Klekot i migajaca lampka oleju- Prosze o diagnoze.
Strona 1 z 1
Wiec tak po krotce.Zaczal chulac jak diesel.Klekocze ,po odpaleniu silnika przy niskich obrotach miga (tak miga,nie wlacza sie na stale) lampka cisnienia oleju.Jak rozgrzeje sie silnik,nadal klekocze ale raczej cyka niz klekocze ,bynajmniej jest glosniej ,anizeli wczesniej przed klekotaniem oraz na rozgrzanym silniku lampka juz nie miga.
Terkocze w taki sposb
http://w196.wrzuta.pl/film/6a5e27lAFrr/mov02787
Na filmiku slychac jak w prawej dolnej czesci slychac ewidetnie klekot.
przy wcisnieciu gazu elegancko sie kreci,klekot jakby cichnie.Olej w silniku jest na odpowiednim poziomie.Obawiam sie ze to moze byc panewka ,ale szczerze w sercu licze ze to popychacze.Moglby to ktos doglebniej zdiagnozowac?
Terkocze w taki sposb
http://w196.wrzuta.pl/film/6a5e27lAFrr/mov02787
Na filmiku slychac jak w prawej dolnej czesci slychac ewidetnie klekot.
przy wcisnieciu gazu elegancko sie kreci,klekot jakby cichnie.Olej w silniku jest na odpowiednim poziomie.Obawiam sie ze to moze byc panewka ,ale szczerze w sercu licze ze to popychacze.Moglby to ktos doglebniej zdiagnozowac?
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, 21:28 przez Yyanek, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 gru 2009, 09:13
- Posty: 7
- Auto: 323c 1.8
Mi klekotal na wyzszych obrotach, kontorolka tez mrugala, czasem sie ciagle palila jedna tak jak u Ciebie gasla po chwili. Powiem Ci Tyle: nie jezdzij tym. Mi stanal wczoraj i dupa blada nie chce odpalic;/ nie wiem co jest ale powiadaja ze zatarlem:/ zaraz bede cholowal do mechanika;/
- Od: 12 lip 2009, 20:59
- Posty: 155
- Skąd: Sulęcin
- Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC
Yyanek prosze poprawic temat na zgodny z regulaminem. Czas poprawy 24h, po tym czasie bedzie kosz
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
10W40 Castrol magnatec polsyntetyk, samochod kupilem w grudniu,porobilem co mialem porobic tj.Uszczelka pod glowica walnela tydzien po zakupie ,wymieniony kolektor ssacy,termostat,oczywiscie uszczelka i planowanie.Po przejechaniu ok.500km wymienilem olej,filtr oleju,filtr powietrza .Samochod trzymany czasami na dworze,czasem w garazu .
Edit:Sugerujesz zebym przeszedl na mniej lepki olej?
Olej zalali mi w warsztacie.Pewnie z beczki.
Edit:Sugerujesz zebym przeszedl na mniej lepki olej?
Olej zalali mi w warsztacie.Pewnie z beczki.
- Od: 12 gru 2009, 09:13
- Posty: 7
- Auto: 323c 1.8
jak lampka sie swieci to nie mozna jezdzic tak.za niskie cisnienie.albo silnik padaka albo pompa oleju.mogla panewa pojsc a moze olej tak gesty w te mrozy ze wogole nie plynie.moze zmien olej na 5w50.dymi ci na niebiesko?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
sprawdz sam czujnik oleju, nie jest drogi, ale ja stawiam na panewke, jak stuka.Sam to nie dawno przerabialem i po rozebraniu silnika mialem stopione ze soba polpanewki korbowe na jednym z cylindrow.Pojedz na kanal zwal miske i obejrzyj panewki i wal korbowy, moze tylko wystarczy wymiana samych panewek bez szlfu walu.Ja w swojej mazdzie zmienilem silnik bo mi sie nie oplacalo remontowac a silnik kosztowal mnie 300pln
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Ja mam troche inaczej, mi tak samo klekocze ale chwile po zapaleniu. Głuwną role gra olej ja ma vavoline 10W/40 na innych klekot był nie do zniesienia a na tym oleju prawie usterka zanikła.
Prosze jeszcze przejrzeć to: viewtopic.php?t=66446
Jak się nie mylę to jeszcze można się pokusić o wymianę zaworka upustowego pompy oleju, jest też fotorelacja ale w dziale 626.
Życzę powodzenia
Prosze jeszcze przejrzeć to: viewtopic.php?t=66446
Jak się nie mylę to jeszcze można się pokusić o wymianę zaworka upustowego pompy oleju, jest też fotorelacja ale w dziale 626.
Życzę powodzenia
- Od: 17 lis 2008, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Rypin/Bydgoszcz
- Auto: 323F 1.8BP BA 97r
zawor nie jest drogi (ok 60-80zl) wiec mozna sprobowac
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Klekot pochodzi od HLA. Hydrauliczne popychacze zaworów. Niestety droga to impreza. Pytałem w Focie to 60 PLN od sztuki.
Z tego co wiem można wymienić nie wszystkie 16 ale trzeba wiedzieć który jest zepsuty
Z tego co wiem można wymienić nie wszystkie 16 ale trzeba wiedzieć który jest zepsuty
Jestem magiem posługuję się fragiem 
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
Problem rozwiazany
Samochod ma do wymiany pierdzionki olejowe .Sympatyczny handlarz najprawdopodobniej wlal mi ceramizer,dlatego nie widzialem objaw tj.niebieskiego ,kopcacego dymu przy odpalaniu .Klekot byl spowodowany brakiem oleju .Podloze na ktorym stal samochod bylo krzywe (tj moj garaz) i poziom oleju na bagnecie byl przeklamany/zly/falszywy/jak zwal tak zwal.
Mechanik wycenil remont dolnego bloku silnika na 750zl razem z robocizna (do wymiany pierdzionki, uszczelniacze,panewki i cos tam jeszcze,niestety nie wiem gdzie jest ta kartka na ktorej bylo wszystko rozpisane).
Samochod ma do wymiany pierdzionki olejowe .Sympatyczny handlarz najprawdopodobniej wlal mi ceramizer,dlatego nie widzialem objaw tj.niebieskiego ,kopcacego dymu przy odpalaniu .Klekot byl spowodowany brakiem oleju .Podloze na ktorym stal samochod bylo krzywe (tj moj garaz) i poziom oleju na bagnecie byl przeklamany/zly/falszywy/jak zwal tak zwal.
Mechanik wycenil remont dolnego bloku silnika na 750zl razem z robocizna (do wymiany pierdzionki, uszczelniacze,panewki i cos tam jeszcze,niestety nie wiem gdzie jest ta kartka na ktorej bylo wszystko rozpisane).
- Od: 12 gru 2009, 09:13
- Posty: 7
- Auto: 323c 1.8
remont jednostki napedowej to droga sprawa, moze kup drugi silnik ale z zaufanego zrodla chociarz to jest loteria, bo moze byc gorszy niz masz.Jak masz zamiar jeszczedlugo jezdzic to rob remont a jak nie to butelka motodoctorka i na gielde
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Yyanek napisał(a):Problem rozwiazany
Samochod ma do wymiany pierdzionki olejowe .Klekot byl spowodowany brakiem oleju .
lesiux napisał(a):poziom oleju masz ok?jeśli tak to pompa oleju daje ciała.
a nie mówiłem
i nie pierdzionki a pierścienie
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
U mnie też przez pierwszą sekundę po zapaleniu silnika występuje taki klekocik, jednak zależy od tego jak zużyty jest olej. Na świeżym oleju prawie nie słychać, na zużytym jest głośniejszy, jeżdżę na 5w/40 od zakupu i ciągle jest tak samo. Po prostu przez pierwszą sekundę olej nie zdąży zwilżyć wszystkich współpracujących powierzchni, tudzież dźwigienek zaworowych uderzających o trzonki zaworów, zatem powstaje hałas. Zużyty olej ma inną lepkość i gęstość i ogólnie właściwości smarne, zatem efekt klekotu może się potęgować.
Zauważmy, że w większości nasze Z5 startują z około 2300-2200 obr./min.czyli motor zaczyna się dość szybko kręcić bez właściwego smarowania. Jeśli moja hipoteza jest fałszywa, proszę o sprostowanie.
Zauważmy, że w większości nasze Z5 startują z około 2300-2200 obr./min.czyli motor zaczyna się dość szybko kręcić bez właściwego smarowania. Jeśli moja hipoteza jest fałszywa, proszę o sprostowanie.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Z5 ma regulacje zaworow plytkami
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości