Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)
to jest forum i tu się pisze. nic nie wcięło kolego.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
aaaaa, myślałem że piszesz apropos mojego postu ze zdjęciami. musisz napisać prywatną wiadomość do pioteq, tak będzie najprościej.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Pioteq25
Mam problem, prawdopodobnie podobny do tego ktory opisales bo mniej wiecej sa dokladnie takie objawy. Przede wszystkim z rana maobroty powyzej 2000rpm ale pozniej spadaja i na chwile sa na 1200-1500 a pozniej spadaja juz na 700-800. Do tego te obroty jalowe sa kiepski, tzn faluja jak im sie podoba. Sa za niskie bo jak wlacze klime i nawiew to caly samochod drzy a jak do tego wlacze opuszczanie szyb to spadaja nawet do 500rpm!! Do tego czasem jest cos takiego ze na luzie samoczynnie sie podbijaja na gdzioes na 1000-1200 i samoczynnie opadaja. Co to moze byc??? Dzis czyscilem juz palce i kopulke. Sadze ze to problem podobny do twojego.
Jak bylem w serwisie to facet mi regulowal ta srubka na gorze przepustnicy, ale nie wiem czy w trybie serwisowym czy nie??? W kazdym razie nie podoba mi sie to co sie dzieje.
Co z tym zrobic i jak przede wszystkim???
A tak na marginesie, co jesli podnioslem troche obroty (ok 1000rpm) linka od gazu?? Teraz przynajmniej wlaczajac klime nie wibruje samochod, ale za to obtory po obciazeniu spadaja, tylko ze sda podniesione wiecspadna do takiego poziomu ze ie ma jeszcze drgan (700-800rpm)
?
Mam problem, prawdopodobnie podobny do tego ktory opisales bo mniej wiecej sa dokladnie takie objawy. Przede wszystkim z rana maobroty powyzej 2000rpm ale pozniej spadaja i na chwile sa na 1200-1500 a pozniej spadaja juz na 700-800. Do tego te obroty jalowe sa kiepski, tzn faluja jak im sie podoba. Sa za niskie bo jak wlacze klime i nawiew to caly samochod drzy a jak do tego wlacze opuszczanie szyb to spadaja nawet do 500rpm!! Do tego czasem jest cos takiego ze na luzie samoczynnie sie podbijaja na gdzioes na 1000-1200 i samoczynnie opadaja. Co to moze byc??? Dzis czyscilem juz palce i kopulke. Sadze ze to problem podobny do twojego.
Jak bylem w serwisie to facet mi regulowal ta srubka na gorze przepustnicy, ale nie wiem czy w trybie serwisowym czy nie??? W kazdym razie nie podoba mi sie to co sie dzieje.
Co z tym zrobic i jak przede wszystkim???
A tak na marginesie, co jesli podnioslem troche obroty (ok 1000rpm) linka od gazu?? Teraz przynajmniej wlaczajac klime nie wibruje samochod, ale za to obtory po obciazeniu spadaja, tylko ze sda podniesione wiecspadna do takiego poziomu ze ie ma jeszcze drgan (700-800rpm)
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
przeczyść przepustnicę. masz pewnie zapchane kanaliki przez które przepływa woda, która jeśli jest już nagrzana wyłącza ssanie jak i elekrozawór, który jest kontrolowany pośrednio sondą lambda i również włącza ssanie, gdy samochód jest zimny. pryśnij wd40 w kanały i wyczyść do sucha.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Ale musze zdjac przepustnice??? NIe da sie tego jakos zrobic nie ruszajac jej???
A kolejna sprawa to czujnik TPS i jego regulacja??? Pewnie tez to ttrzerba bedzie zrobic, a niestety bez zdjecia z opisem ciezko bedzie miu zlokalizowac ktore czesci musze szyscic itp.
A kolejna sprawa to czujnik TPS i jego regulacja??? Pewnie tez to ttrzerba bedzie zrobic, a niestety bez zdjecia z opisem ciezko bedzie miu zlokalizowac ktore czesci musze szyscic itp.
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
A mi się wydaje że wszystkie te problemy ze spadaniem obrotów biegu jałowego po włączenu obciązenia to wina silniczka krokowego...
czyszczenie nic tu nie da, może tylko w nielicznych przypadkach...
czyszczenie nic tu nie da, może tylko w nielicznych przypadkach...
-
Gość
Pioteq25 witam czy mógłbym obejrzeć te zdjęcia bo mam taki sam problem ale tylko po rozgrzaniu i jak wyłączam jakiś odbiornik to obroty spadają i autko potrafi zgasnąć ale pojeżdże 5 minut i znowu jest ok i tak na zmianę
- Od: 27 maja 2007, 13:03
- Posty: 13
- Skąd: bytom
- Auto: mazda 323c 95 r
ja bym poprosił o te zdjęcia z pierwszej strony na adres pablitto.faranci@poczta.fm z góry dziękuję
- Od: 27 maja 2007, 13:03
- Posty: 13
- Skąd: bytom
- Auto: mazda 323c 95 r
To jesli ktoss je ma to tez bym poprosil te zdjecia z pierwszej strony na maila: piotr__80@o2.pl
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c46f6eca74
tutaj macie moje fotki. jest na nim przepustnica i widać czarny silnik krokowy. generalnie czysczenie jest b. proste. wystarczy zdjąć przepustnicę i wszystko będzie wiadomo. co do regulacji TPS, to nie wiem co to nawet jest. ja po przeczyszczeniu przepustnicy mam znaczną poprawą, chociaż jeszcze chyba silnik krokowy muszę sprawdzić, bo często na ciepłym silniku mam 1000 obr/min, a jak się w jakieś mega upały rozgrzeje to dopiero wtedy spadają do poprawnych ~750 obr/min
tutaj macie moje fotki. jest na nim przepustnica i widać czarny silnik krokowy. generalnie czysczenie jest b. proste. wystarczy zdjąć przepustnicę i wszystko będzie wiadomo. co do regulacji TPS, to nie wiem co to nawet jest. ja po przeczyszczeniu przepustnicy mam znaczną poprawą, chociaż jeszcze chyba silnik krokowy muszę sprawdzić, bo często na ciepłym silniku mam 1000 obr/min, a jak się w jakieś mega upały rozgrzeje to dopiero wtedy spadają do poprawnych ~750 obr/min
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Wieczorem lub jutro postaram się przywrócić fotki z serwera i z zdjęcia z pierwszej strony będą dostępne.
Obroty na ssaniu przy włączeniu silnika nie mogą przekraczać 2000- prawidłowo wyregulowany krokowy w pierwszych 1-3s utrzyma obroty na poziomie 1800-2000.
Obroty jałowe ustawia się tylko i wyłącznie poprzez śrubę na górze przepustnicy w trybie serwisowym, a nie naciągiem linki
Jak obroty spadają poniżej jałowych (<50-100) na włączonej klimie, to IAC nie działa prawidłowo- sprawdzone- to samo dotyczy wł. długich świateł.
Obroty na ssaniu przy włączeniu silnika nie mogą przekraczać 2000- prawidłowo wyregulowany krokowy w pierwszych 1-3s utrzyma obroty na poziomie 1800-2000.
Obroty jałowe ustawia się tylko i wyłącznie poprzez śrubę na górze przepustnicy w trybie serwisowym, a nie naciągiem linki
Jak obroty spadają poniżej jałowych (<50-100) na włączonej klimie, to IAC nie działa prawidłowo- sprawdzone- to samo dotyczy wł. długich świateł.
Zmienilem dzisiaj swiece na takie z przerwa 0.8mm i jutro zobgaczymy jak to sie bedzie sprawowalo. Przy okazji zobaczylem ze mam aparat zaplonowy firmy Mitsubishi (taki jest tam napis) no i jest to P9, czy tak powinno byc????
Zwarłem tez TEN i GND i pobawilem sie troszke sruba na kolektorze, wykrecilem troszke zeby byly troszke wyzsze obroty i zobaczymy co to zmieni. Powiem jeszcze ze jak zwarlem GND i TEN to obroty podskoczyly gdzies na 900-950 i byly stabilne. A tak normalnie to mialem wczesniej jakies 700-750??? Czy tak powinno byc????
Zwarłem tez TEN i GND i pobawilem sie troszke sruba na kolektorze, wykrecilem troszke zeby byly troszke wyzsze obroty i zobaczymy co to zmieni. Powiem jeszcze ze jak zwarlem GND i TEN to obroty podskoczyly gdzies na 900-950 i byly stabilne. A tak normalnie to mialem wczesniej jakies 700-750??? Czy tak powinno byc????
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Rafal_S napisał(a):Witam!
Czy ktos moze potwierdzic:
czy w silniku Z5 z rocznika 97' nie wystepuje opisywana srubka do regulacji? ktora opisuje Pioteq25.
Jest tez opcja – na ktora licze, ze nie moge jej znalezc
Pozdro....
po liftingu nie ma tej śruby regulacyjnej, sprawdzałem jest całkiem innaczej...
-
Gość
po liftingu nie ma tej śruby regulacyjnej, sprawdzałem jest całkiem innaczej...
Tzn. jak? Możesz zrobić fotki wnętrza przepustnicy po lifcie? Na pewno jest zmieniony minimalnie dolot, ale o samej przepustnicy nic nie wiem.
Tzn. jak? Możesz zrobić fotki wnętrza przepustnicy po lifcie? Na pewno jest zmieniony minimalnie dolot, ale o samej przepustnicy nic nie wiem.
zrobię wieczorem ale mam tylko krokowca razem z tą obudową...Pioteq25 napisał(a):Możesz zrobić fotki wnętrza przepustnicy po lifcie
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości