Wymiana obudowy filtra powietrza na filtr stożkowy – tłumik szmerów ssania

Postprzez woytec » 8 paź 2007, 11:40

Mam zamiar wymienić fabryczną obudowę filtra powietrza na filtr stożkowy i zastanawia mnie urządzenie (zbiornik) który znajduje się przed obudową filtra w nadkolu pomiędzy reflektorem z kołem. Prawdopodobie jest to tzw. tłumik szmerów ssania – wygląda jak zbiornik na płyn do spryskiwacza :) . Obudowę filtra powietrza muszę wymienić ponieważ jest cała połamana (brak kawałka obudowy – zaklejony szarą taśmą) i gdzies puszcza lewe powietrze. W związku z tym, że sama obudowa na allegro i szrotach kosztuje od 100 do 150 zł to pomyślałem, że "dobry" stożek będzie kosztował podobnie ... ale nie wiem co zrobic z tym "tłumikiem" ... czy można go ominąć ... czy też musi zostac i ze stożka nici.

Delikatnie poprawiłem Twój temat bo widziałem, że próbowałeś to robić ;) KyRy
Ostatnio edytowano 8 paź 2007, 15:29 przez woytec, łącznie edytowano 2 razy
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez Adaś » 10 paź 2007, 16:42

dolot w BA V6, w Z5 pewnie podobnie zasysa powietrze zza reflektora prawego właśnie tym zbiornikiem o którym piszesz, powietrze idzie w dół przechodzi przez błotnik i w górę do filtra powietrza.
Jak chcesz stożek to najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku. Ja wszystkie elementy dolotu fabrycznego wywaliłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez woytec » 10 paź 2007, 19:53

dzięki za info ...
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez GofNet » 10 paź 2007, 20:40

Adaś napisał(a):najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku
A co z większymi kałużami?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dzambi » 10 paź 2007, 21:52

Przeciez kazdy filtr stozkowy mozna popryskac specjalnym srodkiem do takich filtrów na bazie oleju i po problemie z kałuzami,chyba ze bedziesz pływał GofNet
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2006, 15:44
Posty: 34
Skąd: Hrubieszów
Auto: MAZDA MX-3 1.8 V6 24V 1993r

Postprzez woytec » 10 paź 2007, 21:55

... no właśnie :) ... ale zastanawiają mnie jeszcze inne rzeczy:
– pierwsza ... co zrobić z rurkami gumowymi, które idą do dolotu za przepływomierzem ... u Adasia na zdjęciach jego fury widziałem, że jedna jest zakończona małym filtrem (czerwonym) a druga gruba ... zniknęła :) ... w moim Z5 jest trochę inaczej niż w V6 (zdjęcie poniżej) oraz nie wiem co mam zrobić z czujnikiem, który wchodzi do obudowy filtra ... zakładam, że panowie z kraju kwitnącej wiśni wiedzieli co robią i ten czujnik do czegoś służy ... proszę o sugestie ...

Rurki:
Obrazek

Czujnik w obudowie:
Obrazek

Czujnik po wyjęciu:
Obrazek
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez rubenjames » 10 paź 2007, 22:54

Gruba nie wiem po co jest i gdzie idzie, gdyż u mnie jej nie ma a otwór jest zaślepiony (sam się zastanawiam, po co ta grubsza) a co do czujnika to jest to jak sie nie myle czujnik temperatury zasysanego powietrza. Chodzi o to, że zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje koniecznośc zmiany dawkowania paliwa. W książce serwisowej doczytałem (niestety w języku niemieckim, wiec moge sie mylić), że usunięcie go nie wpływa na dalszą jazdę, gdyż centralka podstawia wartośc zastępczą zasysanego powietrza, która wynosi 20 °C.
Nie jestem dobry z niemca, ale cos jeszcze pamietam z lekcji w szkole <lol>
A z Twojego opisu autka Adasia wnioskuje, ze ma założony filtr na odmę, nie wiem, bo nie widziałem zdjęć
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez woytec » 10 paź 2007, 23:04

Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez rubenjames » 10 paź 2007, 23:09

A to juz nie wiem, bo u mnie nie ma tej grubszej rurki, więc nie wiem gdzie w ogóle ona prowadzi
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez marcus_87 » 26 lis 2007, 00:33

hmm, a ja u siebie w 1.8 mam czujnik w obudowie filtra ale zadna kostka do niego nie idzie :| co gorsza juz jej kiedys szukalem i nie ma w poblizu zadnej kostki ktora moglaby byc tam podlaczona

jeszcze pytanie, czy peknieta obudowa w czesci dolnej tzn przed filtrem wplywa negatywnie na prace silnika czy liczy sie tylko szczelnosc za filtrem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez soul » 26 lis 2007, 08:02

w zasadzie to liczy sie szczelnosc za przeplywomierzem :P ale zeby silnik syfu nie łapał to najlepiej za filtrem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez gadula » 26 lis 2007, 11:30

marcus_87 napisał(a):hmm, a ja u siebie w 1.8 mam czujnik w obudowie filtra ale zadna kostka do niego nie idzie


W 1.8 czujnika w obudowie filtra nie ma. Jest on zintegrowany jak dobrze pamiętam z przepływomierzem. Ale tego ostatniego nie jestem pewien ;) Czyli wychodzi że ktoś zmieniał obudowę i wsadził tą od 1.5.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez krzynio » 26 lis 2007, 14:07

GofNet napisał(a):A co z większymi kałużami?

Trzeba poczekać jak wyschną <jelen>

A moim zdaniem kup jednak ori obudowę chyba że chcesz mieć kilka KM mniej to spoko
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Adaś » 26 lis 2007, 21:13

GofNet napisał(a):
Adaś napisał(a):najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku
A co z większymi kałużami?

od spodu jest plastikowa osłona seryjna:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez woytec » 26 lis 2007, 22:29

+/– miesiąc temu wymieniłem moją popękaną obudowę filtra powietrza, który swoją drogą nic chyba nie filtrować bo na kratce przepływomierza swój żywot zakończyło wiele much i komarów :)

Koszty:
Filtr stożkowy AOMA 155/130/77mm – 48 zł
Redukcja przepływomierz (niebieska) – 20 zł
Rura "bardaszana" fi 75mm – 6 zł
Kolanko :bardaszane" 75 mm – 2 zł
Troszkę czerwonej farby
Czas: 1 h – demontaż starego filtra + tłumika szmerów w nadkolu + montaż
Total cash: 76 zł a na szrocie sama obudowa bez filtra to 100-150 zł
Umiejscowienie: za reflektorem

Odczucia po przejechaniu ok. 1600km :)
– spalanie – identyczne 7,5-8 l/100km (70% miasto, 30% trasa),
– przyspieszenie – lepiej wkręca się na obroty tak od ok. 2000 rpm,
– fajny dzwięk przy gazowaniu.

Może nie wygląda to cool ale spełnia swoje funkcje.
Pozostał jeszcze do schowania w dolot między stożek a przepływomierz czujnik temperatury.

Obrazek
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez krzynio » 27 lis 2007, 12:41

Wszystko ładnie tylko gdzie jest najważniejsza rzecz ?? osłona od gorącego silnika ??
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez woytec » 27 lis 2007, 14:02

krzynio napisał(a):Wszystko ładnie tylko gdzie jest najważniejsza rzecz ?? osłona od gorącego silnika ??


Wiedziałem, że pytanie takowe padnie ... w nalbliższy weekend będzie zamontowana ... wstrzymywałem się z tą osłoną ponieważ chciałem schować filtr w nadkole tam gdzie był tłumik szmerów ssania (tak jak u Adasia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7564&postdays=0&postorder=asc&start=135 ) ale tam cały czas jest mokro (po deszczu oczywiście) ... dlatego ostatnio zdecydowałem się na ostateczne umiejscowienie za reflektorem.
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez Gość » 1 gru 2007, 17:17

krzynio napisał(a):A moim zdaniem kup jednak ori obudowę chyba że chcesz mieć kilka KM mniej to spoko

wiesz na pewno że będzie mniej koników...??
Gość
 

Postprzez krzynio » 1 gru 2007, 17:26

KEEL napisał(a):
krzynio napisał(a):A moim zdaniem kup jednak ori obudowę chyba że chcesz mieć kilka KM mniej to spoko

wiesz na pewno że będzie mniej koników...??

sprawdzałem to na lotnisku zdecydowanie była słabsza ze stożkiem ale nie był osłonięty niż z ori obudową a i na ori lepiej się zbiera z dołu
(BA v6)
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Adaś » 1 gru 2007, 17:30

woytec napisał(a):wstrzymywałem się z tą osłoną ponieważ chciałem schować filtr w nadkole tam gdzie był tłumik szmerów ssania (tak jak u Adasia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=135 )

ale ja już tak nie mam:)

teraz jest tak:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 454#603454
a filtr jest dokładnie w tym miejscu:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323