Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Andrzej414 » 21 wrz 2016, 20:05

Lepiej sobie zrób tester diodowy niż wywalać kasę w takie g....o. A i tak jeszcze nie wiadomo czy będzie gadać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1141 (1/41)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96
Mazda 2 DE 1.5 '10

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 23 wrz 2016, 06:13.
Powód: Powielony post

Postprzez bizzy » 24 wrz 2016, 17:48

Tak, wyszła sonda, ale dziwi mnie czemu na gazie gen II działa źle. Sonda tu niczym nie steruje. Podmieniłem też aparat i zmian nie było zatem mój jest dobry. Sondę ogólnie już zamówiłem, ale wiem, że to nie rozwiąże problemu i nie wiem co dalej.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 14:35
Posty: 110 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez Marek 161BD081 » 24 wrz 2016, 18:28

Instalacja 2 gen. w tym silniku to troche nieporozumienie – nigdy to nie będzie działało w pełni optymalnie.
W takiej instalacji to nawet zabrudzenie filtra powietrza może mieć wpływ na zwiększenie spalania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F BA Z5
Madzia Xedos 9 KL '01
Hondzia VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5002 (33/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bizzy » 24 wrz 2016, 18:29

Jest tam blos i nie działa to tak źle. Nie zmienia to faktu, że mój problem opisany 2 strony wcześniej nawet nie drgnął.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 14:35
Posty: 110 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez Farmer » 26 wrz 2016, 17:15

Witam.
Ostatnio pojawiły się problemy z Mazdą i może tutaj znajdę pomoc, bo znudziła mi się jazda po specach od wymiany wszystkiego. Otóż samochód zaczął nierówno pracować i spalać kosmiczne ilości benzyny, poza tym zaczęło się szarpanie. Wymienione zostały kable WN, kopułka, palec, świece i problem nadal występuje. Tester diodowy nie wykazuje błędów na żadnym z czujników. Zastanawiające jest tylko to, iż po odpięciu Lambdy tester również nie widzi błędu. Co w takim razie może być nie tak?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2012, 21:01
Posty: 11
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995

Postprzez Andrzej414 » 26 wrz 2016, 18:50

Bez lambdy też działa nierówno? Spróbuj zdiagnozować czujnik temperatury wody poprzez pomiar rezystancji w temp. cieczy 20 stopni. Sprawdz przepływomierz. Sprawdź czy układ dolotu jest szczelny. Temat rzeka tak nawiasem. A żeby błąd się pojawił to trzeba silnik porządnie rozgrzać tj przejechać się bez tej sondy parę km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1141 (1/41)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96
Mazda 2 DE 1.5 '10

Postprzez Farmer » 26 wrz 2016, 21:10

Dolot jest szczelny, bo akurat to zabezpieczyłem od razu. Bez Lambdy silnik osiągnął temperaturę około 50 stopni, co mogło być niewystarczające. Sprawdzę jeszcze resztę elementów w takim razie. Dodam też, że filtr paliwa był niedawno zmieniany, co też raczej nie będzie miało na to wpływu.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2012, 21:01
Posty: 11
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995

Postprzez rafał88 » 26 wrz 2016, 21:56

Jesli po odlaczeniu lambdy silnik bd normalnie pracowal to wiesz co masz do wymiany ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7309 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 27 wrz 2016, 06:47

Powtarzam że bez lambda trzeba pojeździć parę km żeby komputer zapisał błąd. I tak jak Rafał pisze. Jeśli bez lambda działa dobrze to masz odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1141 (1/41)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96
Mazda 2 DE 1.5 '10

Postprzez bizzy » 28 wrz 2016, 18:03

Czy ktoś ma pomysły co u mnie może być nie tak?
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 14:35
Posty: 110 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez Farmer » 28 wrz 2016, 20:20

Zarówno z Lambdą jak i bez nie ma różnicy. Zatem szukania ciąg dalszy, strasznie wyrzuca też benzynę z tłumika i pod maską ją czuć niemiłosiernie.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2012, 21:01
Posty: 11
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 28 wrz 2016, 22:31

Wykręć świece i zobacz jaki mają kolor izolatora to da ci informację o spalaniu.
Silnik równo pracuje?
Po zamontowaniu nowej sondy zrób reset sterownika.
Swoją drogą to popatrz na przepływomierz czy jest on "kompletny".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F BA Z5
Madzia Xedos 9 KL '01
Hondzia VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5002 (33/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 29 wrz 2016, 07:48

Luz na zaworach sprawdz.

Piszesz ze podkarpacie w opisie dokladniej gdzie??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7309 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Farmer » 30 wrz 2016, 19:13

Świece były wymienione na nowe. Zostanie sprawdzenie tego, o czym pisali koledzy wyżej i wtedy się okaże.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2012, 21:01
Posty: 11
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 1 paź 2016, 08:08

A błędy sprawdzałeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F BA Z5
Madzia Xedos 9 KL '01
Hondzia VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5002 (33/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Farmer » 7 paź 2016, 17:45

Szarpanie po wyczyszczeniu wszystkich elementów, które się dało, ustało. Zostało tylko dziwne spalanie, które teraz jest lekko ponad normę.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2012, 21:01
Posty: 11
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995

Postprzez rafalo16 » 25 paź 2016, 09:56

Witam, tak jak wyżej.
Moja mazda 323f 1.5 z5 95r dłąwi się po dodaniu gwałtownie gazu . Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku w zakresie od tysiąca gdzieś do 2/2.5 tysiąca obrotó. Powyżej tych oprotów jest idealnie.
Przez co to możę być ?
Wczoraj wymieniłem cały aoarat zapłonowy na nowy, świece i kable są nowe z ngk wymienione z 2 miechy temu. Stało się to po założeniu filtra stożkowego. Oczywiście cały dolot jest przedłużony by ciepłego powietrza nie łapał. Lecz to nie wina dolotu bo zamontowałem na dzień stary filter i dalej to samo.
Jak wykręcałem świece to zdaje mi się że widziałem biały nagar czyli oznacza to żę dostaje ubogą dawkę paliwa. Sonda jest nowa tez z 2 miechy temu kupiona nowa.
Może to wina filtra paliwa ? Nigdy nie wymieniany ?
Ciężko gdybać, ale możę ktoś miał taki problem i wie co jest tego przyczyną ?

Dopisano 25 paź 2016, 11:10:

Dodam, że teraz odłączyłem TPS to obroty były wyższe, czyli działa tps. Ale nic się nie zmieniło nadal o1 tysia do 2/2.5 muli go tak jakbym wjechal w bagno terenówką. Czasami szarpnie ale głównie to taki mół jakby paliwa nie dostał, powyżej 2.5 nagle ma kopa jak jasna cholera

Dopisano 25 paź 2016, 12:35:

Dodam ze teraz sprawdzalem czy lewego powietrza nie lapie. I dolot szczelny, nowy kupilem za 200zl O.o
Jak dluze sie orzytrzyma gaz to z dolotu strzela, i jak dlawi sie i trzymam tak dlugo to czuc benzyne

Dopisano 25 paź 2016, 13:45:

Na odpalonym silniku odłączyłem przepływomierz to silnik dalej tak samo pracował, ale jak go znów podłączyłem to zgasł. Przepływka walnięta ?

Dopisano 25 paź 2016, 21:38:

Zamówiłem dziś nowe świece i filtr paliwa. Może to coś da ;/
rafalo16
 

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lis 2016, 08:07

rafalo16 – zrób na początek diagnostykę bo to nic aż tak mocno trudnego a może ona nakieruje na problem.
Chociaż z tego co piszesz to kto wie czy właśnie przepływka nie jest uszkodzona.

Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.

I uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F BA Z5
Madzia Xedos 9 KL '01
Hondzia VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5002 (33/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 26 lis 2016, 21:27

z takim dławieniem do 2,5k obrotów miałem do czynienia i powodem była Lambda na wykończeniu po wymianie wszystko wruciło do normy, uniwersalna Denso kosztuje ok 150 PLN, zapach benzyny ze spalin sugeruje właśnie jej uszkodzenie bo nie reguluje właściwie proporcji dawki paliwa do ilości powietrza
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1016 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323