Mazda 323F BA 1.5 16V Z5 – Co zrobić z jednym czujnikiem przy wlocie powietrza

Postprzez Crazy_User » 11 maja 2014, 22:37

Witam wszystkich

Wczoraj skusiłem się na demontaż oryginalnego filtra powietrza wraz z całym orurowaniem, zamontowałem w zamian stożek wraz z rurą aluminiową, gdzie między rurą a stożkiem umieściłem przepływomierz.

Wszystko fajnie i pięknie lecz w oryginalnej obudowie filtra powietrza był jeszcze jeden czujnik, z tego co poszperałem w necie prawdopodobnie jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza, za bardzo nie wiem co z nim zrobić, po jego odłączeniu zaświeca się kontrolka akumulatora :|

Chwilowo powiesiłem go pod akumulatorem ale żeby było cacy przydało by się go gdzieś jednak zamontować, by miał prawidłowe odczyty, za miesiąc chce stożek zdemontować i zamontować AirBoxa z dolotem ze zderzaka

Fajnie by było to zrobić raz a porządnie, a po drugie głupio wygląda jak coś dynda koło silnika :]
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2014, 19:03
Posty: 49
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 6 2.0 16V 2003r

Postprzez osakxd » 12 maja 2014, 02:12

Jeżeli Ci nie szkoda aluminiowej rury, to wywierć, przebij cokolwiek, dziurkę na czujnik kawałeczek za przepływką i uszczelnij to silikonem chociażby. Potem jak będziesz miał trochę mamony, zainwestuj w jakieś przygotowane orurowanie ;).

Swoją drogą, jak zaraz pan Marek 161BD081 Ci napisze, uzupełnij profil o lokalizacje :P. Robota ta nie należy do mnie, ale tak tylko piszę :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2013, 14:56
Posty: 89 (1/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Była: Astra F 1.6 93'
Jest: Mazda 323f Ba 1.5 97' Z5 + BRC Sequent 24
Jest: Mazda 323F BA GT 95' KL

Postprzez Marek 161BD081 » 12 maja 2014, 08:31

Crazy_User – uzupełnienie profilu nie jest obowiązkiem ale bywa często dosyć przydatne.
Czujnik po prostu musisz gdzieś zamontować w układzie dolotowym jak napisał kolega powyżej.
Czujnik dając informację o temperaturze powietrza do sterownika silnika optymalizuje ci dawkę paliwa.
Drugim jego zadaniem (wraz z ECU silnika) jest kontrola ładowania akumulatora.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Crazy_User » 12 maja 2014, 08:59

Dzięki za odpowiedź... już przynajmniej wiem co z tym "dzyndzlem" zrobić

osakxd – wspomniałeś coś o przygotowanym orurowaniu. Widziałem jakiś zestawik przygotowany pod 323F BA na Alledrogo tylko nie skusiłem się na niego gdyż własny materiał mam wymierzony i poskładany tak aby za m-c rozbudować dalej o AirBoxa, przy gotowym zestawie miałem obawy że musiałbym to później modyfikować aby ładnie to ułożyć przy silniku .

Pytanie czy można zakupić samą gumową łączówkę rury aluminiowej 63mm z przepływomierzem gdzie już jest owy otwór przygotowany na czujnik, czy raczej czeka mnie drobne nawiercanie <nauka>
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2014, 19:03
Posty: 49
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 6 2.0 16V 2003r

Postprzez osakxd » 12 maja 2014, 12:50

Wiesz co, powiem Ci że u siebie mam AirBoxa Simoty. Za filtrem mam zaraz przepływke, potem za nią kawałeczek gumowej rurki właśnie z miejscem na ten czujnik. Wiem, że jest możliwość dokupienia samego takiego łącznika, tylko zależy jak to tam u Ciebie wszystko wygląda i jaki masz cały ten materiał wymierzony. Będę miał chwilkę dzisiaj to cyknę zdjęcie jak to u mnie wygląda i wstawię, to zobaczysz jak to u mnie rozwiązane jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2013, 14:56
Posty: 89 (1/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Była: Astra F 1.6 93'
Jest: Mazda 323f Ba 1.5 97' Z5 + BRC Sequent 24
Jest: Mazda 323F BA GT 95' KL

Postprzez Crazy_User » 13 maja 2014, 07:23

Aktualnie u mnie wygląda to tak, jest to tak wymierzone że aktualnie wystarczy że zdejmę stożek i zamiast niego wkładam AirBox + wąż zbrojony elastyczny aż do zderzaka

Jakby udało się zdobyć łącznik rury aluminiowej 63mm z przepływką 63mm z przygotowanym otworem było by super, a jak nie poprostu sam zrobię otwór w łączówce od spodu aby nie było widać, wstawie czujnik z uszczelką, dla pewności za silikonuję i powinno być GIT
Załączniki
DSC_0286.jpg
Przepraszam za mały brak czystości pod maską ;)
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2014, 19:03
Posty: 49
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 6 2.0 16V 2003r

Postprzez osakxd » 14 maja 2014, 01:18

No u mnie to wygląda w taki sposób. Jeżeli masz tak wszystko wymienione, to nie bawiłbym się w przeróbki dolotu, wycinanie i przecinanie tylko włożyłbym w ten gumowy łącznik, tak jak pisałeś ;)
Załączniki
IMAG0800.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2013, 14:56
Posty: 89 (1/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Była: Astra F 1.6 93'
Jest: Mazda 323f Ba 1.5 97' Z5 + BRC Sequent 24
Jest: Mazda 323F BA GT 95' KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323