Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
Odświeżam obrazek dla zainteresowanych w kwestii Z5:
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Całkiem możliwe 
Ale fakt jest faktem, że trzeba trochę posprzątać tutaj
Ale fakt jest faktem, że trzeba trochę posprzątać tutaj
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
don2x44 napisał(a):Dla zainteresowanych, wiadomość na przyszłość. Poniewaz miałem problem z krokowcem, a na naszym forum BRAK jakichkolwiek informacji na temat 323F BA z silnikiem 1,8 BP po lifcie.
Przepustnica w 323F BA 1,8 BP, po lifcie czyli od października 1996 roku:
Obrazek
Ma zupełnie inny zawór wolnych obrotów/zawór biegu jałowego(zwany IAC, potocznie silniczek krokowy, nr kat BP2Y-20-660 oraz zamiennie BP4W-20-660 oraz ZM01-20-660) oraz czujnik położenia przepustnicy(zwany TPS) niż wersję przedliftowe. NIESTETY, ale dzięki inżynierom Ford'a dostaliśmy nierozbieralny silniczek krokowy, do tego bez możliwości jego regulacji. Podobnie jest z TPS. Jedyne czym możemy sobie poregulować w przepustnicy to BYPASSem czyli regulacja wolnych obrotów oraz TAS'em(zderzakiem odpowiedzialnym za zerowe położenie klapki)
Widocznie są różne rodzaje tych przepustnic montowanych w BP. Ja u siebie TPS normalnie regulowałem. Przepustnica wygląda tak samo jak na zdjęciu.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Czy mógłbyś tak z ciekawości sprawdzić jaką wartość ci pokaże forscan przy odpiętej wtyczce od TPS?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie – kolega Dawidzior 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam
Mam taki problem otóż czyściłem przepustnice specjalnym sprayem bez jej demontażu i zapomniałem odpiąć klemę z minusem i po włączeniu otrzymują sie obroty 2 tysiace czasami lekko mniej.
Robinem tzw reset z pedalem hamulca i adaptacje przepustnicy chodziła sobie bez dotykania gazu z 20 minut później sie przejechałem i dalej nic. pomocy
Mam taki problem otóż czyściłem przepustnice specjalnym sprayem bez jej demontażu i zapomniałem odpiąć klemę z minusem i po włączeniu otrzymują sie obroty 2 tysiace czasami lekko mniej.
Robinem tzw reset z pedalem hamulca i adaptacje przepustnicy chodziła sobie bez dotykania gazu z 20 minut później sie przejechałem i dalej nic. pomocy
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
tak cały czas, wprowadzilem nawet w tryb serwisowy i skręciłem śrubę do oporu i teraz 1500 ciągle. I co dalej? auto na gaz i benzynę i to samo na tym i na tym
- Od: 11 maja 2015, 17:18
- Posty: 13
- Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
- Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.
Ja proponowałbym jednak nie bawić się w żadne "spreje" a jedynie zdemontować i umyć normalnie przepustnicę np. naftą czy rozpuszczalnikiem.
Później od nowa regulacja TPS i wolnych obrotów a dopiero będzie to poprawnie zrobione.
Opis jest na Forum – wystarczy poszukać a nie zadawać pytania jakby to był zupełnie nowy temat.
Łączę to z istniejącą dyskusją.
Później od nowa regulacja TPS i wolnych obrotów a dopiero będzie to poprawnie zrobione.
Opis jest na Forum – wystarczy poszukać a nie zadawać pytania jakby to był zupełnie nowy temat.
Łączę to z istniejącą dyskusją.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam ten sam problem co Dragon1202. Ja odkręciłem przepustnicę i ją wyczyściłem, tak samo silnik krokowy. Trochę syfu tam było zwłaszcza na tulejce krokowego i na tym białym stożku. Po złożeniu na rozgrzanym silniku obroty mam cały czas powyżej 2 tys. Czy powodem może być TPS? Oczywiście przed demontażem odłączyłem minus z akumulatora a przed montażem z powrotem zrobiłem reset (30 s na hamulec).
Edit:
Po ponownym rozkręceniu i nasmarowaniu silnika krokowego (WD40) i przykręceniu przepustnicy wszystko jest OK.Musiałem tylko podregulować obroty bo w trybie serwisowym auto gasło. Niestety przy obciążeniu (światła, wspomaganie, nawiew) obroty spadają zbyt mocno. Czyszczenie zbyt wiele nie pomogło.
Edit:
Po ponownym rozkręceniu i nasmarowaniu silnika krokowego (WD40) i przykręceniu przepustnicy wszystko jest OK.Musiałem tylko podregulować obroty bo w trybie serwisowym auto gasło. Niestety przy obciążeniu (światła, wspomaganie, nawiew) obroty spadają zbyt mocno. Czyszczenie zbyt wiele nie pomogło.
Witam, mam problem z falujacymi obrotami przy obciążeniu tzw. nurkowanie (przepustnice i krokowiec wyczyściłem,nowe świece, akumulator i przewody WN, ładowanie aku ok) i mam kilka pytanie: jak lepiej ustawić tsp?na większej wartości czy mniejszej? Na pinie C mam napięcie 5.07. I jeszcze jedno mam przepustnice Z9 ze śruba na odbojniku przy ślimaku z linka od gazu i czy przy tej przepustnicy też tps ustawia się miernikiem czy szczelinomierzem?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości