Panowie, potrzebuję rzetelnej rady, co do tego, ile można zdjąć bezpiecznie z głowicy, aby autko było żwawsze...
Jestem tuż przed zdjęciem głowicy i pomyśłałem, że zamiast standardowego planowania zwiększyłbym trochę osiągi samochodu.
Proszę o pomoc w tej kwestji.
_______________________
323F BA 1,8 1.840ccm 1998r.
Planowanie głowicy – Na ile można sobie pozwolić?
Strona 1 z 1
2-3mm wystarczą – ja tam robiłem u siebie w 1,5 Z5, od razu wypoleruj sobie kanały dolotowe i wylotowe, jak będziesz miał silnik rozgrzebany.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
Pyton162
Z tego, co wiem (lub mi się wydaje) to producent zazwyczaj dopuszcza zmianę wysokości głowicy rzędu 0.2mm (tak miałem dla 4G13).Morgenik napisał(a):2-3mm wystarczą
Nadmierne splanowanie zwiększy stopień sprężania, co może spowodować spalanie stukowe, samozapłon (w fazie sprężania – przed impulsem iskry, itp).
Jak zbierzesz za dużo – głowica na śmietnik chyba, że dorobisz uszczelkę pod głowicą 3mm grubości...
Zwykłe planowanie (na np. SPC20) powinno zdejmować setne części milimetra...
Może Mazdy są bardziej podane na tego rodzaju "TUNING", ale bym był ostrożny...
Na pewno będziesz skazany na dobrej jakości paliwo (z wysoką odpornością na spalanie stukowe)...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Zależy do czego. Do samolotów sportowych są dwie 115 i 130 oktan, wszystkie paliwo jeszcze ołowiowe + oczywiście zawory chłodzone sodem, inaczej byłoby po nich a do Wilgi i Zlina wystracza 100LL, tak to się w lotnictwie oznaczaSimoneuS napisał(a):że tylko lotnicze, bo one ma chyba 113
Silniki turbinowe, turbośmigłowe i odrzutowce, to już nafta lotnicza, coś pomiędzy ON a benzyną. Traktory C360 na tym chodzą, natomiast nowsze konstrukcje już nie .
Wszystko sprawdzone w aeroklubie Bielsko Biała .
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Dzięki Panowie za porady i informacje.
Doszedłem do wniosku, że nie będę nic ponad to co trzeba zbierał z głowicy, czyli od 0,2-0,5 mm (tak przynajmniej mi powiedziano w warsztacie). Za to wypolerują mi kanały – to chociaż jest bezpieczne...
A co do LPG to zainwestowałem w sekwencję i różnicy nie zauważam względem benzyny (osiągi).
Mój tuning skończy się pewnie na tym, że dołożę do już zainstalowanych strumienicy i ostatniego tłumika Sebringa stożek K&N, .
Pozdrawiam.
Doszedłem do wniosku, że nie będę nic ponad to co trzeba zbierał z głowicy, czyli od 0,2-0,5 mm (tak przynajmniej mi powiedziano w warsztacie). Za to wypolerują mi kanały – to chociaż jest bezpieczne...
A co do LPG to zainwestowałem w sekwencję i różnicy nie zauważam względem benzyny (osiągi).
Mój tuning skończy się pewnie na tym, że dołożę do już zainstalowanych strumienicy i ostatniego tłumika Sebringa stożek K&N, .
Pozdrawiam.
- Od: 26 lis 2004, 16:52
- Posty: 39
- Skąd: Wyszków / Jabłonna
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm
A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji??
- Od: 26 lis 2004, 16:52
- Posty: 39
- Skąd: Wyszków / Jabłonna
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm
No nie wiem, ale może coś ma, ja tam jeżdę na beznynie i mam stożek, więc nie mam problemów, ale nie wiem, czy jak nie będzie Ci lapał więcej powietrza, to nie będzie coś się działo, jak masz gaz, najlepiej spytaj się dobrego gazownika.
-
Pyton162
Moim zdaniem tyle samo, co do beznzyny – spadek mocy i momentu w dolnym zakresie obrotów i "pseudo" kop przy obrotach maksymalnych.wwy napisał(a):A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji
Bez hamowni, pomiarów i strojenia dolotu z zapewnieniem dopływu zimnego powietrza – bzdura i kasa w błoto...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Spadek mocy i duszenie się... to może się dziać. Taką przyjemność zafundował sobie mój znajomy.wwy napisał(a):A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji
Dokładnie . Jeszcze powiedz, że stożek zamontujesz sam , bez strojenia... to się uśmieję.magicadm napisał(a):Bez hamowni, pomiarów i strojenia dolotu z zapewnieniem dopływu zimnego powietrza – bzdura i kasa w błoto...
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
czy ma ktoś sprawdzone info o ile mm można bezpiecznie splanować głowicę w BA Z5 ?
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość