Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
sprawdź aparat i kabelki...miałeś robione regulacje zaworów??
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
benek8000 napisał(a):zmieniałem tylko swiece na inna ale nadal to samo .zprawdzałem czy daje iskre i dawalo
Ja tez tak mialem ze dawawala ale co z tego jak nie dzialal normalnie jak sie wszytsko pozakladalo.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam
Odgrzebuje temat bo mam problem z 323F 2.0 (KF-ZE) z 96r.
Problem jest następujący, po wymianie pompy paliwa auto nie chce zapalić. Raczej nie jest to wina pompy gdyż słyszę, że ta działa. Uznałem, że trzeba skasować komputer i tak też uczyniłem. Jednak po tym auto dalej nie odpala. chciałem sprawdzić kody błędów i zauważyłem, że kontrolka check engine nie świeci (bo to chyba ta pomarańczowa z kluczykiem? czy to immobilizer? ). Tak czy inaczej auto kręci a nie odpala. Ktoś mi powie co dalej mam sprawdzić?
Pozdrawiam.
Odgrzebuje temat bo mam problem z 323F 2.0 (KF-ZE) z 96r.
Problem jest następujący, po wymianie pompy paliwa auto nie chce zapalić. Raczej nie jest to wina pompy gdyż słyszę, że ta działa. Uznałem, że trzeba skasować komputer i tak też uczyniłem. Jednak po tym auto dalej nie odpala. chciałem sprawdzić kody błędów i zauważyłem, że kontrolka check engine nie świeci (bo to chyba ta pomarańczowa z kluczykiem? czy to immobilizer? ). Tak czy inaczej auto kręci a nie odpala. Ktoś mi powie co dalej mam sprawdzić?
Pozdrawiam.
-
Bokken
Witam. Mam madzie 323f 1994r 1.5 B.A. Mój kłopot polega na tym że, gdy jest zimno silnik ma trudności z odpaleniem-odpala za 3-6 razem, im zimniej tym jest gorzej. Świece, przewody, kopułka, palec, filtr paliwa wymieniony. Co może być przyczyną POMOCY dodam że, jak już odpali po nocy to nie ma z nią problemu pali za pierwszym razem
-
Marcin24r
A może już akumulator nie daje rady? Przy takich temperaturach to całkiem możliwe
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Może paliwo zamarza?
Don Gregorio na ten silnik nie ma mrozów. On nawet z baterii od pilota odpali

Don Gregorio na ten silnik nie ma mrozów. On nawet z baterii od pilota odpali

-
TonSiL
TonSiL napisał(a):Może paliwo zamarza?
Don Gregorio na ten silnik nie ma mrozów. On nawet z baterii od pilota odpali![]()
Nie no kurde ma racje, ja mialem taki akumulator wydymany i nawet w powyzej -25 C odpalal, czasem ledwo obracal i tez zapalal. ja sprawdzilbym cisnienie skoro po odpaleniu pozniej juz normalnie pali to cos jest na rzeczy.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Nie no kurde ma racje, ja mialem taki akumulator wydymany i nawet w powyzej -25 C odpalal, czasem ledwo obracal i tez zapalal. ja sprawdzilbym cisnienie skoro po odpaleniu pozniej juz normalnie pali to cos jest na rzeczy.
Ja właśnie mam taki aku
Marcin24r śprawdź ciśnienie. Nic nie szkodzi a będziesz wiedział czy to coś z silnikiem czy z osprzętem.
Takie drobne pytanie. Jak już odpali to rzuca silnikiem jakby się dławił czy od razu wchodzi na obroty?
A przy tankowaniu wlej sobie denaturatu. Zbierze Ci wodę z baku (to tak profilaktycznie)...
-
TonSiL
A benzynę masz?
U mnie jak się świeci rezerwa to też trzeba albo dłużej kręcić albo za 2-3 razem odpala, a jak mam więcej paliwka to odpala na dotyk
witam ja mam podobny problem z odpalaniem zimnego silnika, sprawdzalem cisnienie na cylindrach i nie wiem czy mechanik dobrze sprawdzil czy nie ale mialem od 7 do 9 barów czy jakos tam to sie zwie, no ale nic juz umówilem sie z moim dobrym mechanikiem i bede robil remont silnika czyli uszczelniacze pierscienie itp zobaczymy co z tego wyjdzie:P pozdr
- Od: 2 sty 2010, 14:04
- Posty: 123
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v
Też mam podobny problem przy dużych mrozach, ale u mnie wygląda to tak ze gdy odpalam to wyraźnie czuć jakby silnik miał opory i nie ma różnicy czy jest np -5 czy – 20 silnik zachowuje się mniej więcej tak samo opornie. Dodam jeszcze ze odpala zawsze i po zgaszeniu go po kilku minutach od pierwszego odpalenia, drugie odpalanie przebiega już normalnie.
Z tym ze u mnie to mogą być kable WN bo z tego co widzę te najprawdopodobniej są jeszcze fabryczne i czasami mówią już ze maja dość
A jeśli chodzi o ciśnienie to miałem 13,5 na każdym, oprócz jednego na którym było 13.
Z tym ze u mnie to mogą być kable WN bo z tego co widzę te najprawdopodobniej są jeszcze fabryczne i czasami mówią już ze maja dość
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
levis119 napisał(a):wiem czy mechanik dobrze sprawdzil czy nie ale mialem od 7 do 9 barów
Sprawdź dokładnie jeszcze w innym punkcie bo ta kompresja dziwnie wygląda ;/
Ja miałem także pomierzyłem i pokazało tak że silnik nadawał się do remontu...i wcale nie powinien jeździć...a śmiga normalnie....po zmierzeniu w innym punkcie okazało się że wszystko jest OK i nie w myśli mi jakiekolwiek remonty.
bobinho napisał(a):ciśnienie to miałem 13,5 na każdym, oprócz jednego na którym było 13.
podobno może być różnica między garami do 1Bara (??)
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Dopuszczalna różnica to 2 bary więc jest ok
a może to problem rozrusznika zatarte tulejki
a może to problem rozrusznika zatarte tulejki
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
U mnie na zimnym silniku, szczególnie po tych ostatnich wielkich mrozach, też ciężko odpalić. Rozrusznik ledwo ledwo kręci, tak z 3 razy zakręci i potem od razu odpala i leci na 2 – 2,3 tyś. obrotów. Jak już się rozgrzeje to jest luz. Na wiosnę rozbiorę rozrusznik to może coś pomoże 
- Od: 22 lis 2010, 20:53
- Posty: 30
- Skąd: Poznań // Inowrocław
- Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R
lesiux napisał(a):luki_92_92 napisał(a):Ale kolego, po co remontować zdrowy silnik?
Zdrowy silnik to raczej nie jest skoro ma 7-9 barów i bierze olej.
Moze ma luzy na zaworach i dlatego mu tak cisnienie ucieka, ja na sam poczatek to sugeruje zrobic wiem jak mialem jeszcze fiata, koles "zrobil" glwoice , ze wlasnie takie mialem cisnienie jak kolega pojechalem do mojego mechanika mechanika wyregulowal luzy zaworowe silnik odpalal zawsze po tyknieciu a nie czasem az rzucalo silnikiem.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
mi kiedyś mazda zgasła w trakcie jazdy i rozrząd poszedł;/ -nie było iskry i błąd położenia wału. Kreatywnie myśląc doszedłem do tego sam. więc sprawdź se jeszcze iskre kody trzeba było sprawdzić przed skasowaniem. sprawdz przekaźnki, kostki, mase, kompresje jak nie chcesz wydać na fachowca to musisz myśleć. problemem może być nawet odłączona głupia wtyczka którą mogłeś np zapomnieć podłączyć przy robieniu czegoś...
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości