Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Ja swojego X9 diagnozuje podłączając się interfejsem ELM327 dostępnym do kupienia na alledrogo.
Myślę, że twoje autko też w ten sposób powinno się dać zdiagnozować ale ... niestety gwarancji na to nie dam.
Myślę, że twoje autko też w ten sposób powinno się dać zdiagnozować ale ... niestety gwarancji na to nie dam.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czy to jest złącze OBD II?
http://zapodaj.net/28371671c41a9.jpg.html
http://zapodaj.net/28371671c41a9.jpg.html
Mazda 323f 1.6 2001r.
- Od: 9 sie 2011, 19:53
- Posty: 12
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.
Tak – to jest złącze diagnostyczne OBD-II.
Kupuj (lub wypożycz) interface i soft i sobie obadaj silnik![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Kupuj (lub wypożycz) interface i soft i sobie obadaj silnik
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Chyba najlepiej mieć "SCAN XL" z dodatkiem do Mazdy.
Ale nawet zwykła wersja odczyta ci podstawowe rzeczy dotyczące błędów.
Ja miałem tylko trochę problemów z łączeniem się ze starszymi dieslami z M6 a reszta mazd bez kłopotów sobie "gadała".
Ale nawet zwykła wersja odczyta ci podstawowe rzeczy dotyczące błędów.
Ja miałem tylko trochę problemów z łączeniem się ze starszymi dieslami z M6 a reszta mazd bez kłopotów sobie "gadała".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
czy jest możliwe ze 323F BA poliftowa może mieć złacze OBDII czy tylko mazdowskie złacze 16 pinowe z kodami 4 cyfrowymi?? bo męczy mnie to niesamowicie a interface OBDII bardzo ułatwiłby diagnostykę
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):czy jest możliwe ze 323F BA poliftowa może mieć złacze OBDII czy tylko mazdowskie złacze 16 pinowe z kodami 4 cyfrowymi?? bo męczy mnie to niesamowicie a interface OBDII bardzo ułatwiłby diagnostykę
Do diagnostyki mojej 626 używam ELM 327 z przejściówką OBD2 --> stare złącze mazdowskie.
Działa do odczytu błędów silnika a ABS-u już nie da rady tym zdiagnozować. Ale do podstawowej diagnostyki wystarczy.
Przejściówka:
http://viaken.pl/pl/adaptery-z-obd2/ada ... 7-pin.html
dzięki za linka już kiedyś szukałem takiej przejściówki ale trafiłem tylko na same wtyczki na tej stronie, a za tyle pieniędzy to chyba się skusze bo patrzenie na to mruganie mnie do szewskiej pasji doprowadza
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
panowie nie wiem czy będzie działać diagnostyka ,ponieważ
zobacz sobie gniazdo w mazdzie
![Obrazek](http://strony.aster.pl/pcg/mazdaspeed/dc.png)
a na stronie połączenie pinów
![Obrazek](http://www.viaken.pl/allegro/obd2mazda.jpg)
nie nawet wziętego pinu B+, GND, TBS
nie wiem jak się sprawdza błędy w 626, może tak samo jak w 323F ale mi się wtydaje ze to nie będzie działać ,
fajnie jakby grało to sam bym kupił przejściówkę na Elma pozdrawiam
zobacz sobie gniazdo w mazdzie
![Obrazek](http://strony.aster.pl/pcg/mazdaspeed/dc.png)
a na stronie połączenie pinów
![Obrazek](http://www.viaken.pl/allegro/obd2mazda.jpg)
nie nawet wziętego pinu B+, GND, TBS
nie wiem jak się sprawdza błędy w 626, może tak samo jak w 323F ale mi się wtydaje ze to nie będzie działać ,
fajnie jakby grało to sam bym kupił przejściówkę na Elma pozdrawiam
zakupiłem to i czekam na odbiór bo akurat jestem w tygodniu w krakowie i spróbuje to sparzyć z to ze swoją mazdą i dam znać czy gada z komputerem na ScanXL, jestem dobrej myśli
a co do sprawdzania błędów to mazda ma we wszystkich samochodach praktycznie ten sam system samodiagnostyki elektronicznej przynajmniej tak twierdzi książka którą dorwałem o diagnostyce więc sprawdzanie powinno odbywać się tak samo zależy to mysle tylko od rodzaju gniazda diagnostycznego bo to ustala rozmieszczenie pinów
a co do sprawdzania błędów to mazda ma we wszystkich samochodach praktycznie ten sam system samodiagnostyki elektronicznej przynajmniej tak twierdzi książka którą dorwałem o diagnostyce więc sprawdzanie powinno odbywać się tak samo zależy to mysle tylko od rodzaju gniazda diagnostycznego bo to ustala rozmieszczenie pinów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Proponuję zapoznać się z tematem:
Dziwny schemat złącza diagnostycznego Mazda 626GF
Było tam trochę wyjaśnione o diagnostyce via ELM![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Dziwny schemat złącza diagnostycznego Mazda 626GF
Było tam trochę wyjaśnione o diagnostyce via ELM
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
flywin napisał(a):no tak ale w BA jest FEN/B+ ale wtyczka obd2 to Mazda nie ma B+ jak i GN
możliwe ze porostu B+ nie pokazują bo jako zasilanie
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem cię.
Owszem – interface nie łączy się z pinami FEN ani TEN.
Jedynie z rysunku zamieszczonego wcześniej z MEN (ciekawe po co?), zasilaniem (B+ i GND) oraz z dwoma nieopisanymi pinami złącza "mazdowskiego".
Popatrz na link co dałem wcześniej i zobaczysz, że jest to to samo (pomijam użycie pinu MEM).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
no tak tylko ECU podaję błędy poprzez poprzez zmostkowanie w TEN z GND i diody z B+ z FEN
a interfejs ma TEN FEN i tyle bez GND i B+ to skąd interfejs ma wziąć +12V i Mase?
bo z schematu wynika ,że nie ma tak samo przeciesz musi jakoś auto wejść w tryb Serwisowy? czy się mylę?
a interfejs ma TEN FEN i tyle bez GND i B+ to skąd interfejs ma wziąć +12V i Mase?
bo z schematu wynika ,że nie ma tak samo przeciesz musi jakoś auto wejść w tryb Serwisowy? czy się mylę?
Mylisz się nieco flywin
Po pierwsze popatrz na wtyczkę i jej numerację "odwrotnie" (jak w lustrzanym odbiciu") to nr pinów będą się zgadzały![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Poza tym do diagnostyki OBDII nie są używane piny TEN czy FEN![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
I komp silnika w takim wypadku nie wchodzi z żaden tryb serwisowy.
Warunkiem diagnostyki OBD-II w starszych Mazdach jest obezcność w złączu tych dwóch nieoznaczonych pinów (patrz rysunek na poprzedniej stronie).
Jeśli tam nie ma nic to pozostaje nam tylko diodka LED lub jakiś bardziej zaawansowany (i zarazem droższy!) tester.
Po pierwsze popatrz na wtyczkę i jej numerację "odwrotnie" (jak w lustrzanym odbiciu") to nr pinów będą się zgadzały
Poza tym do diagnostyki OBDII nie są używane piny TEN czy FEN
I komp silnika w takim wypadku nie wchodzi z żaden tryb serwisowy.
Warunkiem diagnostyki OBD-II w starszych Mazdach jest obezcność w złączu tych dwóch nieoznaczonych pinów (patrz rysunek na poprzedniej stronie).
Jeśli tam nie ma nic to pozostaje nam tylko diodka LED lub jakiś bardziej zaawansowany (i zarazem droższy!) tester.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Niestety – z ELM'a nie skorzystasz (tak jak i ja w "efce").
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Szczerze to nie mam pojęcia ale nie widzę przeszkód aby "gadało".
Trudniej jest się "dogadać" ELM'owi ze starszymi autkami.
Przykładowo z M6 siwego nie chciał się łączyć ale z nieco nowszą kol. Eszo67 już "dogadał" się bez kłopotów.
Trudniej jest się "dogadać" ELM'owi ze starszymi autkami.
Przykładowo z M6 siwego nie chciał się łączyć ale z nieco nowszą kol. Eszo67 już "dogadał" się bez kłopotów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości