Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez flywin » 15 sty 2014, 18:43

potrzebujesz interfejs ELM327 i soft http://forscan.org/

czujnik odpowiada za wskaźnik na desce do ECU i załączenie wentylatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Sawinio » 16 sty 2014, 14:42

Wielkie dzięki za pomoc
Sawinio Płock

Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 12:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez flywin » 16 sty 2014, 19:27

cyzli jak masz walnięty to i moze wiecej palic bo złe dane ida do ECU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lukhirt » 17 sty 2014, 17:27

Witam kolegów! <czarodziej>

Zrobiłem sobie dzisiaj diagnostykę błędów i wyszły mi kody 11,13 oraz 14. Nie mam informacji odnośnie mojej mazdy, próbowalem się oprzeć na tabeli dla mazdy 323F (Z5) ale tam nie ma błędu 13.
Macie może taką informację dla tego modelu: 323P 1.3 (B3) 73KM? <co?>


Z góry dzięki za odpowiedź.

Dopisano 17 sty 2014, 17:19:

Podaję link do "wideło" z relacją odczytu :)
Ostatnio edytowano 20 sty 2014, 08:59 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linków
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 02:10
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 18 sty 2014, 11:50

A co to za odczyt kodów błędów za pomocą buzzerka w mierniku??
Ten zakres miernika zupełnie do czego innego służy.

Zamontuj LED'a i nagraj jeszcze raz filmik ale nieco dłużej aby cała sekwencja była powtórzona.

Uzupełnij proszę też profil o lokalizację i ... rocznik auta.

A temat łączę z istniejącym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lukhirt » 19 sty 2014, 14:44

Marek! Moim zdaniem nie ma różnicy (jeżeli chodzi o czystą informację a propos ilości i długości sygnałów), czy będę to robił diodą, czy miernikiem – jeżeli podepnę diodę i na jej obu końcach załączę BUZZER to będą sygnalizowały jednocześnie tą samą informację. Różnica jest jedna – jedno pokazuje papa , drugie "krzyczy" <klotnia>
Co do dłuższego nagrania, to rzeczywiście, to co pokazałem, to tylko jedna pętla. Zrobię dłuższy filmik i wrzucę. W miarę możliwości postaram się zrobić test porównawczy: DIODA vs BUZZER – chociaż uważam, że to czysta formalność.

ps. profil uzupełniony
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 02:10
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323P 1.3i (BA) 1997

Postprzez Pająk » 28 sty 2014, 18:00

Cześć kf zdechł a ecu wypluwa mi hmm no właśnie.. 8 krótkich 1 długi 1 długi 6 krótkich... Ot cała sekwencja i o ilę pierwszy to rozumiem 08- przepływka bo sam go celowo wywołałem to co znaczy reszta bo zgłupiałem :/ A zaczęło się wczoraj gdy nagle zaczęła się dławić przy choćby nieco mocniejszym niż minimale wciśnięciu gazu. Jednak odpalała i pracowała na wolnych bez problemów. Dziś już wcale nie odpala :( Ktoś pomoże?
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez flywin » 29 sty 2014, 08:37

08,10,16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Pająk » 29 sty 2014, 17:04

Dzięki wielkie :) Hmm Ale żaden z tych elementów nie powinien dać takich objawów :/ Ciekawe co jej jest...
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez mateu555 » 11 lut 2014, 19:07

Witam. Bardzo proszę o pomoc z odczytaniem błędów, oraz o podpowiedź co je powoduje. Objawy to całkowity spadek mocy podczas rozgrzewania silnika. Mazda 323f BA 98r

Tutaj filmik z błędami:
Ostatnio edytowano 12 lut 2014, 08:55 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmu
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lut 2014, 08:57

Nie jest to przypadkiem kod P0117 czyli "Czujnik temperatury czynnika chłodzącego"?

Masz autko z nowszą wersją sterownika więc lampka miga kodami 4-cyfrowymi jak poniżej:
Obrazek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mateu555 » 12 lut 2014, 18:11

Podłączyłem dzisiaj pod elma i pokazało 1170, czyli że sonda lambda ? Czy może ona powodować takie zachowanie silnika kiedy się rozgrzewa ? Po resecie błędów już kolejny raz to nie wyskoczyło, może dlatego że silnik był ciepły. Sprawdzę jeszcze czy na zimnym się pojawi błąd. A może ja sprowokowałem komputer do wyrzucenia błędu sondy przez regulacje wolnych obrotów ?
Czy mogę w ramach tesu odłączyć sondę całkowicie, aby zobaczyć czy też będzie tracić moc podczas rozgrzewania?
Poniżej odczyty z ForScan.
Załączniki
bez tytułu.JPG
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Garbage1989 » 12 lut 2014, 19:07

mateu555 napisał(a):pokazało 1170, czyli że sonda lambda ?


trzeba czytac cała wiadomość jaką generuje program bo tam na pewno jest czego dotyczy awaria i możliwe przyczyny tego błędu.

mateu555 napisał(a):Po resecie błędów już kolejny raz to nie wyskoczyło, może dlatego że silnik był ciepły


skoro kolejny raz wywaliło ten sam błąd drogą dedukcji można wysnuć wniosek ze coś z tym obwodem jest nie tak. Na zimnym silniku bład nie wyskoczy od razu gdyż na poczatku ECU ignoruje wskazania z sondy gdyż ona wskazuje właściwie dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury złacza

mateu555 napisał(a):Czy mogę w ramach tesu odłączyć sondę całkowicie, aby zobaczyć czy też będzie tracić moc podczas rozgrzewania?


po odłaczeniu Sondy jednego z głównych elementów układu regulacji ECU wejdzie w tryb awaryjny i zastąpi odczyty średnią wartością wpisaną przez producenta do mapy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 14 lut 2014, 14:02

Przy jakiej temp silnika sonda zaczyna falowac i czy robi to prawidlowo w kazdym zakresie obrotow ?
Przemek323c
 

Postprzez Face2Face4Race » 19 lut 2014, 00:46

witam

a moze ktos mi powie ktora sonda ma kod 15 a ktora 23 w mx3 v6 ? bo mi pokazuje 15 ale nie wiem od ktorej glowicy leci ta sonda
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez Garbage1989 » 19 lut 2014, 01:35

wg Autodaty dla MX3 z v6 K8

15: V6 Heated Oxygen Sensor (HO2S), bank 2 – no activity
23: Petrol: Heated Oxygen Sensor (HO2S), bank 1 – no activity

niestety nie ma opisu która jest od której głowicy trzeba by sprawdzić przez odpięcie i poczekać na błąd która się zgłosi
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lut 2014, 08:09

W takich silnikach "bank 1" to ten co jest bliżej ściany grodziowej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Face2Face4Race » 19 lut 2014, 11:36

Marek 161BD081 napisał(a):"bank 1"


znaczy ze kod bledu zaczyna sie od 1 ?

od grodzi to prawa glowica
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lut 2014, 13:06

Face2Face4Race napisał(a):od grodzi to prawa glowica

Tak – prawa i tam też są cylindry nieparzyste.

Kod błedu mamy "15" więc dotyczy on sondy od strony przodu autka.
Można wpiąć się miernikiem i zobaczyć co ona pokazuje.

Popatrz też na ten link i listę kodów błędów.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Face2Face4Race » 19 lut 2014, 13:35

Marek 161BD081 napisał(a):Kod błedu mamy "15" więc dotyczy on sondy od strony przodu autka.


i tu troche zglupialem, bo jednak wychodzi na lewa glowice :P

ale

Marek 161BD081 napisał(a):Popatrz też na ten link i listę kodów błędów.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42


i tutaj fajnie jasno jest opisane ktora to ktora :)

Dzieki!
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323