Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez kanex93 » 24 lut 2012, 19:48

Wracając do mojego problemu pracy i odpalania na benzynie to kilka rzeczy dzisiaj sprawdzilem i chcialbym sie z Wami tym podzielic i prosic o kolejne rady :)
Mianowicie stworzylem wlasny barometr i chcialem zmierzyc cisnienie w ukladzie paliwowym i niestety porazka... :|
Na pompie paliwowej cisnienia nie bylo choc napiecie jest, wskaznik pokazuje prawie pelny bak paliwa...
Zdjalem przewod paliwowy z pompy i niestety paliwo nie lecialo...
Wyjalem pompe z baku i ku mojemu zdziwieniu nie bylo tam paliwa <killer>
wlozylem wiec pompke w wiadro z woda, podlaczylem ftyczke, pod rurke ktora wylatuje paliwo podpialem barometr i wlaczylem zaplon...pomka dziala a cisnienie z niej wychodzace to 3 bary wiec zmontowalem wszystko, wlalem dwa litry paliwa i podpialem barometr po przewod poliwowy dochodzacy do wtryskow i cisnienia nie ma...nawet paliwo nie dochodzi...ponownie podpialem sie barometrem pod pompke i rowniez cisnienia nie ma... :|
co dalej z tym poczać?macie jakies pomysly,podpowiedzi? <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 24 lut 2012, 21:07

Może za mało nalałeś tam paliwa do zbiornika, że pompa nie chce go zaciągać?
Swoją drogą to praca pompy paliwa na "sucho" nie wróży jej długiego żywota :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez waldii » 24 lut 2012, 21:18

skoro pompka paliwa podczepiona bezposrednio do manometru ma tylko 3 bary to jest to smietnik.Ona ma wydajnosc ok.4.7bara a prawie 3 to jest normalna praca na lejacych wtryskach.Takze szukaj nowej pompki
waldii
 

Postprzez kanex93 » 24 lut 2012, 22:24

waldii napisał(a):Ona ma wydajnosc ok.4.7bara a prawie 3 to jest normalna praca na lejacych wtryskach


Dzieki za podpowiedz :)
Tylko pompki ktore ogladalem jako nowe mialy w opisie "wydajnosc 3bary" wiec jaka w koncu powinna byc ta wydajnosc?a przy wtryskach tez powinno byc 4.7bara?
I co onzaczaja lejace ftryski?
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez waldii » 24 lut 2012, 22:46

to inaczej napisze.Jesli do pompy bezposrednio manometr podlaczysz to uzyskasz cisnienie tloczenia pompy na poziomie 5.0-6.3bara
Jakbys sie wpial manometrem miedzy filtr paliwa a listwe wtryskiwaczy(mozesz w gniezdzie diagnostic zrobic zworke miedzy GND a F/P to bedzie pompa pracowala ciagle) to powinno byc od 2.8-3.1bara
a po odpaleniu i podlaczonym podcisnieniu do regulatora cisnienia paliwa powinno byc 2.0-2.4bara
waldii
 

Postprzez kanex93 » 25 lut 2012, 16:10

Dzieki za odpowiedz :)
Czyli tak na chłopski rozum powinienem podłączyć manometr do pompki paliwa i przy zapłonie ciśnienie powinno wskazywać od 5.0 do 6.3 bara tak?
Jeżeli zaś podłącze manometr do przewodu miedzy filtrem paliwa a wtryskiwaczami to przy ciągłej pracy pompy ciśnienie na przewodzie powinno wynosić od 2.8 do 3.1 bara?
Sorry ze pytam ale mechanik powiedział ze przy pompie powinno byc około 5 barów a pomiędzy filtrem paliwa a wtryskiwaczami również powinno być około 5 barów wiec już po prostu zdurniałem <ściana>
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lut 2012, 10:12

Lepiej jest sprawdzać cisnienie na listwie wtryskiwaczy bo to nas głównie ineresuje.
Te 5 barów na wtryskach to troche przesadził ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 26 lut 2012, 17:09

Mechanikowi chodzilo o to ze jezeli pompka paliwa ma cisnienie tloczenia okolo 5 barow to tyle samo powinno byc przed listwa wtryskowa, czyli na przewodzie od filtra :)
Jak w takim razie sprawdzic cisnienie na listwie? Moim tokiem rozumowania trzeba bylo by podpiac manometr di listwy wtryskowej na przewod powrotny tak?Tylko najprawdopodobniej mam uszkodzony regulator cisnienia paliwa wiec tez glupoty moga wyjsc na manometrze...
Ewentualnie moze podpiac manometr w miejscu regulatora cisnienia? :) co o tym myslicie?
Ktory sposob bedzie lepszy? :)
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi :D
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez waldii » 27 lut 2012, 20:43

manometr wpinasz przed wtryskami.Miedzy listwa a filtrem paliwa.Kupujesz trójnik fi8mm i sie wpinasz
waldii
 

Postprzez Maly17 » 28 lut 2012, 00:00

aku naladowalem i to samo ;/ odstawilem na warsztat najwyzej poplyne ale za to bede wiedzial o co chodzilo. moze uda mi sie pomoc komus dzieki temu. dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 20:25
Posty: 6
Skąd: okolice Legnicy
Auto: 323f BA (Z5 1,5) 1995r

Postprzez kanex93 » 28 lut 2012, 13:06

Dzieki za odpowiedzi :) jak sprawde to napisze do czego doszedlem :P
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez mrowaaa4 » 28 lut 2012, 15:17

mam dziwny problem, rzeczą zrozumiala jest to ze auto ma problemy z odpalaniem po mroznej nocy, a w moim przypadku jest zupelnie na odwrot. Jak silnik jest zimny to madzia odpala, a jak pojezdze troche poczym zgasze i ponownie chce odpalic juz jest problem. Mam mazde 323f ba 96r. w czym moze tkwic problem. Z gory dziekuje!
mrowaaa4
 

Postprzez waldii » 28 lut 2012, 20:08

moze byc winny regulator cisnienia paliwa a raczej elektrozaworek,ktory steruje podcisnieniem do regulatora.Ecu ma opcje zubozenia mieszanki na cieplym silniku.Jesli nie bedzie tej opcji to moze go delikatnie przylewac na odpalaniu cieplego silnika.Odczytaj bledy i moze czegos sie dowiesz.Rozniez moze krzaczyc czujnik temperatury plynu chlodniczego
waldii
 

Postprzez kanex93 » 29 lut 2012, 09:38

mrowaaa4 napisał(a):mam dziwny problem, rzeczą zrozumiala jest to ze auto ma problemy z odpalaniem po mroznej nocy, a w moim przypadku jest zupelnie na odwrot. Jak silnik jest zimny to madzia odpala, a jak pojezdze troche poczym zgasze i ponownie chce odpalic juz jest problem


Dziwna sprawa kolego... :| najlepiej bedzie jak sprawdzisz miernikiem opornosc czujnika cieczy chlodzacej silnika...czujnik jest podpięty w głowice i podajże jest dwu pinowy...poszukaj na necie jaka opornosc powinien miec czujnik przy roznych temperaturach silnika, wypnij go i sprawdz jaka ma na zimnym i cieplym. Jak masz padniety czujnik to beda dzialy sie cuda...jesli czujnik na rozgrzanym silniku podaje informacje ze silnik jest zimny to po prostu przy odpaleniu go zalewa (do odpalenia potrzebuje większej dawki )...to pierwsza rzecz ktora bym sprawdzil...po drugie proponuje zczytac bledy za pomoca diody, moze wtedy cos wyjdzie...powodzenia :)

P.S Twoja Madzia jest zagazowana czy nie?

Napisz jak się czegoś dowiesz.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez waldii » 29 lut 2012, 20:14

czujnik temperatury plynu 290-400 ohmow przy 80st celc ;)
waldii
 

Postprzez kanex93 » 2 mar 2012, 23:15

Witam ponownie :)
Bylem dzisiaj w garażu i sprawdziłem ciśnienie w okładzie paliwowym...porażka <dupa>
Manometr podpięty bezpośrednio do pompy paliwa wskazuje 2.7 bara przy włączeniu zapłonu...
waldii napisał(a):możesz w gnieździe diagnostic zrobić zworkę miedzy GND a F/P to będzie pompa pracowała ciągle

Niestety przy zmostkowaniu pompka pracowała ale niestety nie dawała ciśnienia... :|
Ciśnienie przy listwie wtryskowej przy podpiętym manometrze do trójnika wynosiło 1.5 bara...
W takim razie myślę ze powinienem wymienić pompę paliwa tak?
Tylko mam takie pytanie-dlaczego pompa podaje tak małe ciśnienie?Pytam bo do tej pory miałem tak ze albo pracowała ok albo w ogolę nie pracowała wiec zastanawiam się co mogło się z nią stać....
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 2 mar 2012, 23:47

Pompa może być po prostu zużyta i nie da rady dać większe ciśnienie.
Ale na wartość tego ciśnienia wpływs też regulator ciśnienia.
Regulator "upuszcza" nadwyżkę ciśnienia do przewodu powrotnego do zbiornika.
Regulator jest sterowany podciśnieniem w układzie dolotowym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 3 mar 2012, 11:00

Ale moim zdaniem regulator ciśnienia nie ma wpływu na ciśnienie tłoczenia pompki prawda?
Rozumiem że ciśnienie na listwie wtryskowej jest zaburzone przez niesprawny regulator ale mimo wszystko autko powinno odpalić jeśli pompa dawała by dobre ciśnienie?
Jeśli regulator ciśnienia jest uszkodzony to ciekawe w jakiej pozycji się zatrzymał :|
Na mój rozumek to jeśli regulator jest całkowicie otwarty to autko nie odpali ze względu braku odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej (paliwo bezpośrednio wraca do baku)?
Dobrze myślę?
Dzięki za odpowiedz :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 3 mar 2012, 11:35

kanex93 napisał(a):Ale moim zdaniem regulator ciśnienia nie ma wpływu na ciśnienie tłoczenia pompki prawda?

Samej pomki to może nie ale jak pompa jest w układzie to ma przecież on znaczenie jakie jest ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, do tego przecież on służy :D

kanex93 napisał(a):Rozumiem że ciśnienie na listwie wtryskowej jest zaburzone przez niesprawny regulator ale mimo wszystko autko powinno odpalić jeśli pompa dawała by dobre ciśnienie?

Nie wiem czy ktokolwiek tutaj wie jakie jest minimalne ciśnienie przy jakim wtryskiwacze będą chciały podawać paliwo.

kanex93 napisał(a):Na mój rozumek to jeśli regulator jest całkowicie otwarty to autko nie odpali ze względu braku odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej (paliwo bezpośrednio wraca do baku)?
Dobrze myślę?

Tak mi się wydaje, ze tak może być.

A czy regulator paliwa działa trzeba byłoby wpiąć się z manometrem na listwie wtryskowej i zrobić pomiar ciśnienia na niepracującym silniku jaki też pracującym na biegu jałowym (może być na LPG).
Zazwyczaj na biegu jałowym powinno być chyba nieco niższe ciśnienie niż bez pracującego silnika.
Jak tak jest to regulator coś tam działa.
A że ciśnienie na listwie nadal jest zbyt niskie to tak jak powiedziałem wcześniej, że może to być wina zużytej pompki paliwa.
Niestety – wielu użytkowników lpg baaaardzo oszczędnie tankuje benzynę co nie wpływa pozytywnie na kondycję pompy :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 3 mar 2012, 15:26

Marek 161BD081 napisał(a):trzeba byłoby wpiąć się z manometrem na listwie wtryskowej i zrobić pomiar ciśnienia na niepracującym silniku jaki też pracującym na biegu jałowym (może być na LPG)


Dziękuje bardzo za odpowiedź :D postaram się sprawdzić ciśnienie jeszcze raz na listwie wtryskowej przy pracującym silniku na LPG bo niestety na benzynie nie odpala :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323