Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Paweł323 » 6 mar 2013, 20:14

Może faktycznie warto się zagłębić w temat aparatu bo coś zaczło leciec z niego
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez seba626 » 6 mar 2013, 20:17

wymienic niezaszkodzi, a koszt niewielki moze akurat pomoze. u mnie poci sie juz 7 rok heh ale nie ma kto tego poprawic

Dopisano 6 mar 2013, 19:17:

wymienic niezaszkodzi, a koszt niewielki moze akurat pomoze. u mnie poci sie juz 7 rok heh ale nie ma kto tego poprawic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez swirek » 7 mar 2013, 19:50

Witam wszystkich. Od dwóch tygodni posiadam Mazdę 323f 1.5 16v + lpg(w tytule wpisałem BA Z5 ale sam nie jestem pewny :P) . Dzisiaj wracając z pracy pojawił się problem. Otóż samochód przy prędkości około 100 km/h zgasł. Zatrzymałem się i samochód odpalił za 3 razem. Później problem już nie wystąpił, ale obawiam się że będzie wracał. Co może być tego przyczyną?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez damianmatrix1986 » 8 mar 2013, 00:12

Spr kable czy nie iskrzą w nocy jak tak to do wymiany spr jeszcze kopułke i palec czy nie jest zasnieżały czarnym na lotem jak tak to do wymiany kopułka plus palec
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez wachers » 8 mar 2013, 11:32

Witam wszystkich.
Mam następujący problem z moją Efką otóż zaczęło się od szarpania podczas jazdy i tak to trwalo pare dni aż tu nagle wczoraj nagle mi zgasła i jak odpaliłem to strasznie zaczęła kaszleć i się dusić podczas dodawania gazu aż zgasła nie wiem gdzie mam szukać przyczyny przepływka sprawdzona ok lambda ok dolot szczelny paliwo podaje. Dodam też że owa historia pojawia się zarówno na LPG jak i PB. Czy ktoś może mi doradzić gdzie mam szukać usterki? Dodam że na zimnym silniku jest ok auto chodzi dobrze a na rozgrzanym nie da się jechać.
P.S. przepraszam że taki wątek występuje po raz kolejny ale nie mam czasu szukać gdyż ato potrzebuję na już.
Najlepsza muzyka to dźwięk silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2010, 11:05
Posty: 504
Skąd: Suwałki/Toruń/Brwinów pod WA-WĄ
Auto: Mazda 323f BA 1,5 Z5 1996r,
Mazda 3 BK LF Aero 2005r.

Postprzez Marek 161BD081 » 8 mar 2013, 15:31

wachers napisał(a):Mam następujący problem z moją Efką otóż zaczęło się od szarpania podczas jazdy i tak to trwalo pare dni aż tu nagle wczoraj nagle mi zgasła i jak odpaliłem to strasznie zaczęła kaszleć i się dusić podczas dodawania gazu aż zgasła nie wiem gdzie mam szukać przyczyny przepływka sprawdzona ok lambda ok dolot szczelny paliwo podaje. Dodam też że owa historia pojawia się zarówno na LPG jak i PB. Czy ktoś może mi doradzić gdzie mam szukać usterki? Dodam że na zimnym silniku jest ok auto chodzi dobrze a na rozgrzanym nie da się jechać.

Diagnostykę zrobiłeś?
Sprawdź czy wogóle masz iskrę na ciepłym silniku bo może najzwyczajniej cewka zapłonowa w aparacie padła?

wachers napisał(a):przepraszam że taki wątek występuje po raz kolejny ale nie mam czasu szukać gdyż ato potrzebuję na już.

To już się nazywa krótko mówiąc lenistwo bo miałeś czas napisać posta a już niekoniecznie chciało się czytać co inni napisali.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wachers » 8 mar 2013, 15:45

nie mam iskry na jednym cylindrze a najzwyczajniej raz jest a raz nie ma.
Najlepsza muzyka to dźwięk silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2010, 11:05
Posty: 504
Skąd: Suwałki/Toruń/Brwinów pod WA-WĄ
Auto: Mazda 323f BA 1,5 Z5 1996r,
Mazda 3 BK LF Aero 2005r.

Postprzez ireklbn » 8 mar 2013, 23:54

brat miał podobnie w polówce tzn gasła w czasie jazdy najczęściej jak było mokro, wymienialiśmy wszystko od swiec az po cewke (rady mechanika) a okazało się że jakiś przekażnik od pompy paliwa był na ukończeniu i działał jak chciał :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 16:57
Posty: 80
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f (BA) '98

Postprzez Marek 161BD081 » 14 mar 2013, 13:52

wachers napisał(a):nie mam iskry na jednym cylindrze a najzwyczajniej raz jest a raz nie ma.

Przewody zapłonowe sprawdź/wymień i tak samo warto też zrobić z kopułką aparatu czy też świecami.
Nic więcej nie wymyślimy bo nie wiemy co robiłeś przy aucie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez swirek » 29 mar 2013, 17:49

Wracając do tematu Mazda zaczęła gasnąć coraz częściej. Wymieniłem świece, kable WN kopułkę i palec rozdzielacza. Zauważyłem też że mam popękaną obudowę filtra powietrza(juz wymieniona razem z filtrem). Po tych wymianach jest delikatnie lepiej, samochód nie szarpie, ładnie się zbiera ale dalej przy ujemnych temperaturach powietrza i przy zimnym silniku potrafi zgasnąć. Problem nie występuje na ciepłym silniku. Jakieś pomysły co z tym dalej robić?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez damianmatrix1986 » 30 mar 2013, 01:22

Jedz do gazownika innego . Tak to jest jak się zakłada gaz u kogoś co niema zbytnio o tym pojecia i dużej wiedzy .Dobrze założona instalacja niema prawa sie psuc
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez swirek » 30 mar 2013, 13:20

Ale czy pisałem że dzieje się tak tylko na lpg? Na benzynie jest tak samo i logicznym jest że gdyby działo się tak tylko na lpg to pojechałbym do gazownika.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez rafał88 » 30 mar 2013, 21:26

swirek napisał(a):Wracając do tematu Mazda zaczęła gasnąć coraz częściej. Wymieniłem świece, kable WN kopułkę i palec rozdzielacza. Zauważyłem też że mam popękaną obudowę filtra powietrza(juz wymieniona razem z filtrem). Po tych wymianach jest delikatnie lepiej, samochód nie szarpie, ładnie się zbiera ale dalej przy ujemnych temperaturach powietrza i przy zimnym silniku potrafi zgasnąć. Problem nie występuje na ciepłym silniku. Jakieś pomysły co z tym dalej robić?

A pomyslales o sprawdzeniu bledow na kompie? skoro kable swiece itp nie pomogly to musi byc inna przyczyna. A skoro CI na zimnym tak pitoli i w zimne dni to pewnie czujnik temp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez swirek » 30 mar 2013, 21:58

arafal21 napisał(a): A pomyslales o sprawdzeniu bledow na kompie? skoro kable swiece itp nie pomogly to musi byc inna przyczyna. A skoro CI na zimnym tak pitoli i w zimne dni to pewnie czujnik temp.


O tym nie pomyślałem. Podepnę pod kompa po świętach :). Dzięki za odpowiedź :)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez krzysek71 » 30 mar 2013, 22:25

Wpadnij to ci błędy sprawdzę zaoszczędzisz parę złoty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez kosiarzwlkp » 31 mar 2013, 16:08

mAZDA OSZALALA? witam wszystko bylo oki do wczoraj :( Mazda jest z 96 r 1,5 16v 300 tys zaraz bedzie .Objawy sa takie auto nie ma mocy na postoju chodzi jako tako odpala raczej bez problemow -kopulka wyczyszcona przepustnica tydzien temu rura dolotu uszczelniona -mazde mulilo juz przy zakupie ale chodzila dobrze tylko wydaje mi sie ze powina szybciej sie zbierac (mam megane 98 coupe 1,6 8v 90 kucy i sie lepiej wkreca niz mazda )egr wyczyszcony swiece -tu jets problem zakapca 2 swiece od strony aparatu zaplonowego wstawilem inna i to samo .Kable sprawdzalem i w dzien i w nocy i niby jest oki .Iskra niby jest na tej swiecy ale mi cos sie nie podoba bo ma dziwny kolor .Auto wczoraj jechalo oki po zatankowaniu 1 km pozniej wystrzal i sie jej pochrzanilo .Komputer resetowalem -auto sie zrobilo glosniejsze .Paliwko dzis dolalem za 150 pln i nadal tak samo.Na renowkach i francuzach sie znam ale tu mi sie pomysly koncza katalizator ?albo aparat zaplonowy?(chyba mam jakis aparat od mitsubishi carismy moze da sie cos podmienic tylko musze jechac do tescia go poszukac ) Wydaje mi sie ze wiecej pali co o tym sadzicie?mam jescze pytanie jak aparat w mazdzie rozdziela iskre?.Mam ja 3 tygodnie i juz zaczyna dokazywac hahaha Ogolnie z aparatem mam zgryza -w renowkach hi hi aparat to jest palec i kopulka za 30-40 pln i koniec w meganie nie ma wcale hahaha
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 21:38
Posty: 4
Skąd: wrzesnia
Auto: mazda 323C1,5 96R citroen saxo 1,1 96renault 19 cabrio 1,8 94 renault megane coupe 1,6 98 MZ-250-88

Postprzez krzysek71 » 31 mar 2013, 17:24

Jeśli ći strzeliła sprawdz przepływomierz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez kosiarzwlkp » 31 mar 2013, 17:48

hmm optycznie niby jest oki -hm ta 2 swieca od aparatu strony mnie zastanawia
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 21:38
Posty: 4
Skąd: wrzesnia
Auto: mazda 323C1,5 96R citroen saxo 1,1 96renault 19 cabrio 1,8 94 renault megane coupe 1,6 98 MZ-250-88

Postprzez krzysek71 » 1 kwi 2013, 07:58

A błędy sprawdziłeś ? Ja bym zaczoł od tego to dużo morze powiedzieć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez kosiarzwlkp » 1 kwi 2013, 12:40

jade zaraz po aparat zaplonowy -chyba ze zawor sie wypalil co ciekawe wydaje mi sie ze nagle wydech przepuszcza -wysadzilo go czy jak?ogladalem pare dni temu i byl zdrowy <płacze> .Mialem jeszce jedna mazde kupic ale chyba jednak megane coupe poszukam (moja wpadla na jelenia <rotfl> )Mazda ta co jest zostanie trzeba przyznac ze mazda &mitsubishi maja swoje pomysly <klotnia>

Dopisano 1 kwi 2013, 15:15:

mazda naprawiona aparat zakupiony z auta z niemiec przy okazji nowe kable prawie mial to tez przytulilem -gosc same japonce aby ma i ma od groma tego .Wrr powod awari okazal sie smieszny popekala ta tulejka plastikowa co wlazi w glowice nad swieca i robila przebicie -ktorego na kablach nie bylo widac bo od gory bylo oki .Juz sie wystraszylem ze zawor albo pierscienie poszly na spacer .Aparat niech sobie lezy w razie czego :>
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 21:38
Posty: 4
Skąd: wrzesnia
Auto: mazda 323C1,5 96R citroen saxo 1,1 96renault 19 cabrio 1,8 94 renault megane coupe 1,6 98 MZ-250-88

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323