Remont Z5

Postprzez yama » 23 maja 2007, 14:52

ja mam z5 97 data produkcji 06.12.1996 3generacja 108k km i silnik chodzi jak marzenie kompresja olej /jezdze na volvolain maxlife 10w40 zero wyciekow : ) kwestia uzytkowania przez poprzedniego wlasciciela
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez pawlak32 » 23 maja 2007, 20:28

yama napisał(a):kwestia uzytkowania przez poprzedniego wlasciciela

Jeśli mozna to się niestety nie zgodze :) Problem wystepuje, poniewaz w tych silnikach wypalają się zawory, a kwestia użytkowania ma wpływ, czy stanie się to po przejechaniu 120tys km czy przy 150 tys km. Fakt faktem, iż najwięcej tego typu problemów jest w silnikach Z5... więc coś w tym musi być. A co do wersji po liftingu to dziwi mnie fakt, ze skoro poprawili ten motor to czemu produkowano go przez niecale 2 lata ?? A moze sie myle ?... Inna sprawa są przebiegi. Mnie osobiscie smiesza przebiegi w autach 15 letnich na poziomi 120 tys ... Obejrzyjcie sobie program" Zakup kontrolowany" jak przedstawiaja autko okolo 2001 rocznika to ma juz ono grubo ponad 100 tys wiec jakim cudem samochod 18 letni ma miec 120 ?? No dla mnie jest to nierealne. Czesto widze fotele poprzecierane od wsiadania a przebieg 160kkm i zaden element zawiasu nie jest oryginalny .. no sorry :)) Ale sie rozpisalem. No ale wiadomo, kazdy swoje zachwala. Jesli mozna porusze odrazu jedna rzecz. Mam niezly ubaw czytajac kto ile wyciaga. Posty typu " katalogowo 165 ja w 4 osoby z załadunkiem na gazie 215" to mną rzucają o ziemię. Pozdrawiam i przepraszam za OT :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez Artiks » 23 maja 2007, 20:38

pawlak32 napisał(a):co do wersji po liftingu to dziwi mnie fakt, ze skoro poprawili ten motor to czemu produkowano go przez niecale 2 lata A moze sie myle
No mylisz się . bo Mazda 323F BJ też miala ten motor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez marek » 23 maja 2007, 22:34

pawlak32 napisał(a):Jeśli mozna to się niestety nie zgodze


to jakim cudem faja ma zrobione na silniku Z5 ponad 400kkm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jaksa » 23 maja 2007, 23:02

ArtX napisał(a):Mazda 323F BJ też miala ten motor.
W BJ jest ZL jako 1,5 oraz ZM jako 1,6.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jakubbor » 23 maja 2007, 23:27

czyli w BA jest tylko Z5, niema od 97 do 98 ZL? Jeśli nie to co było zmienione w tym Z5 po 1997 roku? pytam bo chcę kupić 323f ba, najbardziej mi się podoba, tylko ze zaduzro jest awarii z Z5 a 1,8 trudno znaleźć w dobrej cenie. Może jednak coś w Z5 poprawili po 97 roku? face lifting był chyba w 1996 (deska rozdz.) a w 1998 jeszcze dodano nowy znaczek mazdy, moze wraz znim jakieś zmiany w silniku?

a szkoda ze tyle kłopotów z tą z5, bo najładniejsze to auto z tych między którymi wybieram.
A są to:
323f ba
długo nic
corolla (97-2001) 3 drzwiowy
civic (95-2000) 3 drzwiowy
długo nic
almera (95-2000) 3 drzwiowa
golf 3
długo nic
astra 1 hatchback
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 22:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Postprzez Pioteq25 » 23 maja 2007, 23:31

pawlak32 napisał(a):
yama napisał(a):kwestia uzytkowania przez poprzedniego wlasciciela

Jeśli mozna to się niestety nie zgodze :) Problem wystepuje, poniewaz w tych silnikach wypalają się zawory, a kwestia użytkowania ma wpływ, czy stanie się to po przejechaniu 120tys km czy przy 150 tys km. Fakt faktem, iż najwięcej tego typu problemów jest w silnikach Z5... więc coś w tym musi być. A co do wersji po liftingu to dziwi mnie fakt, ze skoro poprawili ten motor to czemu produkowano go przez niecale 2 lata ?? A moze sie myle ?... Inna sprawa są przebiegi. Mnie osobiscie smiesza przebiegi w autach 15 letnich na poziomi 120 tys ... Obejrzyjcie sobie program" Zakup kontrolowany" jak przedstawiaja autko okolo 2001 rocznika to ma juz ono grubo ponad 100 tys wiec jakim cudem samochod 18 letni ma miec 120 ?? No dla mnie jest to nierealne. Czesto widze fotele poprzecierane od wsiadania a przebieg 160kkm i zaden element zawiasu nie jest oryginalny .. no sorry :)) Ale sie rozpisalem. No ale wiadomo, kazdy swoje zachwala. Jesli mozna porusze odrazu jedna rzecz. Mam niezly ubaw czytajac kto ile wyciaga. Posty typu " katalogowo 165 ja w 4 osoby z załadunkiem na gazie 215" to mną rzucają o ziemię. Pozdrawiam i przepraszam za OT :)


Wypalają się zawory?????
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Jaksa » 23 maja 2007, 23:32

jakubbor napisał(a):corolla (97-2001) 3 drzwiowy
Tez ma problemy z łykaniem oleju
jakubbor napisał(a):almera (95-2000) 3 drzwiowa
golf 3
długo nic
astra 1 hatchback
Daj spokój.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez michi » 23 maja 2007, 23:56

jakubbor tak od połowy 97 roku poprawiono ten silnik i z egzemplarzami od tego okresu nie powinno być problemów, także możesz smiało kupować ;) Ofc jak trafisz na zajechany silnik to nic nie pomoże, ale mam nadzieje że to Cię nie spotka ;)

Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Artiks » 24 maja 2007, 06:55

Jaksa napisał(a):W BJ jest ZL jako 1,5
No dobrze jest inna nazwa ale pojemność i moc ta sama,czym ten silnik się różni od "zwyklego" Z5 poza takimi zmianami jak wyeliminowanie halaśliwego lańcucha między walkami rozrządu , trochę zmienionym dolotem itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez amra » 24 maja 2007, 11:41

michi napisał(a):Mylisz się, w Z5 po faceliftingu tj. 97-98 zlikwidowano problem pierścieni
Więc powiedz znajomemu żeby szukał efki z tych lat


michi napisał(a):tak od połowy 97 roku poprawiono ten silnik i z egzemplarzami od tego okresu nie powinno być problemów, także możesz smiało kupować


To to muszę Was Panowie zmartwić. Mam BA z Z5 z II połowy 1997 r. (data produkcji 29.09.1997r.). Jeżdżę nią od 2 lat, początkowo był spokój, brała przyzwoite ilości oleju w granicach 1l. na 10000 km, nie kopciła. Dopiero w czasie ostatniej jesieni zaczął się problem. Kopcenie po nocy na niebiesko, a teraz doszedł coraz większy apetyt na olej (ostatnio dolałam 1l. po 3000 km). Samochód traktuję przyzwoicie, silnik nie jest zażynany, wszystko przy aucie robione jest w odpowiednich terminach u Jaksy. Silnik ma na chwilę obecną przejechane 200.000 km – przebieg prawdopodobnie jest prawdziwy, choć głowy nie dam. Auto sprowadzone jest z Niemiec – jak było tam traktowane, nie wiadomo. Jednak zalanie motodoktorem, czy innym świństwem wyszłoby, jak sądzę, na jaw już po pierwszej wymianie oleju, tymczasem przez półtora roku był święty spokój. A jeżdżę sporo. Obecnie przymierzam się do wymiany silnika, bo w remont raczej bawić się nie będę. A autka zmieniać nie chcę... :)
Pozdrawiam
A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez no_fear » 24 maja 2007, 12:06

Doprecyzowując:
I 1994/04 – 1996/09
II 1996/10 – 1998/04 –> eFki z tego okresu miały zdecydowanie mniejsze problemy z pierścieniami ;)

chociaż jak pisze amra – nie ma reguły...
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Artiks » 24 maja 2007, 12:12

No i proszę... a nie mówiłem :) Te roczniki nie mają jeszcze takich przebiegów, a poza tym te wprowadzone zmiany nijak się mają do rozwiązania problemu kopcenia.
amra napisał(a):Obecnie przymierzam się do wymiany silnika, bo w remont raczej bawić się nie będę

A ja się tak zabawiłem i wyszło mi to na dobre, bo silnik poza pierścieniami, uszczlelkami i uszczleniaczami nie miał zużycia.koszt remontu 1/3 wartości silnika i wytrzyma mi kolejne 200 tys <faja>
no_fear napisał(a):1996/10 – 1998/04 –> eFki z tego okresu miały zdecydowanie mniejsze problemy z pierścieniami
Zobaczymy po 200 tys. poza tym masz najlepszy przyklad tego wyżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez gadula » 24 maja 2007, 13:58

A może jednak SWAP? Sam przechodziłem to ostatnio, i wyszło mi, że koszt pełnego remontu jest taki sam, jak przełożenie silnika z Z5 na BP. A i tak nie ma pewności, że wszystko będzie OK. Zawsze co prawda nie ma pewności, czy nowy silnik będzie dobry. Ale porównując przypadki brania oleju w Z5 a BP, nie jest źle :] U siebie po przejechaniu 2tys km od wymiany oleju, olej nadal jest czyściutki i nic go nie ubyło. W starym Z5, olej byłby już czarny i z pół bagnetu by nie było :|

PS. Dla zainteresowanych SWAPem, kilka przydatnych informacji: link
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Artiks » 24 maja 2007, 14:21

GADULA88 naprawdę imponujące jest to co zrobiłeś <spoko> słyszałem o takim SWAP-ie ale nie mogłem znaleźć żadnych info co gdzie kiedy i dlaczego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez yama » 24 maja 2007, 15:20

do Pioteq25
w sprawie przebiegu no coz ja mam faktury z serwisu ASO do 90k km wiec przebieg jest bardzo prawdopodobny
wypalanie gniazd ogolnie masz racje ale "nowsze ' wersje juz tak szybko sie nie niszcza i spokojnie wystuka sie jeszcze pare km
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez sps-snipers » 31 maja 2007, 09:57

A ja dzis 8:10 oddalem fure do remonttu :( .Bo ostatnio co wlalem 0,5 l oleju i spila to w 300-400 km szok.JUz z nia coraz gorzej bylo.Niebede sie bawil w przekladki silnikow,bo kupisz nastepna pasc i tyle.Zrobie wiem,ze bede jezdzil,a szybko niezamierzam sie z nia rozstawac.Takze brala duzo oleju,z rana niebieska chmurka ale taka slaba,do tego slabiutkie cisnienie.Jak odbiore to powiem co bylo robione i ile kosztowala mnie ta przyjemniosc.A jak pojezdze ,to opisze jak sie sprawuje.A robi mi to [tiiit] dobry mechanik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez nicram323 » 7 cze 2007, 17:57

Witam, u mnie również szykuję się remont silnika (spalanie w mieście 15l, olej 2l na 1000km, dymek lekki itp.) Prosze jeśli ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w Łodzi, szukam dobrego bo mechaników "garażowych" tytaj nie brakuje. Pozdrawiam
Raz na wozie raz w nawozie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2007, 19:11
Posty: 27
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Mx3 v6, 94'

Postprzez Zbigniew » 8 cze 2007, 08:33

miałem mazde 626 w dieslu rocznik 86. Teraz mam 626 comprexa 92 r. Chciałem kupić 323f Z5 ale niestety sie rozmyśliłem. W moich 626 (obu) padały uszczelki pod głowicą i pękały głowice. Co doczytałem się o Z5? Szybko zużywające się pierścienie tłokowe (po ok 150 000 tys km – To miałem kiedyś Łade 2107 i nic takiego sie nie działo) oraz problemy z głowicą (uszczelniacze, pęknięcia, zawory). I przy tym brały ogromne ilości oleju! Myślałem o 323f 2.0 V6, ale też sie doczytałem że jak sie preferuje dynamiczną jazde to zaczyna olej brać. To przepraszam bardzo! JAK NALEŻY JEŹDZIĆ AUTEM O CHARAKTERZE SPORTOWYM Z SILNIKIEM V6 POD MASKĄ??? Widać że chyba wszystkie mazdy z przebiegiem ponad 150 000 tys miały problem z braniem oleju. KISZKA!!!Chyba wróce do starej Łady, albo może jakąś Corse kupie!
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez sołtys » 8 cze 2007, 08:45

Zbigniew napisał(a):Chyba wróce do starej Łady, albo może jakąś Corse kupie!


kup sobie jakiegoś eco-teca zobaczysz że potrafi zjeść 2-3l oleju na 15 kkm <lol> . Problem brania oleju to nie tylko mazda ale większość żle traktowanych silników z 4-rema zaworami na cylinder. :] .

Zbigniew napisał(a):Myślałem o 323f 2.0 V6, ale też sie doczytałem że jak sie preferuje dynamiczną jazde to zaczyna olej brać. To przepraszam bardzo! JAK NALEŻY JEŹDZIĆ AUTEM O CHARAKTERZE SPORTOWYM Z SILNIKIEM V6 POD MASKĄ?


Wszystko sprowadza sie do definicji dynamicznej jazdy jak zamierzasz kręcić z pod każdych świateł do czerwonego pola to przepraszam bardzo, każdy silnik będzie brał. Jak będziesz jeżądził normalnie to V6 nie będzie łykał oleju.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323