Mulaste auto, duze spalanie, nierowna praca na wolnych obrotach [BA Z5]

Postprzez Paweł323 » 5 paź 2011, 18:40

Nie wiem dokładnie gdzie załozyc ten temat bo albo jestem slepy albo nie ma dzialu o benzyniakach. Ale wracając to mam taki problem, auto zaczło wiecej palic tzn. przykładowo za 50 zl, ok 9.50 L robilem 120 km i zaswiecala sie rezerwa, teraz za ten sam litraż zaswieca sie przy 90, czy powodem moze byc to ze poprostu zrobilo sie chłodniej i silnik potrzebuje bogatszej mieszanki ?? Druga sprawa to zaczeła mi brac olej, jakies 0.5 L na 1000 – 1500 km. Kopcic nie kopci, wyciekow brak, W silniku nic nie bylo kopane od dluzszego czasu. Co moze za to odpowiadac ? >>1.5 16V <<
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez Rafał » 10 paź 2011, 11:34

Popraw temat. Post przenoszę do odpowiedniego działu.
Zapoznaj się kolego z forum proszę, a nie będzie żadnych problemów ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez lesiux » 10 paź 2011, 13:53

z 7,9 na 10,5 to trochę dużo jak na takie ochłodzenie chyba, że dojeżdżasz 3km do pracy i silnik się nawet nie zdąży zagrzać. Co do ubywania oleju to pewnie standard w Z5 czyli pierścienie i uszczelniacze. Na forum znajdziesz dużo info o kopceniu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez luki_92_92 » 10 paź 2011, 16:24

Po co ma szukać dużo info o kopceniu jak napisał, że mu nie kopci? <glupek2>


Najprostsza przyczyna czemu mniej robisz za 50zł – może wacha zdrożała?
Co do brania oleju – jak ci nie kopci to pooglądaj uszczelkę pokrywy zaworów, aparat zapłonowy oraz okolice rozrządu – mi też nie kopci, a oleju ubywa. Leciało przez aparat zapłonowy – wyeliminowane, teraz jeszcze uszczelka pokrywy zaworów no i przy rozrządzie mi ucieka sporo, bo jednego dnia wytrę okolice uszczelki na czysto a następnego jak sprawdzę to już jest brudne od oleju
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Michał88 » 10 paź 2011, 19:26

luki_92_92 napisał(a):Najprostsza przyczyna czemu mniej robisz za 50zł – może wacha zdrożała?

czytamy dokładnie :P
Paweł323 napisał(a):tzn. przykładowo za 50 zl, ok 9.50 L robilem 120 km i zaswiecala sie rezerwa, teraz za ten sam litraż zaswieca sie przy 90,

z5 bez problemu weźmie nawet powyżej 11 jak jest cały czas gnieciona. Nie zmieniłeś stylu jazdy?
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Paweł323 » 12 paź 2011, 14:29

lesiux napisał(a):z 7,9 na 10,5 to trochę dużo jak na takie ochłodzenie chyba, że dojeżdżasz 3km do pracy i silnik się nawet nie zdąży zagrzać.

Do pracy mam 17 km wiec silnik jest nagrzany, druga zecz, nigdy nie robie tak, ze odpalam i zaraz jade tylko daje mu sie troche nagrzac.

Jak pisalem wyciekow ni ma, ciut ciut poci sie z uszczelki pod michą ale to tyle co nic.

Stylu jazdy nie zmienilem cały czas eko driving.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez Dominik88dgPL » 12 paź 2011, 17:47

może dziura w baku ?? przewody paliwowe trafione nie przetoczyłeś się ostatnio po jakimś kamieniu albo nie zawiesiłeś się na czymś??
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez tomekV6 » 12 paź 2011, 18:10

To, że zrobiło się chłodniej może mieć wpływ na wzrost spalania, ale czy tyle ?? U mnie różnica między latem a zimą wynosi 1-1,2 litra (2.0 V6) i też czekam chwile po odpaleniu.
Pierwsze sprawdź kody błędów <spoko>
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
może padła sonda lub przepływomierz
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez Paweł323 » 13 paź 2011, 00:57

Dominik88dgPL napisał(a):może dziura w baku ?? przewody paliwowe trafione nie przetoczyłeś się ostatnio po jakimś kamieniu albo nie zawiesiłeś się na czymś??


aż takiej gleby nima zeby zdzierac asfalt ;P

tomekV6 napisał(a):Pierwsze sprawdź kody błędów <spoko>

może padła sonda lub przepływomierz


myśle ze od tego trzebabyło by najlepiej zacząc. Aczkolwiek zauwazyłem pewną rzecz, mianowicie mniej wiecej od momentu kiedy zaczął wiecej palić cos dzwoni w katalizatorze tzn dzwiek tak jakby sie rozsypało cos w srodku <oczy> Nie wiem czy to mogło by miec jakis wpływ na spalanie ??
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez lesiux » 13 paź 2011, 08:12

przytkany kat też może być winowajcą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez tomekV6 » 13 paź 2011, 16:03

Przytkany kat zmula auto więc odruchowo dodajesz więcej gazu, więc chyba może <co?>

tomekV6 napisał(a):Pierwsze sprawdź kody błędów viewtopic.php?f=116&t=99250
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez shazza86 » 8 gru 2011, 11:24

Witam. Mam problem z mazda 323F BA Z5. Auto jest jakby mulaste, spalanie wynosi ponad 10,5 l/km (w lecie 10 l/km). Na wolnych obrotach silnik nie chodzi rowno. Dodam ze silnik rok temu przeszedl generalny remont: Pierscienie, uszczelniacze zaworowe, frezowanie zaworow, po remoncie nie wzial ani grama oleju, nie puszcza zadnych dumow. Jeszcze jedna dziwna rzecz: Po wylaczeniu swiatel postojowych obroty spadaja tak nisko, ze silnik prawie gasnie ( czesto rowniez nawet zgasnie) i na koniec jeszcze jedna paradoksalna sytuacje: Stoje pod gorke na biegu jalowym trzymajac noge na hamulcu, puszcze auto pare metrow w dol i rowniez obroty spadaja tak ze czesto gesto auto gasnie. Co moze byc tego eszystkiego przyczyna??? Dodam, iz przepustnice czyscilem 2 razy. Moze jeszcze w tym tygodniu zamieszcze filmik i bedziecie widzieli co z moja Madzia sie dzieje. Dzieki za porady.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 18:20
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA1,5 16V DOHC 95r

Postprzez rafał88 » 8 gru 2011, 13:19

Bledy odczytywales??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ucze1102 » 8 gru 2011, 16:20

na elektryce się nie znam ale wygląda na to auto reaguje na spadki napięcia związane np z włączeniem świateł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez rafał88 » 8 gru 2011, 16:58

viewtopic.php?f=116&t=99250 tu jes jak to zrobiuc. Jest bardzo latwe. ale ktos tez juz mial taki problem jak dobrze pamietam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez paintballer1990 » 8 gru 2011, 20:52

shazza86 napisał(a): Po wylaczeniu swiatel postojowych obroty spadaja tak nisko, ze silnik prawie gasnie ( czesto rowniez nawet zgasnie)

Też mam ten problem.Wyciąłem katalizator może przez to sonda lambda szaleje?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2011, 18:46
Posty: 16
Skąd: Swarzędz/Poznań
Auto: 323F BA 1.5DOHC 95.

Postprzez rafał88 » 9 gru 2011, 10:21

Ja mam wyciety i nii huuu po wylaczeniu obrot mi minimalnie podskakuja do gory. choc jak mialem sonde zepsuta to rozne cuda sie dzialy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez farciarz » 9 gru 2011, 10:52

Czyszczenie przepustnicy i ustawienie TPS :P .

Sprawa spadków lub falowania obrotów była wielokrotnie poruszana na forum

np w tym temacie

viewtopic.php?f=116&t=78300&hilit=faluj%C4%85ce+obroty

regulacja tps-u

viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps

więc nie wiem po co po raz kolejny poruszać ten sam problem odpowiedzi.

Wyczerpujące odpowiedzi można znaleźć korzystając z szukajki :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323