Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez 1wilq » 29 lis 2012, 16:14

kupiłem używkę za 85 zł z przesyłka.. bo oryginalny krzykneli mi 1300 a zamiennik ponad 900 .. :D wiec..
jak włoże to pochwalę się czy działa..
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 12:22
Posty: 29
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5

Postprzez ewemarkam » 30 lis 2012, 14:09

Kolego z tego co widzę, padłeś ofiarą wystrzału gazu. Wymień kable i świece. Bo aparat już wymieniłeś. Dbaj o stan układu zapłonowego inaczej znów będziesz miał taką przygodę.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez 1wilq » 30 lis 2012, 21:42

To rozumiem że to nie jest przepływomierz tylko kable i świece? Czy i to i to?
I tak przepływkę już kupiłem, wiec najwyżej jak się okaże że to nie to to wymienie swiece i kable..

a co z filtrem paliwa???

a swoją drogą to silnik pracował na BENZYNIE i STRZELIŁ wiec nie wiem czy to był strzał gazu.. ale może źle mówię (nieupieram się )

mam zdjęcie mojego przepływomierza.. nie ma tak jakby tego drucika (czujnika) dlatego myślałem, że pierwsza rada jaką kolega mi podał była/jest słuszna.

Czekam narazie na przepływomierz.. jest weekend wiec niestety pewnie dostane go poniedziałek/ wtorek wtedy napisze co i jak.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 12:22
Posty: 29
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5

Postprzez Crashu » 4 gru 2012, 22:02

Witam, mam następujący problem.
Od kilku dni doskwiera mi straszliwe szarpanie, na każdym biegu (najgorzej na 1 i 2). Żeby w ogóle ruszyć trzeba dać ostro w pedał, bo przy normalnym stopniowym przyspieszaniu obroty strasznie skaczą i buja całą magdą. Oprócz tego zauważyłem spadek mocy, strasznie powoli dochodzi do 2k rpm, ruszam jak rowerzysta, potem jako tako idzie, dojdzie do 4 i praktycznie koniec. Podczas szarpania czasem na ułamek sekundy mrygnie kontrolka akumulatora i potrafi również zgasnąć. Na początku było tak tylko na 1 biegu, ale wystarczyło wrzucić 2 i śmigała normalnie, od wczoraj, każdy bieg, praktycznie te same objawy. Zarówno na benzynie jak i na gazie to samo.
Świece ngk wymieniane tydzień temu ( od 3 lat używam bkr 6e – 0 problemu)
kable wymieniane 2,5+ lat temu
palec +kopułka 2,5+ lat temu

akumulator względnie nowy

jakieś pomysły czego to może być wina?

p.s. Użyłem opcji szukaj – nie znalazłem odp na moje pytanie.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2010, 17:28
Posty: 41
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98'

Postprzez puznies0 » 4 gru 2012, 22:04

Crashu napisał(a):Witam, mam następujący problem.
Od kilku dni doskwiera mi straszliwe szarpanie, na każdym biegu (najgorzej na 1 i 2). Żeby w ogóle ruszyć trzeba dać ostro w pedał, bo przy normalnym stopniowym przyspieszaniu obroty strasznie skaczą i buja całą magdą. Oprócz tego zauważyłem spadek mocy, strasznie powoli dochodzi do 2k rpm, ruszam jak rowerzysta, potem jako tako idzie, dojdzie do 4 i praktycznie koniec. Podczas szarpania czasem na ułamek sekundy mrygnie kontrolka akumulatora i potrafi również zgasnąć. Na początku było tak tylko na 1 biegu, ale wystarczyło wrzucić 2 i śmigała normalnie, od wczoraj, każdy bieg, praktycznie te same objawy. Zarówno na benzynie jak i na gazie to samo.
Świece ngk wymieniane tydzień temu ( od 3 lat używam bkr 6e – 0 problemu)
kable wymieniane 2,5+ lat temu
palec +kopułka 2,5+ lat temu

akumulator względnie nowy

jakieś pomysły czego to może być wina?

p.s. Użyłem opcji szukaj – nie znalazłem odp na moje pytanie.

pzdr


może aparat mówi papa... ale wcześniej spróbuj wyczyścić krokowca i przepustnicę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Crashu » 5 gru 2012, 08:56

No mam nadzieje, że jeszcze nie mówi papa :P :P ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2010, 17:28
Posty: 41
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98'

Postprzez krzysek71 » 5 gru 2012, 09:30

proponuję na początek wybłyskać kody usterek a potem zabierać się do naprawy <rotfl>

Dopisano 5 gru 2012, 08:32:

a przypadkiem nie miałeś strzału na gazie !!!! <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Crashu » 5 gru 2012, 10:50

Nie, gaz mi nigdy nie strzelał ;P Ogólnie nie miałem z nim problemów, ale mówie usterka jest identyczna zarówno na benzynie jak i na gazie, także to raczej nie wina instalacji gazowej.

Co jeszcze zauważyłem, po wciśnięciu sprzęgła (zmiana biegów czy też hamowanie), obroty spadają praktycznie do 0 i wtedy potrafi zgasnąć całkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2010, 17:28
Posty: 41
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98'

Postprzez krzysek71 » 5 gru 2012, 14:03

nie chodziło mi o instalację lecz o przepływomierz proponuję wybłyskaj błędy A jaką masz instalację gazową ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Crashu » 5 gru 2012, 14:26

Najlepiej by było jakby to była wina kabli;D A staga 300 ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2010, 17:28
Posty: 41
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98'

Postprzez krzysek71 » 5 gru 2012, 15:01

spryskaj kable spryskiwaczem z wodą i patrz czy nie mają przebicia na obudowę najlepiej w ciemnym miejscu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez luki_92_92 » 5 gru 2012, 16:48

A objawy są zawsze czy tylko na ciepłym silniku? Miałem tak samo z tym że tylko na ciepłym, jak się poczekało aż ostygnie to znów do nagrzania jeździło normalnie, winny był aparat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Crashu » 5 gru 2012, 17:51

Po próbie pryskania wodą mogę dodać, że jest przebicie w 1 miejscu, skaczę między dwoma kablami przy samym aparacie zapłonowym. Żadnej dystkoteki nie było :P

Objawy występują przez CAŁY CZAS, na zimnym, ciepłym, letnim itp ;P Na zimnym jest właściwie gorzej ;P
Objawy występują tylko podczas jazdy, jak stoi to ciężko cokolwiek zauważyć nawet przy zwiększaniu obrotów nic sie nie dzieje specjalnego.

Lipna sprawa z tym sprzęgłem, że jak się wciska to obroty spadają do 0 i może zgasnąć, przy redukcji na zakrętach jak gaśnie, kierownica się blokuje i pozdro ;P i w obawie przed rowami jeżdżę teraz powoooooli :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2010, 17:28
Posty: 41
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98'

Postprzez luki_92_92 » 5 gru 2012, 18:01

No to na początek wymień przewody a jak nie pomoże to wtedy sprawdź aparat :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez krzysek71 » 5 gru 2012, 18:04

czyli masz przebicie wymień kable lub je podmień i zobaczysz różnicę lub morze być kopółka pęknięta <jupi> :P

Dopisano 5 gru 2012, 17:06:

w najgorszym przypadku cewka ci od tego przebicia padła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez 1wilq » 5 gru 2012, 20:08

przepływomierz przyszedł.. wyjąłem stary.. włożyłem nowy.. odpaliłem samochód... wszystko DZIAŁA!!! <jupi> <jupi> <jupi> wiec dziękuję Bardzo Tadziolowi za rade i pomoc!!! :)
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 12:22
Posty: 29
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5

Postprzez Bartek1983 » 9 gru 2012, 14:36

Witam serdecznie wszystkich użytkowników kupiłem Mazde 323f II motor 1500 benzyna 88 km.
Przeczytałem już wszystkie wątki dotyczące problemu szarpania . Co zrobiłem dotychczas:
Rozrząd – sprawdzony ustawiony poprawnie
Zapłon – sprawdzony ustawiony poprawnie
Przepływomierz podmieniony ze sprawnego auta – bez zmian
Przepustnica wyczyszczona
Silnik krokowy wyczyszczony
Sonda podłączona pod komputer-działa poprawnie
Auto po podłączeniu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów
Przewody wysokiego napięcia nowe
Świece sprawdzane i czyszczone
Proszę o pomoc nie wiem co mam dalej robić niby taka banalna usterka , jeżdżę z tym od mechanika do mechanika i nic !
Auto szarpie na niskich obrotach ale tylko na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimne rano przez chwile chodzi normalnie,zaraz po rozgrzaniu zaczyna się szarpanie.Jedak jadąc powyżej 90km/h auto zachowuje się normalnie.
Mam nadzieje że ktoś z użytkowników forum miał podobne objawy i coś mi podpowie :( :(
Początkujący
 
Od: 9 gru 2012, 14:25
Posty: 12
Auto: Mazda 323f II 1998 rok silnik 1.5 benzyna

Postprzez adamdrift92 » 9 gru 2012, 14:54

Ja miałem podobnie, na ciepłym, do 2k obrotów szarpał, zmniejszyłem prześwit na świecach, pomogło na miesiąc i teraz znowu mi się tak dzieje <płacze>
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 10:00
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BA 1,5 16v (Z5) '96
Okolice Poznania

Postprzez Bartek1983 » 9 gru 2012, 15:08

Też już nie wiem kolego co robić,okazuje się że niby tak proste i banalne auto do tego stare rocznikowo gdzie każdy mechanik powinien dać sobie rade a tu się okazuje że nie wiadome co się z nim dzieje....
Początkujący
 
Od: 9 gru 2012, 14:25
Posty: 12
Auto: Mazda 323f II 1998 rok silnik 1.5 benzyna

Postprzez ProboszczV6 » 9 gru 2012, 16:57

Luzy na zaworach sprawdzone? czy dolot za przepływomierzem jest szczelny? czy wężyki od odmy i podciśnienia są szczelne?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron