Remont Silnika – fakty, mity i pytania dla silników benzynowych. Wątek wspólny dla BA/BH

Postprzez tomekrvf » 15 cze 2007, 09:02

brylant napisał(a):orginalki chyba drożej niz60 pln za\sztuke

Dokładnie tyle kosztują – około 60PLN za sztukę.
10-235A GASKET(R),HEAD COVER

KL01-10-235B 1 12,10

10-2D5 GASKET(L),HEAD COVER

KL01-10-2D5B 1 12,10
Pogrubione to cena w Euro netto
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez VeruS » 15 cze 2007, 13:47

Zadzwoniłem do mazdy i zapytałem. Para uszczelek pod pokrywy zaworów kosztuje: 130 PLN brutto.

Problemem nie zrobiły się już ceny części tylko czas. W poniedziałek rano mam spotkanie na które muszę się stawić, a aby tego dokonać muszę mieć jeżdżący samochód.

Dzisiaj dotarły pierścienie. Miały być RIKEN. Na pudełku było tylko czerwone TP, wiec nie wiem co dostałem ale też już zostaną zamontowane.

Podjadę jeszcze wieczorem zrobić jakieś fotki aby uwiecznić postęp prac.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez ravi » 15 cze 2007, 15:54

Ano rób jak najwięcej fotek, mimo że nie mam v6, miło popatrzeć na wnętrzności takiego motorka ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez VeruS » 15 cze 2007, 17:44

Ok. zaczęły się schody. Uszczelniacze zaworowe są za duże i latają na prowadnicach. Muszę kupić nowe uszczelniacze i czekam na podpowiedzi gdzie i w jakiej cenie mogę kupić. Oryginały mazdy odpadają, są po 37,97 za sztukę i otwarcie mówię, ze jest to chora cena jak za kawałek gumki ze sprężynką.

Patrzyłem na uszczelniacze erling na Inter Cars... ale mają takie same wymiary jak te które kupiłem obecnie... chyba, źe coś źle pomierzyłem.

POMOCY !!!
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez VeruS » 15 cze 2007, 18:01

Fotki:

Sprawdzanie pierścienia w cylindrze. Niestety aparat miał inną wizję na temat tego zdjęcia...

Obrazek

Dwa zrobione – cztery do zrobienia

Obrazek

Obrazek

Panewki i wał korbowy są ok

Obrazek

Drobna nieścisłość:

Blok silnika:

Obrazek

Głowica:

Obrazek
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Artiks » 15 cze 2007, 19:53

VeruS napisał(a):Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5
Bo masz GT :) 4 śruby i rozstaw 4x100 to ma 1,5 .
VeruS napisał(a):Muszę kupić nowe uszczelniacze i czekam na podpowiedzi gdzie i w jakiej cenie mogę kupić
Smirnoff http://www.carspeed.pl jego GG 2926649 kupilem Takoma, , uszczelki Ori wsadzilem , pierścienie NPR (jak poczytalem to ten producent robi części dla Subaru więc powinno być Si, poza tym nie moglem dostać Riken-ów). Koledzy dobrze ci doradzają co do części JC, tam to możesz sobie co najwyżej kupic filtry albo jakieś drobnostki do autka, Kable JC uu to nie za dobry pomysl, jak cię stać to kup NGK, z tańszych dobrych kabli to jeszcze Tesla jest ok. Jaki olej byl zalany w tym samochodzie ??
Ostatnio edytowano 15 cze 2007, 21:39 przez Artiks, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez VeruS » 15 cze 2007, 21:20

Czołem,

Kable już oddałem i zmieniłem na NGK. NGK miałem w poprzednim samochodzie i nie miałem z nimi problemów. A wiadomość dotycząca kabli JC autorstwa Przedstawiciela Wielkopolski mnie wystraszyła.

Co do Carspeed. Już tam byłem. Wszystkie uszczelniacze jakie ma to JC. A dodzwonić mi się nie udało. ;/
We Wrocławiu namierzyłem firmę która ma TAKOMY – 6 PLN sztuka. Jutro o 9.00 składam zamówienie. Chyba, ze polecacie coś innego. Jestem otwarty na propozycje. Na przykład do dostania od ręki w Łodzi lub okolicach Piotrkowa Trybunalskiego.

Pozdrawiam
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Artiks » 15 cze 2007, 21:38

VeruS napisał(a):We Wrocławiu namierzyłem firmę która ma TAKOMY – 6 PLN sztuka
Kto :D Mów mi tu szybko ;) "w tym mieście nikomu nie przybędzie półtorej bańki w portfelu bez mojej wiedzy " :] Nie patrz na to, co Carspeed ma na swojej stronie bo tam to tylko JC straszy, zadzwoń najlepiej jak powiesz Smirnoffowi jakie masz auto to już bez problemu dobierze ci dobre,sprawdzone części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez wiesiek5 » 15 cze 2007, 23:19

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:53 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez VeruS » 16 cze 2007, 14:06

Kupiłem w Inter Cars uszczelniacze z oznaczeniem NOK (takie same były zamontowane) wiec nie wiem czy ktoś wcześniej już zmieniał uszczelniacze czy są to te same uszczelniacze które oferuje mazda w cenie 37,97.

Dodane 18/06/2007

Dzisiaj silnik powinien być już złożony. Jaki olej rekomendujecie? Dotychczas jeździł na półsyntetyku x pochodzenia. Zastanawiam się czy wlać olej półsyntetyczny statoil który ma chyba najmniej związków myjących czy shell helix plus który podobno ma najwięcej związków myjących i najwyższą odporność na zmiany temperatur (znalazłem gdzieś wyniki badań porównawczych – na ile prawdziwych ... nie wiem).

Wolę zapytać nim znowu kupię coś na czym mogę się przejechać.

Po remoncie. Ile kilometrów zrobić do następnej wymiany oleju ?
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez harry » 18 cze 2007, 17:14

Dokladnie przewody Wn od JC to skandal wytrzymaly 3,5 tys i musilem zmienic na NGK
Pokochalem ja moja madzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 20:45
Posty: 60 (4/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2.0 GTA. 2006

Postprzez VeruS » 19 cze 2007, 06:47

Czołem,

Mazda odpaliła. Wczoraj nią pojeździłem i wszystko sprawiało wrażenie działającego poprawnie... Dzisiaj muszę zrobić 300 km wiec można powiedzieć, że mazda stawi czoła temu do czego została stworzona <jupi>

Teraz przynajmniej mijając klubowiczów gdzieś na trasie nie będę się stresował, że zgubię ich w chmurze dymu jak zrobiłem to ostatnio w warszawie...
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez organo » 19 cze 2007, 21:36

VeruS napisał(a):Dlaczego zębatka jest przecięta skoro zębatka na drugim wałku jest cała...



smarowanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez klajgus » 20 cze 2007, 13:47

Olej bym proponował wymienić już po około 2-2,5 tys km. poza tym przez te 2 tys. km. "oszczędzaj" madzie nie wkręcaj jej na zbyt wysokie obroty, jak sie do tego zastosujesz to powinna ci sie odwdzięczyć stałym poziomem oleju na bagnecie, ja nie dawno tez robiłem remącik i oleju przez owe 2,5 tys. km nic nie wzieła <jupi>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Zbigniew » 20 cze 2007, 14:20

mam mazde 626 comprexa. jutro jade po głowice, bo pękła. koszt: 1200 pln. Dodatkowo uszczelka pod głowice – dobrze że poczytałem wcześniej o Ajusa, więc dzisiaj dojechała wielowarstwowa uszczelka firmu HIPOL (289 PLN). Najdroższa, jaką mieli w sklepie. Mam jedno pytanie: Ta nowa uszczelka ma otwory do kanałów wodnych o średnicy około 2 mm zaś gdy kanały w bloku i głowicy są podłużne (długość "na oko" 12 mm i szerokość ok 3mm) czy to jest normalne?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez tomekrvf » 20 cze 2007, 15:02

organo napisał(a):VeruS napisał:
Dlaczego zębatka jest przecięta skoro zębatka na drugim wałku jest cała...



smarowanie

Nieprawda. Jest to mechanizm kasowania luzu międzyzębnego na kołach zębatych wałków rozrządu.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez buba74 » 20 cze 2007, 16:11

tomekrvf napisał(a):Nieprawda. Jest to mechanizm kasowania luzu międzyzębnego na kołach zębatych wałków rozrządu.

Dokładnie. Do tego ważne, żeby sprężyna , która się między nimi jest nie była zużyta.

klajgus napisał(a):Olej bym proponował wymienić już po około 2-2,5 tys km

Ja bym proponował dużo wcześniej. po remoncie zostaje dużo nieczystości w silniku, mimo, że wydaje się wyczyszczony. Jakieś 1500 to max. Do tego obroty nie powinne przekraczać 4000-4500 tysiąca. Z praktyki wiem, że silnik przy równomiernej jeździe jest dotarty po 1000km..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez organo » 20 cze 2007, 21:35

tomekrvf napisał(a):Nieprawda. Jest to mechanizm kasowania luzu międzyzębnego na kołach zębatych wałków rozrządu.


hmn <glupek2> no coz czlowiek cale zycie sie uczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez VeruS » 21 cze 2007, 08:02

Czołem,

Zrobiłem 800 km. lokalnie nie przekraczałem 3500 RPM z umiarkowanym przyspieszaniem. Na trasie pozwalałem sobie czasami kręcić silnik z prędkością 4000 RPM.

Obserwacje:

1. Olej – jest czyściutki taki jak został wlany i poziom się nie zmienił, przynajmniej nie w sposób widoczny.

2. Spaliny – nie widoczne. Poprzednio na postoju wkręcenie silnika na 3500 RPM powodowało zasłonę dymną połączoną z komora gazową skuteczną na 80 %. Obecnie wkręcenie silnika na 3500 RPM i przytrzymanie go na takich obrotach po czym odpuszczenie na obroty jałowe nie wywołują najmniejszej chmurki dymu czy jakiegoś niepokojącego zapachu.

3. Kultura pracy – silnik zrobił się bardziej elastyczny, przyspiesza zdecydowanie lepiej już na niższych obrotach.

4. Wycieki – cieknie olej z uszczelki pod śrubką na pokrywie zaworów :P

Jestem <jupi>

Pozdrawiam,
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez art3city » 5 lip 2007, 20:35

Ile kosztowała cię ta przyjemność?

Ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu dopisze moje pytanie tutaj.
Problem jest prosty. Kupiłem Mazdę z przegrzanym silnikiem. Wywalona była uszczelka pod głowicą. Uszczelka została wymieniona i zostały splanowane głowice. Niestety nie zostały wymienione uszczelniacze zaworowe.
Problem w tej chwili polega na tym, że mazda pali gigantyczne ilości oleju i zostawia za sobą mega zasłone dymną. Rmont jest konieczny. Moje pytanie jest następujące co nalezy teraz wymienić. Ja widze to w ten sposób

1. Pierścienie olejowe i ciśnieniowe – RIKEN
2. Uszczelniacze zaworowe (jakie?) i docieranie zaworów
3. Uszczelka pod głowicę (jaka?)
4. Uszczelki pod pokrywę zaworów (jakie?)
5 .Filtry oleju itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323