Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
Biorąc pod uwage fakt ze po wymianie filtra paliwa było lepiej skorzystałem z bardzo latwego dostepu do pompki paliwa. Bak okazal sie w miare czysty oczywiscie byl niewielki brud na dnie baku ale to normalne wykrecilem pompke rzucilem o ziemie przeplukalem ten pseudo filterek ktory sie przy niej znajduje skrecilem spowrotem i jak reka odjal znowu poprawa... auto nie szarpie bez problemu wchodzi na 6tys obrotow ciekawe tylko na jak dlugo skoro nie byla bardzo zabrudzona moze sama w sobie zaczyna sie psuc ale z tego co widzialem nie sa to drogie rzeczy w przeciwienstwie chociazby do aparatu zaplonowego.
- Od: 23 wrz 2013, 16:28
- Posty: 30
- Auto: mazda 323f BA 1.5
Ten "pseudo filterek" jak go nazwales, robi mega duzą robote, a skoro miales syf na dnie zbiornika, to pompa go wciagneła, po to jest tak klapka plasatikowa, od jej strony ciagnie paliwo i jesli tam miales syf to masz i odp na zmulenie, chyba,ze pompa mowi 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Zwiastuję koniec aparatu zapłonowego ale zrób jak pisze arafal21 i zobacz wieczorkiem czy kable wn nie mają przebicia najlepiej spryskaj je wodą
czejenek napisał(a):witam mam taki problem na malych obrotACH SILNIKA MAZDE BARDZO SZARPIE I ZACZYNA DLAWIC , GDY PRZYGAZUJE I WCHODZI NA WSZYSTKIE OBROTY JEDZIE PRAWIE BEZ SZARPNIECIA
Mam podobny problem z tym, że mniej odczuwalny. Szczególnie przy ruszaniu i do 2000obr. szarpie. Na wyższych obrotach zapie.... jak dziki rex
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
lechuk napisał(a):czejenek napisał(a):witam mam taki problem na malych obrotACH SILNIKA MAZDE BARDZO SZARPIE I ZACZYNA DLAWIC , GDY PRZYGAZUJE I WCHODZI NA WSZYSTKIE OBROTY JEDZIE PRAWIE BEZ SZARPNIECIA
Mam podobny problem z tym, że mniej odczuwalny. Szczególnie przy ruszaniu i do 2000obr. szarpie. Na wyższych obrotach zapie.... jak dziki rexno i trochę dużo pali – ok 11l/100km fakt, że czasami zdarza mi sie pociągnąć do odcięcia, ale przy spokojniejszej jeździe poniżej 10l i tak nie mogę zejść. Elma nie mogę podłączyć bo auto jest z 1995r.
Tu bardziej kolo sondy cos mi sie wydaje, ze bedzie problem
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
lechuk napisał(a):Bez sondy jeździłem – to samo. Chyba, że po wypięciu sondy zresetować kompa
Miernik w rękę i zobacz czy sonda w ogóle "żyje".
Ew. spróbuj sprawdzić pracę sondy za pomocą pinu MEN (info o tym jest na Forum).
A błędy próbowałeś wybłyskać?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam forumowicze. Potrzebuje pomocy: posiadam od dwóch lat mazde 323F z 94roku z silnikiem 1.5 na początku auto sprawowoało się rewelacyjnie, ale po roku czasu zaczęło delikatnie szarpać gdy obroty były poniżej 2tys, ale zdarzało się tylko gdy jest gorąco na dworze albo silnik się nagrzeje, od trzech miesięcy się to nasiliło, auto coraz bardziej się dusi, niekiedy jak ruszam z pod świateł potrafi zgasnąć i ta dolegliwość występuje do 3 tys obrotów, wyczytałem na forum, że mogą być to kable, sprawdziłem i dolegliwość nadal występuje, wyczyściłem kopułkę i wczoraj wykręciłem przepustnicę i była naprawdę czarna w środku, więc ją dokładnie wyczyściłem skręciłem ale dolegliwość nadal występuje. Pomóżcie bo już nerwowo nie wytrzymuje jak mam gdzieś jechać.
- Od: 5 lip 2012, 17:55
- Posty: 19
- Skąd: Biała/Prudnik
- Auto: Mazda 323F 1.5 1997r
Jak spradziles kable? Z zewnatrz ze nie bija? Jesli tak to na bank sa do wymiany bo moga w otworze glowicy miec przebicia, wymien wlasnie przewody swiece i ma hulac. Typowe szarpanie po rozgarzniu silnika.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam, mam problem z zawieszającymi się obrotami. Na pewno krokowiec jest dobry bo zakładałem już 3 i
przy każdym obroty zachowują się tak samo. Mam wyregulowane wolne obroty na 750, może jakiś inny czujnik działa nieprawidłowo co steruje obrotami
zna się ktoś na tym ?
Pozdrawiam serdecznie.
przy każdym obroty zachowują się tak samo. Mam wyregulowane wolne obroty na 750, może jakiś inny czujnik działa nieprawidłowo co steruje obrotami
- Od: 17 sty 2014, 21:52
- Posty: 11
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F Z5 1995r
sprawdź czujnik temperatury dolotu albo odczytaj jego wskazani może to coś pomoże bo czytałem w jakimś wątku że po jego wymianie całkiem przypadkiem problem się rozwiązał
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Nie odczyta on wskazań bo ma za stare autko (mam ten sam problem).
Ale można zmierzyć i porównać z danymi katalogowych (bądź innym autem). Zmierz też czujnik temperatury silnika.
Warto także sprawdzić ew. błędy silnika.
Poza tym uzupełnij proszę Raphel89 profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
PS. Czy jest przepływ cieczy chłodzące przez obudowę przepustnicy ?
Ale można zmierzyć i porównać z danymi katalogowych (bądź innym autem). Zmierz też czujnik temperatury silnika.
Warto także sprawdzić ew. błędy silnika.
Poza tym uzupełnij proszę Raphel89 profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
PS. Czy jest przepływ cieczy chłodzące przez obudowę przepustnicy ?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za zainteresowanie 
Więc tak, jest przepływ płynu chłodniczego przez przepustnice.
Jakiś czas temu podłączyłem madzie pod komputer i właśnie wykazało błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego, ale mechanik powiedział ze to raczej nie ma wpływu :/
Jak mam zmierzyć ten czujnik ? Nie chciałbym kupować kolejnej części i wywalać pieniądze w błoto
Więc tak, jest przepływ płynu chłodniczego przez przepustnice.
Jakiś czas temu podłączyłem madzie pod komputer i właśnie wykazało błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego, ale mechanik powiedział ze to raczej nie ma wpływu :/
Jak mam zmierzyć ten czujnik ? Nie chciałbym kupować kolejnej części i wywalać pieniądze w błoto
- Od: 17 sty 2014, 21:52
- Posty: 11
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F Z5 1995r
Miernik w rękę i zmierz rezystancję czujnika – nic więcej 
Ale ten błąd masz na stałe czy tylko raz się pojawił?
Ale ten błąd masz na stałe czy tylko raz się pojawił?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość