komputer nie widzi sondy lambda – mazda 323f [BA Z5]

Postprzez mdubik » 24 mar 2011, 11:40

Jak w temacie po odpięciu wtyczki od sondy lambda komputer nie wykrywa błędu od sondy sprawdzałem na czujniku temperatury powietrza zasysanego albo na przepływce i od razu wyskakiwał błąd. Jak by ktoś mógł sprawdzić u siebie czy ma podobnie. Poszukuje schematu od instalacji elekt. od mazdy 323f ba a dokładnie chodzi mi o rozpiskę wtyczki od sterownika (komputera) który kabel jest od sondy
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez bzzyczek » 24 mar 2011, 17:00

Jak to sprawdzałeś? Wez odepnij sonde pojezdzij z jeden dzien lub dwa i wtedy sprawdz, przy krótkotrwałym odpięciu komputer nie załapie błędu, silnik musi byc rozgrzany, na zimnym silniku komputer wogóle nie bierze odczytów sondy pod uwage.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez tomek247 » 6 kwi 2012, 02:03

mdubik ja na odpiętej sondzie przejeździłem ok. 300 km i nie było błędu ale jak tylko podpiąłem nową sondę (zamiennik, Denso DOX-0119, dorobiona wtyczka) to wymrugało mi błąd 0134 (oxygen sensor circuit no activity detected – obwód czujnika tlenu, nie wykryto aktywności). Sprawdzałem bezpośrednio przed wpięciem wtyczki i tuż po wpięciu. Skasowałem, na razie jest bez błędów zobaczymy co będzie dalej.

A co do złącza ECM to jest tak:
Widok złącza (wtyku od strony styków):
Obrazek
od strony przewodów (czyli z tyłu wtyczki, jak jest wpięta):
Obrazek
przewód sygnałowy sondy jest w tej wtyczce biały – pin 3C
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez Garbage1989 » 6 kwi 2012, 11:25

ale można to łatwiej sprawdzić z tego co wiem w złączu diagnostycznym na parze pinów i a zwykłej diodzie bez żadnych rezystorów powinno wymrugać aktywność sondy


Kod: Zaznacz cały
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
•   Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
•   Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.

Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)

Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.

Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.


przynajmniej taką instrukcje znalazłem kiedyś na forum ewentualnie można próbować swoich sił z miernikiem ale myślę, że to trochę utrudni interpretacje wyników
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez tomek247 » 6 kwi 2012, 16:07

Kolega mdubik chciał to wedle życzenia wrzuciłem numerację pinów.
Garbage1989 dzięki za przypomnienie tego sposobu. Zupełnie wyleciał mi z głowy a pamiętam, że kiedyś już na niego trafiłem..
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323