Olej na świecach [BA Z5]

Postprzez rider143 » 5 lis 2012, 22:45

Art310 napisał(a):kolego skąd to podciśnienie się bierze w czasie hamowania silnikiem?Rozjaśnij troszkę temat bo pierwszy raz słyszę taką rewelację.
Hamujesz silnikiem z wysokich obrotów=przepustnica zamknięta. Układ rozrządu nadal pracuje-otwiera się zawór dolotowy, tłok idzie w dół w stronę DMP próbując zassać mieszankę. Ale nie ma jak bo przepustnica jest zamknięta-więc ssie wszystkimi szparami co popadnie-olej, opary oleju. Bo nie wyobrażasz sobie chyba żeby wytworzył próżnię :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesiux » 6 lis 2012, 09:24

ProboszczV6 napisał(a):podobno Hastings powinien być docierany "na ostro"


też to słyszałem, niestety dowiedziałem się już po fakcie.

Czyli teraz ratuje mnie tylko wymiana pierścieni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez ProboszczV6 » 6 lis 2012, 15:21

Najpewniej tak będzie... myślę że olej brała od samego początku jak tylko zrobiłeś remont ale nie zauważałeś ubytków bo były niewielkie i dymu mało... Jak chcesz dobre części to zapytaj w Carspeed, tam ci doradzą co i jakie założyć i oczywiście sprzedadzą :)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 6 lis 2012, 22:00

lesiux napisał(a):Czyli teraz ratuje mnie tylko wymiana pierścieni?
i najlepiej z przehonowaniem gładzi żeby pierścienie się prawidłowo osadziły. A wcześniej zmierz owalizację cylindrów, jeśli przekracza 0,05mm to w nominale same pierścienie go nie uzdrowią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lesiux » 7 lis 2012, 09:32

z tego co wiem to nie ma nadwymiarów do BA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez ProboszczV6 » 7 lis 2012, 23:33

przehonować lekko, tylko po to żeby się ładnie ułożyły pierścienie i założyć nominalne...
hmm, tyle że jeśli już coś było grzebane to nie wiadomo co wyjdzie jak się rozbierze...
pierścienie olejowe załatwia temperatura, przegrzanie lub zły dobór materiałów, uszczelniający i ogniowy są z czegoś innego dlatego wytrzymują więcej.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 8 lis 2012, 00:37

ProboszczV6 napisał(a):pierścienie olejowe załatwia temperatura, przegrzanie lub zły dobór materiałów,
oraz niewłaściwy olej i złe spasowanie.
ProboszczV6 napisał(a):uszczelniający i ogniowy są z czegoś innego dlatego wytrzymują więcej.
mają zupełnie inną konstrukcję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez roofi » 8 lis 2012, 23:22

Witajcie, dzisiaj wykręciłem świece i były suche. Ubytek oleju jakiś tam jest, ale to chyba z pokrywy klawiatury bo wokoło jest mokro. Dymi lekko ale jak dodam maksymalnie gazu i puszcze, oczywiście na niebiesko(podobno jest to normalne). Zrobiliśmy próbę olejową. Pomiary wyglądają tak: na 4 cylindrach na sucho 13bar, na mokro ~17bar. Samochód nie jest zbyt silny, wątpię, że ma te 90KM i w dodatku go trochę zalewa jak próbuje maksymalnie przyśpieszyć z niskich obrotów dodając gazu. Przypomnę, że mocno daje z korka wlewu oleju.

Nie wiem co się dzieję... Pali średnio, za drugim razem. Temp ~10 st. C jak widać, więc boję się co będzie na mrozie. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2012, 17:42
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: 323F BA 1.5 1998r po lifcie

Postprzez Przemek323c » 9 lis 2012, 09:42

17 to bardzo duzo a 13 na wszystkich po rowno to bardzo dobry wynik.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 14 mar 2013, 15:07

Jak hamujesz silnikiem to w całym układzie dolotowym masz dosyć duże podciśnienie co faktycznie przy marnej jakości/zużytych pierścieniach może powodować "zasysanie" oleju.
Sam miałem taki objaw po "nieudanym remoncie silnika przez fahofcóf" parę lat temu w starym autku :(

A temat przenoszę tam, gdzie jego miejsce.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323