Wymiana uszczelki pod głowicą (Z5)

Postprzez Majki88 » 16 maja 2010, 12:29

Postanowiłem rozwiązać problem swojego Z5, a mianowicie zapowietrzanie się układu chłodzenia w małym stopniu
oraz wyrównanie i kosmetyka kanałów dolotowych i wydechowych oraz malowanie
Zbierając części do wymiany uszczelki pod głowicą posiadałem:
Uszczelka pod głowicę – Ori Mazda
Uszczelka pod kolektor ssący i wydechowy – Elring
Uszczelniacze wałków oraz korbowodu od strony rozrządu – Ori Mazda
Uszczelniacze zaworów – Takoma
Uszczelka pod pokrywę zaworów – Ori Mazda
Silikon odporny na temp do 300 czarny – Victor Reiz
brakowało jedynie
Łańcuszek łączący wałki – Ori Mazda

Cała impreza z wymianą trwała od wtorkowego po południa do soboty południa gdyby nie problemy z zaopatrzeniem zakończenie było by 2 wcześniej

A teraz do dzieła i krótka fotorelacja z wymiany:

Wtorek:
Zaczynamy od podniesienia prawego koła i zdjęcia plastikowej osłony silnika
Wypinamy kostki od aparatu zapłonowego
Używając nasadki 21 i klucza odkręcamy śrubę na wale korbowym, "klasycznym" sposobem czyli za pomocą rozrusznika, blokujemy klucz o wahacz broń Boże o półoś i kręcimy rozrusznikiem 1-2 próby i śruba poluzowana
Rozłączamy aku i wyjmujemy dziada dalej wypinamy fajki ze świec i wyciągamy aparat
Zdejmujemy paski wieloklinowe dalej odkręcamy i zdejmujemy pokrywę zaworów odkręcamy jedną łapę silnika która jest przykręcona do głowicy i poduszki silnika

Ustawiamy rozrząd na znaki i luzujemy rolkę napinającą, zdejmujemy pasek i mamy taki widok:
1-IMG_5846.JPG


2-IMG_5847.JPG


3-IMG_5848.JPG


4-IMG_5849.JPG


Dalej odkręcamy śruby od osłony kolektora i kolektor od głowicy oraz w moim przypadku od pre kata oraz kostkę sondy lambda
pomogło także odkręcenie 2 śrub trzymające pre kata dla większej swobody ruchu
5-IMG_5850.JPG


6-IMG_5851.JPG


tu tylko puszka po pre kacie zawartość wyciągnięta kiedy tam

Uszczelka kolektora wydechowego:
7-IMG_5852.JPG


Kanały wylotowe spalin wyglądały strasznie gruby osad z sadzy i nie wiadomo czego przyklejony do ścianek:
8-IMG_5854.JPG


9-IMG_5855.JPG


10-IMG_5856.JPG


Teraz bierzemy się za uwolnienie kolektora ssącego rozpinamy wszystkie kostki od wtrysków czujników temp i przepustnicy
rozpinamy węże od paliwa oraz wody oraz jedną śrubę pod kolektorem – jakaś podpora

Następnie odkręcamy łapki wałków oraz napinacz łańcuszka między wałkami
Wyciągamy wałki i puszeczki z podkładkami od regulacji luzu zaworów i mamy taki widok
11-IMG_5870.JPG


Odkręcamy w kolejności śruby głowicy i zdejmujemy

Odkręcamy kolektor ssący i proszę:
12-IMG_5868.JPG


13-IMG_5869.JPG


14-IMG_5871.JPG


Wszystkie do tej pory zdemontowane graty:
15-IMG_5865.JPG


16-IMG_5864.JPG


Blok silnika i wszystko co zasłania nam kolektor:
17-IMG_5859.JPG


18-IMG_5860.JPG


19-IMG_5861.JPG


20-IMG_5862.JPG


21-IMG_5863.JPG


Rozebranie tego wszystkiego wyżej zajęło mi 5h

Środa:
Wziąłem się za rozpięcie zaworów i wyszlifowanie kanałów ssących i wydechowych
Widok na głowicę od strony zaworów oraz kanały wydechowe
22-IMG_5872.JPG


23-IMG_5873.JPG


24-IMG_5879.JPG


Kanały dolotowe były w idealnym stanie czyściutkie z delikatnym smolistym osadem od odmy
25-IMG_5874.JPG


26-IMG_5875.JPG


Ale wydechowe wyglądały tragicznie:
27-IMG_5876.JPG


28-IMG_5877.JPG


29-IMG_5878.JPG


Po kilku długich godzinach szlifowania doprowadziłem kanały do takiego stanu:
30-IMG_5883.JPG


31-IMG_5884.JPG


32-IMG_5885.JPG


33-IMG_5886.JPG


34-IMG_5887.JPG


35-IMG_5888.JPG


36-IMG_5889.JPG


37-IMG_5890.JPG


I tyle było by na środę

Czwartek
Głowica została oddana do warsztatu zajmującego się planowaniem głowic
Zostało zebrane 0.2 mm co fachman stwierdził, że to dużo być może przez mój błąd przy odkręcaniu w złej kolejności śrub głowicy
Po odebraniu zmatowiłem całość dookoła i zaklejeniu taśmą papierową miejsc, które miały być nie pomalowane
Odtłuściłem jeszcze raz ją i wziąłem się za malowanie użyłem farby w sprayu do silników odpornej na temp do 150* chyba motip
Nałożyłem 3-4 cienkie warstwy w odstępie około 20-30 min bo w warsztacie nie było za ciepło
W między czasie gdy schła farba zdrapałem nagar i twardy osad z zaworów:
Po obróbce
48-IMG_5903.JPG


Zawartość głowicy:
Zawory, podkładki pod sprężynki, sprężynki z talerzykami oraz kamienie trzymające zawór oraz termostat i czujniki
39-IMG_5902.JPG


40-IMG_5901.JPG


W sumie dużo nie zrobiłem

Piątek
Po kilku godzinach czekania na odpowiednie materiały do dotarcia zaworów oraz gniazd zaworowych wziąłem się do pracy:
Pasty na które pół dnia czekałem
41-IMG_5893.JPG


Głowica po malowaniu i splanowaniu:
42-IMG_5894.JPG


43-IMG_5895.JPG


44-IMG_5900.JPG


Przed docieraniem:
45-IMG_5896.JPG


46-IMG_5897.JPG


Gniazda zaworów oraz zawory ssące były w dobrym stanie lecz wydechowe miały liczne wżery
te czarne plamki:
23-IMG_5873.JPG


Zawory wydech przed:
38-IMG_5903.JPG


I po dotarciu:

49-IMG_5906.JPG


50-IMG_5907.JPG


Oraz gniazda:
51-IMG_5908.JPG


52-IMG_5909.JPG


53-IMG_5910.JPG



Po dotarciu wszystkich gniazd i zaworów czas na wymianę uszczelniaczy zaworów
54-IMG_5911.JPG


Pomocnik do montowania nasadka 10 i przedłużka kilka delikatnych i precyzyjnych puknięć młotkiem i jest na miejscu
55-IMG_5912.JPG


56-IMG_5913.JPG


Uszczelniacz na śrubokręcie z pomocą do nacelowania na miejsce zamontowania
57-IMG_5914.JPG


58-IMG_5915.JPG


59-IMG_5916.JPG


Po założeniu uszczelniaczy czas na zapięcie zaworów
Zakładamy zawór podkładkę pod sprężynkę, sprężynkę, talerzyk, naciskamy i wkładamy na miejsce kamienie

Czas na składanie wszystkiego do przysłowiowej "kupy"

Przykręcamy osprzęt do głowicy tj czujniki temp, termostat z osłoną oraz "uszy" do wyciągnięcia silnika
Dalej przykręcamy kolektor ssący z nową uszczelką

Czyścimy blok silnika z resztek starej uszczelki oraz denka tłoków z nagarów oraz innych osadów w tym celu szlifierka z druciakiem na kółku, twarda stalowa i miękka miedziana

Odtłuszczamy głowicę i blok kładziemy nową uszczelkę pod głowicę i po chwili na złapanie oddechu precyzyjnie kładziemy głowicę z kolektorem na bloku
Dokręcamy w 3 etapach

Wymieniłem po tym uszczelniacz wału korbowego oraz włożyłem puszeczki z podkładkami od zaworów
Dalej założyłem nowy łańcuszek między wałkami oraz wałki z napinaczem

Na górze nowy:
60-IMG_5917.JPG

61-IMG_5918.JPG


Dalej przykręciłem lewą łapę wałków i mocowanie aparatu pamiętając o silikonie w miejscach przewidzianych przez fabrykę i wbiłem nowe uszczelniacze wałków
Przyłapałem resztę łapek od wałków i niestety z powodu późnego przyjazdu i możliwość pracy do 21 zakończyłem

Sobota
Dokręciłem z odpowiednią siłą łapki wałków
Następnie przyszła pora na założenie paska rozrządu i ustawienie i odpowiednie napięcie jego
Jak wszystko się ustawiało według znaków jak trzeba założyłem wszystkie osłony rozrządu oraz łapę silnika
Kolektor wydechowy i jego uszczelka oraz rurka EGR do kolektora
Podpięcie wężyków oraz kabli
Pokrywa głowicy rzut okiem na wszystkie śrubki i duperele które były odkręcane czy czegoś nie zapomniałem
Aku na miejsce i próba odpalenia, zatrybił szybko i równo pracował po chwili zgaszenie i porządkowanie reszty
Założenie maski, której zdjęcie było bardzo pomocne bo nie trzeba było uważać na głowę i jest dużo więcej miejsca
Zalanie układu płynem chłodniczym postawienie na koła odpalenie odpowietrzenie maska w dół i koniec roboty

Oto efekt końcowy:
62-IMG_5919.JPG


63-IMG_5920.JPG


64-IMG_5921.JPG


65-IMG_5922.JPG


Podsumowanie:
Gdyby nie stracony czas na czekanie na pasty do dotarcia zaworów remont zamknął by się w 3 dni a nie 5
Koszta:
1) uszczelka głowicy oryginał OE MAZDA – 119zł/szt, jest 1 szt
2) uszczelka kolektora ssącego ELRING 27zł, jest 1 szt
3) uszczelka kolektora wydechowego ELRING 32zł/szt, 1szt
4) uszczelniacze zaworowe TAKOMA – 5zł/szt x16
5) uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA – 43zł/szt x2
6) uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 85zł/szt
7) łańcuszek między wałkami OE MAZDA – 160 zł
8) pasek rozrządu SUN – 52zł
9) Silikon tubka mała – 20zł
10) Pasta do docierania zaworów 3 gradacje – 10,50 zł
11) Końcówka do dremela – 25zł
12) Planowanie głowicy – 60zł
13) Farba do silników – 27zł
Czyli w zaokrągleniu koszt wyszedł koło 790zł
Podziękowania się należą koledze Adrianowi z Carspeed'u za części i telefoniczną pomoc.

EDIT by Marek:
Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły po jakimś czasie.
Załączniki
47-IMG_5873.JPG
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Pioteq25 » 16 maja 2010, 14:28

Majki kawał dobrej roboty ponadto fotorelacja przyda się na forum. Wcześniej silnik brał już olej? Zastanawiam się czy tyle osadu to normalka, czy poniekąd wina paliwa lub spalanego oleju. Sprawdzałeś jak zmienił się luz zaworowy po całej imprezie?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez SÓWKA » 16 maja 2010, 15:00

Mógłbyś dokładnie opisac jak docierałeś zawory? Co to za filterek masz na odmie i co on daje? Czym sciskałeś sprężyny zaworowe? Miałeś jakieś specialne narzędzie? Planuje zrobic to samo plus pierścionki.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez levis119 » 16 maja 2010, 15:15

...wielki szacun w twoja strone....ja bym sie nie odwarzyl sam tego rozebrac nie jestem mechaniorem:( ehhh a szkoda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez Majki88 » 16 maja 2010, 21:59

co do docierania te 3 czarne pudełeczka to pasta którą się nakłada i dociera za pomocą wiertarki, co do brania to nie widziałem o znaków, typu niebieski dym itp więc pierścionków nie ruszałem ale nie mówię, że nie bierze bo jednak znika obstawiałem, że znika przez wycieki
filterek ten mały daje tyle że opary olejowe nie dostają się do przepustnicy i dalej
ja też nie mam żadnego wykształcenia czy zawodu mechanika, więc uczę się sam na swoim

do rozpinania zaworów młotek nasadka 14 i przedłużka, na zawór i puknięcie kamienie wyskakują same
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez hopek » 17 maja 2010, 02:09

Kawał dobrej roboty <spoko> tylko szkoda ze pierscionków nie wrzuciłes jak juz wszystko było na wierzchu :| sporo osób daje npr'y i chwalą sobie. Szkoda byłoby rozbierac od nowa jesli po złozeniu okazałoby sie ze zaczyna kopcic po rozruchu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez marshal_sila » 17 maja 2010, 19:07

tylko uwazaj z tym zaslepianiem egr bo podniesie ci sie temperatura spalania.poszukaj gdzies info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez hopek » 17 maja 2010, 23:13

Dlaczego tak twierdzisz ?? przeciez to gorace spaliny sa wciągane przez ten zawór prosto do kolektora wiec zaslepienie teoretycznie powinno obnizyc temperature :P
poza tym egr nie jest cały czas otwarty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez marshal_sila » 19 maja 2010, 13:03

W pewnych warunkach pracy silnika, np podczas hamowania silnikiem czy pracy silnika na wolnych obrotach zawor jest chwilowo otwierany i wpuszcza pewna ilosc spalin do kolektora ssacego w celu ponownego przepalenia.przez ta czynnosc obniza sie toksycznisc spalin silnik przedewszystkim z tego co pamietam nox sie dopalaja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez marshal_sila » 19 maja 2010, 13:05

zreszta to jest w wikipedi:
System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:

* przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
* obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
* utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie[1].

Do optymalnej pracy systemu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400–450 °C[potrzebne źródło] . W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury.

Występują dwa rodzaje rozwiązań konstrukcji systemów EGR:

* rozwiązania wykorzystujące recyrkulację wewnętrzną – w trakcie suwu ssania opóźnione zostaje zamknięcie zaworów wylotowych, przy pozostawieniu otwartych zaworów dolotowych. Takie rozwiązanie powoduje pozostanie części spalin w komorze spalania, jednakże wymaga zastosowania zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych układu rozrządu oraz jest mniej skuteczne od układów zewnętrznych. Dlatego rozwiązania takie występują w silnikach, dla których ważne jest utrzymanie parametrów zewnętrznych pracy (silniki szybkoobrotowe i wysilone) rozwiązanie z wewnętrzną recyrkulacją spalin jest też stosowane w dwusuwowych, wolnoobrotowych silnikach wielkiej mocy (silniki okrętowe czy stacjonarne generatory prądu). Zabieg podnoszący energię spalin, obniżający emisję NOx oraz niedopalonych węglowodorów. Zastosowany tam zabieg konstrukcyjny polega na zmniejszeniu przekroju okien dolotowych a tym samym zmniejszeniu ilości powietrza przepłukującego.
* zewnętrzne układy recyrkulacji – spaliny pobierane są z kolektora wylotowego, a następnie kierowane do układu ssącego. Za odpowiednie dawkowanie odpowiedzialny jest zawór recyrkulacji. Nowoczesne zawory wyposażone są w czujnik temperatury oraz układy określające ich stopień otwarcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez Pioteq25 » 19 maja 2010, 16:15

Były produkowane mazdy na Japonię, w których w ogóle nie montowano fabrycznie EGR i czemu to dowodzi? Ochrona środowiska podnosiła poprzeczkę co raz wyżej i musiano kombinować z takimi wynalazkami jak egr, katalizator czy ostatnio modny dpf. Tak na prawdę więcej emitują fabryki czy samoloty pasażerskie. Jako ciekawostkę dodam, że najwięcej dwutlenku węgla produkują hodowle bydła na całym świecie :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marshal_sila » 21 maja 2010, 12:41

ok zgadzam sie ale jezeli tak zaprojektowali japonczyki w tym z5 ten egr to zostawil bym to w spokoju.:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez Majki88 » 21 maja 2010, 16:58

ja jakoś w okolicach wakacji zaślepiłem EGR dodatkową pełną podkładką z cienkie blaszki po puszce od piwa,a rozbierając okazało się że została przepalona więc coś świadczy jakie tam panują temperatury
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Pioteq25 » 21 maja 2010, 19:39

Majki ja też użyłem kawałka puszki po browarze i teraz będę musiał sprawdzić czy się przepaliła :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marshal_sila » 23 maja 2010, 22:47

a macie jakies powazne i sensowne powody aby zaslepic ten przewód od egr??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez farciarz » 25 maja 2010, 13:44

A widok zasyfionej przepustnicy nie wystarczy ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez remont » 6 cze 2010, 14:50

ja na Twoim miejscu poszukałbym co tak zasyfiło przepustnice – podejrzewam olej w ukladzie dolotu, szukaj skąd się dostaje może to być odpowietrzenie silnika, odma, sprężarka.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez kozik24 » 15 cze 2010, 19:59

Witam! Jestem także posiadaczem mazdy 323C z 95r, silnik 1,5. Mój problem polega na tym że bardzo dużo łyka oleju zaraz po odpaleniu, jak się już rozgrzeje to ani gram nie weźmie. Mogę zrobić 1000 km za jednym podejściem i ani ml oleju nie weźmie ale jak go często odpalam na krótkich odcinkach to litr pójdzie na 500 km wiec stawiam 100% na uszczelniacze zaworowe Wg mojej oceny to auto kopci od oleju zaraz po odpaleniu który po nocy przedostaje się pomiędzy krzywkami a uszczelniaczami a nie poprzez zapieczone pierścienie jak czytałem wcześniej na forum. Chciał bym sam wymienić uszczelniacze tylko się zastanawiam czy za pomocą podobnego narzędzia jak pokazane jest na filmie mi się to uda a dokładniej czy te chwytaki wcisnę pomiędzy sprężynę a ściankę głowicy tak a żeby ścisnąć sprężynę?
http://www.youtube.com/watch?v=XjK4S-_0 ... re=related
a narzędzie które chce kupić wygląda dokładnie tak:
http://www.yato-sklep.pl/Przyrzad_do_de ... -1810.html
czy będę skazany na taki demontaż?
http://www.youtube.com/watch?v=1zm6Xk14 ... re=related
pozdrawiam wszystkich :– )
kozik24
 

Postprzez mell » 4 lis 2010, 12:41

Bardzo proszę o odpowiedź kogoś kto robił remont silnika.
Czy kupowaliście pierścienie (bo trzeba było) nad wymiar, czy nominalne ?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez witja72 » 5 mar 2011, 20:34

Witam. kozik24 czytaj:
Po super fotorelacji majki88 postanowiłem zrobić to sam. Wyszło super ! ! !
Po odpaleniu stwierdzono dużą chmurę białego dymu-OGROMNĄ ! Po przeprowadzeniu rozmowy z chłopakami z CarSpeed'u (Serdeczne podziękowania) postanowiłem rozebrać dół i dostać się do pierścieni.
Po demontażu stwierdzam – pierwszy, drugi pierścień super przebieg 222 tyś. km – trzeci zapieczony totalnie. Ledwo udało mi się go wyrwać z tłoku. Zamówiłem komplet (Mazda). Po złożeniu, odpaleniu brak dymu,jakiegokolwiek dymu ! ! ! !
Doradzam rozebrać i wymienić zmorę tego silnika ! Z5 pierścień olejowy. Oczywiście wymieniłem wszystkie w nominale. Powodzenia przy remoncie :)
witja72
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323