Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
polecam zajrzeć do tego dokumentu >>LINK<< jako pierwszy czujnik jest opisany właśnie IAT
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam mam problem z moja siwą strzałą, przekopałem juz chyba wszystkie fora w poszukiwaniu rozwiązania problemu. Było niewinnie, najpierw zaczęły się problemy z przyspieszeniem przy niskich obrotach np. zmieniam bieg z 1 na 2 i występuje taki efekt jakby dostawał za mało mieszanki lub za dużo i prostu ostro zamula i obroty spadają, jak odpuszczam pedał to obroty powoli rosną. Sytuacja analogiczna przy jeździe na gazie jak i benzynie. Przebieg wynosi 208 000 tys przy rocznik 97' z pewnością było cofane, poprzedni właściciel robił generalny serwis tj, rozrząd, paski, świece, kable, aparat zapłonowy, cewka, ok 27 tys km. Dr Google i "szwagier" polecił przeczyścić palec i kopułke co też zrobiłem. Jak skręciłem wszystko do kupy okazało się ze cos musiałem skusić bo sytuacja wygląda tak ze jak jest auto nie zagrzane to wszystko ok zarówno na benzynie i gazie, jak juz silnik się zrobi ciepły to zaczyna szarpać, ksztusi się, raz strzelił z rury. Jak sie przygazuje to się zbiera ale nie można jechać na 3 przy obrotach rzędu 5000. Sprawdzałem kable z dodatkową świecą aby zobaczyć czy nie są przypadkiem przepalone ale wydaje się ok. Na gazie jest tragedia na benzynie ok 50% mniej szarpie, ale z jazdy nici takim rzepem. Kable dobrze pozakładałem i wszystkie inne np od przepływomierzą. Co może być nie tak? 
-
BearBull89
Bartg napisał(a):Objawy wskazują mimo wszystko na aparat zapłonowy, można też rozebrać silniczek krokowy. Nie zaszodzi też sprawdzenie błędów kompa.
Silnik krokowy jest z przebiegiem 10 tys, wiec prawie nówka, podejrzewam ale mogę się mylić- kopuła aparatu. Dzisiaj rozebrane jeszcze raz, palec aparatu ok, a na tych blaszkach co są na wewnętrznej stronie miały dość dzienny nalot, coś jak siedź spotykana czesami na klemach Obskrobalem to, wyczyścilem wszystkie styki, poskładałem do kupy. Pali jak igła, nie ma fałowania obrotów, zrobiłem 700 metrów i jak się zrobił ciepły znowu zaczął szarpać aż zgasł. Po dłuższym czasie wkońcu udało się odpalić, obroty nie chcą rosnąć, przełączyłem na gaz i automatycznie zgasł. Zastanawiam się czy to nie:
1. Kable, które nie są oryginalne i trochę już przyjechały, czy
2. Odleglosc między palcem a stykami w aparacie nie są teraz zbyt duże-chociaż jak jest zimny odpala i jedzie normalnie...
Włosy z glowy, help
-
BearBull89
Sprawdź przewody wysokiego napięcia. Rezystancja w/g instrukcji to 16 K.om/1m przewodu.
U mnie było podobnie, na 2 cylin.miał 0, na 3 cylin. 31K.om mierzone na ciepłych przewodach.
Mierz w/g wzoru X=16 x długość przewodu ( od aparatu zapłonowego do świecy)
U mnie było podobnie, na 2 cylin.miał 0, na 3 cylin. 31K.om mierzone na ciepłych przewodach.
Mierz w/g wzoru X=16 x długość przewodu ( od aparatu zapłonowego do świecy)
- Od: 19 wrz 2012, 22:36
- Posty: 21
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.
Sprawdziłem to co napisałeś u mechanika, wymieniłem kable na nowe i sytuacja się nie zmieniła. Zastanawia mnie ten osad co się zbiera na stykach w kopule aparatu zapłonowego. Coś jak śniedź, jak czasami zbiera się na klemach akumulatora, chyba nie powinno tak być skoro paluch i kopułka jest nowka.
Zastanawia mnie też uszczelka która znajduje się pod paluchem, jest ona delikatnie postrzepiona z jednej strony ale nie głęboko, ok 1,5mm od jednej krawędzi na długości ok 12mm. Już sam nie wiem co może być nie tak. Błędów na kompie nie ma.
Zastanawia mnie też uszczelka która znajduje się pod paluchem, jest ona delikatnie postrzepiona z jednej strony ale nie głęboko, ok 1,5mm od jednej krawędzi na długości ok 12mm. Już sam nie wiem co może być nie tak. Błędów na kompie nie ma.
-
BearBull89
Spróbuj podmienić od kogoś na próbę cały aparat zapłonowy bo w nim samym może być problem a nie tylko w kablach czy świecach.
Problemy z aparatem zapłonowym (dokładniej samą cewką) już wiele osób miało.
Swoją drogą to uzupełnij profil o lokalizację by bywa to przydatne.
Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – korzystaj na przyszłość z wyszukiwarki.
Problemy z aparatem zapłonowym (dokładniej samą cewką) już wiele osób miało.
Swoją drogą to uzupełnij profil o lokalizację by bywa to przydatne.
Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – korzystaj na przyszłość z wyszukiwarki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
błąd sondy nie wyskakuje od razu temat był przerabiany na forum wielokrotnie wiem bo sam szukałem info ECU wywala bład sondy dopiero po pewnym czasie nie znam dokładnej wartości. Sonda potrzebuje podgrzać element pomiarowy bo wymaga on odpowiedniej temperatury roboczej do właściwej pracy. Nie ma co się oburzać bo temat na prawdę był wałkowany niejednokrotnie poza tym samemu będzie Ci to trudno zbadać to raz a dwa pasuje wiedzieć podstawowe rzeczy żeby się brać za diagnozowanie takich elementów żeby określić problem. Niestety to już jest ingerencja w osprzęt ECU i można sobie narobić więcej problemów niż to wszystko warte
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage dobrze tutaj prawi
Sonda jak jest naprawde zjechana silnik bedzie falowal, choc tez przeplywka tez ma duzy wplyw na to. Wypnij sonde przejedz sie i bedzie widzial co bedzie sie dzialo. Najlepiej jakbys mial kogos pod reka, zeby podmienic na sprawne graty.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Grzana sonda lambda (jaką jest stosowana w nsszych Mazdach) poprawna pracę zaczyna już po mInucie lub nawet jeszcze szybciej.
Ale faktycznie ECU błąd od niej może wystawić dopiero po jakimś czasie.
Pytanko do głównego zainteresowanego: tps zapewne ustawiłeś poprawnie?
Czyściłes może zawór wolnych obrotów?
Te problemy pojawiły się "nagle" w związku z jakąś np. jakąś naprawą/remontem?
Jesli chcesz aby ci tak na odległość ktoś pomogl to MUSISZ to dokładnie opisać!
Ale faktycznie ECU błąd od niej może wystawić dopiero po jakimś czasie.
Pytanko do głównego zainteresowanego: tps zapewne ustawiłeś poprawnie?
Czyściłes może zawór wolnych obrotów?
Te problemy pojawiły się "nagle" w związku z jakąś np. jakąś naprawą/remontem?
Jesli chcesz aby ci tak na odległość ktoś pomogl to MUSISZ to dokładnie opisać!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tps ustawiony według service manual miernikiem. Zawór wolnych obrotów i całą przepustnice wyczyściłem.
Problem ten mam od samego początku niestety...
U mnie jest sonda 3 pinowa, czyli z grzałką tak ?
kupię uniwersalną i podepnę ją zamiast tej i zobaczymy.
Problem ten mam od samego początku niestety...
U mnie jest sonda 3 pinowa, czyli z grzałką tak ?
kupię uniwersalną i podepnę ją zamiast tej i zobaczymy.
- Od: 17 sty 2014, 21:52
- Posty: 11
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F Z5 1995r
A nie prościej na początku ja zmierzyć?
Dolot na 100% szczelny?
Dolot na 100% szczelny?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości