Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez persh21 » 26 wrz 2011, 18:16

http://www.youtube.com/watch?v=AplTOXM8fBE
Co to moga byc za bledy bo ja nie mam do tego glowy:/ a najgorsze jest to ze miga tak bez konca;/ ponad godzine sie tak djagnozowalo i wkolo to samo;/ <płacze>
persh21
 

Postprzez mateuszos » 26 wrz 2011, 19:02

Witam,
Podlaczylem dzisiaj opisany tester do zlacza w mojej Mazdzie 323f BA Z5 (1997r) i mam pewne watpliwosci co do interpretacji odczytu, dioda miga w nastepujacy sposob:
– – . – . –
potem dluzsza przerwa i znowu to samo.
Analizujac forum i zalaczone filmiki uznalem ze pierwszy dlugi sygnal oznacza poczatek cyklu, a nastepne sygnaly to: 11, 11, 10, czyli biorac jednosci: 110, po odrzuceniu 1 i 0 (z poczatku i konca) zostaje 1 czyli problem z impulsem zaplonu. Prosilbym kogos o potwierdzenie moich rozwazan, bo mam duze watpliwosci co do ich poprawnosci :)
Dziekuje i pozdrawiam.
mateuszos
 

Postprzez Kermitowski » 11 paź 2011, 18:18

Mam pytanko czy po odpieciu na kostce sondy lambda powinien wyswietlac sie blad bo u mnie nic sie wtedy nie dzieje podlaczone mam dobrze wszystko bo jak odepne np czujnik temperatury przy filtrze powietrza to dioda miga resetuje kompa podpinam czujnik temp dioda mignie raz (czyli tak powinno byc) wylaczam zaplon odlaczam kostke sondy lambda i czytam bledy a bledu nie ma dlaczego tak moze byc?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 01:01
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 12 paź 2011, 07:18

Kermitowski napisał(a):dlaczego tak moze byc?

Tak ma po prostu być.
Jakbyś się trochę przejechał to komp. stwierdziłby wówczas, że jest brak sygnału z sond lambda i wówczas dopiero pokazałby błąd.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez nimbex69 » 24 paź 2011, 16:10

Czy w 323F BA , żeby odczytać kody błędów ABS również potrzeba diody? Niby kontrolka ABS jest, ale jak mostkuję GND i TBS to nic się nie dzieje.
nimbex69
 

Postprzez emilios8 » 25 paź 2011, 10:00

Witam

W mojej 626 GF kontrolka ABS-u nie mryga błędów, udało się je odczytać jedynie przy pomocy diody.
Nawet podpięcie pod skaner u elektryka skończyło się porażką.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez paweldj » 12 lis 2011, 14:53

Witam, mam problem z interpretacją mrugnięć diody, proszę o pomoc

– długie | krótkie

– – | – – – – | – | – – – ||||| – – ||||| i sekwencja powtarza sie

filmik http://www55.zippyshare.com/v/60407155/file.html

Z góry wielkie dzięki.
paweldj
 

Postprzez kastasqad89 » 6 gru 2011, 23:32

panowie i Panie oczywiscie, prosze o male wyjasnienie jesli chodzi o kasowanie bledow, mianowicie mam to robic na zmostkowanym kompie oczywiscie ale czy wciskam hamulec na zapalonym silniku czy na zgaszonym ( z zaplonem czy bez ) i jak dlugo mam utrzymywac obroty pozniej (minute czy az sie wiatrak wlaczy czyli duzy obie pojdzie) ??
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Postprzez pawcio1017 » 6 gru 2011, 23:38

kastasqad89 napisał(a):panowie i Panie oczywiscie, prosze o male wyjasnienie jesli chodzi o kasowanie bledow, mianowicie mam to robic na zmostkowanym kompie oczywiscie ale czy wciskam hamulec na zapalonym silniku czy na zgaszonym ( z zaplonem czy bez ) i jak dlugo mam utrzymywac obroty pozniej (minute czy az sie wiatrak wlaczy czyli duzy obie pojdzie) ??


Nie mów że chciałeś odłaczać samochód na odpalonym silniku <dupa>

Gasisz silnik, wyłączasz zapłon (najlepiej wyjmij kluczyk ze stacyjki), odłączasz ujemną kleme od akumulatora (plusowej nie ruszaj, zebyś zwarcia nie zrobił). Po odączeniu akumulatora wsiadasz do samochodu i wciskasz mocno hamulec trzymając wciśnięty przez około 30sek (jak potrzymasz minute to nie zaszkodzi). Następnie wysiadasz i podłączasz kleme z powrotem do akumulatora – błędy masz skasowane.

P.S – czytanie nie boli – wszystko było wielokrotnie opisywane w tym i wielu innych wątkach <glupek2>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez kastasqad89 » 6 gru 2011, 23:59

napisales tylko o hamulcu a na poczatku tematu jest jeszcze o nagrzewaniu silnika, czyli wg Ciebie nie trzeba go nagrzewac wystarczy trzymac hamulec?
Kleme na wlaczonym silniku tez odlaczysz tylko auto po chwili zgasnie ( probowalem z cienkolu :))
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Postprzez pawcio1017 » 7 gru 2011, 00:10

kastasqad89 napisał(a):napisales tylko o hamulcu a na poczatku tematu jest jeszcze o nagrzewaniu silnika, czyli wg Ciebie nie trzeba go nagrzewac wystarczy trzymac hamulec?
Kleme na wlaczonym silniku tez odlaczysz tylko auto po chwili zgasnie ( probowalem z cienkolu :))


To wiecej nie próbuj, bo sobie możesz narobić sporo kosztów – taka moja rada <oczko> Nic o rozgrzewaniu silnika nie było. Możesz najpierw rozgrzać silnik i dopiero odłączyć akku żeby potem samoadaptacja odbywala sie na ciepłym silniku <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez kastasqad89 » 7 gru 2011, 00:13

2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.


a jednak bylo ze trzeba rozgrzac silnik, dlatego sie pytam jak dlugo utrzymywac obroty. to jest cytat z pierwszej strony o kasowaniu bledow
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Postprzez pawcio1017 » 7 gru 2011, 00:52

kastasqad89 napisał(a):2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.


a jednak bylo ze trzeba rozgrzac silnik, dlatego sie pytam jak dlugo utrzymywac obroty. to jest cytat z pierwszej strony o kasowaniu bledow


Na rozgrzanym silniku odłacz akku, skasuj błędy, podłacz, odpal i potrzymaj z 2 minuty na 2000rpm, nastepnie z 2 minuty na biegu jałowym (może występować falowanie obrotów) po czym przejedź pare klometrów z różnymi prędkościami i obrotami silnika. Wszystko to robi się po to, żeby komputer "pozczytywał" dane z wszystkich obwodów silnika i odpowiednio dostosował dawkę paliwa wg ich wskazań. <oczko> To tak w wielkim skrócie.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez kastasqad89 » 7 gru 2011, 01:12

dzieki :)
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

PostTen post został usunięty przez Leszek 20 sty 2012, 17:37.
Powód: OT

Postprzez djakob » 6 sty 2012, 17:06

A ja mam taki problem.
Kody błędów silnika udało mi się odczytać – tzn nie było co bo nie ma żadnych :)
Ale świeci mi się kontrolka od ABS więc chciałem odczytać błędy, postąpiłem tak jak w opisie i dioda cały czas mi się świeci po włączeniu zapłonu, sprawdzałem wszystko styka i jest dobrze podłączone, w czym może tkwić problem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Siw-y » 6 sty 2012, 17:52

Spróbuj tak:
Kod: Zaznacz cały
    Kody układu ABS


    Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

    1. Wyłączyć zapłon.
    2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
    3. Pomiędzy zaciski FBS i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
    4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
    5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
    6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.


    Kody błędów DTC dla układu ABS

    11 – czujnik obrotów koła PP
    12 – czujnik obrotów koła LP
    13 – czujnik obrotów koła PT
    14 – czujnik obrotów koła LT
    15 – czujnik obrotów koła
    22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
    24 – elektrozawór LP
    26 – elektrozawór PT
    27 – elektrozawór LT
    29 – obwód PP-LT
    30 – obwód LP-PT
    51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
    53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
    61 – jednostka sterująca
    63 – zasilanie
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez djakob » 6 sty 2012, 18:19

Siw-y napisał(a):Spróbuj tak:


Dzięki Kolego! zadziałało :) Po prostu dioda była podłączona do FEN i B+ zamiast FBS i B+.
Wymigało 11 i 12 :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez KLECHA » 15 sty 2012, 11:02

Cześć
Na wstępie skarbnica wiedzy gdzie palucha nie wetkniesz, uważam, że nie jeden "fachowiec" powinien tu zaglądać aby przynajmniej nie partolić.
W żony Premacy 2.0 TDVI 2000r. jakiś czas temu zapaliły się kontrolki z ABS i ręcznego, byłem przekonany, że to czujnik PP lecz zgodnie z instrukcją przeprowadziłem test i wyszły mi błędy 13 i 14 czyli wg legendy tylne koła. Udało mi się wczoraj zdjąć (niestety tylko 1 stronę z drugiej za czorta nie można odkręcić śrub blokujących bęben) bęben hamulcowy i okazuje się, że mam szczęki do wymiany. Myślicie, że powodem świecenia ABS jest ich zużycie ?. W zeszłym roku wymieniałem czujnik T.P.
ABS nie działa, wczoraj łatwo to było sprawdzić...
Dzięki z góry za jakieś info.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 20:51
Posty: 4
Skąd: Pszczyna
Auto: Premacy 2000 TDVI

Postprzez emilios8 » 16 sty 2012, 10:11

Cześć,

Wydaje mi się, że mało prawdopodobne jest żeby dwa naraz padły. Sprawdź czujniki multimetrem.
Jeżeli oporność będzie w normie (u mnie 1380 OHM) to sprawdź napięcie jakie czujnik generuje podczas obracania kołem (Prąd przemienny u mnie na poziomie 2,5 V podczas jazdy z prędkością około 80 KM/h).
Przy obracaniu koła ręką powinno małe napięcie pokazać.
Nie zaszkodzi czujniki poczyścić i dolać płynu hamulcowego a szczęki i tak trzeba wymienić.

Pozdrawiam
Emilios8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323