Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez maciobrd » 16 maja 2012, 12:38

No jest takie złącze. Z góry przepraszam jeżeli moje pytanie wyda się głupie, ale czy w takim przypadku nie zdiagnozuje samodzielnie błędów?
Mazda 323f 1.6 2001r.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 19:53
Posty: 12
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 16 maja 2012, 12:47

Ja swojego X9 diagnozuje podłączając się interfejsem ELM327 dostępnym do kupienia na alledrogo.
Myślę, że twoje autko też w ten sposób powinno się dać zdiagnozować ale ... niestety gwarancji na to nie dam.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maciobrd » 16 maja 2012, 18:27

Czy to jest złącze OBD II?
http://zapodaj.net/28371671c41a9.jpg.html
Mazda 323f 1.6 2001r.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 19:53
Posty: 12
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 16 maja 2012, 22:40

Tak – to jest złącze diagnostyczne OBD-II.
Kupuj (lub wypożycz) interface i soft i sobie obadaj silnik :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maciobrd » 17 maja 2012, 20:27

A diagnostyka tym kablem przechodzi bez problemów? Czytałem gdzieś, że jest problem z dobraniem odpowiedniego oprogramowania.
Mazda 323f 1.6 2001r.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 19:53
Posty: 12
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 18 maja 2012, 07:42

Chyba najlepiej mieć "SCAN XL" z dodatkiem do Mazdy.
Ale nawet zwykła wersja odczyta ci podstawowe rzeczy dotyczące błędów.
Ja miałem tylko trochę problemów z łączeniem się ze starszymi dieslami z M6 a reszta mazd bez kłopotów sobie "gadała".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 19 maja 2012, 13:05

czy jest możliwe ze 323F BA poliftowa może mieć złacze OBDII czy tylko mazdowskie złacze 16 pinowe z kodami 4 cyfrowymi?? bo męczy mnie to niesamowicie a interface OBDII bardzo ułatwiłby diagnostykę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez emilios8 » 19 maja 2012, 21:35

Garbage1989 napisał(a):czy jest możliwe ze 323F BA poliftowa może mieć złacze OBDII czy tylko mazdowskie złacze 16 pinowe z kodami 4 cyfrowymi?? bo męczy mnie to niesamowicie a interface OBDII bardzo ułatwiłby diagnostykę


Do diagnostyki mojej 626 używam ELM 327 z przejściówką OBD2 --> stare złącze mazdowskie.
Działa do odczytu błędów silnika a ABS-u już nie da rady tym zdiagnozować. Ale do podstawowej diagnostyki wystarczy.

Przejściówka:
http://viaken.pl/pl/adaptery-z-obd2/ada ... 7-pin.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez Garbage1989 » 20 maja 2012, 00:20

dzięki za linka już kiedyś szukałem takiej przejściówki ale trafiłem tylko na same wtyczki na tej stronie, a za tyle pieniędzy to chyba się skusze bo patrzenie na to mruganie mnie do szewskiej pasji doprowadza
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez flywin » 20 maja 2012, 10:36

panowie nie wiem czy będzie działać diagnostyka ,ponieważ
zobacz sobie gniazdo w mazdzie
Obrazek

a na stronie połączenie pinów

Obrazek

nie nawet wziętego pinu B+, GND, TBS

nie wiem jak się sprawdza błędy w 626, może tak samo jak w 323F ale mi się wtydaje ze to nie będzie działać ,

fajnie jakby grało to sam bym kupił przejściówkę na Elma pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Garbage1989 » 20 maja 2012, 13:46

zakupiłem to i czekam na odbiór bo akurat jestem w tygodniu w krakowie i spróbuje to sparzyć z to ze swoją mazdą i dam znać czy gada z komputerem na ScanXL, jestem dobrej myśli

a co do sprawdzania błędów to mazda ma we wszystkich samochodach praktycznie ten sam system samodiagnostyki elektronicznej przynajmniej tak twierdzi książka którą dorwałem o diagnostyce więc sprawdzanie powinno odbywać się tak samo zależy to mysle tylko od rodzaju gniazda diagnostycznego bo to ustala rozmieszczenie pinów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 07:47

Proponuję zapoznać się z tematem:
Dziwny schemat złącza diagnostycznego Mazda 626GF
Było tam trochę wyjaśnione o diagnostyce via ELM :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 12:42

no tak ale w BA jest FEN/B+ ale wtyczka obd2 to Mazda nie ma B+ jak i GN
możliwe ze porostu B+ nie pokazują bo jako zasilanie
@Garbage1989 napisz jak ci się uda ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 13:13

flywin napisał(a):no tak ale w BA jest FEN/B+ ale wtyczka obd2 to Mazda nie ma B+ jak i GN
możliwe ze porostu B+ nie pokazują bo jako zasilanie

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem cię.
Owszem – interface nie łączy się z pinami FEN ani TEN.
Jedynie z rysunku zamieszczonego wcześniej z MEN (ciekawe po co?), zasilaniem (B+ i GND) oraz z dwoma nieopisanymi pinami złącza "mazdowskiego".
Popatrz na link co dałem wcześniej i zobaczysz, że jest to to samo (pomijam użycie pinu MEM).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 14:39

no tak tylko ECU podaję błędy poprzez poprzez zmostkowanie w TEN z GND i diody z B+ z FEN

a interfejs ma TEN FEN i tyle bez GND i B+ to skąd interfejs ma wziąć +12V i Mase?
bo z schematu wynika ,że nie ma tak samo przeciesz musi jakoś auto wejść w tryb Serwisowy? czy się mylę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 15:42

Mylisz się nieco flywin
Po pierwsze popatrz na wtyczkę i jej numerację "odwrotnie" (jak w lustrzanym odbiciu") to nr pinów będą się zgadzały :)
Poza tym do diagnostyki OBDII nie są używane piny TEN czy FEN ;)
I komp silnika w takim wypadku nie wchodzi z żaden tryb serwisowy.
Warunkiem diagnostyki OBD-II w starszych Mazdach jest obezcność w złączu tych dwóch nieoznaczonych pinów (patrz rysunek na poprzedniej stronie).
Jeśli tam nie ma nic to pozostaje nam tylko diodka LED lub jakiś bardziej zaawansowany (i zarazem droższy!) tester.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 16:33

dobra już wiem

no niestety umnie nie ma tych pinów ,są tylko
FEN,MEN,TEN,B+
GND FBS
TBS
FAB,IG-,GND,TFA,F/P,TAB

czyli raczej ELM'a nie użyje czy da się jakoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 18:34

Niestety – z ELM'a nie skorzystasz (tak jak i ja w "efce").
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 19:09

tak też myślałem, marek słuchaj a jak jest z np jak mam ELM 327 1.4b i np Mazda 6 z 2012r będzie obsługiwać czy jest np możliwość update softu ELM327 do nowszej wersji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 23:03

Szczerze to nie mam pojęcia ale nie widzę przeszkód aby "gadało".
Trudniej jest się "dogadać" ELM'owi ze starszymi autkami.
Przykładowo z M6 siwego nie chciał się łączyć ale z nieco nowszą kol. Eszo67 już "dogadał" się bez kłopotów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323