Silnik się grzeje – dziwny problem

Postprzez pi0trus » 24 maja 2013, 19:02

Witam. Od razu piszę, czytałem temat o grzaniu się silnika, ale ja mam trochę inny problem. Przy normalnej jeździe wszystko jest w porządku, ale gdy jadę powyżej ~110km/h to temperatura zaczyna rosnąć. Dodam, że jak rozkręcę ogrzewanie na max to temperatura spada, lecz jazda latem z ogrzewaniem nie wchodzi w grę <nie> Co to może być?
pi0trus
 

Postprzez flywin » 24 maja 2013, 21:42

zacięty termostat lub zabita chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez pi0trus » 25 maja 2013, 17:35

Ale jakby coś było z termostatem to na postoju chyba też by się grzał?
pi0trus
 

Postprzez puznies0 » 25 maja 2013, 19:25

pi0trus napisał(a):Witam. Od razu piszę, czytałem temat o grzaniu się silnika, ale ja mam trochę inny problem. Przy normalnej jeździe wszystko jest w porządku, ale gdy jadę powyżej ~110km/h to temperatura zaczyna rosnąć. Dodam, że jak rozkręcę ogrzewanie na max to temperatura spada, lecz jazda latem z ogrzewaniem nie wchodzi w grę <nie> Co to może być?


zacznij od najtańszej rzeczy... zmień korek chłodnicy bo może nie odbija i nie puszcza nadmiaru do zbiorniczka, druga sprawa termostat... może się zaciął i jest w połowie zamknięty... sprawdź włącznik wentylatora czy go załącza... jak nie pomoże to zdejmij chłodnicę ( to możesz zrobić wszystko sam) zapakuj jej z jednej strony szlauch w otwór i puść wodę... obserwuj czy z drugiej dziury wypływa mocnym strumieniem czy cieknie jak krew z nosa... pamiętaj żeby po każdorazowym spuszczeniu płynu dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia... jeśli nie będzie to żadna z tych spraw to może być poważniejszy temat czyli uszczelka głowicy,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez pi0trus » 25 maja 2013, 20:14

Trochę tego dużo do sprawdzania, ale dzięki za pomoc :)
pi0trus
 

Postprzez puznies0 » 25 maja 2013, 21:59

pi0trus napisał(a):Trochę tego dużo do sprawdzania, ale dzięki za pomoc :)



niby dużo ale możesz to zrobić w ciągu 2 godzin sam... jak masz własne podwórko to nie musisz nawet zdejmować chłodnicy... wystarczy zdjąć węże obydwa grube, złapać płyn żeby nie wylewać na glebę i zapakować szlauch w górny otwór... czujnik możesz sprawdzić w następujący sposób.. jeśli masz opalarkę to wykręć go i na włączonym zapłonie, bez uruchamiania silnika zacznij go podgrzewać opalarką... jak osiągnie temperaturę przewidzianą do załączenia wentylatora to po prostu go włączy i wyeliminujesz winę czujnika... wcześniej możesz sprawdzić czy wentylator działa podając mu prąd za pośrednictwem 2 kabelków bezpośrednio z akumulatora do kostki... termostat to chyba wiadomo... nie jest droga sprawa ale możesz stary wyjąć i sprawdzić czy się otwiera... najlepiej wrzucić go do garnka z wodą na gazie bo samo zalanie wodą z czajnika może nic nie dać i nie osiągnie temp odpowiedniej do otwarcia się termo...

po wszystkim pamiętaj żeby odpowietrzyć dokładnie układ... ustawiając temp ogrzewania na ciepłe ale nie włączaj wentylatora i silnik ma chodzić aż wentylator chłodnicy się uruchomi...( patrz na temperaturę silnika , wskaźnik ma być dokładnie na środku) w międzyczasie naciskaj grube węże żeby przyspieszyć wydalanie powietrza z układu... obydwa węże finalnie mają mieć taką samą temperaturę i nie mogą puchnąć... to musisz kontrolować... na początku odpowietrzania nie zakręcaj korka chłodnicy i dolewaj mu płynu aż przestanie go wciągać, jak przestanie to zakręcasz i uzupełniasz w zbiorniku pomiędzy kreski i czekasz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Marek 161BD081 » 29 maja 2013, 12:03

pi0trus – proszę na przyszłość o zaznajomienie się z podziałem Forum.

Nie zaszkodziłoby też jakbyś uzupełnił profil o swoją lokalizację.

Temat przeniosłem do właściwego działu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 29 maja 2013, 13:02

puznies0 napisał(a):po wszystkim pamiętaj żeby odpowietrzyć dokładnie układ... ustawiając temp ogrzewania na ciepłe


Nie ma sensu dawac ogrzewania na cieplo bo nie ma tam zadnego zaworu ktory blokuje przelyw.
Przemek323c
 

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

Postprzez Marek 161BD081 » 30 maja 2013, 23:19

Panowie – chcecie sobie podyskutować to używajcie PW a nie robiąc zbędne OT w temacie!
Każdy ma trochę racji ale to nie miejsce na tego typu dyskusje!

Proszę sie trzymać tematu!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323