323F BA 1.8(bp) 95r + LPG Auto słabo przyspiesza

Postprzez jarecki1988 » 11 cze 2013, 20:22

Witam mam problem jak w temacie auto jest jakieś zamulone i na benzynie i na gazie(chociaż na gazie to niejest jakaś dziwna rzecz bo to nie sekwencja ) ale na benzynce powinien lecieć , miałem auto 1.6 które lepiej jeździło . Dodam że mam tak od kupna czyli jakieś pół roku. W najbliższym czasie do wymiany rozrząd. Ostatnio wymieniłem olej wraz z filtrem oraz kupiłem nowy aku oraz sprawdziłem kompresje w cylindrach w każdym po 9.5b czy to może byc przyczyna zamulenia auta czy to są wartosci jeszcze nie najgorsze ? a może ten rorząd ? a może coś jeszcze innego ? dodam że jestem raczej zielony w mechanice.Przy dodaniu gazu na maxa auto nieszarpie ale powoli przysiesza co jest np kłopotliwe przy wyprzedzaniu, obroty też niefalują. Pozdro
jarecki1988
 

Postprzez don2x44 » 11 cze 2013, 20:32

Powodów jest dużo, jeżeli nie masz żadnych objawów to musisz samemu wszystko pokoleji sprawdzić. Niepokojące są wartości ciśnienia w cylindrach – nie jestem pewien ale to stan agonalny:) Być może to jest tego przyczyną.

PS. jakim autem 1,6 jechałeś? Bo 323F BA z 1,8 odrzutowcem nie jest:) A to za sprawą dużej masy i niskiego momentu obrotowego.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez jarecki1988 » 11 cze 2013, 22:34

A czy mógłbys wymienić najbardziej prawdopodobne przyczyny ? co mam sprawdzić w pierwszej kolejności. Jeżeli chodzi o te ciśnienie to do wymiany pierścienie czy coś jeszcze ? i czy jest sens ladować kase w naprawe ?

Jechałem escortem 1.6 16V z 95r za którego dałem "aż" 900zł :D ale półtora roku jeżdził bez wkładania w niego kasy :D niestety musiałem się pozbyć przez wyjazd do niemiec. to była rakieta 180 na budziku nim mialem "D a moją madzie do 160 tylko bujam ;(

Jeszcze jedno czy mógłbyś mi podać jakie są wartości obrotów przy poszczególnych prędkościach w Twojej efce ? bo widzę że masz podobną do porównania i ja u siebie sprawdze.
jarecki1988
 

Postprzez puznies0 » 14 lip 2013, 12:38

jarecki1988 napisał(a):Witam mam problem jak w temacie auto jest jakieś zamulone i na benzynie i na gazie(chociaż na gazie to niejest jakaś dziwna rzecz bo to nie sekwencja ) ale na benzynce powinien lecieć , miałem auto 1.6 które lepiej jeździło . Dodam że mam tak od kupna czyli jakieś pół roku. W najbliższym czasie do wymiany rozrząd. Ostatnio wymieniłem olej wraz z filtrem oraz kupiłem nowy aku oraz sprawdziłem kompresje w cylindrach w każdym po 9.5b czy to może byc przyczyna zamulenia auta czy to są wartosci jeszcze nie najgorsze ? a może ten rorząd ? a może coś jeszcze innego ? dodam że jestem raczej zielony w mechanice.Przy dodaniu gazu na maxa auto nieszarpie ale powoli przysiesza co jest np kłopotliwe przy wyprzedzaniu, obroty też niefalują. Pozdro


a może sprzęgło się ślizga i zamiast przekazywać moc silnika na koła to gubi to poprzez ślizganie się sprzęgła....nie masz takiego czegoś że auto wyje (wkręca się na obroty) ale nie chce jechać????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez matdog » 14 maja 2014, 06:01

Witam panowie tak czytam temat z przyspiesza jej i mam podobny problem tzn.przyspieszenie nie jest aż tak tragiczne da się żyć.natomiast chodzi mi o duże spalanie na gazie odwiedziłem nagaz podłączyli madzie pod kompa i gazownik stwierdził ze ustawienia są ok ale według mnie niecałe 70km za 30zl nie jest ok przy silniku 1.8. Filtr,przewody,świece wymienione i nadal pali dużo czy może któryś z kolegów pomoże? Czy sonda lambda może mieć z tym coś wspólnego? Pomóżcie
Pozdrawiam
matdog
 

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2014, 07:23

Nic nie wiemy jaką masz instalację lpg ale spalanie na poziomie 17 litrów gazu (bo zapewne o tym chyba piszesz) to małe nie jest.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez matdog » 14 maja 2014, 08:12

Instalacja sekwencyjna firmy BRC seqent 24 gazownik stwierdził ze to bardzo dobra instalacja
matdog
 

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2014, 08:17

A ile pali autko na benzynie?
Sonda lambda ma dosyć spore znaczenie w kwestii spalania.
Poczytaj też o diagnostyce silnika.

PS. ta dyskusja bardziej pasuje do działu o LPG a nie tutaj.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez matdog » 14 maja 2014, 08:59

Dzięki za przekierowanie zaraz zapytam może tam mi ktoś odpowie.a benzyny pali w granicach 12-14 litrów.pozdrawiam
matdog
 

Postprzez radek mazda lubawa » 25 gru 2014, 21:50

ja myślę że to niejest tak że 1,8 to jakaś rakieta <rotfl> posiadam obydwie 1,5 i 1,8.co do 1,8 to z miejsca w porównaniu do 1,5 miodzio.ale dobre1,5 też poleci 175km/h a 1,8 200km/h więc jakiegoś szału między obiema niema.1,8 lepsza w wyprzedzaniu itp ale1,5 też niezle sobie radzi.myslę że głównie z miejsca jest lepsza,niema co z 1,8robić torpedy przecież to tylko1,8 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 12:54
Posty: 271 (0/3)
Skąd: lubawa
Auto: mazda 323f ba 1,5 90km z5

Postprzez Marek 161BD081 » 26 gru 2014, 20:44

Coś mi się to nie widzi co napisałeś – obawiam się, że z pod maski tego 1.8 znaczna część koni uciekła.
1.5 (Z5) to jest 88KM a 1.8 (BP) ma 114KM więc różnica tych 26KM przy takim autku to jednak musi być bardziej zauważalna ;)

Dopisano 26 gru 2014 20:46:

Coś mi się to nie widzi co napisałeś – obawiam się, że z pod maski tego 1.8 znaczna część koni uciekła.
1.5 (Z5) to jest 88KM a 1.8 (BP) ma 114KM więc różnica tych 26KM przy takim autku to jednak musi być bardziej zauważalna ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez drakula » 27 gru 2014, 21:16

Dzisiaj grzebałem koledze przy efce właśnie 1.8 bp bo auto miało muła w całym zakresie,z tym że u niego nieładnie chodził już na wolnych obrotach.Winnym okazał sie przestawiony aparat zapłonowy.Możesz sprwdzić przekręcając nim,czy będzie poprawa.
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2013, 14:18
Posty: 32
Skąd: wadowice
Auto: Xedos9 Kl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323