Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
to co radzicie z tym przejsciem na 5w30
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
Dokładnie. Mój B3 też latał XX tysięcy na mineralnym, ale oleju nie brał, ale na zimnym potrafił lekko przykopcić i postanowiłem zmienić na półsyntetyk... mechanicy z którymi rozmawiałem łapali się za głowę z tekstami rozszczelnisz silnik itp., mój wujek który robi nasze auta z nami skomentował tych mechaników tak: " łeb im się rozszczelni", kazał zrobić płukankę i zalać półsyntetykiem i nie żałuję decyzji
btw. silnikowi na wymarciu który minerał pije na godziny a nie kilometry to nie pomoże, ale dobremu silnikowi nie zaszkodzi 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
sps-snipers napisał(a):Wolałbym juz,żeby puszczał dym jak parowóz niz brał oliwe
no mój na początku tylko brał,ale nie puszczał dymka,
ale jak dziś po robocie go odpaliłem to razem z kumplami się śmiałem jaką chmurę wypuścił jak parowóz
dym unosił się kilka metrów w górę
oblukałem ich rury to prawie zero dymku było
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
BratCukierka napisał(a):Dokładnie. Mój B3 też latał XX tysięcy na mineralnym, ale oleju nie brał, ale na zimnym potrafił lekko przykopcić i postanowiłem zmienić na półsyntetyk... mechanicy z którymi rozmawiałem łapali się za głowę z tekstami rozszczelnisz silnik itp., mój wujek który robi nasze auta z nami skomentował tych mechaników tak: " łeb im się rozszczelni", kazał zrobić płukankę i zalać półsyntetykiem i nie żałuję decyzji usmiech btw. silnikowi na wymarciu który minerał pije na godziny a nie kilometry to nie pomoże, ale dobremu silnikowi nie zaszkodzi usmiech
Prawda jest taka,że co jeden mechanik to lepszy i pierdzieli głupoty
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Każdy mechanik ma swoje doświadczenia, niestety niektórzy żyją ciągle Polonezami i innymi polskimi wynalazkami... I cały czas powtarzają "lej panie Mineralny, bo już przebieg jest ogromny, tak będzie lepiej dla silnika"
Niestety niektórzy mechanicy stoją w miejscu...
Opłacało Ci się składać aparat na silikon? Przecież uszczelniacz to koszt ok. 1zł, jak dla mnie lekka przesada

Opłacało Ci się składać aparat na silikon? Przecież uszczelniacz to koszt ok. 1zł, jak dla mnie lekka przesada
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):Opłacało Ci się składać aparat na silikon? Przecież uszczelniacz to koszt ok. 1zł, jak dla mnie lekka przesada
tak opłaciło. dąłem nowy oring za złotówke tak jak piszesz i do tego posmarowałem silikonu troszke
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, 00:02 przez sps-snipers, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
nie po prostu myślałem że złożyłeś na starym oringu z silikonem
btw. niby czemu mam się za wujka odgryzać skoro jestem pewny jego wiedzy i wieloletniego doświadczenia
gdyby się nie znał nie przerabiał by aut miejscowym miłośnikom off-roadu
a na pseudo mechaników naciąłem się już nie raz... na szczęście nie bezpośrednio tylko gdy trzeba było poprawiać po nich auta
kolega już psioczy na takich którzy zalali do jego Z5 minerałem po remoncie i poskładali większość silnika uszczelkami na silikon, a ciekło jak z fontanny...
na szczęście przy okazji naprawy blacharki po wypadku są robione wycieki w silniku

btw. niby czemu mam się za wujka odgryzać skoro jestem pewny jego wiedzy i wieloletniego doświadczenia
kolega już psioczy na takich którzy zalali do jego Z5 minerałem po remoncie i poskładali większość silnika uszczelkami na silikon, a ciekło jak z fontanny...
na szczęście przy okazji naprawy blacharki po wypadku są robione wycieki w silniku
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
marecky napisał(a):to co radzicie z tym przejsciem na 5w30
Jesli silniczek nie bierze oleju możesz spokojnie zmienic na 5w30, nic sie nie stanie. Ja ostatnio tak zrobiłem i zmieniłem z 10w40 na 5w30 i nic sie nie stało , tak że historie tego typu że silnik sie rozpadnie i zacznie cieknać ze wszystkich mozliwych uszczelek można włożyć między bajki.
Dodam że mam 190kkm na liczniku. Na ostatnie 10 tyś mazda półsyntetyka wypiła jakieś 2,5l oleju. Tego ile spali jeszcze nie wiem ale bedzie raczej podobnie.
bzzyczek napisał(a):Dodam że mam 190kkm na liczniku.
Ludzie po co wy przy takim przebiegu cudujecie i lejecie tak drogi olej. Totalna głupota i w dodatku niema to sensu
bzzyczek napisał(a):Jesli silniczek nie bierze oleju możesz spokojnie zmienic na 5w30, nic sie nie stanie. Ja ostatnio tak zrobiłem i zmieniłem z 10w40 na 5w30 i nic sie nie stało , tak że historie tego typu że silnik sie rozpadnie i zacznie cieknać ze wszystkich mozliwych uszczelek można włożyć między bajki.
Zgadzam się ale po co?? to nie jest młode auto
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers
To tylko moja opinia, a opinia jak d.... każdy ma swoją.
Mógłbym napisać że zalewanie silnika minerałem i do tego jakimś cudownym motodoktorem jest głupota i nie ma sensu ale po co
To tylko moja opinia, a opinia jak d.... każdy ma swoją.
Mógłbym napisać że zalewanie silnika minerałem i do tego jakimś cudownym motodoktorem jest głupota i nie ma sensu ale po co
Pojeżdzij jeszcze troszke kolego i poobserwuj czy ubywa. Jeśli tak to spróbuj tego środka z Lucasa
Ja za jakis czas będe testował minerał a jak nieda rady ,to ten środek 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
chyba żadne cudowne środki na te dolegliwości nie pomogą
tak mi się wydaje przynajmniej
najgorszy ten dym po odpaleniu,kaszana że nie wiem,gdyby nie to wcale bym nie myślał o remoncie
mam 3 rozwiązania; remont,swap,albo oddać Madzie do żyda
ale chyba jednak zdecyduje się na remont...
tak mi się wydaje przynajmniej
najgorszy ten dym po odpaleniu,kaszana że nie wiem,gdyby nie to wcale bym nie myślał o remoncie
mam 3 rozwiązania; remont,swap,albo oddać Madzie do żyda
ale chyba jednak zdecyduje się na remont...
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
ja bym tam się kopceniem nie przejmował. Jak już ,to braniem oleju
A jak ci bierze mało ,to bym jeżdził 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Koledzy ile kosztuje remont silnika 1,5? Bierze bardzo dużo oleju.
Jeszcze mam pytanie ile jest oleju w silniku jeżeli na bagnecie pokazuje poniżej minimum? Bo wczoraj dolałem litr, dzisiaj drugi litr i na miarce ledwo koniec się zmoczył??
Jeszcze mam pytanie ile jest oleju w silniku jeżeli na bagnecie pokazuje poniżej minimum? Bo wczoraj dolałem litr, dzisiaj drugi litr i na miarce ledwo koniec się zmoczył??
-
krzys-O
krzys-O napisał(a):Bo wczoraj dolałem litr, dzisiaj drugi litr i na miarce ledwo koniec się zmoczyłpytajnik
no tylko pogratulowac(tylko nie wiem czego
do Z5 w calosci wchodzi ok 3,5l oleju, mam nadzieje ze silnika nie zatarles,bo wtedy kicha na max
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
To jest dokładnie samochód mojej siostry, a wiesz jak to dziewczyny jeżdzą. Ale jeśli do silnika wchodzi 3,5l, a ja wlałem 2l to chyba na miarce powinno coś pokazać?? a nie pokazuje nic!! Auto nie kopci wogóle, ani podczas jazdy ani przy rozruchu. Jak przejadę palcem po końcówce tłumika to jest dużo oleju nie przepalonego, czarna smoła. Siostra dolewa litr na miesiąc, robi ok 1000km. Nie wiem już co jest grane, może bagnet jest zamieniony z innego auta? Zapomniałem dodać że kontrolka ciśnienia nigdy nie zapaliła się podczas jazdy, żaróka nie jest spalona bo świeci jak się przekręci kluczyk na zapłon
-
krzys-O
jak by nie patrzyl silnik do remontu/wymiany
-co do bagnetu to jest wszystko mozliwe musisz sprawdzic oznaczenia na nim i porownac z kims kto tez ma Z5, ja ci nie powiem bo z Z5 nie mialem do czynienia(i nie mam zamiaru miec)
pozdrawiam
-co do bagnetu to jest wszystko mozliwe musisz sprawdzic oznaczenia na nim i porownac z kims kto tez ma Z5, ja ci nie powiem bo z Z5 nie mialem do czynienia(i nie mam zamiaru miec)
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
...... niby wchodzi do Z5 3,5l oleju..... jakie było moje zdziwienie, gdy ostatnio wymieniałem i weszło mi pod max na bagnecie tylko 2.7l-po wypełnieniu filtra (silnik dobrze rozgrzany, wiec chyba zleciało co miało zlecieć) wychodzi na to że co najmniej 0,5l starego syfu i tak zostaje w silniku.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości