Hamujesz silnikiem z wysokich obrotów=przepustnica zamknięta. Układ rozrządu nadal pracuje-otwiera się zawór dolotowy, tłok idzie w dół w stronę DMP próbując zassać mieszankę. Ale nie ma jak bo przepustnica jest zamknięta-więc ssie wszystkimi szparami co popadnie-olej, opary oleju. Bo nie wyobrażasz sobie chyba żeby wytworzył próżnięArt310 napisał(a):kolego skąd to podciśnienie się bierze w czasie hamowania silnikiem?Rozjaśnij troszkę temat bo pierwszy raz słyszę taką rewelację.
Olej na świecach [BA Z5]
1, 2
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Najpewniej tak będzie... myślę że olej brała od samego początku jak tylko zrobiłeś remont ale nie zauważałeś ubytków bo były niewielkie i dymu mało... Jak chcesz dobre części to zapytaj w Carspeed, tam ci doradzą co i jakie założyć i oczywiście sprzedadzą 
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
i najlepiej z przehonowaniem gładzi żeby pierścienie się prawidłowo osadziły. A wcześniej zmierz owalizację cylindrów, jeśli przekracza 0,05mm to w nominale same pierścienie go nie uzdrowią.lesiux napisał(a):Czyli teraz ratuje mnie tylko wymiana pierścieni?
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
przehonować lekko, tylko po to żeby się ładnie ułożyły pierścienie i założyć nominalne...
hmm, tyle że jeśli już coś było grzebane to nie wiadomo co wyjdzie jak się rozbierze...
pierścienie olejowe załatwia temperatura, przegrzanie lub zły dobór materiałów, uszczelniający i ogniowy są z czegoś innego dlatego wytrzymują więcej.
hmm, tyle że jeśli już coś było grzebane to nie wiadomo co wyjdzie jak się rozbierze...
pierścienie olejowe załatwia temperatura, przegrzanie lub zły dobór materiałów, uszczelniający i ogniowy są z czegoś innego dlatego wytrzymują więcej.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
oraz niewłaściwy olej i złe spasowanie.ProboszczV6 napisał(a):pierścienie olejowe załatwia temperatura, przegrzanie lub zły dobór materiałów,
mają zupełnie inną konstrukcję.ProboszczV6 napisał(a):uszczelniający i ogniowy są z czegoś innego dlatego wytrzymują więcej.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Witajcie, dzisiaj wykręciłem świece i były suche. Ubytek oleju jakiś tam jest, ale to chyba z pokrywy klawiatury bo wokoło jest mokro. Dymi lekko ale jak dodam maksymalnie gazu i puszcze, oczywiście na niebiesko(podobno jest to normalne). Zrobiliśmy próbę olejową. Pomiary wyglądają tak: na 4 cylindrach na sucho 13bar, na mokro ~17bar. Samochód nie jest zbyt silny, wątpię, że ma te 90KM i w dodatku go trochę zalewa jak próbuje maksymalnie przyśpieszyć z niskich obrotów dodając gazu. Przypomnę, że mocno daje z korka wlewu oleju.
Nie wiem co się dzieję... Pali średnio, za drugim razem. Temp ~10 st. C jak widać, więc boję się co będzie na mrozie.
Nie wiem co się dzieję... Pali średnio, za drugim razem. Temp ~10 st. C jak widać, więc boję się co będzie na mrozie.
- Od: 29 paź 2012, 17:42
- Posty: 8
- Skąd: Krosno
- Auto: 323F BA 1.5 1998r po lifcie
Jak hamujesz silnikiem to w całym układzie dolotowym masz dosyć duże podciśnienie co faktycznie przy marnej jakości/zużytych pierścieniach może powodować "zasysanie" oleju.
Sam miałem taki objaw po "nieudanym remoncie silnika przez fahofcóf" parę lat temu w starym autku
A temat przenoszę tam, gdzie jego miejsce.
Sam miałem taki objaw po "nieudanym remoncie silnika przez fahofcóf" parę lat temu w starym autku
A temat przenoszę tam, gdzie jego miejsce.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości