Czyszczenie przepustnicy Mazda 323F BA BP

Postprzez krzych1989 » 5 kwi 2016, 01:28

mam to samo co kolega wyżej w Mazdzie z '98r. z tym samym silnikiem ;/ po przygazówce obroty stoją na 1500 RPM, podczas hamowania falowanie 1000-1250 RPM przez chwile i potem spada do okolo 900 RPM. co to może być? Z TPS nic nie kombinowane, możliwe że ciut odbojnik przestawiłem... od tego takie cyrki??
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2016, 01:12
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r

Postprzez adamowski10 » 5 kwi 2016, 08:11

Ja dostałem instrukcję by wyregulować TPS i obroty biegu jałowego w trybie serwisowym. Jeśli pogoda dopiszę to w sobotę się za to zabiorę i dam znać czy pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Andrzej414 » 6 kwi 2016, 10:11

Należy wyregulować obroty biegu jałowego i ewentualnie czujnik położenia przepustnicy. W trybie serwisowym oczywiście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez krzych1989 » 7 kwi 2016, 00:18

Czujnik Położenia Przepustnicy w moim przypadku jest bez możliwości regulacji więc nie bardzo wiem czym kręcić. Po zmostkowaniu TEN+GND na włączonym zapłonie i listku 0.5 wentylatorek stoi w miejscu ;/ dopiero wepchniecie całego szczelinomierza miedzy odbojnik a ślimak daje rozruch wentylatora. Już tyle wątków przeczytałem i zgłupiałem bo nigdzie nie moge sie doczytać co dokładnie zrobić, czym kręcić itp.
No chyba że ja kuchnia głupi jestem ^^
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2016, 01:12
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r

Postprzez Andrzej414 » 7 kwi 2016, 09:58

Wyreguluj zatem obroty biegu jałowego w trybie serwisowym. To powinno rozwiązać problem a jak nie to szukać dalej. Zrobiłeś test błędów silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez krzych1989 » 7 kwi 2016, 23:27

Testu błędów jeszcze nie robiłem, rano zrobię jeśli będę mieć możliwość. I jeszcze takie durne pytanie... czym wyregulować obroty biegu jałowego? czym kręcić? chodzi o tą śrubkę na niby krokowym na niby imbus?
Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2016, 01:12
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r

Postprzez Andrzej414 » 8 kwi 2016, 04:43

Zrób mi zdjęcie Twojej przepustnicy to Ci powiem. Ale dokładne proszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez krzych1989 » 8 kwi 2016, 05:55

Przepustnica jest taka sama jak u autora fotorelacji ;) Troszkę później będę miał dostęp do kompa to wstawię dokładniejsze zdjęcia jeśli będzie taka potrzeba
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2016, 01:12
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r

Postprzez adamowski10 » 8 kwi 2016, 19:11

Opiszę w krokach jak to zrozumiałem regulację obrotów biegu jałowego czytając forum. Czy dobrze rozumiem?
1) Rozgrzewam silnik do normalnej temp.
2) Wyłączam wszystkie odrobinki prądu
2) Łączę w gnieździe diagnostycznym TEN i GND zwykłym kabelkiem (cały czas włączony silnik?)
3) Kręcę śrubą oznaczoną kolorem czerwonym na zdjęciu – dokręcam by zmniejszyć – odkręcam by zwiększyć obroty biegu jałowego, po przekręceniu idę sprawdzić na licznik jakie są obroty.
4) Ustawiam tak długo aż obroty będą ustawione na 800 (czy ile?)
5) Odłączam kabelki i jadę sprawdzić czy obroty przestały falować
Cały czas muszę mieć silnik włączony? Czy przy któryś punktach muszę zgasić i odpalić ponownie?

6) Jeśli objawy nie ustąpiły reguluję TPS
7) powtarzam pkt 1,2
8) Luzuję 2 śruby trzymające TPS
9) Wkładam listek 0,15 (właśnie gdzie dokładnie? nie wiem gdzie ten odbojnik jest, mógłby ktoś wskazać to na zdjęciu?) i kręcę "pudełeczkiem" TPS by wentylator nie chodził.
10) Wkładam listek 0,5 i kręcę "pudełeczkiem" TPS by wentylator chodził.
11) Reguluję tak długo aż przy listku 0,15 wentylator nie chodził a przy listku 0,5 wentylator chodził
12) Przykręcam z powrotem śruby
13) Powtarzam punkt 3,4,5
?
Załączniki
2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez krzych1989 » 9 kwi 2016, 00:44

Na zdjęciu zaznaczony masz odbojnik i niebieską kreską miejsce gdzie masz umieścić listki. regulacje TPS wykonujesz tylko na włączonym zapłonie a nie podczas pracy silnika
Załączniki
7-viheu0.jpg
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2016, 01:12
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r

Postprzez adamowski10 » 9 kwi 2016, 10:03

Dzięki :)

Dopisano 9 kwi 2016, 18:30:

Oki, jestem po. Obroty już nie falują, ale nadal nie jest idealnie. Przy hamowaniu obroty spadają spadają spadają, zawieszają się na 1000-1100 RPM jak auto stanie to spadają do 900. TPS: Przy 0,15 wentylator nie chodzi, przy 0,5 chodzi. Chodzi też przy 0,20. Obroty biegu jałowego – śruba wkręcona najmocniej jak się da. Odkręcanie jej psuło efekt.
Dlaczego nadal jest jak jest? Ustawić TPS tak by na 0,20 również nie włączał się wiatrak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez krzych1989 » 12 kwi 2016, 20:40

U mnie falowanie również ustało ale po dokładniejszym czyszczeniu przepustnicy, reszta dolegliwości nadal jest t/j wyższe obroty podczas dojeżdżaniu do świateł na sprzęgle
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2016, 01:12
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '98r

Postprzez 90krzycho90 » 15 wrz 2016, 09:39

U mnie falujące obroty zawsze miały związek z lewym powietrzem, albo małą ilością płynu chłodniczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez pawmich08 » 22 sty 2017, 21:14

No u mnie wyglądało to tak jak na zdjęciach z tym że nie miałem tego "torxa" żeby odkręcić. Jest lepiej z obrotami ale obroty nadal lekko falują. <płacze>
IMG_20170121_151601.jpg

IMG_20170122_095857.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2010, 15:37
Posty: 122
Skąd: Łódź
Auto: Najpierw: Mazda 323C BA 1,3 94r
Teraz: Mazda 323F BA 1,5 98r

Postprzez rafał88 » 22 sty 2017, 22:00

Egr zaślep.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawmich08 » 22 sty 2017, 22:25

?? Sorki nie rozumiem?

Już wiem co to jest tylko gdzie go znajde? Silnik Z5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2010, 15:37
Posty: 122
Skąd: Łódź
Auto: Najpierw: Mazda 323C BA 1,3 94r
Teraz: Mazda 323F BA 1,5 98r

Postprzez rafał88 » 23 sty 2017, 09:05

To czemu piszesz w temacie dla 1.3/1.8 ?? Ale mniejsza o to. Masz tu na zdjeciu pokazane gdzie odkrecic nakretke , odsunąć tą rurke bez zbednego pierdzielenia tylko na siłe, wkladasz tam 2 albo 5groszy i skrecasz do kupy. I masz zaślepiony egr i w dolot juz nie bedzie sie pchał syf ze spalin i brudził przepustnice.
Załączniki
101704_z1.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 23 sty 2017, 09:30

W BP eku tez to takie proste jest?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez rafał88 » 23 sty 2017, 09:51

Raczej tak, w b6 zaslepialem ti tez jakiegos miedziak wsadzilem ;p A to praktycznie ta sama jednostka wedlug manuala.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawmich08 » 23 sty 2017, 10:22

Przepraszam że tu piszę. Nie zwróciłem uwagi nawet. Dzięki rafał88 za podpowiedź :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2010, 15:37
Posty: 122
Skąd: Łódź
Auto: Najpierw: Mazda 323C BA 1,3 94r
Teraz: Mazda 323F BA 1,5 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323