
Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
Teraz dokoncze moją przygode z immobiliserem,Elektryk stwierdził ze spalił sie imo nie wiadomo z jakich przyczyn i dlaczego,nie dało sie nic juz zrobic,moja madzia miała przeszczep całego zestawu tj komputer,przekaznik i stacyjka z kluczykiem,zestaw taki kupiłem na allegro za jedyne 120zł +100ZŁ za robote,jesli wiedziałbym ze bedzie cały zestaw to sam bym to wymienił i mysle ze kazdy by dał rde,Całe szczescie madzia nadal zyje 

- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
U mnie jest podobny problem.
Mazda mi odpalila na 10 sekund, uwage zwrocila nie gasnaca kontrolka immo(auto z kluczykiem) . Ponowne odpalenie i silnik chodzil normalnie. Wylaczylem zaplon, kolejne odpalenie silnik gasnie po paru sekundach, po wylaczeniu zaplonu zolta kontrolka immo wciaz sie swieci.
Zrobilem reset, czyli odlaczony aku i hamulec w podloge na 30s.
Po ponownym podlaczeniu klemy minusowej, immo nie swieci w ogole, silnik odpala na 3 sekundy.
Porazka
Pewnie czeka mnie to samo co u kolegi wyzej. Tylko raczej na wlasne zyczenie, bo wczesniej czyscilem sobie uklad wentylacji pianka do tego przeznaczona. YYYYYYHHH
Gdzie jest zlokalizowany immobilizer w Z5 i jego przekaznik, moze tylko przekaznik wysiadl
czy na zdjeciu z napisem "Temic" to immobilizer? czy tylko wzmacniacz sygnalu z czytnika?

Mazda mi odpalila na 10 sekund, uwage zwrocila nie gasnaca kontrolka immo(auto z kluczykiem) . Ponowne odpalenie i silnik chodzil normalnie. Wylaczylem zaplon, kolejne odpalenie silnik gasnie po paru sekundach, po wylaczeniu zaplonu zolta kontrolka immo wciaz sie swieci.
Zrobilem reset, czyli odlaczony aku i hamulec w podloge na 30s.
Po ponownym podlaczeniu klemy minusowej, immo nie swieci w ogole, silnik odpala na 3 sekundy.
Porazka
Pewnie czeka mnie to samo co u kolegi wyzej. Tylko raczej na wlasne zyczenie, bo wczesniej czyscilem sobie uklad wentylacji pianka do tego przeznaczona. YYYYYYHHH
Gdzie jest zlokalizowany immobilizer w Z5 i jego przekaznik, moze tylko przekaznik wysiadl
czy na zdjeciu z napisem "Temic" to immobilizer? czy tylko wzmacniacz sygnalu z czytnika?

Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
to tylko przekaznik który czyta zgodnosc kodu z kluczyka połączony jest z tz anteną,kolejna czesc immo to moduł sterujący bądz przekaznik,zresztą jak zwał tak zwał,całe to ustrojstwo masz po lewej stronie pod kierownicą(nad skrzynką z bezpiecznikami),zaraz koło kompa taka mała czarna skrzynka plastikowa ok 6x6cm ,ale immo jest tez w komputerze wszystko ze sobą połączone,jesli kontrolka sie nie swieci to napewno sie zapali po 3 próbach odpalenia kiedy całkiem odetnie wtryski i bedzie sie swiecic cały czas.Ja polecam poszukac na jakims złomowisku lub poprostu poszukac na allegro i kupic cały kpl komputer,moduł i stacyjke z kluczykiem,przełozyc samemu bo wszystko jest na kostkach,tylko poprzepinac,jak zaprowadzisz do magika to skroi cie za czesci o ile sam ich i tak nie bedziesz musiał kupic +robocizna i holowanie auta,to ze czysciłes układ napewno nie miało wpływu na to ze sie zjarał immo
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
mowisz po lewej stronie nad bezpiecznikami, pozniej ze kolo kompa
a u mnie komp siedzi na srodkowym tunelu, pod zapalniczka, bezpieczniki sa po lewej stronie, zaraz przy drzwiach.
dzisiaj didoa immo najpierw lekko sie swicila, na pol gwizdka, po czym znowu przestala w ogole swiecic. oczywiscie auto dalej nie odpala. odczytalem bledy, wychodzi mi 10 (albo 1), 12, 16.
12 i 16 sprawa jasna, tps i egr, 11 czujnik powietrza. czyli bez zwiazku. wczesniej tzn, z miesiac temu bledow nie bylo zadnych, teraz pojawiaja sie od razu po pierwszej probie odpalania auta.
inne spostrzezenie – odlaczylem przekanik z kostki, zdjalem antenke – na blacie wciaz brak sygnaliacji bledu immo, chyba powinna swiecic – bo nie ma sygnalu
zaznaczone to jest tenteges, ktorego szukac?

dzisiaj didoa immo najpierw lekko sie swicila, na pol gwizdka, po czym znowu przestala w ogole swiecic. oczywiscie auto dalej nie odpala. odczytalem bledy, wychodzi mi 10 (albo 1), 12, 16.
12 i 16 sprawa jasna, tps i egr, 11 czujnik powietrza. czyli bez zwiazku. wczesniej tzn, z miesiac temu bledow nie bylo zadnych, teraz pojawiaja sie od razu po pierwszej probie odpalania auta.
inne spostrzezenie – odlaczylem przekanik z kostki, zdjalem antenke – na blacie wciaz brak sygnaliacji bledu immo, chyba powinna swiecic – bo nie ma sygnalu
zaznaczone to jest tenteges, ktorego szukac?

Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
To co zaznaczyłes ramką to własnie to sie u mnie spaliło,moze przy 1.8 komp jest umieszczony w innym miejscu,ale mój magik wyciągał wszystko spod kiery tak jak pisałem,ta 2 skrzyneczka to chyba jest moduł od poduszek ale nie jestem pewny
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
marian3333: ja mam Z5, komp jest pod popielniczka
mialem malo czasu, no ale zalamka, bo nie znalazlem tej puszki immo... grrr
nie ma u mnie nic z napisem "Temic" poza przekaznikiem przy kierownicy.
jest podobne "pudeleczko" w okolicy nagrzewnicy, ale oznaczenie zupelnie inne
sytuacja sie powtarza – podlaczylem rano aku, znowu kontrolka immo swiecila na pol gwizdka, swiecac coraz slabiej az w koncu wcale, dzwine to
mialem malo czasu, no ale zalamka, bo nie znalazlem tej puszki immo... grrr
nie ma u mnie nic z napisem "Temic" poza przekaznikiem przy kierownicy.
jest podobne "pudeleczko" w okolicy nagrzewnicy, ale oznaczenie zupelnie inne
sytuacja sie powtarza – podlaczylem rano aku, znowu kontrolka immo swiecila na pol gwizdka, swiecac coraz slabiej az w koncu wcale, dzwine to
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Pilna prosba. Sprawdzilby mi ktos posiadajacy 323 F /C 94-97 (przed liftem czy macie modul immo zaznaczony na zdjeciu w poprzednim moim poscie ( w info z forum powinen byc gdzies w okolicy przekaznikow, nad pedalami;) )? Przed oddaniem auta do magikow chcialbym sie do niego dostac.
Dopisano 25 paź 2012 23:47:
YYYYYH Odpowiadajac sam sobie, mazda w koncu odpalila, bez wymieny czegokolowiek. Informacje w tym temacie oraz na forum sa bledne, dzieki Marian3333 stracilem 3 dni na poszukiwanie modulu immo w okolicach kolumny kierownicy. DZIEUKUJE BARDZO.
Dopisano 25 paź 2012 23:47:
YYYYYH Odpowiadajac sam sobie, mazda w koncu odpalila, bez wymieny czegokolowiek. Informacje w tym temacie oraz na forum sa bledne, dzieki Marian3333 stracilem 3 dni na poszukiwanie modulu immo w okolicach kolumny kierownicy. DZIEUKUJE BARDZO.
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
No tak, po prostu akumulator padł na amen. Miał swoje lata i nawet po naładowaniu szybko padał. Alternator ładuje prawidłowo. Zmieniłem aku na BOSHowy S4. Wydatek rzędu 200zł więc nie tak dużo a mam spokój na dłuższy czas:D
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc:)
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc:)
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
- Od: 19 sie 2012, 20:02
- Posty: 58
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BA-Z5; 1998
Na akumulatorach jako tak nie znam się zbytnio ale firme BOSH znam i wiem, że raczej dobry sprzęt. S4 polecono mi do mojego samochodu, no czas pokaże co będzie;D Mam nadzieje, że mojego nie bede musiał reklamować;p
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
- Od: 19 sie 2012, 20:02
- Posty: 58
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BA-Z5; 1998
Kolego napisz jaki akumulator kupileś bo cena 200 zł za 60 Ah/540 A jest atrakcyjna jeżeli to Bosch S4. No chyba że źle dobrali Ci aku w sklepie.Na pokrywie masz nimer np 0092S40240 (taki powinieneś mieć).Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Prąd rozruchu 470A, 52Ah. Może i lekko przepłaciłem ale to był jedyny sklep w tym rejonie z akumulatorami. Ale wydaje mi się, że dobrze dobrany...Jakie jest Twoje zdanie?
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
- Od: 19 sie 2012, 20:02
- Posty: 58
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BA-Z5; 1998
Moc w zupełności wystarczająca .Wiem już skąd ta niska cena.Małe klopoty z zamontowaniem (niższy od oryginału),ale powinien wytrzymać kilka latek.Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Witam,
Panowie mam mały problem na zimnym silniku po pierwszym pojawieniu sie zimy okazał się problem z odpaleniem mazdy ;> na początku sądziłem że to akumulator siedzi po nocy pod prostownikiem próba odpalenia nieudana... dałem raz jeszcze pod prostownik i dopiero za którymś przekręceniem kluczyka udalo się. Mimo iz zawsze mazda paliła bez dodawania gazu teraz to juz koniecznośc dodatkowo nie pali od razu a dopiero za którymś... hmm w czym może tkwić problem ?Problem pojawił się przy pojawieniu sie sniegu za oknem....
Panowie mam mały problem na zimnym silniku po pierwszym pojawieniu sie zimy okazał się problem z odpaleniem mazdy ;> na początku sądziłem że to akumulator siedzi po nocy pod prostownikiem próba odpalenia nieudana... dałem raz jeszcze pod prostownik i dopiero za którymś przekręceniem kluczyka udalo się. Mimo iz zawsze mazda paliła bez dodawania gazu teraz to juz koniecznośc dodatkowo nie pali od razu a dopiero za którymś... hmm w czym może tkwić problem ?Problem pojawił się przy pojawieniu sie sniegu za oknem....
- Od: 27 kwi 2011, 10:53
- Posty: 31
Sprawdź akumulator, on prawdopodobnie jest przyczyną. Ile na nim jeździsz już ?
Czym go ładujesz i jakim prądem ?
Zrób sobie mały test- wyjmij akumulator i wstaw na noc do pomieszczenia, gdzie jest pokojowa temperatura, rano zamontuj i zobacz, czy samochód bez problemu odpali.
Jeśli odpali- przyczyną jest kończący się akumulator.
To, że go ładujesz całą noc, nie oznacza, że akumulator ładuje się do 100% swojej początkowej pojemności
Sprawdź przy okazji, czy alternator jest ok.
Miałem w tamtym roku podobnie, z tym, że przy "nieco" większych mrozach.
Czym go ładujesz i jakim prądem ?
Zrób sobie mały test- wyjmij akumulator i wstaw na noc do pomieszczenia, gdzie jest pokojowa temperatura, rano zamontuj i zobacz, czy samochód bez problemu odpali.
Jeśli odpali- przyczyną jest kończący się akumulator.
To, że go ładujesz całą noc, nie oznacza, że akumulator ładuje się do 100% swojej początkowej pojemności
Sprawdź przy okazji, czy alternator jest ok.
Miałem w tamtym roku podobnie, z tym, że przy "nieco" większych mrozach.
Witam, jestem nowy na forum proszę o wyrozumiałość.
szukałem i szukałem i nie znalazłem odpowiedzi w istniejących wątkach, dlatego postanowiłem założyć nowy. Oto mój problem:
Wsiadam rano do eFki, i żeby ją odpalić muszę zakręcić 3-5 razy, tzn odpala i gaśnie ;/ jak dodam gazu to dławi i gaśnie... jak już odpali i pochodzi chwilę to problem znika. Ciepły silnik odpala na dotyk.
Wymieniłem:
– aparat zapłonowy
– kable
– świece
– sprawdzałem kompresje
– przekaźnik od pompy paliwa. (wyczytałem że też może szwankować)
Chodzi o Mazdę 323f BA '96 2.0 V6 układ dolotowy stożek (o ile to ma znaczenie)
Proszę o pomoc bo już rozkładam ręce....
szukałem i szukałem i nie znalazłem odpowiedzi w istniejących wątkach, dlatego postanowiłem założyć nowy. Oto mój problem:
Wsiadam rano do eFki, i żeby ją odpalić muszę zakręcić 3-5 razy, tzn odpala i gaśnie ;/ jak dodam gazu to dławi i gaśnie... jak już odpali i pochodzi chwilę to problem znika. Ciepły silnik odpala na dotyk.
Wymieniłem:
– aparat zapłonowy
– kable
– świece
– sprawdzałem kompresje
– przekaźnik od pompy paliwa. (wyczytałem że też może szwankować)
Chodzi o Mazdę 323f BA '96 2.0 V6 układ dolotowy stożek (o ile to ma znaczenie)
Proszę o pomoc bo już rozkładam ręce....
- Od: 3 lis 2012, 18:58
- Posty: 9
- Skąd: małopolskie
- Auto: Mazda 323f BA 1996
2.0 V6 144km
Może regulator ciśnienia paliwa ale może też być problem z przepływką, jakie błędy?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości