręcić. Po zmostkowaniu TEN+GND na włączonym zapłonie i listku 0.5 wentylatorek stoi w miejscu ;/ dopiero wepchniecie całego szczelinomierza miedzy odbojnik a ślimak daje rozruch wentylatora. Już tyle wątków przeczytałem i zgłupiałem bo nigdzie nie moge sie doczytać co dokładnie zrobić, czym kręcić itp.
No chyba że ja kuchnia głupi jestem ^^
No chyba że ja kuchnia głupi jestem ^^
- Od: 5 kwi 2016, 01:12
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r
Wyreguluj zatem obroty biegu jałowego w trybie serwisowym. To powinno rozwiązać problem a jak nie to szukać dalej. Zrobiłeś test błędów silnika?
Testu błędów jeszcze nie robiłem, rano zrobię jeśli będę mieć możliwość. I jeszcze takie durne pytanie... czym wyregulować obroty biegu jałowego? czym kręcić? chodzi o tą śrubkę na niby krokowym na niby imbus?
Z góry dzięki za pomoc.
Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 5 kwi 2016, 01:12
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r
Zrób mi zdjęcie Twojej przepustnicy to Ci powiem. Ale dokładne proszę.
Przepustnica jest taka sama jak u autora fotorelacji
Troszkę później będę miał dostęp do kompa to wstawię dokładniejsze zdjęcia jeśli będzie taka potrzeba
- Od: 5 kwi 2016, 01:12
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r
Opiszę w krokach jak to zrozumiałem regulację obrotów biegu jałowego czytając forum. Czy dobrze rozumiem?
1) Rozgrzewam silnik do normalnej temp.
2) Wyłączam wszystkie odrobinki prądu
2) Łączę w gnieździe diagnostycznym TEN i GND zwykłym kabelkiem (cały czas włączony silnik?)
3) Kręcę śrubą oznaczoną kolorem czerwonym na zdjęciu – dokręcam by zmniejszyć – odkręcam by zwiększyć obroty biegu jałowego, po przekręceniu idę sprawdzić na licznik jakie są obroty.
4) Ustawiam tak długo aż obroty będą ustawione na 800 (czy ile?)
5) Odłączam kabelki i jadę sprawdzić czy obroty przestały falować
Cały czas muszę mieć silnik włączony? Czy przy któryś punktach muszę zgasić i odpalić ponownie?
6) Jeśli objawy nie ustąpiły reguluję TPS
7) powtarzam pkt 1,2
8) Luzuję 2 śruby trzymające TPS
9) Wkładam listek 0,15 (właśnie gdzie dokładnie? nie wiem gdzie ten odbojnik jest, mógłby ktoś wskazać to na zdjęciu?) i kręcę "pudełeczkiem" TPS by wentylator nie chodził.
10) Wkładam listek 0,5 i kręcę "pudełeczkiem" TPS by wentylator chodził.
11) Reguluję tak długo aż przy listku 0,15 wentylator nie chodził a przy listku 0,5 wentylator chodził
12) Przykręcam z powrotem śruby
13) Powtarzam punkt 3,4,5
?
1) Rozgrzewam silnik do normalnej temp.
2) Wyłączam wszystkie odrobinki prądu
2) Łączę w gnieździe diagnostycznym TEN i GND zwykłym kabelkiem (cały czas włączony silnik?)
3) Kręcę śrubą oznaczoną kolorem czerwonym na zdjęciu – dokręcam by zmniejszyć – odkręcam by zwiększyć obroty biegu jałowego, po przekręceniu idę sprawdzić na licznik jakie są obroty.
4) Ustawiam tak długo aż obroty będą ustawione na 800 (czy ile?)
5) Odłączam kabelki i jadę sprawdzić czy obroty przestały falować
Cały czas muszę mieć silnik włączony? Czy przy któryś punktach muszę zgasić i odpalić ponownie?
6) Jeśli objawy nie ustąpiły reguluję TPS
7) powtarzam pkt 1,2
8) Luzuję 2 śruby trzymające TPS
9) Wkładam listek 0,15 (właśnie gdzie dokładnie? nie wiem gdzie ten odbojnik jest, mógłby ktoś wskazać to na zdjęciu?) i kręcę "pudełeczkiem" TPS by wentylator nie chodził.
10) Wkładam listek 0,5 i kręcę "pudełeczkiem" TPS by wentylator chodził.
11) Reguluję tak długo aż przy listku 0,15 wentylator nie chodził a przy listku 0,5 wentylator chodził
12) Przykręcam z powrotem śruby
13) Powtarzam punkt 3,4,5
?
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Na zdjęciu zaznaczony masz odbojnik i niebieską kreską miejsce gdzie masz umieścić listki. regulacje TPS wykonujesz tylko na włączonym zapłonie a nie podczas pracy silnika
- Od: 5 kwi 2016, 01:12
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r
Dzięki 
Dopisano 9 kwi 2016, 18:30:
Oki, jestem po. Obroty już nie falują, ale nadal nie jest idealnie. Przy hamowaniu obroty spadają spadają spadają, zawieszają się na 1000-1100 RPM jak auto stanie to spadają do 900. TPS: Przy 0,15 wentylator nie chodzi, przy 0,5 chodzi. Chodzi też przy 0,20. Obroty biegu jałowego – śruba wkręcona najmocniej jak się da. Odkręcanie jej psuło efekt.
Dlaczego nadal jest jak jest? Ustawić TPS tak by na 0,20 również nie włączał się wiatrak?
Dopisano 9 kwi 2016, 18:30:
Oki, jestem po. Obroty już nie falują, ale nadal nie jest idealnie. Przy hamowaniu obroty spadają spadają spadają, zawieszają się na 1000-1100 RPM jak auto stanie to spadają do 900. TPS: Przy 0,15 wentylator nie chodzi, przy 0,5 chodzi. Chodzi też przy 0,20. Obroty biegu jałowego – śruba wkręcona najmocniej jak się da. Odkręcanie jej psuło efekt.
Dlaczego nadal jest jak jest? Ustawić TPS tak by na 0,20 również nie włączał się wiatrak?
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
U mnie falowanie również ustało ale po dokładniejszym czyszczeniu przepustnicy, reszta dolegliwości nadal jest t/j wyższe obroty podczas dojeżdżaniu do świateł na sprzęgle
- Od: 5 kwi 2016, 01:12
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r
U mnie falujące obroty zawsze miały związek z lewym powietrzem, albo małą ilością płynu chłodniczego.
- Od: 25 cze 2011, 13:30
- Posty: 41
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95
To czemu piszesz w temacie dla 1.3/1.8
Ale mniejsza o to. Masz tu na zdjeciu pokazane gdzie odkrecic nakretke , odsunąć tą rurke bez zbednego pierdzielenia tylko na siłe, wkladasz tam 2 albo 5groszy i skrecasz do kupy. I masz zaślepiony egr i w dolot juz nie bedzie sie pchał syf ze spalin i brudził przepustnice.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości