Problem z olejem?troszke kopci

Postprzez atl123 » 22 kwi 2014, 11:41

czy to jest dobry pomysl lać 5w40? on cały czas jezdził na mineralnym a przypominam ze to stary samochod bo z 1998roku i na dodatek przebieg 220tyś;/
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez rafał88 » 22 kwi 2014, 11:58

Ale producent zalecal lac 5w30, takze 5w40 bedzie w sam raz. Ludzie jezdza na 0w30,0w40 i jakos nic sie nie dzieje :) Po mineralnym nic dobrego sie nie dzieje w silniku, uwierz mi bo wiem co u mnie sie wyrabialo. Kopcenie po odpale, pil wiecej niz syntetka i ciezki rozruch jest na takim. ZMienial i sie nie zastanawiaj. Temat o olejach jest i to dluuuuuuuuuuuugi :) Takie oleje 15w40 to do traktorkow a nie silnik PB :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JapanBA » 22 kwi 2014, 19:57

Z tym 0W30 to chyba o mnie chodzi :P
Tak czy siak uszczelniacze sie wysypią momentalnie, ale ogólnie taka zmiana jest na duży plus ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez atl123 » 22 kwi 2014, 20:04

teraz pytanie jesli bierze nieduza ilosc oleju to czy warto wymieniac pierscienie i uszczelniacze i tracic kupe kasy? czy kupic litra oleju i od zmiany do zmiany lac
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez JapanBA » 22 kwi 2014, 20:08

atl123 napisał(a):teraz pytanie jesli bierze nieduza ilosc oleju to czy warto wymieniac pierscienie i uszczelniacze i tracic kupe kasy? czy kupic litra oleju i od zmiany do zmiany lac

O ile kompresja jest dobra a ubytki oleju nie są rzendu 1l na 1kkm to spokojnie można smigać, ale tak jak już pisaliśmy warto zmienić tą oliwę, jak masz wątpliwości co do jazdy na 5W to zmień sobie na 10W, firma tu nie istotna, czy to castrol total czy valvoline, byle cena była dobra :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez atl123 » 22 kwi 2014, 20:13

pojutrze jestem umowiony ze znajomego mechanika ktory zajmuje sie tylko silnikami zobaczym sprawdzimy kompresje itd dam znać
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez rafał88 » 22 kwi 2014, 21:31

JapanBA napisał(a):Z tym 0W30 to chyba o mnie chodzi :P


Bo Ty jest hardkorem ;P Ale jezdziles i malo nie masz przejechane :) a te 5w40 chyba w sam raz:) no 10w40 tez jeszcze ok. Mnie kusi Gulf tak nawiasem mowiac :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JapanBA » 22 kwi 2014, 22:05

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez rafał88 » 22 kwi 2014, 22:23

Dosyc ciekawe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez atl123 » 23 kwi 2014, 08:32

Kurcze panowie zapomnaiłem napisać ze autko stało 2 miesiace nie odpalane moze to,to jest przyczyna ze kopci? wogole to olej w silniku jest czarny jak smoła;/
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez lechuk » 23 kwi 2014, 12:14

Raczej obstawiałbym ze pierścienie przepuszczają.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez oemauto » 23 kwi 2014, 23:09

atl123 napisał(a):wogole to olej w silniku jest czarny jak smoła;/


Czekasz aż zrobi się smalec?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez atl123 » 24 kwi 2014, 07:11

samochod u mechanika prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe lub pierscienie sie zapiekły

Czy orietuje sie ile moze kosztować taka usługa?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez oemauto » 24 kwi 2014, 16:52

atl123 napisał(a):Czy orietuje sie ile moze kosztować taka usługa?


Zależy to od mechanika oraz użytych do naprawy części.

A w sumie to o jaką usługę Ci chodzi? Wymianę uszczelniaczy zaworowych czy pierścieni?
Bo różnica w zakresie naprawy spora, również w kosztach...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez atl123 » 24 kwi 2014, 18:43

A wiec wyszlo mi pomiar 14 , 14 10 ,12

znajomy mechanik mi powiedzial za robote 250zł + czesci i ogolnie wyjdzie okolo 1000zł z cała regenracja głowicy
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez rafał88 » 24 kwi 2014, 19:09

No to masz niezla roznice w kompresji, jak za taka kase to rob ;) wiesz czyms jezdzisz pozniej .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez atl123 » 24 kwi 2014, 20:12

Zaufany mechanik znajomy ogolnie, Robi praktycznie tylko silniki i skrzynie wiec niewiele wezmie odemnie, powiedzial rozbierze silnik i zobaczy co jest nie tak z tymi pierscieniami...Uszczelniacze napewno powiedzial do wymiany i ogolna regenaracja głowicy

na co moge jeszcze liczyc co moze byc ewentualnie nie tak? bo nie wiem ile kasy szykować wiadom ze moze cos wyjsc jak rozbierze silnik;/

Dopisano 24 kwi 2014, 21:51:

Czy ktos by mi pomogł napisac kosztorys czesci ktore mi beda potzrebne przy naprawie mechanik wezmie 250
ale nie mam pojecia co dalej jakie uszczelki itd;/
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez flywin » 24 kwi 2014, 22:25

www.carspeed.pl wycenią ci części takie jakie powinne być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez atl123 » 25 kwi 2014, 07:05

a wiec tak Regenracja głowicy 450zł i dalej nie wiem nie znam sie;p jaki uszczelki??? bo prawdopodobnie mechanik bedzie tez wymienial pierscienie.

Rozrzad dopiero ma przejechane 13 tyś wiec nie bedzie robiony

czyli narazie tego co mi wiaomo to

regenracja głowicy-450zł
uszczelka pod głowice 100zł
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez lechuk » 25 kwi 2014, 16:18

Rozumiem że w regeneracji głowicy jest już uwzględniony koszt nowych uszczelniaczy zaworowych?

Poza tym tak jak piszesz uszczelka pod głowicę ~115zł OE
Jeżeli potrzeba to uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy – każda ok 30zł – ja wymieniałem tylko pod ssącym
Pierścionki RIK ~250zł w carspeedzie, ale podobno można dostać taniej
przy okazji można wymienić panewki korbowodowe ~90zł
W razie potrzeby uszczelka pod pokrywę zaworów ~80zł – zostawiłem starą i nie cieknie :D
Półksiężyce miski 2x70zł – cena zabójcza za taka pierdołę, reanimowałem stare.
Simmeringi wałków rozrządu – ceny nie znam nie wymieniałem

Tak naprawdę to co trzeba wymienić okaże się dopiero po rozebraniu silnika.

Jak już będzie miał wyjęte tłoki to i tak pierścionki bym wymieniał. Koszt nie taki duży a spokój na dłuższy czas.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323