Planowanie głowicy – Na ile można sobie pozwolić?

Postprzez wwy » 15 wrz 2005, 23:01

Panowie, potrzebuję rzetelnej rady, co do tego, ile można zdjąć bezpiecznie z głowicy, aby autko było żwawsze...
Jestem tuż przed zdjęciem głowicy i pomyśłałem, że zamiast standardowego planowania zwiększyłbym trochę osiągi samochodu.
Proszę o pomoc w tej kwestji.

_______________________
323F BA 1,8 1.840ccm 1998r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Pyton162 » 15 wrz 2005, 23:41

2-3mm wystarczą – ja tam robiłem u siebie w 1,5 Z5, od razu wypoleruj sobie kanały dolotowe i wylotowe, jak będziesz miał silnik rozgrzebany.
Pozdrawiam.
Pyton162
 

Postprzez magicadm » 16 wrz 2005, 08:41

Morgenik napisał(a):2-3mm wystarczą
Z tego, co wiem (lub mi się wydaje) to producent zazwyczaj dopuszcza zmianę wysokości głowicy rzędu 0.2mm (tak miałem dla 4G13).
Nadmierne splanowanie zwiększy stopień sprężania, co może spowodować spalanie stukowe, samozapłon (w fazie sprężania – przed impulsem iskry, itp).

Jak zbierzesz za dużo – głowica na śmietnik chyba, że dorobisz uszczelkę pod głowicą 3mm grubości...

Zwykłe planowanie (na np. SPC20) powinno zdejmować setne części milimetra...

Może Mazdy są bardziej podane na tego rodzaju "TUNING", ale bym był ostrożny...

Na pewno będziesz skazany na dobrej jakości paliwo (z wysoką odpornością na spalanie stukowe)...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez SimoneuS » 16 wrz 2005, 09:13

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:35 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez sołtys » 16 wrz 2005, 09:26

SimoneuS napisał(a):lub lotnicze...
Zapodasz lotniczą, to po głowicy za jakiś 1.000km – sprawdzone <diabełek>.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez SimoneuS » 16 wrz 2005, 09:36

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:34 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez sołtys » 16 wrz 2005, 09:42

SimoneuS napisał(a):że tylko lotnicze, bo one ma chyba 113
Zależy do czego. Do samolotów sportowych są dwie 115 i 130 oktan, wszystkie paliwo jeszcze ołowiowe + oczywiście zawory chłodzone sodem, inaczej byłoby po nich a do Wilgi i Zlina wystracza 100LL, tak to się w lotnictwie oznacza <lol>

Silniki turbinowe, turbośmigłowe i odrzutowce, to już nafta lotnicza, coś pomiędzy ON a benzyną. Traktory C360 na tym chodzą, natomiast nowsze konstrukcje już nie :].

Wszystko sprawdzone w aeroklubie Bielsko Biała hahaha.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 16 wrz 2005, 09:54

SimoneuS napisał(a):najwyżej potem tylko PB98 lub lotnicze...
No albo LPG <lol> tylko po co wtedy ten tuning hahaha.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez wwy » 19 wrz 2005, 20:09

Dzięki Panowie za porady i informacje.
Doszedłem do wniosku, że nie będę nic ponad to co trzeba zbierał z głowicy, czyli od 0,2-0,5 mm (tak przynajmniej mi powiedziano w warsztacie). Za to wypolerują mi kanały – to chociaż jest bezpieczne...
A co do LPG to zainwestowałem w sekwencję i różnicy nie zauważam względem benzyny (osiągi).
Mój tuning skończy się pewnie na tym, że dołożę do już zainstalowanych strumienicy i ostatniego tłumika Sebringa stożek K&N, hahaha.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Pyton162 » 19 wrz 2005, 20:13

Stożek i gaz, obyś nie miał problemów.

Pozdrawiam.
Pyton162
 

Postprzez wwy » 19 wrz 2005, 20:16

A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Pyton162 » 19 wrz 2005, 20:20

No nie wiem, ale może coś ma, ja tam jeżdę na beznynie i mam stożek, więc nie mam problemów, ale nie wiem, czy jak nie będzie Ci lapał więcej powietrza, to nie będzie coś się działo, jak masz gaz, najlepiej spytaj się dobrego gazownika.
Pyton162
 

Postprzez magicadm » 19 wrz 2005, 20:39

wwy napisał(a):A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji ??
Moim zdaniem tyle samo, co do beznzyny – spadek mocy i momentu w dolnym zakresie obrotów i "pseudo" kop przy obrotach maksymalnych.

Bez hamowni, pomiarów i strojenia dolotu z zapewnieniem dopływu zimnego powietrza – bzdura i kasa w błoto...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez farciarz » 22 wrz 2005, 22:46

wwy napisał(a):A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji ??
Spadek mocy i duszenie się... to może się dziać. Taką przyjemność zafundował sobie mój znajomy.
magicadm napisał(a):Bez hamowni, pomiarów i strojenia dolotu z zapewnieniem dopływu zimnego powietrza – bzdura i kasa w błoto...
Dokładnie :P. Jeszcze powiedz, że stożek zamontujesz sam <faja>, bez strojenia... to się uśmieję.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez no_fear » 29 maja 2009, 14:14

czy ma ktoś sprawdzone info o ile mm można bezpiecznie splanować głowicę w BA Z5 ? :)
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323