Mazda 323f 1.5 ogromne spalanie

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sty 2013, 22:59

Ciężka noga + krótkie trasy + zima to czasem moze spowodować, że będzie takie spalanie.
Napisz coś więcej jak eksploatujesz auto.
No i ... uzupełnij profil.
Polecam też lekturę FAQ – to naprawdę nie boli.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Thieme » 31 sty 2013, 21:33

Byłem dziś u elektryka... na komputerze wszystko ok, wyczyścił mi przepustnice... i to wszysstko rura na dolocie powietrze jest przerwana chyba ze starości... dziś ją pokleiłem powinno być ok... Oleju nie bierze hmm ja mam ją od 2 tyg... jeżeli to nie sonda to w takim razie co ?! ;/
Początkujący
 
Od: 28 sty 2013, 19:49
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323f 1.5 90km

Postprzez yama » 1 lut 2013, 07:15

słuchaj zima krótki odcinek 4km po mieście spalanie 10-11l w zimie trasa długa 6.7 lato 8 trasa koło 6.0-6.4
Doprowadź auto do porządku a później patrz na spalanie świece kable -nie wiem co znaczy zaklejenie dolotu ale mam nadzieje że czytałeś forum, hamulce czy puszczają, łożyska kół itp
inna sprawa sondę lambda nie sprawdza się z komputera / zdarza się że sonda walnięta a nie pokarze błędu jak się zawiesi trzeba odpiąć ja i sprawdzić ręcznie też jest na forum/
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Thieme » 1 lut 2013, 08:41

No tak wiem, że sondy się nie sprawdza z komputera, elektryk ją wyciągał i mi powiedział, że jest w porządku, a mam jeszcze 1 problem... przy odpaleniu, strasznie piszczy... i coś śmierdzi przypalającą się gumą, ale to jest chwilowe jakieś 1 min od odpalenia.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2013, 19:49
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323f 1.5 90km

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2013, 10:31

Thieme napisał(a):No tak wiem, że sondy się nie sprawdza z komputera, elektryk ją wyciągał i mi powiedział, że jest w porządku

Ciekawe jak mechanik wizualnie mógł określić czy sonda jest sprawna czy tez nie?
A co do kontroli działania sondy to też tak nie do końca piszesz bo:

Diagnostyka Sondy Lambda:

LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.

Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)

Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.

Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.


Thieme napisał(a):przy odpaleniu, strasznie piszczy... i coś śmierdzi przypalającą się gumą, ale to jest chwilowe jakieś 1 min od odpalenia.

Pasek alternatora na 99%.
Jak długo popiskiwał to proponuje od razu kupić nowy, wymienić i właściwie naciągnąć.
Ślizgający się pasek "podpala sie" i ta powierzchnia robi się twarda i bardziej podatna na poslizg.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez seba71 » 5 mar 2013, 10:49

Witam wszystkich użytkowników, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Mam niekończący się problem z moją mazdą, a mianowicie pali mi lekko ponad 15l na 100km. Dotychczas wymieniona została sonda lambda, czujnik temp silnika, przepływomierz, sprawdzone wtryski, świece, katalizator i mechanicy rozkładają ręce... Nie wiem co jeszcze może być przyczyną tak dużego spalania. Mechanik powiedział, że nie ma kompresji na jednym cylindrze, ale wątpił żeby od tego spalanie tak znacząco wzrosło. Czy ma ktoś może pomysł co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić? Czy może to być wina palca lub kopułki? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 10:34
Posty: 4
Skąd: Wrocław

Postprzez bielu123 » 5 mar 2013, 12:08

Jak bym sprawdził jeszcze dwa razy sondę lambda u innego mechanika ;–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2010, 13:01
Posty: 135
Skąd: Z nienacka
Auto: 323f BA 94 1.5 – LPG sek. –>
323f 2.0 v6 :]

Postprzez seba71 » 5 mar 2013, 12:14

Sondę wymieniłem jakiś miesiąc temu na bosch'owską. Była sprawdzana i porównywana ze starą u dwóch różnych mechaników, wychodziło na to że pracuje w dobrym zakresie przy czym stara praktycznie w ogóle...
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 10:34
Posty: 4
Skąd: Wrocław

Postprzez Marek 161BD081 » 5 mar 2013, 13:13

Poczytaj na temat sprawdzenia sondy: LINK
Druga sprawa to w jakich warunkach testowane było to zużycie paliwa?
Miasto, trasa, cykl mieszany? Czy z ciężką noga jeździsz czy tez z lekką?
My tego nie wiemy więc to musisz opisać aby uzyskać jakąś pomoc.

Poza tym proszę zapoznać się z zasadami panującymi na Forum, stosować się do regulaminu i ... poczytać FAQ.
Nie zaszkodzi też przejrzeć archiwum bo podobnych tematów było sporo.
Temat przenoszę do odpowiedniego działu.

PS. I tak z grzeczności uzupełnij profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez seba71 » 5 mar 2013, 13:49

Spalanie sprawdzane było w cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe. Nie było wówczas mrozów temp ok 5 stopni C. Profil uzupełniłem, a jeśli chodzi o posty archiwalne to je przejrzałem i między innymi to właśnie nimi sugerowałem się zwracając uwagę na kolejne podzespoły, niestety problem pozostał nierozwiązany.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 10:34
Posty: 4
Skąd: Wrocław

Postprzez EliteEtnisa » 5 mar 2013, 18:14

Witam , odrazu sie przywitam bo pierwszy post i troche wstyd tak z problemem no ale gdzie mozna szukac pomocy jak nie tu :P

Otoz z miesiac temu kupilem 323f 1.5 z 97. Powyminialem wszystkie swiece, olej, filtry , przewody itd. Wszystko bylo pieknie dopuki w sobote zmienilem filtra na stozkowy . Kupilem sobie stozkowy filter i zamontowalem normalnie wyciagnalem stary i cala obudowe, zostawilem oczyscie czujniki i zamontowalem go zaraz na tym czujniku przeplywowym. Jedynym problemem jest to ze nie mam podlaczonej tej rury ktora idzie od dolu do starego czyli powietrze jest wciagane odrazu pod maska .

Myslalem ze wszystko jest ok ale zalalem paliwo w niedziele za 40 euro troche pomeczylem mazde na obrotach ale bylo ok pol baku. Przejechalem na studia w poniedzialek i dzisiaj (wtorek) w domu teraz wskazowka na zero . Przewaznie za 40 objezdzam 5 dni czyli okropnie wzroslo spalanie , (mowie odrazu ze noga ciezsza sie zrobila ale na trasie normalnie biegi 3k obrotow) ale zeby az taki wzrost?

Moze mi ktos powiedziec czy to ten filter czy jednak cos w aucie?
Dzieki.
EliteEtnisa
 

Postprzez jarek1711 » 5 mar 2013, 19:09

15 litrów to zdecydowanie za dużo , jeśli sonda , wtryski sprawne nie powinno tak być , podam ci pare pomysłów które nic nie kosztują.
– zaciski hamulcowe przód zapieka się jeden sworzeń , rozbierz i wyczyść tak żeby przesówać płynnie rękoma .
-czy masz dobrze ustawiony rozrząd
-sprawdz sobie błędy
– sprawdz też potencjometr przepustnicy
-troche dłubaniny ale może pomóc i jak szybko schodzi ze ssania ,a i najprostsze ciśnienie w oponach
-narazie tyle powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez Pindurek » 6 mar 2013, 15:22

Napisz jakie spalanie było przed problemem i teraz jakie masz.

Ja bym na początek założył spowrotem normalny filtr i sprawdził czy problem minie.

Dodam, ze jesli chcesz jakiegokolwiek efektu tego filtra powinienes mieć chyba jeszcze do tego wydech zrobiony.lepszy żeby filtr stożkowy zda egzamin w aucie jeśli masz również wydech zrobiony: więcej powietrza+więcej paliwa=więcej spalin jak będzie złe odprowadzenie to się udławi spalinami i efekt końcowy taki że nić stożek nie dał.

Z tego co wiem zapchany filtr powietrza zwiekszy spalanie, wiec taki moze tez?

Ale niechce wprowadzac w bład.
"Ale herbatka dobra" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2011, 23:14
Posty: 84
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.

Postprzez Mynio 86 » 6 mar 2013, 20:55

Kolego ja na Twoim miejscu przyjrzałbym się tej kompresji. Może w tym leży problem?
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez seba71 » 7 mar 2013, 11:09

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, opory były sprawdzane i nic nie jest pozapiekane, przepustnica również była sprawdzana i czyszczona. Sprawdzę jeszcze rozrząd i przyjrzę się tej kompresji. A czy możliwe jest żeby powodem tak dużego wzrostu spalania był palec, kopułka lub kable?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2013, 10:34
Posty: 4
Skąd: Wrocław

Postprzez lesiux » 7 mar 2013, 19:50

j.w. sprawdź rozrząd bo nawet przestawiony o jeden ząbek może znacznie zwiększyć spalanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez jacucha » 27 kwi 2013, 15:36

Witam pozwolę się podłączyć pod temat, również posiadam mazdę 323f 1.5 która zaczęła mi więcej palić. Jeśli mógłbym prosić o jakieś sugestie byłbym bardzo wdzięczny. Spalanie w mieście gazu przy naprawdę spokojnej jeździe nawet nie do 3 tys wychodzi ok 11 litrów lpg, swojego czasu Żonie autko paliło 6-7 litrów lpgw trasie a teraz poniżej 10 nawet w trasie nie da rady zejść. Instalacja sekwencyjna. Kola toczą się lekko nie ma oporów, wymienione świece, filtry, po regulacji gazu, wczoraj wymieniona sonda na nową i dalej 11 w mieście przy jeździe emeryta. Myślę o przepływce albo rozrządzie czy db ustawiony jest, jakieś jeszcze propozycje?
jacucha
 

Postprzez grzesiek2233 » 23 mar 2014, 11:16

Witam wszystkich pisze tutaj w sprawie takiej iz posiadam mazda 323f 1.5 1997 rocznik. i nie moge sobie poradzić z problemem strasznie wysokiego spalania w mojej maździe ;/ pali po ponad 10l, w zimie na mrozach nawet drugie tyle (50zl -40 km :0) :) została wymieniona sonda lambda na uniwersalna z powodu braku kasy na oryginał, wymienione również świece ;/ robię autem trasy do 20-30 km ;/ auto strasznie szarpie wydaje się być słabe mimo tak wielkiego spalania, na przeglądzie poprosiłem o sprawdzenie odczytu spalin i przekroczyło ono 5 krotne ;/ jus powoli brakuje mi siły do tego auta :( doradźcie mi proszę was :(
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 10:56
Posty: 7
Skąd: Małopolsa
Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997

Postprzez rafał88 » 23 mar 2014, 11:22

Bledy na kompie sprawdz. Moze przeplywka albo czujnik temp padl. Sprawdz bledy .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez grzesiek2233 » 23 mar 2014, 11:32

Sprawdzałem ;/ jeszcze przed zmiana sondy lambda :) i wyskoczyło ze sonda zepsuta :D tak to nie było błędów :/
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 10:56
Posty: 7
Skąd: Małopolsa
Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323