Delikatnie poprawiłem Twój temat bo widziałem, że próbowałeś to robić
Wymiana obudowy filtra powietrza na filtr stożkowy – tłumik szmerów ssania
Mam zamiar wymienić fabryczną obudowę filtra powietrza na filtr stożkowy i zastanawia mnie urządzenie (zbiornik) który znajduje się przed obudową filtra w nadkolu pomiędzy reflektorem z kołem. Prawdopodobie jest to tzw. tłumik szmerów ssania – wygląda jak zbiornik na płyn do spryskiwacza
. Obudowę filtra powietrza muszę wymienić ponieważ jest cała połamana (brak kawałka obudowy – zaklejony szarą taśmą) i gdzies puszcza lewe powietrze. W związku z tym, że sama obudowa na allegro i szrotach kosztuje od 100 do 150 zł to pomyślałem, że "dobry" stożek będzie kosztował podobnie ... ale nie wiem co zrobic z tym "tłumikiem" ... czy można go ominąć ... czy też musi zostac i ze stożka nici.
Delikatnie poprawiłem Twój temat bo widziałem, że próbowałeś to robić
KyRy
Delikatnie poprawiłem Twój temat bo widziałem, że próbowałeś to robić
Ostatnio edytowano 8 paź 2007, 15:29 przez woytec, łącznie edytowano 2 razy
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
- Od: 6 lis 2005, 16:18
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn / Jonkowo
- Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'
dolot w BA V6, w Z5 pewnie podobnie zasysa powietrze zza reflektora prawego właśnie tym zbiornikiem o którym piszesz, powietrze idzie w dół przechodzi przez błotnik i w górę do filtra powietrza.
Jak chcesz stożek to najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku. Ja wszystkie elementy dolotu fabrycznego wywaliłem
Jak chcesz stożek to najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku. Ja wszystkie elementy dolotu fabrycznego wywaliłem
dzięki za info ...
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
- Od: 6 lis 2005, 16:18
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn / Jonkowo
- Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'
A co z większymi kałużami?Adaś napisał(a):najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
... no właśnie
... ale zastanawiają mnie jeszcze inne rzeczy:
– pierwsza ... co zrobić z rurkami gumowymi, które idą do dolotu za przepływomierzem ... u Adasia na zdjęciach jego fury widziałem, że jedna jest zakończona małym filtrem (czerwonym) a druga gruba ... zniknęła
... w moim Z5 jest trochę inaczej niż w V6 (zdjęcie poniżej) oraz nie wiem co mam zrobić z czujnikiem, który wchodzi do obudowy filtra ... zakładam, że panowie z kraju kwitnącej wiśni wiedzieli co robią i ten czujnik do czegoś służy ... proszę o sugestie ...
Rurki:
Czujnik w obudowie:
Czujnik po wyjęciu:

– pierwsza ... co zrobić z rurkami gumowymi, które idą do dolotu za przepływomierzem ... u Adasia na zdjęciach jego fury widziałem, że jedna jest zakończona małym filtrem (czerwonym) a druga gruba ... zniknęła
Rurki:

Czujnik w obudowie:

Czujnik po wyjęciu:

Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
- Od: 6 lis 2005, 16:18
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn / Jonkowo
- Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'
Gruba nie wiem po co jest i gdzie idzie, gdyż u mnie jej nie ma a otwór jest zaślepiony (sam się zastanawiam, po co ta grubsza) a co do czujnika to jest to jak sie nie myle czujnik temperatury zasysanego powietrza. Chodzi o to, że zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje koniecznośc zmiany dawkowania paliwa. W książce serwisowej doczytałem (niestety w języku niemieckim, wiec moge sie mylić), że usunięcie go nie wpływa na dalszą jazdę, gdyż centralka podstawia wartośc zastępczą zasysanego powietrza, która wynosi 20 °C.
Nie jestem dobry z niemca, ale cos jeszcze pamietam z lekcji w szkole
A z Twojego opisu autka Adasia wnioskuje, ze ma założony filtr na odmę, nie wiem, bo nie widziałem zdjęć
Nie jestem dobry z niemca, ale cos jeszcze pamietam z lekcji w szkole

A z Twojego opisu autka Adasia wnioskuje, ze ma założony filtr na odmę, nie wiem, bo nie widziałem zdjęć
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
W Adasia maszynie jest tak: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7564
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
- Od: 6 lis 2005, 16:18
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn / Jonkowo
- Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'
A to juz nie wiem, bo u mnie nie ma tej grubszej rurki, więc nie wiem gdzie w ogóle ona prowadzi
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
hmm, a ja u siebie w 1.8 mam czujnik w obudowie filtra ale zadna kostka do niego nie idzie
co gorsza juz jej kiedys szukalem i nie ma w poblizu zadnej kostki ktora moglaby byc tam podlaczona
jeszcze pytanie, czy peknieta obudowa w czesci dolnej tzn przed filtrem wplywa negatywnie na prace silnika czy liczy sie tylko szczelnosc za filtrem?
jeszcze pytanie, czy peknieta obudowa w czesci dolnej tzn przed filtrem wplywa negatywnie na prace silnika czy liczy sie tylko szczelnosc za filtrem?
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
marcus_87 napisał(a):hmm, a ja u siebie w 1.8 mam czujnik w obudowie filtra ale zadna kostka do niego nie idzie
W 1.8 czujnika w obudowie filtra nie ma. Jest on zintegrowany jak dobrze pamiętam z przepływomierzem. Ale tego ostatniego nie jestem pewien
GofNet napisał(a):A co z większymi kałużami?
Trzeba poczekać jak wyschną

A moim zdaniem kup jednak ori obudowę chyba że chcesz mieć kilka KM mniej to spoko
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
GofNet napisał(a):A co z większymi kałużami?Adaś napisał(a):najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku
od spodu jest plastikowa osłona seryjna:)
+/– miesiąc temu wymieniłem moją popękaną obudowę filtra powietrza, który swoją drogą nic chyba nie filtrować bo na kratce przepływomierza swój żywot zakończyło wiele much i komarów
Koszty:
Filtr stożkowy AOMA 155/130/77mm – 48 zł
Redukcja przepływomierz (niebieska) – 20 zł
Rura "bardaszana" fi 75mm – 6 zł
Kolanko :bardaszane" 75 mm – 2 zł
Troszkę czerwonej farby
Czas: 1 h – demontaż starego filtra + tłumika szmerów w nadkolu + montaż
Total cash: 76 zł a na szrocie sama obudowa bez filtra to 100-150 zł
Umiejscowienie: za reflektorem
Odczucia po przejechaniu ok. 1600km
– spalanie – identyczne 7,5-8 l/100km (70% miasto, 30% trasa),
– przyspieszenie – lepiej wkręca się na obroty tak od ok. 2000 rpm,
– fajny dzwięk przy gazowaniu.
Może nie wygląda to cool ale spełnia swoje funkcje.
Pozostał jeszcze do schowania w dolot między stożek a przepływomierz czujnik temperatury.

Koszty:
Filtr stożkowy AOMA 155/130/77mm – 48 zł
Redukcja przepływomierz (niebieska) – 20 zł
Rura "bardaszana" fi 75mm – 6 zł
Kolanko :bardaszane" 75 mm – 2 zł
Troszkę czerwonej farby
Czas: 1 h – demontaż starego filtra + tłumika szmerów w nadkolu + montaż
Total cash: 76 zł a na szrocie sama obudowa bez filtra to 100-150 zł
Umiejscowienie: za reflektorem
Odczucia po przejechaniu ok. 1600km
– spalanie – identyczne 7,5-8 l/100km (70% miasto, 30% trasa),
– przyspieszenie – lepiej wkręca się na obroty tak od ok. 2000 rpm,
– fajny dzwięk przy gazowaniu.
Może nie wygląda to cool ale spełnia swoje funkcje.
Pozostał jeszcze do schowania w dolot między stożek a przepływomierz czujnik temperatury.

Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
- Od: 6 lis 2005, 16:18
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn / Jonkowo
- Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'
krzynio napisał(a):Wszystko ładnie tylko gdzie jest najważniejsza rzeczosłona od gorącego silnika
Wiedziałem, że pytanie takowe padnie ... w nalbliższy weekend będzie zamontowana ... wstrzymywałem się z tą osłoną ponieważ chciałem schować filtr w nadkole tam gdzie był tłumik szmerów ssania (tak jak u Adasia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7564&postdays=0&postorder=asc&start=135 ) ale tam cały czas jest mokro (po deszczu oczywiście) ... dlatego ostatnio zdecydowałem się na ostateczne umiejscowienie za reflektorem.
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
- Od: 6 lis 2005, 16:18
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn / Jonkowo
- Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'
krzynio napisał(a):A moim zdaniem kup jednak ori obudowę chyba że chcesz mieć kilka KM mniej to spoko
wiesz na pewno że będzie mniej koników...
-
Gość
KEEL napisał(a):krzynio napisał(a):A moim zdaniem kup jednak ori obudowę chyba że chcesz mieć kilka KM mniej to spoko
wiesz na pewno że będzie mniej koników...
sprawdzałem to na lotnisku zdecydowanie była słabsza ze stożkiem ale nie był osłonięty niż z ori obudową a i na ori lepiej się zbiera z dołu
(BA v6)
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
woytec napisał(a):wstrzymywałem się z tą osłoną ponieważ chciałem schować filtr w nadkole tam gdzie był tłumik szmerów ssania (tak jak u Adasia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=135 )
ale ja już tak nie mam:)
teraz jest tak:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 454#603454
a filtr jest dokładnie w tym miejscu:

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości