Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Garbage1989 » 2 paź 2014, 20:12

polecam zajrzeć do tego dokumentu >>LINK<< jako pierwszy czujnik jest opisany właśnie IAT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Raphael89 » 15 paź 2014, 23:48

Potrzebuje eksperta od madzi który pomoże mi się uporać z tymi objawami .
Poznań i okolice poznania :)
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez BearBull89 » 20 paź 2014, 15:12

Witam mam problem z moja siwą strzałą, przekopałem juz chyba wszystkie fora w poszukiwaniu rozwiązania problemu. Było niewinnie, najpierw zaczęły się problemy z przyspieszeniem przy niskich obrotach np. zmieniam bieg z 1 na 2 i występuje taki efekt jakby dostawał za mało mieszanki lub za dużo i prostu ostro zamula i obroty spadają, jak odpuszczam pedał to obroty powoli rosną. Sytuacja analogiczna przy jeździe na gazie jak i benzynie. Przebieg wynosi 208 000 tys przy rocznik 97' z pewnością było cofane, poprzedni właściciel robił generalny serwis tj, rozrząd, paski, świece, kable, aparat zapłonowy, cewka, ok 27 tys km. Dr Google i "szwagier" polecił przeczyścić palec i kopułke co też zrobiłem. Jak skręciłem wszystko do kupy okazało się ze cos musiałem skusić bo sytuacja wygląda tak ze jak jest auto nie zagrzane to wszystko ok zarówno na benzynie i gazie, jak juz silnik się zrobi ciepły to zaczyna szarpać, ksztusi się, raz strzelił z rury. Jak sie przygazuje to się zbiera ale nie można jechać na 3 przy obrotach rzędu 5000. Sprawdzałem kable z dodatkową świecą aby zobaczyć czy nie są przypadkiem przepalone ale wydaje się ok. Na gazie jest tragedia na benzynie ok 50% mniej szarpie, ale z jazdy nici takim rzepem. Kable dobrze pozakładałem i wszystkie inne np od przepływomierzą. Co może być nie tak? :)
BearBull89
 

Postprzez Bartg » 20 paź 2014, 17:15

Objawy wskazują mimo wszystko na aparat zapłonowy, można też rozebrać silniczek krokowy. Nie zaszodzi też sprawdzenie błędów kompa.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez BearBull89 » 20 paź 2014, 20:07

Bartg napisał(a):Objawy wskazują mimo wszystko na aparat zapłonowy, można też rozebrać silniczek krokowy. Nie zaszodzi też sprawdzenie błędów kompa.


Silnik krokowy jest z przebiegiem 10 tys, wiec prawie nówka, podejrzewam ale mogę się mylić- kopuła aparatu. Dzisiaj rozebrane jeszcze raz, palec aparatu ok, a na tych blaszkach co są na wewnętrznej stronie miały dość dzienny nalot, coś jak siedź spotykana czesami na klemach Obskrobalem to, wyczyścilem wszystkie styki, poskładałem do kupy. Pali jak igła, nie ma fałowania obrotów, zrobiłem 700 metrów i jak się zrobił ciepły znowu zaczął szarpać aż zgasł. Po dłuższym czasie wkońcu udało się odpalić, obroty nie chcą rosnąć, przełączyłem na gaz i automatycznie zgasł. Zastanawiam się czy to nie:


1. Kable, które nie są oryginalne i trochę już przyjechały, czy

2. Odleglosc między palcem a stykami w aparacie nie są teraz zbyt duże-chociaż jak jest zimny odpala i jedzie normalnie...

Włosy z glowy, help :(
BearBull89
 

Postprzez Rene70 » 21 paź 2014, 22:18

Sprawdź przewody wysokiego napięcia. Rezystancja w/g instrukcji to 16 K.om/1m przewodu.
U mnie było podobnie, na 2 cylin.miał 0, na 3 cylin. 31K.om mierzone na ciepłych przewodach.
Mierz w/g wzoru X=16 x długość przewodu ( od aparatu zapłonowego do świecy)
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez BearBull89 » 22 paź 2014, 15:09

Sprawdziłem to co napisałeś u mechanika, wymieniłem kable na nowe i sytuacja się nie zmieniła. Zastanawia mnie ten osad co się zbiera na stykach w kopule aparatu zapłonowego. Coś jak śniedź, jak czasami zbiera się na klemach akumulatora, chyba nie powinno tak być skoro paluch i kopułka jest nowka.

Zastanawia mnie też uszczelka która znajduje się pod paluchem, jest ona delikatnie postrzepiona z jednej strony ale nie głęboko, ok 1,5mm od jednej krawędzi na długości ok 12mm. Już sam nie wiem co może być nie tak. Błędów na kompie nie ma.
BearBull89
 

Postprzez Marek 161BD081 » 24 paź 2014, 09:21

Spróbuj podmienić od kogoś na próbę cały aparat zapłonowy bo w nim samym może być problem a nie tylko w kablach czy świecach.
Problemy z aparatem zapłonowym (dokładniej samą cewką) już wiele osób miało.

Swoją drogą to uzupełnij profil o lokalizację by bywa to przydatne.
Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – korzystaj na przyszłość z wyszukiwarki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Raphael89 » 7 lis 2014, 23:42

Witam, nierówna praca silnika w madzi.... jakieś sugestie ?
jedynie chyba sondy nie sprawdzałem...
no i te wkurzające zawieszające sie obroty...
pomocy !
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez Przemek323c » 8 lis 2014, 00:46

Przeczytac dziesiatki tematow o przytoczonych problemach nie łaska ?
Przemek323c
 

Postprzez Raphael89 » 10 lis 2014, 21:12

myślisz ze nie przeczytałem...?
wszystko juz powymieniałem i nic nie pomaga !!
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez Przemek323c » 10 lis 2014, 23:26

Raphael89 napisał(a):jedynie chyba sondy nie sprawdzałem...
Przemek323c
 

Postprzez Raphael89 » 10 lis 2014, 23:48

Po odłączeniu sondy, nie pokazuje mi żadnego błędu...
tak powinno być ?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez Garbage1989 » 11 lis 2014, 00:39

błąd sondy nie wyskakuje od razu temat był przerabiany na forum wielokrotnie wiem bo sam szukałem info ECU wywala bład sondy dopiero po pewnym czasie nie znam dokładnej wartości. Sonda potrzebuje podgrzać element pomiarowy bo wymaga on odpowiedniej temperatury roboczej do właściwej pracy. Nie ma co się oburzać bo temat na prawdę był wałkowany niejednokrotnie poza tym samemu będzie Ci to trudno zbadać to raz a dwa pasuje wiedzieć podstawowe rzeczy żeby się brać za diagnozowanie takich elementów żeby określić problem. Niestety to już jest ingerencja w osprzęt ECU i można sobie narobić więcej problemów niż to wszystko warte
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 11 lis 2014, 07:59

Garbage dobrze tutaj prawi :) Sonda jak jest naprawde zjechana silnik bedzie falowal, choc tez przeplywka tez ma duzy wplyw na to. Wypnij sonde przejedz sie i bedzie widzial co bedzie sie dzialo. Najlepiej jakbys mial kogos pod reka, zeby podmienic na sprawne graty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 11 lis 2014, 10:05

Miernik w lape i mierzyc a nie ciuciubabka z odpinaniem na pale :D
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lis 2014, 12:11

Grzana sonda lambda (jaką jest stosowana w nsszych Mazdach) poprawna pracę zaczyna już po mInucie lub nawet jeszcze szybciej.
Ale faktycznie ECU błąd od niej może wystawić dopiero po jakimś czasie.
Pytanko do głównego zainteresowanego: tps zapewne ustawiłeś poprawnie?
Czyściłes może zawór wolnych obrotów?
Te problemy pojawiły się "nagle" w związku z jakąś np. jakąś naprawą/remontem?
Jesli chcesz aby ci tak na odległość ktoś pomogl to MUSISZ to dokładnie opisać!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Raphael89 » 11 lis 2014, 19:26

Tps ustawiony według service manual miernikiem. Zawór wolnych obrotów i całą przepustnice wyczyściłem.
Problem ten mam od samego początku niestety...
U mnie jest sonda 3 pinowa, czyli z grzałką tak ?
kupię uniwersalną i podepnę ją zamiast tej i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lis 2014, 20:15

A nie prościej na początku ja zmierzyć?
Dolot na 100% szczelny?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 11 lis 2014, 20:16

Powinna byc 4 przewodowa.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323