Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez marian3333 » 18 paź 2012, 19:38

Teraz dokoncze moją przygode z immobiliserem,Elektryk stwierdził ze spalił sie imo nie wiadomo z jakich przyczyn i dlaczego,nie dało sie nic juz zrobic,moja madzia miała przeszczep całego zestawu tj komputer,przekaznik i stacyjka z kluczykiem,zestaw taki kupiłem na allegro za jedyne 120zł +100ZŁ za robote,jesli wiedziałbym ze bedzie cały zestaw to sam bym to wymienił i mysle ze kazdy by dał rde,Całe szczescie madzia nadal zyje <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez andrzej-w » 18 paź 2012, 23:00

U mnie jest podobny problem.
Mazda mi odpalila na 10 sekund, uwage zwrocila nie gasnaca kontrolka immo(auto z kluczykiem) . Ponowne odpalenie i silnik chodzil normalnie. Wylaczylem zaplon, kolejne odpalenie silnik gasnie po paru sekundach, po wylaczeniu zaplonu zolta kontrolka immo wciaz sie swieci.

Zrobilem reset, czyli odlaczony aku i hamulec w podloge na 30s.

Po ponownym podlaczeniu klemy minusowej, immo nie swieci w ogole, silnik odpala na 3 sekundy.
Porazka :(

Pewnie czeka mnie to samo co u kolegi wyzej. Tylko raczej na wlasne zyczenie, bo wczesniej czyscilem sobie uklad wentylacji pianka do tego przeznaczona. YYYYYYHHH

Gdzie jest zlokalizowany immobilizer w Z5 i jego przekaznik, moze tylko przekaznik wysiadl :(

czy na zdjeciu z napisem "Temic" to immobilizer? czy tylko wzmacniacz sygnalu z czytnika?
Obrazek
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez marian3333 » 19 paź 2012, 18:32

to tylko przekaznik który czyta zgodnosc kodu z kluczyka połączony jest z tz anteną,kolejna czesc immo to moduł sterujący bądz przekaznik,zresztą jak zwał tak zwał,całe to ustrojstwo masz po lewej stronie pod kierownicą(nad skrzynką z bezpiecznikami),zaraz koło kompa taka mała czarna skrzynka plastikowa ok 6x6cm ,ale immo jest tez w komputerze wszystko ze sobą połączone,jesli kontrolka sie nie swieci to napewno sie zapali po 3 próbach odpalenia kiedy całkiem odetnie wtryski i bedzie sie swiecic cały czas.Ja polecam poszukac na jakims złomowisku lub poprostu poszukac na allegro i kupic cały kpl komputer,moduł i stacyjke z kluczykiem,przełozyc samemu bo wszystko jest na kostkach,tylko poprzepinac,jak zaprowadzisz do magika to skroi cie za czesci o ile sam ich i tak nie bedziesz musiał kupic +robocizna i holowanie auta,to ze czysciłes układ napewno nie miało wpływu na to ze sie zjarał immo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez andrzej-w » 19 paź 2012, 20:08

mowisz po lewej stronie nad bezpiecznikami, pozniej ze kolo kompa ;) a u mnie komp siedzi na srodkowym tunelu, pod zapalniczka, bezpieczniki sa po lewej stronie, zaraz przy drzwiach.
dzisiaj didoa immo najpierw lekko sie swicila, na pol gwizdka, po czym znowu przestala w ogole swiecic. oczywiscie auto dalej nie odpala. odczytalem bledy, wychodzi mi 10 (albo 1), 12, 16.
12 i 16 sprawa jasna, tps i egr, 11 czujnik powietrza. czyli bez zwiazku. wczesniej tzn, z miesiac temu bledow nie bylo zadnych, teraz pojawiaja sie od razu po pierwszej probie odpalania auta.
inne spostrzezenie – odlaczylem przekanik z kostki, zdjalem antenke – na blacie wciaz brak sygnaliacji bledu immo, chyba powinna swiecic – bo nie ma sygnalu

zaznaczone to jest tenteges, ktorego szukac?

Obrazek
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez marian3333 » 21 paź 2012, 12:10

To co zaznaczyłes ramką to własnie to sie u mnie spaliło,moze przy 1.8 komp jest umieszczony w innym miejscu,ale mój magik wyciągał wszystko spod kiery tak jak pisałem,ta 2 skrzyneczka to chyba jest moduł od poduszek ale nie jestem pewny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez andrzej-w » 21 paź 2012, 20:46

marian3333: ja mam Z5, komp jest pod popielniczka
mialem malo czasu, no ale zalamka, bo nie znalazlem tej puszki immo... grrr
nie ma u mnie nic z napisem "Temic" poza przekaznikiem przy kierownicy.
jest podobne "pudeleczko" w okolicy nagrzewnicy, ale oznaczenie zupelnie inne
sytuacja sie powtarza – podlaczylem rano aku, znowu kontrolka immo swiecila na pol gwizdka, swiecac coraz slabiej az w koncu wcale, dzwine to
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez andrzej-w » 25 paź 2012, 11:06

Pilna prosba. Sprawdzilby mi ktos posiadajacy 323 F /C 94-97 (przed liftem czy macie modul immo zaznaczony na zdjeciu w poprzednim moim poscie ( w info z forum powinen byc gdzies w okolicy przekaznikow, nad pedalami;) )? Przed oddaniem auta do magikow chcialbym sie do niego dostac.

Dopisano 25 paź 2012 23:47:

YYYYYH Odpowiadajac sam sobie, mazda w koncu odpalila, bez wymieny czegokolowiek. Informacje w tym temacie oraz na forum sa bledne, dzieki Marian3333 stracilem 3 dni na poszukiwanie modulu immo w okolicach kolumny kierownicy. DZIEUKUJE BARDZO.
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez pacio41 » 28 paź 2012, 12:06

No tak, po prostu akumulator padł na amen. Miał swoje lata i nawet po naładowaniu szybko padał. Alternator ładuje prawidłowo. Zmieniłem aku na BOSHowy S4. Wydatek rzędu 200zł więc nie tak dużo a mam spokój na dłuższy czas:D

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc:)
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2012, 20:02
Posty: 58
Skąd: Żywiec
Auto: 323F BA-Z5; 1998

Postprzez rider143 » 28 paź 2012, 12:11

pacio41 napisał(a):Zmieniłem aku na BOSHowy
sporo jest reklamacji na akumulatory tej firmy. Mogłeś kupić Bannera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez pacio41 » 28 paź 2012, 12:46

Na akumulatorach jako tak nie znam się zbytnio ale firme BOSH znam i wiem, że raczej dobry sprzęt. S4 polecono mi do mojego samochodu, no czas pokaże co będzie;D Mam nadzieje, że mojego nie bede musiał reklamować;p
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2012, 20:02
Posty: 58
Skąd: Żywiec
Auto: 323F BA-Z5; 1998

Postprzez Art310 » 28 paź 2012, 20:23

Kolego napisz jaki akumulator kupileś bo cena 200 zł za 60 Ah/540 A jest atrakcyjna jeżeli to Bosch S4. No chyba że źle dobrali Ci aku w sklepie.Na pokrywie masz nimer np 0092S40240 (taki powinieneś mieć).Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez pacio41 » 28 paź 2012, 20:33

Prąd rozruchu 470A, 52Ah. Może i lekko przepłaciłem ale to był jedyny sklep w tym rejonie z akumulatorami. Ale wydaje mi się, że dobrze dobrany...Jakie jest Twoje zdanie?
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2012, 20:02
Posty: 58
Skąd: Żywiec
Auto: 323F BA-Z5; 1998

Postprzez Art310 » 28 paź 2012, 20:37

Moc w zupełności wystarczająca .Wiem już skąd ta niska cena.Małe klopoty z zamontowaniem (niższy od oryginału),ale powinien wytrzymać kilka latek.Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez barman23 » 31 paź 2012, 16:58

Witam,
Panowie mam mały problem na zimnym silniku po pierwszym pojawieniu sie zimy okazał się problem z odpaleniem mazdy ;> na początku sądziłem że to akumulator siedzi po nocy pod prostownikiem próba odpalenia nieudana... dałem raz jeszcze pod prostownik i dopiero za którymś przekręceniem kluczyka udalo się. Mimo iz zawsze mazda paliła bez dodawania gazu teraz to juz koniecznośc dodatkowo nie pali od razu a dopiero za którymś... hmm w czym może tkwić problem ?Problem pojawił się przy pojawieniu sie sniegu za oknem....
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2011, 10:53
Posty: 31

Postprzez Hisem91 » 31 paź 2012, 20:34

moze rozrusznik ? ale kreci i nie chce odpalic czy nie kreci ?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez A7x » 1 lis 2012, 10:57

Sprawdź akumulator, on prawdopodobnie jest przyczyną. Ile na nim jeździsz już ?
Czym go ładujesz i jakim prądem ?

Zrób sobie mały test- wyjmij akumulator i wstaw na noc do pomieszczenia, gdzie jest pokojowa temperatura, rano zamontuj i zobacz, czy samochód bez problemu odpali.
Jeśli odpali- przyczyną jest kończący się akumulator.
To, że go ładujesz całą noc, nie oznacza, że akumulator ładuje się do 100% swojej początkowej pojemności :)
Sprawdź przy okazji, czy alternator jest ok.

Miałem w tamtym roku podobnie, z tym, że przy "nieco" większych mrozach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 17:48
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 1.5 '98r.

Postprzez Biały » 3 lis 2012, 19:39

Witam, jestem nowy na forum proszę o wyrozumiałość.
szukałem i szukałem i nie znalazłem odpowiedzi w istniejących wątkach, dlatego postanowiłem założyć nowy. Oto mój problem:
Wsiadam rano do eFki, i żeby ją odpalić muszę zakręcić 3-5 razy, tzn odpala i gaśnie ;/ jak dodam gazu to dławi i gaśnie... jak już odpali i pochodzi chwilę to problem znika. Ciepły silnik odpala na dotyk.
Wymieniłem:
– aparat zapłonowy
– kable
– świece
– sprawdzałem kompresje
– przekaźnik od pompy paliwa. (wyczytałem że też może szwankować)

Chodzi o Mazdę 323f BA '96 2.0 V6 układ dolotowy stożek (o ile to ma znaczenie)

Proszę o pomoc bo już rozkładam ręce....
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 18:58
Posty: 9
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 323f BA 1996
2.0 V6 144km

Postprzez Hazu » 3 lis 2012, 20:43

Sprawdzałeś błędy?
może masz uszkodzony np. zawór sterujący regulatorem ciśnienia paliwa.

Skąd Ty jesteś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Biały » 4 lis 2012, 10:12

Dzisiaj właśnie się za to zabieram jeszcze tylko rezystor muszę ogarnąć...
Z małopolski kolego :) z okolicy Nowego Sącza
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 18:58
Posty: 9
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 323f BA 1996
2.0 V6 144km

Postprzez ProboszczV6 » 4 lis 2012, 11:03

Może regulator ciśnienia paliwa ale może też być problem z przepływką, jakie błędy?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323