Mazda 323f 1.5 ogromne spalanie

Postprzez craven1987 » 25 lis 2011, 19:17

nie przed tylko za czyli przy łączeniu przepływki z filtrem, przed przepływką nie mam żadnej uszczelki bo idealnie wchodzi w rurę
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 19:33
Posty: 21

Postprzez Paweł » 25 lis 2011, 22:06

Lukano napisał(a):Tylko pamiętaj przy zmianie, sondy się nie lutuje, tylko na ściski.

Dlaczego nie można lutować?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez kierownik » 25 lis 2011, 22:11

tak jest napisane w instrukcjach odkąd pamiętam
chyba sonda może przekłamywać po tym zabiegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez craven1987 » 25 lis 2011, 23:01

Jak mi ten przepływomierz nic nie da odłączę ta zasrana sondę i będę wiedział mam nadzieje a jeśli nie no to sory wymiękam nie wiem co jest z tym samochodem i dostaje spazmy :]
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 19:33
Posty: 21

Postprzez rafał88 » 26 lis 2011, 11:54

TO trzeba bylo odrazu zrobic a nie gdybac, doslownie 1 minuta roboty zeby gosc rozlaczyc. A z tym filtrem tak jak ja Ci mowie ojciec mial dziurke i jak lapala lewe powietrze nie dalo sie nia jezdzic szarpanie i wogole a TY nie napisales ze masz takie problemy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 26 lis 2011, 18:01

tco_tm napisał(a):
Lukano napisał(a):Tylko pamiętaj przy zmianie, sondy się nie lutuje, tylko na ściski.

Dlaczego nie można lutować?


podobno kable od sondy są stalowe i ciężko je zlutować, tak słyszałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez craven1987 » 27 lis 2011, 13:19

No ok tylko mam lekki strach żeby ją odłączać jeden koleś mówił ze może mi to zaszkodzić w jakiś sposób dokładnie nie wiem ale tak powiedział
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 19:33
Posty: 21

Postprzez rafał88 » 27 lis 2011, 19:16

Co kur.. pier..i ja tydzien a moze i dluzej jezdzilem z odpieta. Tez sie wahalem odpialem i przynajmnije bylem pewien ze to jest uszkodzone, ale to jak kto lubi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez andrzej-w » 27 lis 2011, 20:10

co mu da odlaczenie sondy? przeciez na odpietej bedzie pil tak samo, albo jeszcze wiecej
btw. u mnie obroty troche skacza na jalowym, z charakterystycznym "prychaniem" z wydechu, tak jakby paliwo sie w nim dopalalo. gdy odlaczam sonde, to silnik pracuje zadzwiwiajaco rowniotko i prychanie nie jest juz tak odczuwalne.. kupilem uzywana sonde i.... jest to samo :P
wiec gdybys sie zdecydowal wymienic sonde, to kupuj nowa ntk/bosh
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez craven1987 » 28 lis 2011, 18:29

Zdecydowałem się na inna stacje diagnostyczną bo ponoć facet jest naprawdę dobry i zobaczy co z moją Madzią jutro zaworze i 2 dni max zostanie u niego wiec zdam relacje po powrocie
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 19:33
Posty: 21

Postprzez Borys » 29 lis 2011, 19:27

craven1987 napisał(a):domyślam się że temat był już poruszany

Dokładnie! Nie zakładamy wątków o tym samym.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez adrian_zaw » 1 gru 2011, 18:33

http://www.sondy-lambda.pl/mazda/105-so ... mazda.html

Kupiłem tą sondę do mojej BA, super cena i z wtyczką. Zatankowałem do pełna i zobaczę ile km zrobię na baku. Jedno co mogę już stwierdzić, to przestał mi silnik szarpać na wolnych obrotach po nagrzaniu, zawsze skakały obroty tak 650-850 a teraz równo 750 się utrzymują :)
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 18:51
Posty: 10

Postprzez andrzej-w » 1 gru 2011, 20:14

no i git, wyglada jak ori, chociaz ja wiem czy warto przeplacac, uniwersalna ntk kosztuje 100we ;)
koniecznie napisz, jak sprawdzisz spalanie
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez adrian_zaw » 1 gru 2011, 23:26

To trochę potrwa, bo pełny bak mam na średnio 2 miesiące :P
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 18:51
Posty: 10

Postprzez blizni129 » 2 gru 2011, 09:58

nie lutuje się przewodów ponieważ sonda oddycha przez przewody. To ,że ciężko to polutować to inna bajka. Trafiłem nawet gdzieś na info, że można polutować ewentualnie przewody od grzałki ale ile w tym prawdy to nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez craven1987 » 2 gru 2011, 19:22

Witam wróciła z diagnozy i sprawa ma się następująco
wynik sondy oscyluje między 0,14v do 0,92
przepływomierz ma od 2.54g/s do 76.53g/s
i jedyny kod błędu P0110 intake air temperature sensor signal error

ponoć zresetował ten błąd ale z tego co mi świta on już jakiś czas temu był i skoro wybija znowu to co to może być i czy to może mieć wpływ na spalanie
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 19:33
Posty: 21

Postprzez andrzej-w » 3 gru 2011, 00:55

odlaczales go przy stozku, o ile dobrze pamietam, to czujnik montowany w boxie filtra powietrza.. mozna go sprawdzic, chyba przez opornosc? w granicy wartosci z manula, niech mnie ktos poprawi jesli sie myle;p dla pewnosci zrob reset jeszcze raz, odlacz aku i trzymaj na heblu kolo minuty ;p
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez mykel » 3 gru 2011, 13:43

adrian_zaw napisał(a):To trochę potrwa, bo pełny bak mam na średnio 2 miesiące :P


zrób 100km na pełnym i znów zatankuj do pełna, wtedy zobaczysz ile Ci wejdzie do baku i będziesz wiedział ile pali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 23:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez craven1987 » 3 gru 2011, 15:50

już ten mechanik po resecie stwierdził że wszystko jest w porządku wiec się okaże wlałem do pełna przejadę 100km i wlejemy znowu i będzie wszystko jasne
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 19:33
Posty: 21

Postprzez craven1987 » 12 gru 2011, 23:58

no więc tak wszystko niby jest ok a spalanie trzyma się na 13 litrów równych wiec nadal sporo teraz za co się zabrać może świece, kable niech ktoś coś doradzi bo mnie już szlag trafia z tym samochodem
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 19:33
Posty: 21

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323