Witam
Sprawa wygląda następująco..
Zauważyłem co jakiś czasz kropkę oleju na podłodze w garażu i po oględzinach wyszło że olej wydobywa się gdzieś z łączenia skrzyni z silnikiem. Wstępna diagnoza to simering na wale. Tak się złożyło że wymieniałem niedawno sprzęgło i przy okazji simering również kupiłem i wymieniłem.. ale niepokoił olej na łączeniu miski z blokiem. po całej operacji ze sprzęgłem olej dalej kapie wiec to musi być pewnie wyciek na misie.
I teraz takie pytanie.. bo są tam z tego co wiem dwa gumowe półksiężyce.. a reszta na silikonie. W serwisie mazdy za uszczelnienie misy powiedzieli 140zl. A jak pytałem to półksiężyc jeden kosztuje ok 80zł.. czyli domyślam się że na pewno ich wymieniać nie będą.
Z zasady sam zajmuje się naprawami.. i z tond pytanie.. czy ktoś uszczelniał już może misę tylko sylikonem...? Myślałem kupić dobry sylikon a te półksiężyce zostawić stare.. bo 160zl za 2 kawałki gumy to chyba lekka przesada..
Jakieś pomysły..? porady..? zamienniki gumowe do mazdy to chyba nie ma sensu.. a może się mylę..
Proszę o opinie i doradę...
Wyciek oleju z misy olejowej
Strona 1 z 1
nie wiem jak w 1.8 ale w 1.5 te półksiężyce sa dopiero jak sie zdejmie aluminiową część misy, a niżej zwykła miska jest blaszana i ją montuje sie na sam silikon. robiłem u siebie w tamtym roku. musi być poprostu silikon odporny na wysokie temperatury i olej, do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym a nawet w marketach na dziale moto.
druga sprawa ze jeśli masz blaszaną to popatrz czy nie jest przypadkiem nadrdzewiała, bo moze sie okazać tak jak u mnie ze trzeba mise wymienić, a jeśli masz alu to czy nie ma pęknięcia.
bo zazwyczaj jesli nic nie było ruszane to misa sama z siebie sie nie rozszczelnia
druga sprawa ze jeśli masz blaszaną to popatrz czy nie jest przypadkiem nadrdzewiała, bo moze sie okazać tak jak u mnie ze trzeba mise wymienić, a jeśli masz alu to czy nie ma pęknięcia.
bo zazwyczaj jesli nic nie było ruszane to misa sama z siebie sie nie rozszczelnia
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
z tego co patrzylem w manualu.. to cala misa w 1.8 jest aluminiowa i po sciagnieciu dochodzi sie wlasnie do tych polksiezycow itd... a wydaje mi ze ze z tego co pamietam bo to juz chwile temu bylo bo w wakacje jak sprzeglo robilem.. ze cieklo od strony skrzyni na sylikonie chyba... wiec w tamtym miejscu raczej nie moglo nic peknac mysle... zeby jakies mechaniczne uszkodzenie bylo..
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
Tak jest , misa cała odlewana . Zdejmij misę dobrze wyczyść z silikonu ,te półksiężyce też. Dobrze odtłuścić wszystko i założyć wszystko na silikonie temperaturo i olejoodpornym .Mam już tak rok i wszystko ok . Zresztą tak przewidziała fabryka . Silikonu nie za dużo !
- Od: 15 kwi 2010, 09:51
- Posty: 115
- Skąd: LIBIĄŻ
- Auto: 323 F 1.8 96r.
a takie jeszcze jedno pytanko... bo nadeszla chwila zmiany oleju.. i wlasnie uszczelnienia tej miski przy okazji. i z tego co sie rozpatrzylem pod autem... to czy musze wykrecac fragment tlumika...? czy da rade wysunac miske...? tam bym musial chyba wyciagnac ten kawalek w ktorym umieszczona jest sonda lambda.. a jak patrzylem to nie mila robota.. bo sruby z jednej i drugiej strony.. a na dodatek jeszcze sruby od lapy przykrecone do silnika... no patrzac na stan srub.. mysle ze moga byc problemy i dlatego pytam czy da sie uniknac tego demontazu..
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
Chciałbym odświeżyć temat... bo zrobiłem uszczelnienie misy na sylikonie i starych półksiężycach... pojeździłem z 2,5tys km... i leje się znowu jak diabli... teraz zainwestować muszę chyba w oryginalne półksiężyce i przy okazji zaworek zwrotny do pompy oleju... i takie pytanko... czy te gumowe półksiężyce smarować sylikonem...? i czy po złożeniu miski dociągać ją od razu mocno.. czy najpierw lekko.. i jak silikon trochę podeschnie wtedy dociągnąć...?
bardzo proszę o rady lub instrukcje jak i co działać od początku...
bo 3 raz już tego wolałbym nie rozbierać..
bardzo proszę o rady lub instrukcje jak i co działać od początku...
bo 3 raz już tego wolałbym nie rozbierać..
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
Wszystko dokladnie wyczyścić, odtłuścić benzynką ekstrakcyjną i silikon. Tylko dobry a nie jakis najtańszy ze stacji cpn szczególnie dobrze nasmaruj miejsca łaczenia półksiężyców jak i one ...
btw jakie podsychanie silikonu po co
kup silikon wurth, rainz itp nałóz i skreć. niech wejdzie gdzie jego miejsce i tam sam wyschnie.
takiego unikać miałem nie polecam
a ten super
http://allegro.pl/wurth-super-silikon-rtv-masa-uszczelniajaca-klej-i2368065252.html
i zobacz ile koleś kładzie...
btw jakie podsychanie silikonu po co
kup silikon wurth, rainz itp nałóz i skreć. niech wejdzie gdzie jego miejsce i tam sam wyschnie.
takiego unikać miałem nie polecam
a ten super
http://allegro.pl/wurth-super-silikon-rtv-masa-uszczelniajaca-klej-i2368065252.html
i zobacz ile koleś kładzie...
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość