Czujnik temperatury a obroty silnika [BA Z5]

Postprzez Franek_ » 25 lis 2011, 23:19

Witam ! Posiadam mazde 323f ba 1.5 i mam problem z wolnymi obrotami.
Falują mi lekko obroty, czuć po pracy silnika jak podbija i obniża wolne obroty. Z racji ze miałem podobny problem wcześniej w BG 1.6 16v wymieniłem silnik krokowy (wcześniej czyszcząc go) sprawa sie trochę poprawiła bo chociaż odzyskałem ssanie ale problem nieprawidłowych obrotów nadal został.
Sprawdzane były świece, wymienione zostały filtry oraz wszystko sprawdzane czy szczelne (kolektor ssący, rura dolotu), podmieniana była również przepływka i różnicy żadnej.
Kiedyś czytając na forum o takich właśnie problemach wyszło ze może być uszkodzony czujnik temperatury, fakt ja mam czujnik 3 pinowy i wentylator oraz wskaźnik na desce działa prawidłowo ale po odłączeniu tego to czujnika silnik podbija obroty na około 1100 obrotów załącza wentylator ale praca silnika jest równiutka, zero skoków zero falowania. Wiadomo jeździć tak się nie da bo podczas jazdy zawiesza sie na obrotach ale praca na jałowych jest prawie idealna ;)

I teraz pytanie czy owy czujnik będzie uszkodzony ? Komputer nie wykazuje żadnego błędu dlatego też zbiło mnie to z tropu.
Dodam ze regulacja w trybie serwisowym nic nie daje, po ustawieniu obrotów i wyłączeniu trybu serwisowego, silnikiem rzuca a obroty ma 2krotnie niższe jak ustawione w trybie serwisowym. Falowanie występuje również w trybie serwisowym. Czesto mimo ustawienia jako takich obrotów, to po dłuzszej jezdzie auto zawiesza obroty na poziomie 1200-1500 obrotów po czym powoli spadają na 700. Pomaga skorygowanie go na bypasie ale czesto na krótki czas.

Za wszelkie sugestie z góry dzieki :)
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 13:49
Posty: 27
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: była eFka BG jest wredne BA Z5 ...

Postprzez MareckiGTI » 26 lis 2011, 09:03

Przeczyść przepustnice na forum jest do twojego silnika fotorelacja jak to wykonać.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez Franek_ » 26 lis 2011, 18:57

Przepustnica czyszczona, zero efektu .
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 13:49
Posty: 27
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: była eFka BG jest wredne BA Z5 ...

Postprzez farciarz » 28 lis 2011, 01:38

Masz chyba że masz uszkodzony a raczej zawieszający się krokowy.
Możliwości jest sporo. Sprawdź najpierw błędy na kompie
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Franek_ » 28 lis 2011, 15:53

Byłem na kompie ale błedów nie było . Zapomniałem dopisać ze silnik po nocy gdy jest całkowicie wystudzony to chodzi dosyć równo a zabawa sie zaczyna jak złapie troche temperatury i zaczyna schodzić z ssania .
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 13:49
Posty: 27
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: była eFka BG jest wredne BA Z5 ...

Postprzez andrzej-w » 28 lis 2011, 18:01

tps masz na pewno dobrze usawiony?
linka nie ma zbyt duzego luzu? wg instrukcji dopuszczelna "elestycznosc" jest do 3mm :) ja u siebie juz ja lekko podciagalem
mozesz sprobowac podniesc obroty biegu jalowego na odboju przepustnicy, jak bypass nic pomoga.. tylko zaznacz sobie wczesniej wyjsciowe polozenie
w ostatecznosci krokowy do wymiany
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez rafał88 » 28 lis 2011, 18:46

Nagraj film jak ci te obroty faluja najlepiej, a pozniej beda wypowiedzi bo tak przez opisywanie tez mozna ci dac milion wskazowek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gonta19 » 24 mar 2012, 22:28

Witam , u mnie się tak dzieje że na jałowym obroty czasem a raczej częsćiej zawieszają się na 1250 , rzadziej są w normie , i tak się dzieje na rozgrzanym silniku , nawet nie musze naciskać na gaz , auto rozgrzane puszczam pomału sprzęgło i bez gazu tak jade 4km/h . Spalanie benzyny wzrosło mi ostatnio dwukrotnie do 15 – 16l , na szczęście mam sekwencje , spalanie gazu w normie od 7,5- 10 l. Jeśli przyczyną moich objawów jest zawieszający się silnik krokowy to może mieć wpływ na duży wzrost spalania pb ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez tigresse » 26 mar 2012, 13:58

Kochani a powiedzcie mi czy falujące obroty przy rozgrzanym silniku to może być wina krokowca? Już od jakiegoś czasu męczy mnie to, że obroty falują i są momentami za niskie jak się silnik rozgrzeje, czasami mam nawet wrażanie, że chce zgasnąć bo tak podszarpuje, ale nie gaśnie. Jakiś czas temu mechanik próbował wyregulować, przeczyścił tez przepustnicę i silniczek krokowy, poprawiło się ale jednak to jeszcze nie to, nawet nie ma takiego przyspieszenia jaki powinien mieć... Zastanawiam się czy jak kupię silniczek krokowy to nie wywalę pieniędzy w błoto...
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2012, 15:26
Posty: 98
Skąd: Szczecinek
Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.

Postprzez tigresse » 27 mar 2012, 08:51

A może to kable od świec? Świece wymieniłam na nowe teraz ale kabli nie. proszę o Waszą opinię? Jak daję na maksa gazu to te obroty też nie są mega wysokie i przez to przyspieszenie nie takie.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2012, 15:26
Posty: 98
Skąd: Szczecinek
Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.

Postprzez mikissj » 27 mar 2012, 16:13

kable,świece , kopuła i palec rozdzielacza , czytałem nawet o padającej pompie wody że to taki efekt może powodować ( wariują obroty albo tez auto jest słabsze)

JA wymieniałem kable i świece bo obroty wariowały na ciepłym silniku, po wymianie było ok, ale sie okazuje że po nie całych 2 latach musze je znowu wymienić razem kopułką i palcem bo obroty znowu mi zaczeły wariować i auto mi sie słabsze zrobiło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez mirzyg » 27 mar 2012, 20:12

Podepnę się pod temat,Mazda 323F 1,5 BA dzisiaj wyczyściłem krokowca w Z9 bo po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały o jakieś 250 obr.od normy no i nic z tego nie wyszło,normalnie na rozgrzanym i na postoju idealnie stoją żadnego falowania tylko jak depnę sprzągło lub hamulec to mi spadają,co to może być ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez Garbage1989 » 27 mar 2012, 21:32

Proponuje wyrególować TPS w trybie serwisowym, to powinno pomóc w takich dolegliwościach a instrukcje na pewno znajdziesz na forum
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323