Aparat zapłonowy w BA Z5 – zamiana P5 <–> M3

Postprzez norbik88 » 1 lut 2009, 15:03

Witam.Mam problem odnosnie aparatu zaplonowego.Posiadam model P5 ktory nawala i M3 ktory jest dobry.Ma ktos pojecie jak przerobic kostke w M3 tak zeby pasowala w zamian za P5??w M3 jest jedna kostka a w P5 dwie.Moze juz ktos to robil.....prosze o pomoc!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:20
Posty: 33
Skąd: Września
Auto: 323c 1.5 16v 88KM

Postprzez skorpek » 1 lut 2009, 20:57

raczej nie przerobisz... Z tego co ja się zdążyłem zorientować to komputer podaje w inny sposób sterowanie na aparat. Przy P5 masz inną instalację niż w M3.
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez sps-snipers » 1 lut 2009, 22:27

Nie kombinuj tylko szukaj uzywki :) Ja mam u siebie juz 3ci aparat M3 i jeżdże .Wszystkie są wadliwe :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez farciarz » 2 lut 2009, 01:32

sps-snipers napisał(a):Nie kombinuj tylko szukaj uzywki


Ale P5 lub P9 :D ...wtedy będzie bez przeróbek :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez michał87 » 2 lut 2009, 09:33

mam P9
w razei potrzeby prosze dzwonic 6933992264
pozdro
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 50
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Postprzez norbik88 » 2 lut 2009, 22:52

a p9 czym sie rozni od p5??moge kupic p9 i bez problemow zamontowac jak teraz mam p5?? ma ktos na sprzedaz p5??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:20
Posty: 33
Skąd: Września
Auto: 323c 1.5 16v 88KM

Postprzez farciarz » 3 lut 2009, 01:07

norbik88...możesz są to aparaty z tymi samymi wejściami na kostki. Ja zmieniałem u siebie aparat właśnie z P5 na P9 na którym jeżdżę już cztery latka i jak nararie spisuje się całkowicie bez zarzutów :D
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez norbik88 » 3 lut 2009, 21:17

ale zmieniales jego ze tak powiem wnetrze czy poprostu wlozyles P9 zamiast P5 bez zadnego przerabiania i mazda cyka ładnie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:20
Posty: 33
Skąd: Września
Auto: 323c 1.5 16v 88KM

Postprzez farciarz » 4 lut 2009, 01:15

norbik88...poprostu założyłem. Tu masz fotkę tego aparatu

Obrazek
Obrazek

I ostatnia na której wlaśnie widać obie kostki w aparacie P9

Obrazek
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez norbik88 » 5 lut 2009, 00:32

dzieki za zdjecia!!pomogles mi bardzo!!na gg zostawilem wiadomosc!dzieki jeszcze raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:20
Posty: 33
Skąd: Września
Auto: 323c 1.5 16v 88KM

Postprzez Tomek5x » 5 lis 2014, 00:10

Witam.
W moim samochodzie padła iskra. Podejrzenia trafiają na cewkę zapłonową gdyż w ostatnimi czasy dodatkowo auto nie mogło utrzymać się na obrotach i często gasło.

Mam cewkę ale z innego samochodu, ino jest mały problem. Ja oryginalnie miałem p5 a zapasową mam m3. Czy istnieje jakaś możliwość podpięcia tego? Głownie chodzi mi o wtyczki. Moja cewka ma 2 mniejsze, a m3 ma 1 wtyczkę ale większą.

Pozdrawiam

Obrazek
Tomek5x
 

Postprzez rafał88 » 5 lis 2014, 07:52

Napewno instnieje :) Ale po cos sie tak bawic jak mozesz m3 sprzedac a kupic p5 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 5 lis 2014, 10:11

W zasadzie nie powinno być z tym większego problemu ale jakoś nie udało mi się trafić na schematy, gdzie widziałbym różnicę w podłączeniach P5 i M3.
P5 występowały w pierwszych modelach BA, później zaczeli stosować M3
W niektórych modelach były stosowane aparaty P9, które są zamienne z P5
Jest na Forum temat odnośnie naprawy P5 – może skorzystałbyś z tego? ;)

PS. Uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez JapanBA » 9 lis 2014, 14:43

Ja u siebie mam podłączony aparat P9 w miejsce fabrycznego M3...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lis 2014, 20:41

Napisz jak to podłączyłeś to może przyda się innym ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez JapanBA » 9 lis 2014, 21:56

Schemat poniżej...podłączenie banalne.
Załączniki
Z5.PNG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez esina » 3 gru 2014, 15:04

Podłączenie banalne tylko trzeba zrobić lekką roszadę w przewodach (wtyczkach)

a co z przewodem V/R co idzie do PCM styk 4G ?
jeśli zakładam aparat P9 na miejsce M3 to muszę ciągnąć nowy przewód V/R widoczny na shcemacie z PCM do aparatu ?
a jeśli zakładam aparat M3 na miejsce P5 to ten przewód nie musi być podłączony ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez bartek5432100 » 21 gru 2014, 11:32

Witam w mojej mazdzie 323f ba 1.5 wyskoczył mi błąd nr.3 (czujnik położenia wałka rozrządu) dodam jeszcze że mam założony gaz II generacji i autko chodzi normalnie na gazie lecz na benzynie sie dławi jak mocniej wcisne gaz tak więc wyszło na to że może być to czujnik halla lecz jak wiadomo znajduje się w aparacie zapłonowym i nie da się go osobno kupić tylko cały aparat zapłonowy. Lecz jak kupiłem mazde dostałem działający aparat zapłonowy M3 a u mnie jest założony P9 biorąc pod uwage to że da się włożyć M3 w miejsce starszych P5/P9 skorzystałem ze schematu (znajduje sie w załączniku) gdzie jest na dole opisane jak podłączyć piny aby prawidłowo to chodziło lecz gdy tak podłączyłem okazało sie że iskry nie ma najprawdopodobniej dlatego że przewód R nie jest nigdzie podpięty a prowadzi on do cewki w aparacie P9 tak więc moje pytanie jest takie czy ktoś kiedyś już zmieniał tak aparaty zapłonowe i byłbym wdzięczny gdyby powiedział jak to dokładnie zrobił i czy podłączył gdzieś właśnie przewód R
Z góry dzięki za odpowiedz :D
Załączniki
Z5.PNG
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez JapanBA » 21 gru 2014, 14:52

Z P9 na M3 nie zamienisz, z M3 na P9 już tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez bartek5432100 » 21 gru 2014, 15:23

czytałem posty z kiedyś i pisali niektórzy że zmienili stąd między innymi mam ten schemat.
Wiem że jak z M3 zmieniasz na P9/P5 musisz dodatkowo ciągnąć ze styku G4 kabel V/R a odwrotnie to poprostu ułożyć w takiej kolejności jak jest na schemacie a kabel V/R nie musi być podłączony do niczego lecz nie jest opisane co zrobić z kablem R (czerwonym) [Tach Signal] jest on najprawdopodobniej niezbędny do prawidłowego działania cewki oznaczyłem go na schemacie w załączniku.
Chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto tak robił lub się na tym zna i powie co z nim zrobić aby aparat dał iskrę
Załączniki
Z5 (2).png
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323