Różne, dziwne odgłosy spod maski.

Postprzez MatiaS89 » 28 kwi 2010, 15:31

Mam kilka typów o których pisałem powyżej ale na razie skupie sie na radach kolegi Pioteq25 który twierdzi że to przez tzw "spalanie stukowe"....należy właściwie wyregulować zapłon(10 stopni) i zalać paliwo o większej liczbie oktanowej......zalałem dziś verwe98 i bez zmian :| cierkaw jestem co przyniesie regulacja zapłonu.....o wynikach regulacji napisze niebawem.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 15:45

ok napisz wszyscy napewno sa ciekawi:)i ja rowniez,Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Pioteq25 » 28 kwi 2010, 16:33

MatiaS89 same paliwo nie pomoże jak masz mocniej przestawiony zapłon. Verva 98 ma tak na prawdę 95 oktanów <diabełek> Dość ciężko namierzyć te dwa znaki na kole pasowym i trzeba mieć cierpliwość :) Są to bardzo małe nacięcia po zewnętrznej stronie koła – jedno na 0, a drugie ustawiamy na 10. Zapłon powinno się sprawdzać zawsze po wymianie rozrządu, bo nawet lekko wyciągnięty pasek ma na to wpływ.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 19:01

sadze ze to nie o to chodzi dzis poszedlem zapalilem mijania drogowe i ogrzewanie szyby tylnej posluchalem alternatora ladnie gwizdze jak w wiekszosci mazd ale i tez wydobywal sie z niego ten rzezacy dzwiek wsuchajcie sie czy u was tez on nie robi tej roboty :)bo cos nie wierze ze to moze byc lancuszek nie wykluczam tego ale tez zauwazylem ze na zimnym slychac jakies klekotanie albo raczej pukanie i tez nie wiem co to jak sie troszke rozgrzeje to tego nie ma:)skomplikowane te efki bardzo dobre auta ale jak zaskocza jakas [tiiit] to niewiadomo o co chodzi:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 19:03

no i dodam jeszcze ze przy takim obciazeniu strasznie obroty zjerzdzaja jak dodam gazu i puszcze i to do tego stopnia ze calym silnikiem telepie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Pioteq25 » 28 kwi 2010, 19:28

Łożyska i inne dźwięki fajnie się diagnozuje gumową rurką taką metrową :) Wkładamy jeden koniec do ucha i drugim szukamy potencjalnych źródeł hałasu. Bardzo fajnie słychać każdy szum łożyska itp.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 19:55

dzieki za podpowiedz sprawdze to:)ale teraz wrocilem z trasy silnik rozgrzany i chyba sie mylilem co do tego ze to alternator najbardziej slychac jak sie przystawi ucho jak jest ta poducha od silnika z lewej strony tam gdzie rozrzad i alternator o ta strone mi chodzi ale watpie zeby to byla od poduchy po prostu moze w tym miejscu sie najbardziej dzwiek kumuluje ale czy to tez lancuszek??jak mozna sie do niego dostac mozna zdjac ta oslone i odpalic silnik??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Pioteq25 » 28 kwi 2010, 21:09

Zgaduj zgadula... z lewej strony jest jeszcze pompa, która zużyta też będzie wyć.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MatiaS89 » 28 kwi 2010, 21:15

Zgodnie z obietnicą przedstawiam wyniki regulacji zapłonu w mojej 323F BA jako ewentualną przyczynę rzępolenia i dzwonienia silnika w przedziale mniej więcej 2300 a 3000 obr/min........a wiec owa regulacja za pomocą lampy stroboskopowej nie przyniosła pożądanego efektu a wiec to nie spalanie stukowe jest przyczyną bo najwyraźniej u mnie to zjawisko stety a może niestety nie występuje..
jedyną korzyść jest taka że mam teraz prawidłowo wyregulowany zapłon, chociaż tyle dobrego he :) Więc szukam dalej przyczyny..... :|
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 21:25

ale cos sie poprawilo po tej regulacji??praca silnika moc itp??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez MatiaS89 » 28 kwi 2010, 21:52

Kultura pracy na niskich obrotach jest lepsza....moc...nie sądze, raczej bez zmian bo nie wiele był przestawiony ten zapłon.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 22:06

a czy jak miales wlaczone mijania drogowe i tylna szybe to spadaly ci obroty tak ze calym autem trzeslo??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez MatiaS89 » 28 kwi 2010, 22:14

Nie.....tak sie działo jak za bardzo obroty obniżyłem w trybie serwisowym....po wyciągneciu zworki ok...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 22:43

a moze ja ma ta zworke wlozona i chodzi na trybie serwisowym??gdzie ta zworka jest??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez MatiaS89 » 28 kwi 2010, 23:40

Nie nie...."zworka" to zwarcie lub zmostkowanie za pomocą drucika w kości diagnostycznej (taka mała plastikowa puszeczka tuż obok skrzynki z bezpiecznikami pod maską), dwóch pinów-GND i TEN. Zworke robi sie w celu zresetowania komputera.....należy tak zrobić przed przystąpieniem do regulacji zapłonu....potem sie ten owy drucik wyciąga.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 29 kwi 2010, 10:04

aha czyli jak nie ustawiam zaplonu to nie moge tego resetowac??slyszalem ze te obroty moga spadac od jakichs bledow w komputerze spowodowanych wyjeciem akumulatora czy moze tak byc??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 29 kwi 2010, 12:49

jesli to pompa wody bo tak moze byc to dlaczego sie odzywa dopiero na rozgrzanym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez MatiaS89 » 29 kwi 2010, 15:32

Myślę że możesz bo takie zresetowanie komputera powinno pomóc jeśli masz jakieś błędy.....ale nie dam sobie ręki odciąć że tak faktycznie się stanie bo mam za małą wiedzę na ten temat... <oczy> Ale raczej taka zworka na tych dwóch pinach nie zaszkodzi;)
Ja pompy wodnej nie biore pod uwagę bo już ją osłuchałem dla pewności....;)
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 29 kwi 2010, 15:39

czyli pompa wody nie??a ktore to zworki pisze to gdzies??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Pioteq25 » 29 kwi 2010, 15:52

Jeżeli na rozgrzanym, to jeszcze warto sprawdzić ten luz zaworowy, bo zwiększa się dużo z rozgrzaniem silnika. W Z5 zauważyłem tendencję do powiększania się luzu na zaworach wydechowych i zmniejszania na ssących. O ile za mały luz nie jest słyszalny (choć bardzo szkodliwy), to duży luz już słychać charakterystycznym dźwiękiem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323