Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez Koroniarz » 28 sty 2010, 14:40

marcin255 a w jakich ilościach brała ci ten olej i jakiego gatunku go miałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez marcin255 » 28 sty 2010, 14:57

ok 400-600 na 10 tys -castrol magnatec , potem losos 5w40 i teraz zlałem go bo się zasyfił strasznie po 4 tys .km i zalałem shella ultra 5w40 , nic nie cieknie ,nie kapie , coś tam jeszcze ciut oleju chlipie bo spaliny wykazały .Ogólnie wypowiedzi typu " nie zalewa się 5W40 po 10W40 " są nie do końca prawdziwe. Generalnie chyba pierścionki olejowe się rozruszają
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Koroniarz » 28 sty 2010, 20:18

to nie wiele , bo w moim wypadku to raczej nie ma sensu już testowanie olejów bo na mobilu to chociaż widze poprawe jeżdze już 2lata i tak dolewam naszczęście coraz mniej dziwne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez k4MILos_POL » 8 lut 2010, 13:01

a czy do zalewania cylindrów moge użyć oleju parafinowego ? czy musi być nafta ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Pszczyna
Auto: 323F 1,8 1996

Postprzez chuchErro » 8 lut 2010, 19:53

musi byc nafta:)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez ROMAN-R87 » 9 lut 2010, 08:27

nafto koniecznie, ja jak wmienialem silnik to w ''nowy'' zalalem po ok 100ml nafty na kazdy cylinder, po odpaleniu nie zakopcil i tak samo nie kopci na cieplym przy wysokich obrotach a silnik stal na szrocie nie odpalany mni 5lat, no chyba ze mial dobre pierscionki
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez marcin255 » 9 lut 2010, 10:39

o ile mnie pamięć nie myli to powinno się zalać na noc i sprawdzić ile ubyło a powinno chyba zostać wszystko
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ROMAN-R87 » 9 lut 2010, 14:21

nigdy nie zostanie w cylindrach bo nafta ma wlasciwosci penetrujace i splyni calosc na dol do miski
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez k4MILos_POL » 9 lut 2010, 14:54

mi bierze olej, chce zalać cylindry nafta zostawić na noc albo na dwa dni, na oleju mi nie zalezy bo i tak po tej operacji bd wymieniał 5 w 40 ( teraz zalany 10 w 40 ). głowice mam zrobiona bardzo dobrze ( prowadnica, gumki, zawory – nowe ) auto stało przez 1,5 rok i zapiczone sa pierścienie bo przy odpalaniu nie kopci, jedynie jak jej ładuje ( 500-600 km ) na trasie to wtedy spala i to nie mało :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Pszczyna
Auto: 323F 1,8 1996

Postprzez chuchErro » 9 lut 2010, 15:33

to jak bedziesz zalewal nafta, to potem dobrze jest dolac tej nafty do stanu, bo jej bedzie po trochu ubywac. Dosc wazne jest tez zebys zmienial polozenie walu, albo krecąc kolem pasowym, albo tez po prostu kolem majac auto na biegu:)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez k4MILos_POL » 9 lut 2010, 22:20

noo musze to zrobić tak jak piszesz, w piątek wymienie po pracy przegub przy okazji to zaleje na noc i rano doleje do stanu i poruszam wałem i zostawie do wieczora mam nadzieje ze pomorze :) chociaż troche
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Pszczyna
Auto: 323F 1,8 1996

Postprzez ROMAN-R87 » 10 lut 2010, 09:42

napewno nie zaszkodzi ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez lesiux » 20 kwi 2010, 09:15

moja madzia jest 12k km po remoncie i znów chlipie 0,5l oliwy na 1000km. po remoncie zmieniłem olej z 15w40 na 10w40. zaraz po remoncie przez 2k km miałem lotosa którego nie ubywało, teraz mam midlanda. jak sądzicie, zmienić z powrotem na lotosa czy spróbować zalać 5w40?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 20 kwi 2010, 10:25

Wiesz o tym ze jak zalejesz mineral a pozniej wlejesz polsyntetyk albo syntetyk to ci zacznie brac olej bo te rodzaje olejow wyplukja i dlatego sie tak dzieje a jak bedziesz tak bawil wymianami oleju to bedzie ci caly czas bral. Ja na swoja z5 nie narzeakm mam 230tys i dolewam nie cale 0,5 l/10000tyskm. i jestem zadowolnony zreszta u mnie w domu sa dwie z5 tylko w innych opakowaniach.:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek.84 » 20 kwi 2010, 10:44

jak sądzicie, zmienić z powrotem na lotosa

Tak.Zalej Lotosa.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez deeyw » 29 sie 2010, 23:30

Witam

Odświeżam wątek, gdyż nie ma co zakładać nowego.

Mój problem jak u każdego – bierze olej. Najwięcej brał podczas jazdy autostradą, po powrocie musiałem dolać 0,5 litra (łącznie trasa 150km).

W mieście jest lepiej – nigdy nie sprawdzałem ile bierze dokładnie, ale miesięcznie średnio robię 500km i 4l butelka starczyła na 10 miesięcy.

Mechanik sprawdził uszczelniacze i mówił, że miękkie – nie ma sensu wymieniać, tym bardziej, że to już koszta itd. Na pewno kapitalny remont, tak jak tu niektórzy robili, byłby lekarstwem, ale ja nie chcę nic takiego robić.

Aktualnie zalany mam Castrol Magnatec 10w40 – pytanie, na jaki olej zmienić aby zmniejszyć pobór oleju? I tak jestem przed wymianą więc stwierdziłem, że może by tu zalać coś innego. Proszę doradźcie, czy jakiś mineralny, czy też Magnatec ale może o innym oznaczeniu. Jeżeli mineralny, to czy byłyby tego skutki np. zimą?

Dzięki z góry ;)
Początkujący
 
Od: 22 maja 2009, 15:38
Posty: 19
Auto: Mazda 323F BA 1.5, 16V, 97r.

Postprzez mario1616 » 30 sie 2010, 00:37

Sprobuj sztuczki z nafta. Co do oleju to najlepiej mobil albo lotos, a castrol to najgorsze scierwo :P i nie wlewaj minerala :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez deeyw » 30 sie 2010, 00:55

Sztuczka z naftą? Zaraz znajdę dokładnie link gdzie to było opisywane. Jakie oznaczenia tych lotosów bądź mobilów? I czemu wystrzegać się minerałów ? :)

dziękuje za odzew ;)
Początkujący
 
Od: 22 maja 2009, 15:38
Posty: 19
Auto: Mazda 323F BA 1.5, 16V, 97r.

Postprzez chuchErro » 30 sie 2010, 00:57

ja natomiast bym Ci polecił maxlife, zanim jeszcze zrobilem remont(zaraz jak kupiłem auto), mialem kiedys castrola 10w40, te 0,7 litra, co sie zostaje po zmianie oleju z 4 litrowej bańki wraz z ilością oleju na bagnecie starczyly mi na niecale 4tys km, po czym zalałęm maxlife i taką samą ilość oleju zużywałem na ok 10tys km, czyli jakby nie bylo dwa razy dłużej, a silnik wydaje mi sie że również pracował równiej i lżej na maxlife, no i oczywiście bylo neico mniejsze kopcenie z rana;]
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez chuchErro » 30 sie 2010, 00:59

czemu wystrzegać sie minerałów, bo są bardzo gęste w niskich temperaturach,a silniki 16V nie przepadają za nimi, tym bardziej ze dużo wiecej czasu minie zwłaszcza w zimę, zanim po odpaleniu olej Ci dotrze do wszystkich partii silnika, pomijamy tu możliwości tworzenia nagaru przez oleje mineralne, to ze przy nich jest większe tarcie oraz kwestie, ze będzie słychać zawory zwłaszcza w silniku 16v
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323