Mazda 323f 1.5 ogromne spalanie
Ciężka noga + krótkie trasy + zima to czasem moze spowodować, że będzie takie spalanie.
Napisz coś więcej jak eksploatujesz auto.
No i ... uzupełnij profil.
Polecam też lekturę FAQ – to naprawdę nie boli.
Napisz coś więcej jak eksploatujesz auto.
No i ... uzupełnij profil.
Polecam też lekturę FAQ – to naprawdę nie boli.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Byłem dziś u elektryka... na komputerze wszystko ok, wyczyścił mi przepustnice... i to wszysstko rura na dolocie powietrze jest przerwana chyba ze starości... dziś ją pokleiłem powinno być ok... Oleju nie bierze hmm ja mam ją od 2 tyg... jeżeli to nie sonda to w takim razie co ?! ;/
- Od: 28 sty 2013, 19:49
- Posty: 5
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 323f 1.5 90km
słuchaj zima krótki odcinek 4km po mieście spalanie 10-11l w zimie trasa długa 6.7 lato 8 trasa koło 6.0-6.4
Doprowadź auto do porządku a później patrz na spalanie świece kable -nie wiem co znaczy zaklejenie dolotu ale mam nadzieje że czytałeś forum, hamulce czy puszczają, łożyska kół itp
inna sprawa sondę lambda nie sprawdza się z komputera / zdarza się że sonda walnięta a nie pokarze błędu jak się zawiesi trzeba odpiąć ja i sprawdzić ręcznie też jest na forum/
Doprowadź auto do porządku a później patrz na spalanie świece kable -nie wiem co znaczy zaklejenie dolotu ale mam nadzieje że czytałeś forum, hamulce czy puszczają, łożyska kół itp
inna sprawa sondę lambda nie sprawdza się z komputera / zdarza się że sonda walnięta a nie pokarze błędu jak się zawiesi trzeba odpiąć ja i sprawdzić ręcznie też jest na forum/
MAZDA &M....ITSUBISHI
No tak wiem, że sondy się nie sprawdza z komputera, elektryk ją wyciągał i mi powiedział, że jest w porządku, a mam jeszcze 1 problem... przy odpaleniu, strasznie piszczy... i coś śmierdzi przypalającą się gumą, ale to jest chwilowe jakieś 1 min od odpalenia.
- Od: 28 sty 2013, 19:49
- Posty: 5
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 323f 1.5 90km
Thieme napisał(a):No tak wiem, że sondy się nie sprawdza z komputera, elektryk ją wyciągał i mi powiedział, że jest w porządku
Ciekawe jak mechanik wizualnie mógł określić czy sonda jest sprawna czy tez nie?
A co do kontroli działania sondy to też tak nie do końca piszesz bo:
Diagnostyka Sondy Lambda:
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
Thieme napisał(a):przy odpaleniu, strasznie piszczy... i coś śmierdzi przypalającą się gumą, ale to jest chwilowe jakieś 1 min od odpalenia.
Pasek alternatora na 99%.
Jak długo popiskiwał to proponuje od razu kupić nowy, wymienić i właściwie naciągnąć.
Ślizgający się pasek "podpala sie" i ta powierzchnia robi się twarda i bardziej podatna na poslizg.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam wszystkich użytkowników, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Mam niekończący się problem z moją mazdą, a mianowicie pali mi lekko ponad 15l na 100km. Dotychczas wymieniona została sonda lambda, czujnik temp silnika, przepływomierz, sprawdzone wtryski, świece, katalizator i mechanicy rozkładają ręce... Nie wiem co jeszcze może być przyczyną tak dużego spalania. Mechanik powiedział, że nie ma kompresji na jednym cylindrze, ale wątpił żeby od tego spalanie tak znacząco wzrosło. Czy ma ktoś może pomysł co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić? Czy może to być wina palca lub kopułki? Pozdrawiam
- Od: 5 mar 2013, 10:34
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
Poczytaj na temat sprawdzenia sondy: LINK
Druga sprawa to w jakich warunkach testowane było to zużycie paliwa?
Miasto, trasa, cykl mieszany? Czy z ciężką noga jeździsz czy tez z lekką?
My tego nie wiemy więc to musisz opisać aby uzyskać jakąś pomoc.
Poza tym proszę zapoznać się z zasadami panującymi na Forum, stosować się do regulaminu i ... poczytać FAQ.
Nie zaszkodzi też przejrzeć archiwum bo podobnych tematów było sporo.
Temat przenoszę do odpowiedniego działu.
PS. I tak z grzeczności uzupełnij profil o lokalizację.
Druga sprawa to w jakich warunkach testowane było to zużycie paliwa?
Miasto, trasa, cykl mieszany? Czy z ciężką noga jeździsz czy tez z lekką?
My tego nie wiemy więc to musisz opisać aby uzyskać jakąś pomoc.
Poza tym proszę zapoznać się z zasadami panującymi na Forum, stosować się do regulaminu i ... poczytać FAQ.
Nie zaszkodzi też przejrzeć archiwum bo podobnych tematów było sporo.
Temat przenoszę do odpowiedniego działu.
PS. I tak z grzeczności uzupełnij profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Spalanie sprawdzane było w cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe. Nie było wówczas mrozów temp ok 5 stopni C. Profil uzupełniłem, a jeśli chodzi o posty archiwalne to je przejrzałem i między innymi to właśnie nimi sugerowałem się zwracając uwagę na kolejne podzespoły, niestety problem pozostał nierozwiązany.
- Od: 5 mar 2013, 10:34
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
Witam , odrazu sie przywitam bo pierwszy post i troche wstyd tak z problemem no ale gdzie mozna szukac pomocy jak nie tu 
Otoz z miesiac temu kupilem 323f 1.5 z 97. Powyminialem wszystkie swiece, olej, filtry , przewody itd. Wszystko bylo pieknie dopuki w sobote zmienilem filtra na stozkowy . Kupilem sobie stozkowy filter i zamontowalem normalnie wyciagnalem stary i cala obudowe, zostawilem oczyscie czujniki i zamontowalem go zaraz na tym czujniku przeplywowym. Jedynym problemem jest to ze nie mam podlaczonej tej rury ktora idzie od dolu do starego czyli powietrze jest wciagane odrazu pod maska .
Myslalem ze wszystko jest ok ale zalalem paliwo w niedziele za 40 euro troche pomeczylem mazde na obrotach ale bylo ok pol baku. Przejechalem na studia w poniedzialek i dzisiaj (wtorek) w domu teraz wskazowka na zero . Przewaznie za 40 objezdzam 5 dni czyli okropnie wzroslo spalanie , (mowie odrazu ze noga ciezsza sie zrobila ale na trasie normalnie biegi 3k obrotow) ale zeby az taki wzrost?
Moze mi ktos powiedziec czy to ten filter czy jednak cos w aucie?
Dzieki.
Otoz z miesiac temu kupilem 323f 1.5 z 97. Powyminialem wszystkie swiece, olej, filtry , przewody itd. Wszystko bylo pieknie dopuki w sobote zmienilem filtra na stozkowy . Kupilem sobie stozkowy filter i zamontowalem normalnie wyciagnalem stary i cala obudowe, zostawilem oczyscie czujniki i zamontowalem go zaraz na tym czujniku przeplywowym. Jedynym problemem jest to ze nie mam podlaczonej tej rury ktora idzie od dolu do starego czyli powietrze jest wciagane odrazu pod maska .
Myslalem ze wszystko jest ok ale zalalem paliwo w niedziele za 40 euro troche pomeczylem mazde na obrotach ale bylo ok pol baku. Przejechalem na studia w poniedzialek i dzisiaj (wtorek) w domu teraz wskazowka na zero . Przewaznie za 40 objezdzam 5 dni czyli okropnie wzroslo spalanie , (mowie odrazu ze noga ciezsza sie zrobila ale na trasie normalnie biegi 3k obrotow) ale zeby az taki wzrost?
Moze mi ktos powiedziec czy to ten filter czy jednak cos w aucie?
Dzieki.
-
EliteEtnisa
15 litrów to zdecydowanie za dużo , jeśli sonda , wtryski sprawne nie powinno tak być , podam ci pare pomysłów które nic nie kosztują.
– zaciski hamulcowe przód zapieka się jeden sworzeń , rozbierz i wyczyść tak żeby przesówać płynnie rękoma .
-czy masz dobrze ustawiony rozrząd
-sprawdz sobie błędy
– sprawdz też potencjometr przepustnicy
-troche dłubaniny ale może pomóc i jak szybko schodzi ze ssania ,a i najprostsze ciśnienie w oponach
-narazie tyle powodzenia.
– zaciski hamulcowe przód zapieka się jeden sworzeń , rozbierz i wyczyść tak żeby przesówać płynnie rękoma .
-czy masz dobrze ustawiony rozrząd
-sprawdz sobie błędy
– sprawdz też potencjometr przepustnicy
-troche dłubaniny ale może pomóc i jak szybko schodzi ze ssania ,a i najprostsze ciśnienie w oponach
-narazie tyle powodzenia.
- Od: 11 maja 2011, 16:46
- Posty: 48
- Auto: mazda 323f 1.5 BA
Napisz jakie spalanie było przed problemem i teraz jakie masz.
Ja bym na początek założył spowrotem normalny filtr i sprawdził czy problem minie.
Dodam, ze jesli chcesz jakiegokolwiek efektu tego filtra powinienes mieć chyba jeszcze do tego wydech zrobiony.lepszy żeby filtr stożkowy zda egzamin w aucie jeśli masz również wydech zrobiony: więcej powietrza+więcej paliwa=więcej spalin jak będzie złe odprowadzenie to się udławi spalinami i efekt końcowy taki że nić stożek nie dał.
Z tego co wiem zapchany filtr powietrza zwiekszy spalanie, wiec taki moze tez?
Ale niechce wprowadzac w bład.
Ja bym na początek założył spowrotem normalny filtr i sprawdził czy problem minie.
Dodam, ze jesli chcesz jakiegokolwiek efektu tego filtra powinienes mieć chyba jeszcze do tego wydech zrobiony.lepszy żeby filtr stożkowy zda egzamin w aucie jeśli masz również wydech zrobiony: więcej powietrza+więcej paliwa=więcej spalin jak będzie złe odprowadzenie to się udławi spalinami i efekt końcowy taki że nić stożek nie dał.
Z tego co wiem zapchany filtr powietrza zwiekszy spalanie, wiec taki moze tez?
Ale niechce wprowadzac w bład.
"Ale herbatka dobra" :)
- Od: 13 paź 2011, 23:14
- Posty: 84
- Skąd: Knurów
- Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, opory były sprawdzane i nic nie jest pozapiekane, przepustnica również była sprawdzana i czyszczona. Sprawdzę jeszcze rozrząd i przyjrzę się tej kompresji. A czy możliwe jest żeby powodem tak dużego wzrostu spalania był palec, kopułka lub kable?
- Od: 5 mar 2013, 10:34
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
Witam pozwolę się podłączyć pod temat, również posiadam mazdę 323f 1.5 która zaczęła mi więcej palić. Jeśli mógłbym prosić o jakieś sugestie byłbym bardzo wdzięczny. Spalanie w mieście gazu przy naprawdę spokojnej jeździe nawet nie do 3 tys wychodzi ok 11 litrów lpg, swojego czasu Żonie autko paliło 6-7 litrów lpgw trasie a teraz poniżej 10 nawet w trasie nie da rady zejść. Instalacja sekwencyjna. Kola toczą się lekko nie ma oporów, wymienione świece, filtry, po regulacji gazu, wczoraj wymieniona sonda na nową i dalej 11 w mieście przy jeździe emeryta. Myślę o przepływce albo rozrządzie czy db ustawiony jest, jakieś jeszcze propozycje?
-
jacucha
Witam wszystkich pisze tutaj w sprawie takiej iz posiadam mazda 323f 1.5 1997 rocznik. i nie moge sobie poradzić z problemem strasznie wysokiego spalania w mojej maździe ;/ pali po ponad 10l, w zimie na mrozach nawet drugie tyle (50zl -40 km :0)
została wymieniona sonda lambda na uniwersalna z powodu braku kasy na oryginał, wymienione również świece ;/ robię autem trasy do 20-30 km ;/ auto strasznie szarpie wydaje się być słabe mimo tak wielkiego spalania, na przeglądzie poprosiłem o sprawdzenie odczytu spalin i przekroczyło ono 5 krotne ;/ jus powoli brakuje mi siły do tego auta
doradźcie mi proszę was 

- Od: 23 mar 2014, 10:56
- Posty: 7
- Skąd: Małopolsa
- Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997
Sprawdzałem ;/ jeszcze przed zmiana sondy lambda
i wyskoczyło ze sonda zepsuta
tak to nie było błędów :/

- Od: 23 mar 2014, 10:56
- Posty: 7
- Skąd: Małopolsa
- Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości