Aparat zapłonowy [BA Z5]

Postprzez organo » 10 maja 2009, 13:22

hehe chlopaki dobre mechaniory tamte po rozkrecali i nie wiedzieli gdzie co bylo po podlaczali jak im pasowalo a pozniej kaput czlowiek nie dosc ze placi ogromne pieniadze za naprawe to jeszcze ciezko dojsc co sie stalo:)
nawet mi do glowy nie przyszlo ze mozna przewody podcisnienia poplatac no fakt ze V6 nie mialem w reku moze tam i jest wszystko obok siebie fakt to taki ze mechaniory daly ciala wiec spokojnie mozna im wyslac granat w paczce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez VeruS » 10 maja 2009, 14:51

Pomimo sporej fantazji ze strony tamtych mechaników, nie przyłączam się do ich wizji świata :).
Sporo się zastanawiałem w jaki sposób można zmusić ich do wyciągnięcia wniosków ze swojej "naprawy" ale nic mi do głowy nie przychodzi. chyba nawet nie ma co dyskutować.

Dzięki orango za wsparcie :).
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez yakuza02 » 16 lis 2009, 13:46

Witam wszystkich moja Kobieta pół roku temu kupiła sobie swoja wymarzona Magde 323f rocznik '95 pojemność 1.5 90KM nie cieszyła się nią długo ponieważ pojawiły się pierwsze kłopoty. Auto odwiedziło kilka warsztatów i wszyscy rozkładają ręce. Najchętniej wymienili by pól silnika nie dając gwarancji sukcesu w usunięciu usterki. Ale do rzeczy może ktoś miał podobne objawy i udało się naprawić. Nasza Madzia ma na maxa wyprzedzony zapłon yyy inaczej w ogóle nie zapali. Po ustawieniu we właściwej pozycji nie ma szans na odpalenie. Auto jest zamulone na niskich obrotach totalny brak mocy i kreci się do max 5tys/min ale to wina zapewne zapłonu i jego ustawienia. Zanim do tego doszło (bo to stan obecny) silnik nie pracował równo obroty falowały miał tak jakby "turboDziure" dławi się przy dodaniu gazu. Po badaniu kompa wyszły błędy sonda lambda, przepływomierz oraz zawór EGR. Sonda oraz przepływomierz wymieniony dalej to samo:( a EGR nie ma już w błędach. Idąc dalej mechanik wymienił świece,przewody,kopułkę,rozdzielacz,filtr Powietrza/Paliwa oraz rozrząd. Łączny koszt części jest już dosyć spory plus ich robocizna a Madzia nadal chora. Obecnie Auto stoi u kolejnego mechanika który mówi ze wymienił by aparat zapłonowy, znowu koszty kolejnej części która wcale nie musi okazać się przyczyną lub powiedział ze dobrze by było znalesc kogoś kto ma to samo auto z tym silnikiem i podmienić na chwile aparat zapłonowy,przepływomierz(nie wiadomo czy sprawny ten kupiony ponieważ używany z Alledrogo) Może byłby ktoś chętny aby nam pomóc? oczywiście nie za darmoszke xD ci "mechanicy" chyba potrafią naprawiać golfy jak słyszą Mazda to od razu CzeskiFilm. A autko kolejny tydzień przestało u czarodzieja ehh


No fajnie, widze dyskusja w pełni, problem rozwiązany, a temat nadal źle nazwany.
Doklejam, żeby nie wywalac do kosza. /Borys
yakuza02
 

Postprzez Lukano » 16 lis 2009, 14:31

Przy tych objawach i wymienionych kablach, kopułce, palcu i świeach zostaje aparat zapłonowy. Tym bardziej, że po zmianie konta wyprzedzenia zapłonu jest lepiej.
tak jak piszesz, trzeba podmienić z kimś aparat zapłonowy na chwilkę i ustawić go w prawidłowej pozycji. Roboty jest na 30 minut i jeden klucz potrzebny. Napisz w spotkaniach regionalnych w temacie krakowskim.
Padający aparat to najczęstsza usterka w tym silniku.
Było w nim kilka rodzai aparatów, musisz na tabliczce najpierw odczytać jaki to jest. Pewnie nieszczęsny P5 lub M3. Jak masz P5 to można go zmienić na P9 który jest lepszy.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez no_fear » 16 lis 2009, 14:49

yakuza02, napisałem PW ;)

btw jak coś to mam zapasowy P5 i lampke strobo do zapłonu... tylko gorzej będzie z czasem i sprzyjającą aurą :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Magdalena » 16 lis 2009, 15:19

----> 323
Ruda czarownica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 00:17
Posty: 2125 (3/5)
Skąd: Z daleka
Auto: 323 P/Małe czarne

Postprzez lesiux » 16 lis 2009, 19:51

jak z kompresją? ja bym sprawdził czy rozrząd dobrze poskładany bo coś podpadają te problemy z odpaleniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Cingular » 16 lis 2009, 19:57

też mam takie wrażenie ze rozrząd może być o jeden ząbek przestawiony albo ten aparat ci umiera podmień aparat i zobaczysz czy coś ruszy czy nie
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 18:23 przez Cingular, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Beny » 16 lis 2009, 20:56

yakuza02 napisał(a):Witam wszystkich moja Kobieta pół roku temu kupiła sobie swoja wymarzona Magde 323f rocznik '95

i te pół roku czekałeś żeby sie zalogować na forum ,dużyy minus,a tu masz skarbnice wiedzy na temat 323f BA. :D

Jeśli no_fear nie pomoże ,a twoi mechanicy sobie nie pradzą odezwij sie do Marcina1Mazda,znajdziesz go w spotkaniach regionalnych Kraków.Ewentualnie dam Ci namiar na mojego mechanika w Krakowie.Ma Z5 na części więc z podmianką aparatu nie powinno być problemu,a jeśli to nie aparat to i tak myślę że poradzi sobie z naprawieniem mazdy.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez puznies0 » 16 lis 2009, 21:33

Ja również stawiam na aparat zapłonowy... tym bardziej że od początku miałeś problemy z falującymi obrotami... sprawdź czy nie był zalany olejem bo może poszła uszczelka na aparacie i dostał kota po zalaniu, a dużo mu nie trzeba...również mam takowy P5 na stanie za niedużą kasę...
Ostatnio edytowano 16 lis 2009, 22:32 przez puznies0, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Lukano » 16 lis 2009, 21:47

Cingular napisał(a):rozżad

Popraw to bo mnie to kole w oczy, a czasami zdarza mi się robić błędy, ale nie aż takie ;)
U mnie jak padł aparat, czyli cewka zapłonowa, tez miałem problemy z paleniem. Aż mazda stanęła na awaryjnych, wróciła na sznurku. Po założeniu używanego aparatu śmiga do dziś.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez yakuza02 » 16 lis 2009, 23:29

dziękuje wszystkim za zainteresowanie :) dzisiaj czekając na zmianę świateł zobaczyłem miło wyglądającego Pana do którego zagadałem przez szybę a siedział On w 323(bez eF) xD okazał się na tyle wyrozumiały iż pojechał wieczorkiem ze mną do mechanika i podmieniliśmy aparat zapłonowy. Ci co myśleli ze to on, mieli racje madzia ożyła yyy ale tylko na chwil kilka bo to nie jej organy xD mam oznaczenie P9 aparatu i od razu pytanie do was czy ma ktoś na stanie taki rarytas? jestem na kupnie i czy musi wyłącznie widnieć P9 ? a może P5 tez się nadaje, Co o tym sądzicie :]
yakuza02
 

Postprzez Lukano » 17 lis 2009, 00:27

P9 i P5 mogą być zamienne. p9 uważany był zawsze za lepszy ;)
ale widać nie w Twoim przypadku ;)
P5 łatwiej bedzie dostać.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Sunrise » 17 lis 2009, 02:42

Lukano napisał(a):P5 łatwiej bedzie dostać.


Na alledrogo prawie same M3 :P P5 mało i o wiele drozsze,ale pewnie i lepsze ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez zieba1982 » 17 lis 2009, 16:13

mogę dać namiary telefoniczne do gości co rozbierają Mazdy,mam od nich kilka rzeczy i nie narzekam na ich obsługę.POZNAŃ i Gorzów Wlkp(okolica)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Lukano » 17 lis 2009, 20:54

Sunrise napisał(a):Na alledrogo prawie same M3 język P5 mało i o wiele drozsze,ale pewnie i lepsze pytajnik

P5 jest więcej w porównaniu do P9 ;)
A M3 nie jest wymienny z P5 i P9.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez grabu122 » 18 lis 2009, 19:35

Tytuł tematu taki jakby w Mazdzie kompletnie zatarł się silnik i to już drugi raz w tym miesiącu :P :P :P , a tu tak powszechna przypadłość jak ten "słynny" aparat :]
Podziwiam inwencję autora z tym zaczepieniem nieznajomego na światłach i poproszenie o podmiankę aparatu :D widać mazdziarze to dobre ludzie <jupi> <lol> <lol> <lol>
Ponoć nawet nówka sztuka siada średnio co 180tys. km..... :| :| :|
I tak się zastawiam, czy jest na tym forum przynajmniej jedna osoba która się "rzuciła" i kupiła oryginalny fabrycznie nowy w ASO, który pewnie stanowiłby 1/3 – 1/4 wartości całej Mazdy <lol> <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Lukano » 18 lis 2009, 20:23

Ja nawet zapytałem ile kosztuje :D
1890 PLN dostępne w ciągu 7 dni ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez no_fear » 18 lis 2009, 21:23

Lukano napisał(a):Ja nawet zapytałem ile kosztuje :D
1890 PLN dostępne w ciągu 7 dni ;)

a za 1000PLN zassane z zagaramicy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Lukano » 18 lis 2009, 23:21

Możliwe :) a byłem w aso w Lublinie :)
To już mniej kosmiczna kwota. tyle był bym skłonny wydać, żeby mieć 100% spokój na 100 tysięcy :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron