Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH
moze sprawdz czy mechanik nie dal ciala przy montazu, bo czesci kupiles dobrych i polecanych producentow a czy w sklepie czy na allegro to chyba nie ma wiekszego znaczenia jak masz paragon
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
ja wczoraj sie zdziwiłem jak zdjąłem pokrywę zaworów okazało sie że nie mam żadnej tam rolki prowadzącej tylko każdy wałek rozrządu jest napędzany bezpośrednio z paska czy były wersje takie śilnika Z5 bo własnie taki mam a we wszystkich programach np infotech itp jest w ogóle co innego że wałki rozrzadu są spięte łancuchem pod pokrywą zaworów i z paskiem rozrządu jest połaczone tylko jedno koło wałka i odrazu nasuwa sie pytanie czy pasek kupiony przezemnię do modelu silnika z jednym kólkiem wielowpustowym i rolką prowadzącą będzię pasował do tego z 2 kółkami na wałkach rorządu bo mam dylemat długość będzię ta sama a ilosć zębów inna
:( pomóżcie czy isć wymieniać pasek w sklepie na inny bo kupiłem do tej pierwszej opcji z rolką prowadzoncą sprzedawca twierdził że nie ma różnicy ale ja sie obawiam żeby nie było póżniej zbędnnych kosztów i komedii
- Od: 1 paź 2008, 18:13
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: sprzedana madzia Ba
Jest różnica. Po liftingu silnik przeszedł modyfikację i właśnie wtedy już dwa wałki są napędzane z paska, a nie jak wcześniej jeden, a drugi łańcuszkiem od tego pierwszego. Nie pamiętam ile, ale pasek do wersji po liftingu jest dłuższy o kilka zębów. Jak przeszukasz ten temat to znajdziesz o ile
PS. Zapraszam do działu "Spotkania Regionalne" i odwiedzenia naszego tematu Białostockich spotkań
PS. Zapraszam do działu "Spotkania Regionalne" i odwiedzenia naszego tematu Białostockich spotkań
gadula Napisales ze pasek do wersji po liftingu jest dłuższy o kilka zębów. Mi dzis gosc w sklepie sprawdził VIN i wyszlo ze pasek jest krótszy w wersji po liftingu 98rok . Dłuzszy byl w wersji do 09.1997 .Juz sam nie wiem jaki ma byc... Zamowilem taki jak jest w katalogu i po VIN -ie czyli krótszy.
U mnie 6 ostatnich cyfr VINu to 636061 czyli odpowiada temu linkowi
http://www.allegro.pl/item428219579_roz ... _1997.html
a gosc w sklepie patrzyl i mówil, ze mam rolke zębatą.
Chyba sie pomylił...
U mnie 6 ostatnich cyfr VINu to 636061 czyli odpowiada temu linkowi

a gosc w sklepie patrzyl i mówil, ze mam rolke zębatą.
Ostatnio edytowano 12 lis 2008, 19:38 przez KUCZYS, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 gru 2004, 17:17
- Posty: 107
- Skąd: Polanica Zdrój
- Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12
po lifcie jest krotszy. przed zmianami pasek ma 125 zebow, po zmianach 123
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
dzięki Yooziu Juz sam nie wiem co z tą rolką zębatą...Czy sklepowicz ją zamówił czy tylko cos sobie mruczał pod nosem o niej.W kazdym razie o niej mówil.Ale w linku powyzszym wersji po lifcie jest pasek + 2 rolki. A cos mi sie wydaje ze zamówił 3 rolki ktore idą w wersji do 97.Jutro sie dowiem. 
- Od: 28 gru 2004, 17:17
- Posty: 107
- Skąd: Polanica Zdrój
- Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12
po 98r nie ma rolki zebatej, tylko napinajaca i prowadzaca (ktore sa takie same jak przed liftem)
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
chlopaki zamierzam wymienic kompletny rozrzad do MAdzi 323f BA z 1996 silnik Z5 1.5 16V osttsnie cyfry Vin to 364735
I teraz tak dzis bylem wymieniac paski klinowe dluzszy i krotszy bo mam klime plus wymiana oleju w silniku i skrzyni i wymienilem od razu oring pod kopulka oraz filtr powiwetrza jutro wymieniam TArcze przednie z z klockami
Olej CAstrol MAgnatec 10w40 a do skrzyni wlalem mobil 80w
Przy wymianie paskow zaczelo mi cos cieknac spod pokrywy rozrzadu jakis zielony plyn mysle ze to chlodniczy a raczej na pewno i teraz tak czy mam zatem wymienic od razu pompe wody czy tylko uszczelki pod nia
Cieknie mi tez olej na miske olejowa i mechanik mi powiedzial ze mi cieknie spod symeringu uszczelnienia walu korbowego a poza tym cos mi ten mechanizm sie delikatnie ruszal wyczuwalne byly male luzy:/
Czy zatem trzeba wymienic tylko symering uszczelniajacy czy tez jakies lozysko co tam jest (jesli jest?? jestem nowym uzytkownikem MAdzi i sie ucze:)
I teraz tak jaki komplet rozrzadu kupic jaki mam z 2 rolkami i ta 3 zebata czy tylko 2 rolki???
Jesli mozecie mi cos doradzic bede wdzieczny o nazwy firm poszczegolnych producentow czesci oraz ich przyblizone ceny
czyli pasek, 3 rolki z tego co wiem, symering do walu oraz pompa wody
I teraz tak dzis bylem wymieniac paski klinowe dluzszy i krotszy bo mam klime plus wymiana oleju w silniku i skrzyni i wymienilem od razu oring pod kopulka oraz filtr powiwetrza jutro wymieniam TArcze przednie z z klockami
Olej CAstrol MAgnatec 10w40 a do skrzyni wlalem mobil 80w
Przy wymianie paskow zaczelo mi cos cieknac spod pokrywy rozrzadu jakis zielony plyn mysle ze to chlodniczy a raczej na pewno i teraz tak czy mam zatem wymienic od razu pompe wody czy tylko uszczelki pod nia
Cieknie mi tez olej na miske olejowa i mechanik mi powiedzial ze mi cieknie spod symeringu uszczelnienia walu korbowego a poza tym cos mi ten mechanizm sie delikatnie ruszal wyczuwalne byly male luzy:/
Czy zatem trzeba wymienic tylko symering uszczelniajacy czy tez jakies lozysko co tam jest (jesli jest?? jestem nowym uzytkownikem MAdzi i sie ucze:)
I teraz tak jaki komplet rozrzadu kupic jaki mam z 2 rolkami i ta 3 zebata czy tylko 2 rolki???
Jesli mozecie mi cos doradzic bede wdzieczny o nazwy firm poszczegolnych producentow czesci oraz ich przyblizone ceny
czyli pasek, 3 rolki z tego co wiem, symering do walu oraz pompa wody
Such is life is MAZDA 
- Od: 31 gru 2008, 01:37
- Posty: 15
- Skąd: Gosań
- Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1996r. bord
dzis zakupilem kompletny rozrzad 3 rolki pasek pompa wody plus wszytskieuszczelniacze pod wal korobwy rozrzadu i pokrywe zaworow i wyszlo mi jakies 650 zl
dobra cena
i tak
rolki GMB pasek mitsumoshi pompa gmb a uszczelniacze to nie wiem jak je dostne to napisze jakiej firmy
Teraz tylko znalezc warszatt dobry
i tak
rolki GMB pasek mitsumoshi pompa gmb a uszczelniacze to nie wiem jak je dostne to napisze jakiej firmy
Teraz tylko znalezc warszatt dobry
Such is life is MAZDA 
- Od: 31 gru 2008, 01:37
- Posty: 15
- Skąd: Gosań
- Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1996r. bord
Robiłem rozrząd na tych samych podzespołach co ty. tylko,że ja mam pompe z JC . Wymieniałem we wrześniu i wszystko ładnie chodzi
ja wymieniałem tylko rolke prowadzącą i napinacz. tej zębatej nietrzeba było. Wszystko widać jak sie rozbierze. Dobrze,że kupiłeś pompe,bo jakby ci padła po wymianie to masz kolejne dodatkowe koszty za robocizne
Po wymianie,powinien lekko szumiec pasek. 
ja wymieniałem tylko rolke prowadzącą i napinacz. tej zębatej nietrzeba było. Wszystko widać jak sie rozbierze. Dobrze,że kupiłeś pompe,bo jakby ci padła po wymianie to masz kolejne dodatkowe koszty za robocizne
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
to ja Wam coś takiego napiszę
Pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (na 100.000km) – 125zł, zamiennik
Mitsuboshi (60.000km) – 80zł, Conti 80zł.
Rolka prowadząca gładka GMB (60.000km) – 46zł,
niestety rolek tych co szły na oryginał aktualnie brak, gdy ewentualnie przyjdą, to rolka NTN
(100.000km) -79zł.
Napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK (100.000km) – 79zł, ewentualnie GMB
(60.000km) 39zł
Sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
takie coś polecam
Pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (na 100.000km) – 125zł, zamiennik
Mitsuboshi (60.000km) – 80zł, Conti 80zł.
Rolka prowadząca gładka GMB (60.000km) – 46zł,
niestety rolek tych co szły na oryginał aktualnie brak, gdy ewentualnie przyjdą, to rolka NTN
(100.000km) -79zł.
Napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK (100.000km) – 79zł, ewentualnie GMB
(60.000km) 39zł
Sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
takie coś polecam
- Od: 19 sie 2008, 14:11
- Posty: 94
- Skąd: Czarny Dunajec
- Auto: 323F (BA), 1.5, '98
Dokladnie dolaczam sie do pytania poprzednika. To znaczy ze oprocz napinacza nalezy dokupic jeszcze sprężynę czy ona jest juz w zestawie?
Ja zakupiłem wlasnie taki oto zestaw:
-pasek mitsuboshi 72zl
-rolka prowadząca: GMB 55zł
-rolka napinająca: NSK (oryginalna japońska) 49zł
-rolka zębata: GMB 99zł
-uszczelka pokrywy 35zł Dokuji
tzn ze zeby mechanik mogl przystapic do wymiany musze mu jeszcze dostarczyc ta sprezyne czy czesci ktore kupilem w zupelnosci wystarcza?
Prosze o w miare szybka odpowiedz bo jutro chce jechac do mechanika:)
Ja zakupiłem wlasnie taki oto zestaw:
-pasek mitsuboshi 72zl
-rolka prowadząca: GMB 55zł
-rolka napinająca: NSK (oryginalna japońska) 49zł
-rolka zębata: GMB 99zł
-uszczelka pokrywy 35zł Dokuji
tzn ze zeby mechanik mogl przystapic do wymiany musze mu jeszcze dostarczyc ta sprezyne czy czesci ktore kupilem w zupelnosci wystarcza?
Prosze o w miare szybka odpowiedz bo jutro chce jechac do mechanika:)
- Od: 5 lis 2008, 13:02
- Posty: 17
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V '96
Wystarczą 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
lord_wojt napisał(a):wszytskieuszczelniacze pod wal korobwy rozrzadu
możecie podać ile jest tych uszczelniaczy i jaki koszt? chcę wymienić rozrząd i przy okazji uszczelnić cały silnik, czy oprócz uszczelki pod pokrywę zaworów i simmeringu na aparacie jest jeszcze jakaś uszczelka?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
- Od: 25 sie 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F 1.5 BA 1997
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości