Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez patryk240 » 30 maja 2011, 16:02

Kolego o jakiej sprężynce mówisz?? bo ja też moge ruszać i nic kompletnie nic nie pomaga i próbowałem odczytać wartości miernikiem to wyskoczyło mi na pinie B 0,05V przy zamkniętej i otwartej gdzie na pinie C miałem 5,05V <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lesiux » 1 lip 2011, 14:40

to jak w końcu reguluje się w BP? na szczelinomierz czy miernik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez arkadiuszek1 » 6 lip 2011, 16:01

w BP na szczelinomierz
0,5mm ma chodzić wentylator a 0,1mm ma nie chodzić

wie ktoś czy po odpięciu wtyczki TPS powinna być jakaś różnica w pracy silnika lub we wkręcaniu się??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez lesiux » 6 lip 2011, 22:50

arkadiuszek1 napisał(a):0,5mm ma chodzić wentylator a 0,1mm ma nie chodzić


nie rozumiem, to nie jest tak, że 0,5mm jest granicą włączania? Od 0 do 0,5mm nie chodzi, powyżej chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:28.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez Agerak » 7 lip 2011, 12:18

lesiux napisał(a):
arkadiuszek1 napisał(a):0,5mm ma chodzić wentylator a 0,1mm ma nie chodzić


nie rozumiem, to nie jest tak, że 0,5mm jest granicą włączania? Od 0 do 0,5mm nie chodzi, powyżej chodzi?


Moze wyjansie to obrazowo.
Jesli miedzy sróbka a zderzakiem wsadzisz listek 0,1 to wychylenie jest mniejsze niz gdy wsadzisz listek 0,5. Natomiast czym wychylenie jest wieksze to znaczy ze bardziej naciskasz gaz no nie ? Wiec czym bardziej naciskasz gaz tym wieksze obciazenie jest dla silnika. Czym wieksze obciazenie tym wieksze chlodznie jest potrzebne. By chlodzneie bylo lepsze musi lazic wentylator.
Dlatego gdy wychylenie jest male 0,1 wentylator nie powinien chodzic, ale jak juz zaczynamy deptac (0,5) to chlodzonko by sie przydalo :)
Łopatologicznie, wentylator ma prawo sie zalaczyc dopiero gdy wkladasz listek 0,5. Przy 0,3 0,2 0,1 lub bez listka (bieg jalowy) wentylator chlodnicy nie powinien chodzic.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2011, 12:34

Agerak – takie załączanie się wentylatorów masz TYLKO w trybie diagnostycznym!
A to nie ma nic do tego czy silnik potrzebuje mniej czy więcej chłodzenia.
Jak się zagrzeje to i tak wentylator chłodnicy załączy się.
Zresztą zwróć uwagę, że wentylator chłodnicy w zasadniczej większości aut podczas normalnej jazdy (nie mówię o staniu w korku!) praktycznie wogóle się nie załącza (o ile oczywiście nie korzystasz z klimy).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lesiux » 7 lip 2011, 20:18

Agerak piszesz głupoty i tyle, to nie ma nic wspólnego z chłodzeniem. Generalnie nurtuje mnie po co podaje się dwie grubości szczelinomierza. Czemu nikt nie napisze, że do 0,5mm wiatrak ma nie chodzić a powyżej ma działać. Po co pojawia się te nieszczęsne 0,1mm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Agerak » 8 lip 2011, 01:19

No nic moze i glupoty, ale myslalem ze wiatrak chlodnicy ma za to odpowiadac .
Zatem jesli moje domysly sa bledne to w jakim celu TPS odpowiada za prace wiatraka i na czym to dokladnie polega bo tez jestem ciekaw.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez lesiux » 8 lip 2011, 08:06

wiatrak się załącza po otwarciu przepustnicy tylko w trybie serwisowym, jest to swego rodzaju znak pomocny w ustawianiu np TPS, nie wiem czy do czegoś jeszcze da się to wykorzystać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Agerak » 8 lip 2011, 08:30

Aha :) No to dzieki za sprostowanie :)
Pamietajcie ten co pyta jest glupi tylko raz , taki co sie nie pyta pozostaje glupim na cale zycie ;)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez C3biX » 2 wrz 2011, 11:47

Witam. Ja mam troszkę inne pytanie. Chciałbym się dowiedzieć czy czujnik TPS w silnikach 1.8 ma wtyczke na 4 kable, a w 1.5 na 3 kable? Czy może 1.8 posiada i takie i takie wtyczki. Chodzi o to, że przy wymianie silnika na 1.8 "mechanik" wymienił wszystkie podzespoły do 1.8 ale zostawił TPS od 1.5 i zakupiłem teraz nowy do 1.8 a tu zonk. Wtyczka na 3 kable, a nowy czujnik na 4. Co w takiej sytuacji mam zrobić? Wiązka przewodów ma wtyczkę zrobioną na 3 kable :/ Czekam na szybką odpowiedź.
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:28.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez C3biX » 2 wrz 2011, 15:51

A można jakoś zamienić ten czujnik z 3 na 4? Czy to nie będzie grało z przepustnicą?
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez Lukano » 4 wrz 2011, 14:03

Zdejmij go, jak będzie pasował mechaniczne to zakładaj.
Ja chciałem zmienić w BP, ale tym starszym, okazał się całkiem inny.
Ja u siebie ustawiłem tylko 0,5 i jest spoko. Wreszcie obroty spadają do około 1100, a potem pięknie spadają do 750. jak będzie jeszcze chwilka to ustawię tą mniejszą wartość, ale po co ona jest to nie wiem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 24 wrz 2011, 17:08

poprawka mam 4
C3biX napisał(a):A można jakoś zamienić ten czujnik z 3 na 4? Czy to nie będzie grało z przepustnicą?


też mam u siebie 4 kable.

Co do tps-u to czym się objawia jego zła regulacja? może powodować to większe spalanie? Pytam bo miałem problemy z obrotami na jałowym, w piątek nawet 3 razy mi zgasł. Dziś wyczyściłem krokowca i przepustnice (ale nie był zbyt brudne bo robiłem to na wiosnę) i wymieniłem filtr powietrza (myślę, że to właśnie pomogło). Obroty się uspokoiły jak ręką odjął. Sprawdziłem później jeszcze TPS i wiatrak włącza się już przy listku szczelinomierza 0,25 a powinien chyba przy 0,5 dopiero. Zastanawiam się czy regulować go jutro na 0,5 czy zostawić go tak jak jest bo obroty na jałowym się już uspokoiły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez patryk240 » 25 wrz 2011, 14:13

Jak się uspokoiły i nie falują to bym nie ruszał ja dzisiaj też wymieniłem filtr powietrza (a wcale nie tak dawno wymieniałem) i w ogóle inny samochód :p A co do tych mm do włączania wiatraka i poszukaj jest o tym temat gdzie napewno się dowiesz przy ile się powinno włączać a przy ilu wyłączać :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lesiux » 25 wrz 2011, 17:59

no właśnie nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi co do tych mm. Nie wiem po co pojawia się tyn listek 0,1mm. Ja to rozumiem tak, że do 0,5 wiatrak nie powinien chodzić a od 0,5 wzwyż ma działać. Ale czy tak to ma być to nikt mi jeszcze nie potwierdził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez krzysek71 » 19 gru 2011, 14:51

Postanowiłem ustawić TPS ponieważ szalały obroty zaopatrzyłem się w miernik i według tabeli ustawiłem tz: na pinie c wartość 5v czyli na zamkniętej przepustnicy powinno być między 0.4-0.6 v ustawiłem na 0.5v na otwartej powinno być 3.8-4.9 v ustawiłem na 3.98 i jakie było moje zdziwienie gdy po skasowaniu błędów wywaliło mi kod 12 czyli czujnik położenia przepustnicy . Po kilku próbach udało mi się ustawić tak żeby nie było błędu ale wartość na zamkniętej jest 0.20 v a na otwartej 4.01 . Moje pytanie brzmi co morze być przyczyną i dlaczego po poprawnym ustawieniu wywala błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Paweł323 » 13 sty 2012, 12:23

Pytanie odnośnie TPS. Na jakiej zasadzie to działa? Jak ustawić? Moja Z5 po odpaleniu po nocy trzyma nawet na ssaniu ponad 2 tyś obr przez jakis czas, potem powoli obroty spadają. Czy to normalne ? Czy moze przepustnica rozkopana ? Auto pali przy spokojnej jeździe w zimie 10L.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323